Äitiysavustus - pakkaus vai raha?

Minäkin otan pakkauksen, koska oon aina tosiaan halunnut hypistellä sitä. :) Ja esikoinen siis täälläkin tulossa.

Ekan kanssa otettiin pakkaus, juurikin siks mitä muutkin on puhunu täällä..oli ihana hypistellä sitä ;) Ja oli kyllä paljon hyödyllistä ja meillä oli tosi kivat nuo käyttövaatteetkin!! :)

Tuosta 2012-2013 pakkauksesta en oikein tykkää ja nytkun toinen tulossa niin voi vähän miettiä senkin puoleen ottaako vaiko ei.. innolla odotan millainen seuraava pakkaus olisi..

Me otettiin esikoiselle 2010 pakkaus ja niin meinattiin myös nyt toimia. Olen säästänyt esikoiselle oman pakkauksensa ja haluaisin myös tälle kakkoselle sen mahdollisuuden suoda. jos aikuisena eivät niitä kiinnosta niin se on sen ajan murhe sitten.itse olisin ollut iloinen jos mun pakkaus olisi edes osittain tallessa :)

^ Mä en ole koskaan edes ajatellutkaan, että olisin kaivannut nyt aikuisiällä sitä äitiyspakkausta, joka minusta on saatu. Mutta ihan hauska idea! :)

Meki otetaan rahana, ellei sen uuden pakkauksen sisältö miellytä enemmän. Saan sen nykysen pakkauksen sisällön mun siskolta, mitä sieltä nyt edes haluun/tarviin. Must se on niin poikavauvalle suunniteltu ja tosi pal kaikkee turhaa mitä ei tuu käytettyy.

Tässä lainaus kela-kertun facesta:

Hei! Uusi äitiyspakkaus kuvineen julkaistaan ti 25.2.14. Kuvat äitiyspakkauksen tuotteista löytyvät osoitteessawww.kela.fi/aitiyspakkaus
Uusi pakkaus tulee jakoon keväällä, kun edellinen on jaettu loppuun. Pakkauksen sisältö on pitkälti samanlainen kuin aiempinakin vuosina.

:smiley-bounce016 mä niin odotan!

Sanko: kiitos ilmotuksesta. Oonkin miettiny koska ne sen julkasee ja melkeen joka päivä seurannu onko jo julkastu :) en siis yhtään malttamaton ole :) hyvä tietää päivä koska julkastaan niin ei tarvii sitä enään sit miettiä :)

Kyllä mä taidan sen paketin kans ottaa, vaikka kaikki tallessa edellisestä. On siinä niin paljon kaikkea kivaaki. Riippuu nyt vähän sen uuden väristä... Mutta rahana se on niin surkea summa. Pääsepähän hypistelemään, materialisti ku oon:wink

BTW, ne kynsisakset mitkä siinä tulee on ihan ykköset!

Mä jossain vaiheessa jo emmin, mutta nyt olen palannut järkiini ja emme siis ota pakkausta.
Saan siskoltani kaikki ne vaatteet, joita on ollut 2 aiemmassa pakkauksessa.
Ns. tarvikkeet eli kynsisakset yms. joudun ostamaan mutta eiköhän ne sillä rahalla saa, jää ylikin niin sen voi pistää sitten esim. sitteriin, jos joku erikoisempi keinuva malli koliikin tms. takia pitää ostaa.

Juu ei se iso summa ole, niin että jos vaatteita ja tarvikkeita ei mistään keneltäkään saa, niin kyllä silloin paketin ottaminen on varmasti kannattavampaa. Ei sillä rahalla sitä kaikkea saa, mitä pakkauksessa on, ei todellakaan. Ellei sitten käytettynä kirppiksiltä kiertele, aika paljonhan ihmiset myy niitä aiempien vuosien äp.-akkauksien juttuja...
Itsellä kun kaikkea tosiaan saa, niin tuntuu järkevämmältä ottaa raha ja laittaa se johonkin muuhun tarpeelliseen vauvalle hankittavaan juttuun.

Vaikka meillä on neljäs kyseessä niin taas otamme pakkauksen, on vaan niin ihanaa päästä hiplaamaan niitä pieniä vaatteita ja olen jokaiselle vanhemmallekin säästänyt mm.makuupussin ja pyyhkeen talteen aikuisuutta varten. Koen myös tavaroiden hyödyn suuremmaksi kuin rahan määrän.

Lisäksi nuo isommat ovat meillä jo sen verran isoja, että ovat varmasti itsekin ihan innoissaan kun pääsevät vauvan pakettia penkomaan :smiley-bounce013:smiley-bounce012

Meillä kun esikoinen kysyy joka ikisen neuvolan jälkeen, että kuuluihan ne sydänäänet hyvin??? Pieni mies niin odottaa uutta sisarusta :Heartred

joo-o uusi äitiyspakkaus tsekattu kelan sivuilta..niin no..meikä on aika tarkka noissa vaatejutuissa ja kauheesti ei suosikkeja löytyny, mutta meinaan ottaa sen silti. Se 140e ei korvaa tuota kuitenkaa, ja saahan noita vaatteita käyttää sitten vaika mökillä jne. Ihan kivoja vaaleita sävyjä oli onneksi pääosin.
Varmasti tarpeeseen menee tuokin paketti ja saa sen fiiliksen,kun pääsee noita livenä sitten tutkimaan.
Se viime vuoden pakkauksesa ollut siili makuupussi ois ollu ihana..voikun löytäis kirpparilta sellasen!

Minusta oli nätti paketti (olen myös hyvin vaatenirso), ja lemppari oli just nuo oranssit! :D Tuo kirkas turkoosi tosin... no, jos sattuski tuleen poika niin menishän se sille. Ihan hyvä kokonaisuus, tulee meille!

Takaisin