Äitiysavustus - pakkaus vai raha?

Mä oon aina vaan skannannu koneella ja lähettäny sähkösesti, en siis alkuperäsiä, ja aina hyväksytty.
 
Jaa, jännä! En oo tienny, että vastaa alkuperästä. Miksi? Sehän on surkeamman näkönen se skannattu, ku kopioitu..
 
:laughing021Ei ollu vitsi..Meillä on semmonen suht halpa, ainaki 6 vuotta vanha vehje. Ilmeisesti paska:grin
Kopiot näyttää hyvältä, melkein alkuperäsiltä, mut skannaukset on sen näkösiä, niinku paperi ois lojunu kesän ulkona.Muste haalistunu ja värit heikot.
 
^ Niin mutta eihän sitä skannattua tulosteta itse, vaan lähetetään sähköisenä...? Niin ei kai siinä silloin musteet ja värit haalistu...? o_O
 
Äitiyspakkaus tuli tänään. Oli vähän pettymys, kun olikin eri mitä olin kattonut Kelan sivulta. Sillon ku olen kattonu, ni siellä on tainnu olla viime vuoden pakkaus ja tää mikä tuli ni olikin tämä uusi, jonka kuva on nyt tullu Kelan sivulle. No värit kyl sopivat hyvin pojalle, joka mulle on tulossa :)
 
Niin, siis Martuti mun skanneri on huono ja vanha ja, ku skannaan tiedoston, ni se on huomattavasti valjumpi kuin alkuperänen.Mutta jos käytän tulostinta tulostamiseen tai kopioimiseen, ni sillon värit on kirkkaat.
 
Anteeksi että taustalta huutelen, mutta kelan ohjeissa lukee että sen liitteen voi skannata tai kuvata, mä sit ite otin tosiaan kuvan siitä raskaustodistuksesta ja lähetin netissä. Kuva oli kauhea ja ajattelinkin että tulee pyyntö laittaa uusi, mutta höpöhöpö, päätökset tehtiin heti eikä kukaan mitään siitä valittanut :wink
 
Mä olen skannaillut iphonella joskus kelalle papereita ja se puhelinhan ottaa niistä periaatteessa vaan kuvan. Eipä kukaan silloin ainakaan valittanut :grin kelan täti on kyllä sen verran ärhäkkä tyyppi että ottaa aivan varmasti yhteyttä jos ei liitteet kelpaa tai jotain puuttuu. Ei ne ilmoittamatta jätä päätöksiä tekemättä :)
 
Neuvokaas tyhmää, kun en osaa laittaa sähkösenä tota raskaustodistusta tonne kelaan, et miten se tapahtuu?
Hakemukset oon tehny jo ja koneelle on skannattu toi todistus, mut en löydä kelan sivuilta sit sitä minne se pitää laittaa siellä, eli toisin sanoen löydän sieltä sen viestit ja liitteet osion, mut minne se siellä sit kuuluu toi todistus lähettää?
 
Mä tein hakemuksen sähköisenä netin kautta, mutta laitoin raskaustodistuksen postin kautta.
 
Siellä kelan sivuilla on kohta liitteet, sieltä ainakin ite sen laitoin.. Jossain siinä ihan lähellä kun täyttelee niitä kaavakkeita :)
Epäselvästi selitetty, mutta yritys oli hyvä!
 
Takaisin
Top