Äitiysavustus - pakkaus vai raha?

Oon alusta asti ollu ottamassa paketin ja otan kyl edelleen. Kun katsoin tota kokonaiskuvaa niin ihan ensimmäinen fiilis oli et aivan loistava paketti pojalle! Tytölle en noista vaatteista sit kauheesti mitään löytänykkään, sen verran tarkka noista väriasioista oon.. :wink Ja noi oranssit nyt vaan on yleisesti ottaen ihan kauheet! :grin Mut noh, jos tyttö sattuu tuleen niin kyl tääl landella kotioloissa menee vaaleensininenkin..
 
Voi että, miun silmään se edellinen paketti on kivempi. Saisinkohan sen vielä, jos nyt hakemuksen pistäisin...
 
Olipas ihana paketti. Tavallaan joo ehkä poikamaista mutta...kaikkeen voi aina yhdistää jotain yltiö tyttömäistä. Mielestäni käy kummallekin, tytölle sit ehkä sitä punasta mausteeks. todellakin otan, tai siis toivon että tätä jaetaan huhti-toukokuun taitteessa.
 
Mä tykkään juuri tuollaisista retro-vaatteista, ja nimenomaan nuo oranssit on ihania!! Kyllä meidän tyttö sellaisia pitää voisi :wink Sinisestä ja turkoosista en väreinä ole koskaan oikein tykännyt, niin ne nyt vähän tuolla tökkii... enkä mä niitä kyllä tytölle pukisi.

Edelleen vaan mietittyttää, että jos kuitenkin vaan sen rahan ottaisi.
Lähinnä siksi, että vaatteita saan niiiiiin paljon siskoltani, ja makuupussin, toppahaalarit, töppöset yms.
Kynsileikkurit yms. tarvikkeet pitää ostaa, samoin peitteet ja petivaattet.
Jotenkin ajattelen, että sillä rahalla voisi ostaa sitten jotain muuta, jos vaikka tarvitseekin jonkun erikoissitterin jos on masukipuinen vauva tms.

Mutta olisihan se niin paljon "helpompaa" ottaa tuo pakkaus...
 
Mä meinasin ottaa yhden pakkauksen ja loput rahana :) Pääsee hypistelemään ja saa peitot ym. ihan tarpeelliset siitä. Esikoisen pakkauksesta on kuitenkin paljon tallessa, niin tuplana löytyis sitten tavaraa jokatapauksessa. Eikä kuitenkaan ole tarvetta/haluakaan siihen, että kaksoset olisivat aina samoissa vaatteissa :)

Muakin miellytti eniten ne oranssit :Heartred
 
Rahana ihan niinkuin esikoisenkin kohdalla. Ostelee sitten sillä rahalla mielummin vauvalle jotain ihanaa ja kivaa. :)
 
Rahana. Otettiin esikoiselle paketti vuonna 2012. Meillä on suurinpiirtein samat kamat, eri kuoseilla ja väreillä tosin ja kuolalappua lukuun ottamatta. Lisäksi en piittaa yhtään noista henkselihousuista, jotka on mielestäni vaikeat, kun kuitenkin jatkuvasti saa olla pukemassa ja riisumassa ja vaihtamassa pissaisia tai kakkaisia vaatteita.
 
Mä olen kallistunut sellaiselle kannalle, että mikäli meille joskus tulee kolmas lapsi niin sille otan taas pakkauksen. Nyt otan rahana, koska meillä on tallessa vuoden 2010 pakkaus ja kuosit sopivat vielä hyvin tähänkin päivään. Täytyy etsiä kaikki vanhat pakkauksen tavarat ja laittaa ne sinne laatikkoon (joka on meillä esikoisen lelulaatikkona) ja fiilistellä vain niitä :grin
 
Oliko monikin jo kerennyt pakkausta hakemaan? Ja haluaisiko pakkauksen ottavat vielä sen vanhan, 2013-vuoden pakkauksen, vai nyt uuden julkistetun...?
 
Mä haen pakkauksen vasta sitten toukokuussa viimetinkaan, että saan varmasti sen uuden, tän vuoden mallin :)
 
Mie varmaan ootan sinne viime tippaan kans, et saan sen uuden pakkauksen, kun tosiaan toi edellinen( ja sitä edellinenkin löytyy) jo kotoa. Pakko kai tunnustaa et mie keräilen näköjään äitiyspakkauksia :grin. No ei kun olisi vähän tarkoituksena säästää noi äitiyspakkauksen tavarat silleen et jokaiselle muksulle olis sitte oma pakkaus, jos haluuvat sitte sen ottaa kun ovat itte lapsenteko iässä... Ja musta se on niin ihanaa hakea se pakkaus kotiin postista ja hypistellä niitä pieniä vaatteita.
 
Me otetaan se rahana, en pitänyt kummastakaan pakkauksesta ja en tarvitse/halua niitä vaatteita.
Pakkauksesta ainoastaan makuupussi ja kynsisakset tulisivat tarpeeseen, ja nekin saan äidiltäni 2012 pakkauksesta joten rahalla saan sitten ostettua mitä tarvitsee yms :)
 
Me otetaan pakkaus, uuden pakkauksen haluaisin sen apina makuupussin takia :grin:p Mutta eipä tuolla väliä ole saako vanhan vai tän uuden kuha vaan saisi jo hakemuksen laitettua jotta pääsisi pakkausta penkomaan ja tutkimaan :rolleyes:
 
Kela-Kerttu (Kelan virallinen sivu Facebookissa) ilmoitti tänään noin klo 14.00 seuraavasti:
"Kauan odotetun vuoden 2014 äitiyspakkauksen jakaminen on aloitettu. Vanhat äitiyspakkaukset on jaettu loppuun ja uusi 2014 vuoden äitiyspakkaus on jaossa."
Myös Kelan sivulla on tieto "Äitiyspakkauksessa on lasten vaatteita sekä muita tarpeellisia tavaroita, kuten petivaatteet, kestovaippoja, harsoja sekä lasten hoitoon liittyviä tuotteita. Jaossa on nyt maaliskuussa 2014 käyttöön otettu pakkaus."
 
Muokattu viimeksi:
Jes, voin siis hakea heti kun saan seuraavaksi neulovasta paperit.
Oonko ainoo joka EI tykkää siitä apinamakuupussista........ :grin
 
Mäkään en kauheeemin syty siihen apina makupussista. Viime vuoden siili makuuupussi oli paljon ihanempi! Onneksi sain sellaisen ostettua käyttämättömänä huutiksesta!
 
Me otetaan tällä kertaa raha, esikoisesta otettiin pakkaus.
 
Mä olen nyt sitten alkanut kallistumaan kumminkin siihen, että otetaan vaan se pakkaus, pääsee ehkä kaikkein "helpoimmalla". Vaikka paljon pakkaukseen kuuluvaa (aiemmista pakkauksista) tavaraa ja vaatetta siskoltani saadaankin. Mutta eipähän niitä puuttuvia juttuja tarvitse alkaa itse sitten metsästämään, mulla ei meinaan nyt ole yhtään energiaa missään kirppiksillä kierrellä... Ja ei se 140€ ole NIIN iso raha, etteikö me nyt sitten anyway voida jotain hankkia, mihin oltiin se raha ajateltu laittaa (kuten Stokken Tripp Trapp -tuoli (saadaan siskolta siihen kiinnitettävä sitteri)).
Plus mä tykkäsin suurimmasta osasta niistä vaatteista, jotka uudessa pakkauksessa ovat. Lähinnä ehkä ne turkoosit eivät miellyttäneet...

Eli taidan tällä viikolla laittaa Kelan hakemuksen menemään, sillä samalla hakemuksella haetaan tuo avustus (pakkaus), äitiysraha ja vanhempainraha :)
 
Takaisin
Top