Äitiysavustus - pakkaus vai raha?

Variant_

Oman äänensä löytänyt
Kelan tiedotteen (päivämäärällä 12.12.2013) mukaan vuoden 2014 pakkaus julkaistaan vasta kevään kynnyksellä.
Linkki tiedoitteeseen:

http://www.kela.fi/ajankohtaista/-/...col_id=column-2&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=2

Oletko ajatellut ottaa pakkauksen vai rahan? Miksi?

Itse otan pakkauksen, koska kyseessä esikoiseni ja aina olen pakkausta halunnut päästä "hypistelemään" :D
Itselle 140 euron raha ei tule olemaan edes vaihtoehto.oli pakkauksen väritys tai sisältö sitten millanen vain.
 
Hyvä kysymys, esikoisen aikaan pakkaus oli itsestäänselvyys, mutta mulla on edelleen suurin osa tavaroista tallella. Haluaisin silti pakkauksen vain sen takia kun niitä tavaroita oli niin ihana hypistellä, mutta järkevämpää olisi ottaa raha, koska ne tärkeimmät tavarat löytyy itseltä ja suurinta osaa vaatteista käytin muutenkin todella vähän. Äh, mihin mennessä se pitääkään päättää?

Ensimmäistä lastaan odottavalle suosittelen kyllä pakkausta, siellä on periaatteessa kaikki mitä aluksi tarvii.

Entä te joilla on useampi lapsi? Oletteko ottaneet rahana vai useamman pakkauksen?
 
Raha, koska kahdelle edelliselle ollaan otettu pakkaukset. Tuolla rahalla tarkoitus ostaa turvakaukalo ja kirppiksiltä vaatetta. Makuupussit, toppahaalarit ja vuodevaatteet on vielä tallessa, niitä ei tarvita enempää. Facebookin äitiyspakkauskirppis-ryhmässä varmasti joku myy uudesta pakkauksesta vaatetta kesällä, niin jos jotain ehdottomasti haluan niin sieltä ostan sitten. :)
 
-09 otettiin pakkaus ja -12 otettiin rahana...nyt en tiedä sitten, ei olla miehen kanssa mietitty sen enempää...
 
Esikoiselle otettiin paketti, nyt ehdottomasti rahana,kirpparilta saa ihania vaatteita toisin kuin pakkauksesta... Meillä vielä edellisestä pakkauksesta peitot ym tarvittava tallella :)
 
Hyvä kysymys, esikoisen aikaan pakkaus oli itsestäänselvyys, mutta mulla on edelleen suurin osa tavaroista tallella. Haluaisin silti pakkauksen vain sen takia kun niitä tavaroita oli niin ihana hypistellä, mutta järkevämpää olisi ottaa raha, koska ne tärkeimmät tavarat löytyy itseltä ja suurinta osaa vaatteista käytin muutenkin todella vähän. Äh, mihin mennessä se pitääkään päättää?

Ensimmäistä lastaan odottavalle suosittelen kyllä pakkausta, siellä on periaatteessa kaikki mitä aluksi tarvii.

Entä te joilla on useampi lapsi? Oletteko ottaneet rahana vai useamman pakkauksen?


Suoraan Kelan sivuilta lainattuna: "Pakkauksen voit hakea verkossa Kelan asiointipalvelussa viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa. Pakkaus toimitetaan noin kahdessa viikossa sen myöntämisestä"
 
Muokattu viimeksi:
Me ollaan kahden vaiheilla. Aluksi ajattelin, että ehdottomasti otetaan nyt pakkaus kun ensimmäinen lapsi kyseessä mulle (miehen lapset ovat jo 11- ja 13-vuotiaat, niitä tavaroita ei enää ole tallessa).
Mutta siskoni kanssa juteltuani olen alkanut epäröimään. Hän sanoi, että hänellä on tallessa kaikki ne tarvikkeet mitä pakkauksessa tulee, kaksin kappalein, häneltä ne saataisiin. Ja vaatteita hän ei kuulemma käyttänyt juuri mitään, niitä saa kuulemma kivempiakin edullisesti. Tiedä sitten... onneksi on vielä aikaa miettiä :)
 
Mä otan rahana. Kaksi edellistä pakkausta on olemassa ja aina sitä tarttee kuitenkin jotain ostaa.. VAikka vaan uutta muovifroteeta sänkyyn. Edellisten pakkausten muovit kun on kuopuksen sängyssä. Ja uusia tuttipulloja ja tutteja tarttee.. Tertteis kyl hommata uudet matkarattaatkin. Edelliset homehtui.
 
Ehkä rahana kun esikoisen (1,5v) tavarat on vielä tallessa, mutta odottelen ensin että millainen pakkaus on ennen kuin tiedän varmaksi.
 
Jos on sama kun 2013 niin rahana mutta jos kerkee uuteen niin pakkaus :)
 
En tiedä milloin uusi pakkaus vaihtuu, mutta vuonna 2010 se vaihtui vasta joskus toukokuussa ellen ihan väärin muista. Kuitenkin niin, että jätin silloin hakemuksen ihan viime tippaan koska halusin sen uuden (la oli 31.7.) ja sainkin sen. Eräs hätäisempi odottaja jonka la oli itseäni myöhemmin sai edellisen vuoden pakkauksen.

Oon kallistunut rahan puolelle. Vaikka siinä nykyisessä on se ihana laatikko, mutta taas pitäisi ajatella järjellä eikä tunteella..
 
Varmaankin otetaan rahana. Äitiyspakkauksen sisältö on muuttunut koko ajan vaan suppeemmaksi :/ ja erityisesti ne vaatteet ei siellä ole kovin erikoisia ollut missään pakkauksessa. Eniten niistä on käytetty petivaatteita, peittoa, pyyheliinaa ja makuupussia, nii ja topppatumppuja ja -töppösiä. Nyt niitäkin on pojan jäljiltä vaötavasti, joten senkään takia ei kannata ottaa. Tavallaan harmittaa, kyl siinä pakkauksessa aina vaan on se fiilis kun sen saa avata ja tutkia. Jätän päätöksen varmaan sinne keväälle, jos pakkaus ehtii vaihtua niin mielikin saattaa muuttua :P
 
En oo vielä tarkemmin ajatellu. Alunperin mietin, että ehdottomasti pakkaus, koska se on arvokkaampi kuin se rahasumma.Edellinen pakkaus vuodelta 2012. Niitä retrovaatteita vihaan, mut ne ulkoilupuvut ja väliasut on aina ihania.Ja kynsisakset älyttömän hyvät.Mutta toisaalta siinä tulee sitä itelle turhaa tavaraa niin pirusti.Varmaan päädyn kuitenki pakkaukseen...
 
Mä otan sen pakkauksen, koska se kuulemma uusiutuu alkuvuonna. Mäkin olen aika tarkka niiden vaatteiden suhteen,mutta saapa ne peitot yms. Ja onhan siinä varmaan se oma tunnelmansakkin.
Vaatteet saa aina käyttöön esim. mökkivaatteiksi vauvalle taikka sitten antaa/myy eteenpäin.
Kuulin neuvolasta, että 2014 kuoseissa olisi siilejä ja muita metsähahmoja. En sitten tiedä pitääkö paikkaansa, mutta sittenhän sen näkee. :)
 
Meilläkin eka tulossa, joten pakkaus otetaan. :) Kivahan sitä on päästä sitten hypistelemään vähän etukäteen niitä vauvan tavaroita ja vaatteita. Oon niin taikauskoinen, etten uskalla ostaa mitään vielä, en edes yhtä vaatetta, joten ajattelin, että ostetaan tarvikkeita vasta sitten myöhemmin keväällä, ehkä toukokuussa vasta. Samoihin aikoihin se kai tuo pakkauksiin tulee kotiin. :)
 
Takaisin
Top