Äitiysavustus - pakkaus vai raha?

huomenna saan sen raskaustodistuksen ja sitten vaan paperit eteenpäin kelaan ja pakettia odottelemaan!
kauheeta ajatellakkin,että torstaina alkaa VIIMEINEN kolmannes!!! :D apua!
 
Muokattu viimeksi:
Paketti anomus laitettu tänään ja muutkin tuet haettu,paitsi että pitää vielä saada palkkiksesta ansiotodistus. Olipas tuo täyttäminen helppoa! Luulin ensin,että pitänee mennä paikanpäälle kelaan jonottamaan,mutt tuolla netissähän kaikki sujuikin tosi hyvin.
Ootan niin sitä pakettia!!en tiedä edes miksi,koska ei sen kuosit edes mua täysin miellytä,mutta kaipa se tekee tämän odottamisen sitten taas osaltaan konkreettisemmaksi.. :)
 
Itekki vois hakea jo paketin ja tuet, aattelinki sen huomenna tehä ku tänää ollu niin sellanen olo et en jaksa käyä "tappelee" niiden hakemusten kanssa! :grin Huomenna sitten ajan kanssa rauhassa täyttelee hakemukset netin kautta! :)

Tuosta pakkauksesta vielä, täällä ei ole vissiin kukaan kerennyt pakkausta vielä saamaan? Kävi mietityttämään kun luin nuita muita kuukausien keskusteluja niin tosi moni oli saanut tälläisen sekapakkauksen missä oli vanhaa ja uutta pakkausta sekasin! Itse haluaisin tän uuden pakkauksen niin mietin että pitäiskö sitä hakemista viirata kummiski vielä vähä aikaa ettei tuu tollasta sekalaista sorttia van olisi kokonaan uusi pakkaus.. Hmm.. o_O
 
^ Totta muuten, mäkin lueskelin muistaakseni toukokuisia, niin siellä oli nyt ainakin 2 saanutkin sellaisen sekapakkauksen, eli oli vuoden 2013 ja 2014 pakkauksista tavaroita sekaisin.
 
kesäkuulaisten puolelta lueskelin,että siellä muutamat saaneet ns. sekapaketin jossa osa tuotteista viimevuotta ja loput tämän vuoden pakettia. Omani tulee ensviikolla,joten toivottavasti saan sitten ihan sellaisen,kun kelan sivuila mainostetaan uutena pakettina.
 
Kesäkuisista huutelen. Oon fb ryhmässä kesäkuisissa ja siellä tosi moni saanut täysin uuden äp:n. Itse laitoin paperit menemään samanapvänä kun kela ilmoitti että uusi äp jaossa. Uskon toosi vahvasti että uus äp tulossa mulle ja muillekkin samoihin aikoihin tai jälkeen tehneille :)
 
Päätös tuli tehtyä - äitiyspakkaus laitettu tilaukseen! :)
Kyllä mä tämän asian kanssa ehdinkin jo soutamaan ja huopaamaan...
 
Vaikka sen pakkauksen vaatteet ei välttämättä ole ihan omaan makuun, niin otan ehdottomasti pakkauksen. Ihan vaan myös siksi että tämä on niin ainutlaatuinen "etu" tuleville äideille ja meillä esikoinen tulossa. kyllä niitä ei niin kivoja vaatteita tulee taatusti myös käytettyä :wink
 
Miekään en siitä apinakuosista tykkää yhtään - ainakaan näin koneen ruudulta katseltuna. Muutenkin oisin tykänny sen vanhan paketin metsäisestä hengestä enemmän. Vaikka onhan tässä uudessa niitä oravahahmoja, mut jotenkin nekin nyt vähän ärsyttää. :angry7 Eiköhän tää tästä.
(Ja ehkäpä saan jotain maistiaisia siitä vanhasta paketista veljeni perheeltä, johon syntyi vauva vuosi sitten...)
 
tänään se paljon odotettu äitiyspaketti sitten saapui!!! jee!
viimeviikolla laitoin hakemuksen ja raskaustodistuksen kelan sivuilla netissä ja nyt jo sen sai. Tosi nopeeta toimintaa!
On tuo paketti kyllä huomattavasti kivempi livenä. Jopa ne vaatteet jota vähän epäilin netin kuvan myötä ovatkin ihan kivoja. kyllä tuo kannatti ottaa!!
 
Muokattu viimeksi:
^ Samoin :)
Tulisikohan se jo ensi viikolla? Kun viime viikonloppuna laitoin hakemuksen...
 
Joo mäkin yllätyin positiivisesti. Ainoot, mistä en tykännyt kuvista oli oranssit vaatteet. Ne on kuitenkin onneksi vähän ruskeaan taittavia kuin kirkkaan oransseja :) Ja ne kuvassa sinisen näköiset housut olikin violetit!
 
Sainpahan tehtyä kelaan hakemuksen pakkauksesta, ja todistuksenkin skannattua. Mennee varmaan enskuun puolelle josko tuon joskus sais kotiin...
Joku totes et toppahaalari ei olis oikein sellanen lapsellinen, eli siis lapsen päällä puettavan näkönen - kiitos kuosinsa. Mielipiteitä ken sen livenä nähnyt? Nettikuvasta ei kovin tarkkaa saa, siinä on jotain kirjotusta raidoissa?
 
Mä en kanssa tykännyt niistä oransseista vaatteista, joten kiva kuulla että ovat kivempia livenä :)
 
Pakko sanoa,että nuo oranssit ei ole mun mieleen. ne on niin retro kuosia! äitini sanoi,että hänellä taisi olla samanlaisia vaatteita vauvana (siis 60- luvulla!)
Mutta meneehän nuo sitten mainiosta juurikin kotikäytössä ja vaikka mökillä.
Mutta tosiaan paketti ylipäänsä kivempi livenä,kuin kelan sivuilla näyttää.
 
Otin pakkauksen ja olen saanut sen jo. Ehdotan, että joilla on esikoinen tulossa otta äitiyspakkauksen, jos on aijemmin ollut lapsia tai on niin silloin voi harkita rahana otto.

Esim. tutullani oli aijemmin 2 lasta ja sille oli tulossa seurravaksi kaksoset. Hän otti toiselle äitiyspakkauksen ja toiselle rahan kun oli edellisiltä lapsilta jäänyt vaatteita ja tavara.
 
Takaisin
Top