Äitiysavustus - pakkaus vai raha?

Huli;
Kela:n sähköisessä asiointipalvelussa kirjaudut sisään,
ja menet kohtaan "Hakemusten liitteet" (siellä vasemmalla valikkopalkissa).
Kun se sivu aukeaa, on siinä ensin tekstiä ja lopussa linkki "Viestit ja liitteet", klikkaat sitä.
Sitten siihen aukeaa sivu, jossa pitää valita alasvetolaatikosta Aihe, ja sitten klikata "Valitse tiedosto" (jolloin siis haet koneelta sinne tallentamasi skannauksen) ja sen jälkeen painat "Lisää liite".
Sitten voi vielä tekstikenttään kirjoittaa tyyliin "Raskaustodistus liitteenä Äitiystukeen" tms.
Sitten vaan painat "Lähetä".
 
Joo siis tohon asti mie juurikin pääsin, mut mikä tohon aiheeksi pitää laittaa?

Ja mulle tulee siinä vielä tälläinen huomautuskin:
Ei asiointipalvelussa tehtyjä hakemuksia tai ilmoituksia, joihin voit lähettää liitteitä tällä palvelulla.
 
Kiitoksia kovasti, auttoi aika paljon asiaa:grin
Tyhmä ei vaan tajunnu( oon melkein aina ennen kiikuttanu kaikki liitteet kelaan henk.kohtasesti)
 
Jee, nopeasti tuli kotiin päätös äitiyspakkauksesta, kun eilen tuli postissa. Pari viikkoa tässä vissiin menee ennenkuin itse pakkaus tulee, mutta juuri sopivan verran kun lähden ensi viikolla viikon lomareissulle :) Viime keskiviikkona tein hakemuksen ja eilen maanantaina tuli siis jo postitse päätös. (jos joku miettii kauanko meni) Raskaustodistuksen pistin alkuperäisenä postitse ja vielä varoiksi torstaina kopion skannattuna kelan sivuille liitteenä.
 
Itse tein hakemuksen jo 13.3., raskaustodistuksen skanassin Kelaan 17.3.2014 ja päätös oli tehty 19.3.2014. Päätöksen mukaan pakkaus on pistetty tilaukseen pe 21.3.2014 eli melkein 2 viikkoa sitten, eikä oo vielä koko pakkausta täällä asti näkynyt....
 
Posteljooni toi lappusen laatikkoon, pakkaus olis noudettavissa postista :) mutta se makuupussi, onhan se kivempi livenä? muttaku....plaah. eiks se oo samaa kuosia mitä vois käydä finskulta yms vaan ostamassa? ku mä niin oon aatellu et äippäpakkauksen kama olis "uniikkia" :p
 
Mä kyllä tykkäsin makuupussista tosi paljon, mutta makuasioitahan nämä :)
 
Livenä pakkaus näyttää vieläkin hienommalta :love7
 
ooohhoh. oon kyllä mahottoman taidokas.. neuvolan todistus (kelalle toimitettava) hävinny. RISTUS.
 
Voi ei röllykkä.. :sad001 toivottavasti löydät sen.. saahan sellasen uuden neuvolasta joten Nou hätä :)
 
Pakkaus oli muuten ihana, mutta en tykännyt siitä tyhmästä runosta mikä kiersi haalaria ja paria paitaa... Kai siihen tottuu. Värit suosii enemmän poikaa, mikä sopii meille:)
 
Mä saan pakkaukseni luultavasti ens viikolla.. viimeviikolla odottelin sitä jo joka päivä :) haluan niin nähdä sen livenä :)
 
Miten iso se pakkaus on ja onkohan siinä joku kantonaru? :) mietin että jaksaisinkohan kantaa sen yksin n. 200 metriä...
 
Karsh, on se äitiyspakkaus aika iso, eikä siinä ole varsinaista kantonarua, mutta se on siis pakattu ruskeaan pahvilaatikkoon ja pahvilaatikon ympäri menee sellaiset muovinyörit lahjapakettimaisesti, niiden avulla saa kannettua jonkin matkaa.
 
Pakkaus tuli eilen!! :Heartred kylläpä siinä onkin paljon vaatetta! Melko retrokuosissa osa niistä, mutta ei parane valittaa.. Ihanaa hypistellä niitä :)
 
Täälläkin pakkaus saatu! Mä oikeestaan yllätyin mun reaktiosta kun odotin sitä ihan innolla mut sit kun kävin sen tos kerran läpi niin olin sillain et no ihan jees.. :rolleyes: En tiiä, jotenki ne vaatteet on vaa niin isoja ja siis ne oranssit on jotain niin järkyttävää et vaikka ihan landella asutaan niin tuskin tulee oleen poitsulla päällä kertaakaan.. :grin Mut siis enemmän innoissani oon hypistelly kyl noit ite ostettuja kimpsuja ja kampsuja.. :p Mutta ehdottomasti on mahtavaa et on olemassa toi pakkaus, ja tykkäsin kyl parista kuosista, molemmista haalareista, makuupussista ja se pussilakanaki oli kiva.. :)

Ainiin ja tyttökin oli mielissään kun sai nallelleen kestovaipan! :grin
 
Mullekin tuli eilen toi paketti. Aika kummallisen värisiä kyllä noi vaatteet mutta menee ihan hyvin kotona.. En vaan ymmärrä miks noi värit ei voi olla vaan ihan valkoista, (vaaleen)harmaata, beigee yms niin olis paljon monikäyttösempiä. Noista värillisistä kun ei oikeen mitkään sovi jo valmiiks ostettujen vaatteitten kanssa. Enkä todellakaan tuu myöskään ostamaan mitään oranssia, keltasta enkä sinistä mitä tää paketti on täyteen. Mutta niin kun sanoin menee ihan hyvin kotona kaikki vaatteet eikä parane valittaa.. :) Ja tiesin hän mä jo valmiiks mitä värejä sielt tulee mut jotenkin odotin niitten olevan kivempia.
Toppahaalari oli tosi hieno, samoin makuupussi ja kaikki limen väriset jutut. :)
 
Takaisin
Top