Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nonii... 4:s yö ja nukkumatti on taas unohtanu mut.... Oon tosi ihana miehelleni ja kitisen/suutun sille joka asiasta.. tänäänkin lähti jäbän kans pois kotoo et saan hengähtää hetkiseksi ja toi tullessaan hesburgerin herkkuja.. No en syömisen jäkeen ollu ku varmaa 5 min hyvällä tuulella ja taas räjähdin jostain tyhmästä asiasta.. Nyt tämä äiti on loppuun palanut.. hävettää oikein kun kiukuttelen miehelleni kuin joku 3v uhmaikäinen lapsi :(

Tänään sain nukkua pidempää ku mies nousi vauvan kaa aikasemmin ylös..... On vieläki vähä pökkyräinen olo mut kai se tästä sitten pikkuhiljaa.. :)

Mulla on alkanut käydä niin, että illalla ei meinaa heti uni tulla eikä yöherätyksilläkään, jos joudun käymään vessassa tai juomassa vettä. Ärsyttävää, kun tollanen syö omaa nukkumisaikaa.

Eilen pellavansiemenet, tänään inkivääri. Heilautin kastikkeeseen kuivattua inkivääriä ja keksin sitten tutkia oliko sekin kiellettyjen listalla ja tietenkään sitä ei suositella imetysaikana. En sitten löytänyt perusteita minkä vuoksi. Jostain löysin tekstin normaalin ruoassa käytettävän määrää enempää ei tule käyttää. No eipä noita vältettäviä ruoka-aineita onneksi montaa ole verrattuna raskausajan suosituksiin ja pienet määrät tuskin vaaraa aiheuttaa.

Jolanda: itse olen maustanut ruokani ihan samaan tapaan kun aikaisemmin. En ole muuta vältellyt kuin liikaa kahvin juomista.

Sillä periaatteella minäkin, etten varsinaisesti välttele muutakuin vahvasti maustettuja ruokia sillä niistä seuraa meillä itkuja. Pellavansiemensekoituksen annoin kaverille, koska sitä olisi tullut liikaa syötyä, jos koko purkin olisi vetänyt. Inkivääri jäi kyllä ihmetyksen aiheeksi mihin perustuu imetysajan välttäminen..ehkäpä se joskus selviää.

Jopas on tällä mammalla vetämätön olo, onko muilla vai ootteko kaikki intopinkeenä :) ? Tää pimeys varmaan tekee..harmaata on, ei ole lunta ja vettä sataa. Tän kotonaolon lisäksi kaipaan jotain tekemistä. On nyt joulun aikaan oltu paljon kotosalla, harrastuksetkin ovat tauolla. Pitäis varmaan vihdoin alkaa kutomaan tai lukemaan jotain kirjaa. Miten te kulutatte aikaanne silloin kun mussukka nukkuu ? Onneksi uuden vuoden aatto koittaa ja saadaan ystäviä kylään.

mä oon kaiken vapaa-ajan netissä,muuten oonkin tytön kaverina.nyt tosin pistin miehen nukuttamaa tyttöö,itellä veto ihan poissa.Ennen tuli luettua hirveesti kirjoja lähinnä iltasin,nyt ei puhettakaa et jaksais tai pystyis mitää lukemaa.meinasin ostaa ale myynnistä kirjan mut sit älysin et kerkeen lukemaa sen ehkä joskus puolen vuoden päästä...se siitä sitte.

Keskittyminen kirjan lukemiseen on kyllä haaste, kun se keskeytys tulee kuitenkin, mutta taidanpa koittaa. Olen niin rentoutuksen tarpeessa, kun on koko ajan toista varten. Pieni irtiotto silloin tällöin ei olisi kyllä pahitteeksi itsellenikään.

meillä on vähä tullu jo "rytmii".. Illalla tyttö on valmis seiskan aikaa menee nukkumaan jo :) ja nukkuu ainaki kellon ympäri. tietysti syö välillä. Neiti nukkuu yhdet päikkärit aamupäivällä 2- 2½ tuntii noin ja sit päivällä ehkä 30-45 min.. Siten saa vähä helpommin sit nukkumaan ajoissa :) Ihanaa ku on ilallla sit "monta" tuntia aikaa olla ja tehä omia juttuja ja olla miehen kanssa :)!

Oi onnellista Julie00 tuosta syystä aloinkin nukuttamaan vauvaa ulkona 2 kertaa päivässä, että saataisiin sitä "rytmiä" meillekin ja hetken hengähdystaukoa, mutta yöunille nukahdetaan vasta 00. Oih ja voih.

Meillä päivisin nukutaan hyvin, ei mitää ongelmia. Poika nukahtaa suunnillee samointein kun rattaisiin laittaa. MUTTA yöunille käyminen on yhtä showta, koskaa ei etukätee tiedä miten käy. Välillä tai no harvoin nukahtaa kerta heitolla, vaan toisinaan iltatissin jälkee nukahtaa ja herää 30-45min päästä touhuumaan tai huutamaan tai muuten vaa känisemää ja nukahtaa sitte joskus 1-3h päästä.. Niinkuin eilen illalla. Välillä kelpaa tissi ja välillä ei kelpaa, toisinaa haluu maata ja toisinaa makuuasento saa kahta kauheemmat huudot päälle.. Enkä viitti ees yön tapahtumista puhua. Tää on nyt pari viikkoa menny ihan ihmeelliseks hommaks, ja tuntuu ettei mikää auta. Toisinaa auttaa se, että ei iltasin anna nukkua liikaa mutta sitte taas toisinaa auttaa ku ottaa illalla pienet torkut.. Mistä tässä nyt sit tietää mitä pitäis tehä!?! Argh!

Joulun jälkeen eilen sain eka kertaa päikkärit oikeille paikoille ja aloin eilen nukuttaa tyttöä klo 22, mutta niin vain jälleen nukahdettiin klo 00. Jospa pikku hiljaa sais hivutettua yöunet aikaisemmin alkamaan. Illalla tytön syötin n.klo 2130 ja oli ihan unessa, kun siirsin omaan sänkyyn *bling* silmät kirkkaana hymyili äidilleen ja virnisteli, välillä syötin, välillä silittelin, lauloin, annoin olla rauhassa.. Sitä pari tuntia sitten, nyt ei enää tutti pysy senkään verran suussa kuin ennen joulua. Niinpä Tiutsi, mistä sitä tietää.. :D !?

Mä oon kans yrittänyt saada tytölle päivärytmiä ja rutiineita kuntoon jne., kun sen pitäisi auttaa siinä nukahtamisessa iltaisin...mutta ei vaan olla löydetty vielä sitä toimivaa systeemiä, jolla uni tulis ilman kiukkuja ja pitkiä nukuttamisia. Jokainen ilta on erilainen! Kerran ehdittiin jo juhlia, kun saatiin tyttö unille ilman kiukkua ja taisi mennä koko hommassa 20 min syöttöineen...niin eiköhän se herännyt 40 min päästä karjumaan vähintään tunniksi. Hah, siis ne kiukut pitää vissiin vaan saada kiukuteltua että voi kunnolla nukahtaa!

Muutenkin meidän pinnasänkyprojekti ei oikein ota onnistuakseen, kun sieltä pitää herätä aina tunnin välein ja mikään muu ei rauhota kuin tissi. Jossain vaiheessa yötä mä aina luovutan ja otan viereen (tissille) nukkumaan. Ehkä sen ehtii vähän myöhemminkin vierottaa siitä tissi suussa nukkumisesta...onhan se vielä niin pieni! Hassua, että mä en ehkä itse olekaan vielä valmis lopettamaan kokonaan vauvan vieressä nukkumista, oon aina jotenkin helpottunut, kun tyttö nukkuu ja herää aamulla onnellisena mun vierestä... <3 Kunhan vaan myös itse saa nukkua riittävästi, niin sitten kaikki on ok!

Niin se vielä piti sanoa, että onneksi päivät on meillä nykyään tosi helppoja, tyttö nukkuu vaunuissa kuin enkeli ja on oppinut myös nukahtamaan autoon. Jos vähillä unilla pitäis vielä päivät jaksaa pitkiä nukuttamisia ja kiukkuja, niin sit olis kyllä jaksaminen kortilla!

heti ku pääs kehumasta niin tänää on ollu päikkäreiden kannalta huono.... nukkuu ehk tunnin ja sit kiukuttelee.. otan sisälle. ja vähä aikaa on pirtee ja sit taas kauhee väsy ja kiukku. laitoin uudellee ulos. Ei ku alle tunti taas ja kauhee kiukku.. ja samaa rataa kolmannen kerran pistin unille... On vissii hampaita tulossa ku noin kiukuttaa, en keksi muutakaa selitystä.. kakka kulkee yms... mut yöllä ei oo viel toistaiseksi ollu tällasta et kiukuteltaisiin.... Saas nähä ens yönä kuitenki ;D

Takaisin