Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onhan se suloista, herätä oma vauva kainalossa :) Meillä alkoi silti omaan sänkyyn nukutus.

Ai niin tutista se olikin kiinni :) väärää tuttia äiti yritti tytölle antaa. Aventin tutti kelpaa, Mam ei pysy edes suussa.

Täällä huudettiin vielä hetki sitten klo nyt 03. Multa loppuu nyt kyllä ymmärrys tuohon ipanaan. Ei kelpaa tissi ja tutti ei pysy suussa, ei auttanut muu kuin antaa huutaa. Nyt itsellä on adrenaliinit niin huipussa ettei saa unta...

meijän tytölle kelpaa ne mamin tutit.ainuja sai kolme lahjaks ja nyt oon yrittäny sitä opetella niihin.ku jos ne vaikka pysys paremmin suussa kun ne on paremman muotosia:grin kaikkee täytyy yrittää:laughing002

Meijän pojalle kelpaa kyl mikä vaan.. Vaikka kylmä maito jos ei oo muuta :DD

Meillä potkitaan sitä peittoa vieläkin niin paljon et vaippa menee ihan kieroon ja pisut on pitkin häkkisänkyä :(
Ens yönä kyllä pistän pojan pikkuveljeni vanhaan äitiyspakkauksesta saatuun makuupussiin jos olis vähä rauhallisempi yö... Minä olen se joka herää kun jäbä ähisee ja puhisee sitten aamulla ihmetellään kun olen niin äreä kun mies ei edes herää omaan herätyskelloon.. Arvatkaas kuka herää aamu 6? minä ja jäbä... nyt oon kyl tehny niin et annan maidon klo 6, potkin ukon töihin ja jatketaan jäbän kans unia :D

meillä on miehen kanssa tutin suuhun laitto vuorot,ainut vaan et mä joudun herättämää miehen et se laittaa sen tutin,se nukkuu niin sikeesti et se ei kuule jos vauva siellä äheltää ja itkeskelee.

Meillä tyttö yöllä oli potkinu peiton päältään ja potkiutunu ympäri omassa sängyssään..ja yöllä kun herää voi olla nii nälkä et ei kerkee korviketta kunnolla lämmittää..joskus voi joutua antamaan miltei kylmänä maidon jos jääkaapista otan avatun purkin..Mut hyvinhän tuo on juonu silti sen maidon :).Jollain tapaa kun sais siirrettyy "kelloo" tytöllä et ei heräis joka aamu kuudelta :)..Eilen se oppi leikkimatolla vetää yhtä lelua joka narusta vedettyä tärisee ja rätisee :)

Huh. Tänää on päikkärit nukuttu suht normaalisti... eilen vaa sit näköjää vaivasi joku.. :) säikähdin jo et ei nukuta enää kunnon unia ja ollaa äitille kokopäivän kuukkusii... se ei kyllä kauhee mukavaa olisi..

Täytyy kokeilla tota liikunnan ja terveellisen elämäntavan ylläpitämistä vaikka kuinka olis haasteellista. Tuntuu että naama on kokoajan väärinpäin, olo on ku milläkin säkillä ja riitaa tulee haastettua miehen kanssa. Kun ei ole tyytyväinen itseensä, ei ole myöskään parisuhteeseen. Läheisyys ja semmonen yhteinen oleminen on jossain kaukana, vaikka asiasta on koitettu puhua.

Meillä pikkumies nukkuu yleensä (tarkotus ainakin) parit päikkärit. Aamupäivästä n.1h ja iltapäivästä sitten n.2-3h. MUTTA nyt tämä on päässyt jostain syystä ihan sekasin, poika kyllä nukkuu aamupäivästä, mutta nukahtaa iltapäivä unille vasta joskus n.klo 17 aikaan tai myöhemmin ja nukkuu sitten klo 19-20 ja sehän tietää sitä, että yöunet tulee vasta klo 22-23 :/ Toisinaan hirmuset itkut ja huudot ennen kuin malttaa nukahtaa, toisinaan taas nukahtaa ihan kiltisti. Nukkuu nyt onneks omassa sängyssä alkuyöt. Nyt onki olllu viimeiset kolme yötä niin, että syö vasta klo 05 aikaan eka kerran ja sittenpä nukutaan vierekkäin siihen aamuun :) <3 Yritys ois, että unet vähän rytmittys ja yöunille mentäs hieman aikasemmin... :)

Kylläpä eilen piristi mieltä kun mies katseli eilen mua kun pukeuduin ja totesi, että mun maha on pienentynyt! Että nyt siinä on sellane pieni kumpu kun vähän aika sitten oli vielä enemmän löysää :wink Ehkä tässä vielä on toivoa.

Näinä välipäivinä ja miehen kotona ollessa olen huomannut, että omaan jaksamiseen vaikuttaa hirveesti se, että on mies auttamassa eikä tarvi yrittää jaksaa yksin iltaan asti. Tänäänkin aamulla mies heräsi pojan kanssa kasin maissa ja ne tuli sänkyyn takasin kympin tienoilla kun mies ajatteli pojalla olevan nälkä. Vaavi kääntyikin kyljelleen ihan muhun kiinni ja nukahti <3 Voi ihanuus!
Siinä nukuttiin sitten koko poppoo taas 1,5h päikkärit :)

Tänä aamuna oli huonosti nukuttu yö takana kaiken kukkuraksi tuntui siltä että en kai mä vaan ole tulossa kipeäksi. Kumma olo. Jos on huonosti nukkunut useamman yön peräkkäin, on myös vastustuskyky alhaalla ja seuraavan yön jos nukkuu kunnolla, paranee olo myös samalla. Tänään sitten tulikin erittäin yskässä oleva ystäväni kylään ja tässä nyt toivotaan ettei tulla kipeäksi. Yleensä sanon että jätetään vierailu tällä kertaa väliin, jos vieraat ovat kipeänä. Nyt se sitten ei tullut esiin ennen vierailua. Eihän noita tauteja täysin voi välttääkään, jos ihmisten ilmoilla liikkuu, mutta omaan kotiin voi edes hieman vaikuttaa. No pidetään peukut pystyssä ja toivotaan että ensi yönä tulee hyvät unet eikä tauti muutenkaan iske. Ollaankin toistaiseksi säästytty kaikilta taudeilta tyttelin kanssa.

Meillä ei kelpaa mikään muu tutti kuin tissi, enkä edes haaveile pojan siirtymisestä omaan sänkyyn. En kyllä toivokaan sitä, vauva oli niin kauan odotettu tapaus ja luultavasti jää viimeiseksi, joten tästä vauvaläheisyydestä pitää ottaa kaikki irti.

Meillä päiväunet sujuu kun tanssi kun pukkaa poitsun vaan vaunuihin ja ulos mutta yöunille meno... Voi morjens! Alkuun resuttiin paljon eikä mikään ollut hyvä.. Meinas selkä pettää kantamisesta ja rauhottelusta.. Tää loppu kuitenkin kahden viikon jälkeen kun seinään kun alkoi nukahtaa tissille.. Alkuun olin että jee :) nukahtaa syönnin jälkeen ja siitä sit omaan sänkyyn ja valmista ;) joo, näin meni kaksi Iltaa kunnes on nyt keksinyt roikkua tissillä 1-3 TUNTIA!! Oli aikasta kipeät tisut uudenvuoden yönä kun ei rauhoittunut pommien paukkuessa vaan imi tissiä sen 3 h mut on tämäkin parempi kun se älytön retkeileminen :) eli vauvan kantaminen niin että paikat hajoaa :) mitähän seuraavaksi tuleman Pitää :) toivotaan että yö unille nukahtaminen alkaa jossain vaiheessa sujua kaikilla.

Ikä tekee tehtävänsä.. sen oon huomannu oman pojan kohdalla. Oon antanu nukahtaa syliin ja tissille ilman pelkoa siitä, etteikö oppisi nukahtamaan joskus myös itse. Nyt sitten joinakin päivinä pojan voi jo laittaa sänkyyn, silittää vähän poskea ja sinne nukahtaa. Pienempänä ei puhettakaan tällaisesta vaan silmät auki möllötteli ja alkoi huutaan, jos pidettiin vähänkin liian pitkään siellä. Vaan kasvaahan se lapsi ja vauvamaisuudet jää itekseen taakse. Joskus haluaa mussuttaa tissiä lohduksi pitkäänkin nukkumaan mennessä, mut mussuttakoot. Ekan ikäkuukauden aikana tissit parkkiintui, kun pahin mussutusputki kesti melkein 6 tuntia illan aikana. Kyllä ne nukkumaan vielä oppii ja rytmi on ainakin meillä ollu tärkeetä alusta asti. :)

Huhhuh, 6 tuntia. Itselle puolitoista tuntia oli jo aikamoinen koettelemus ja kaikkein hurjinta oli alun 4 päivää tiheää imua ympäri vuorokauden. Lyhin väli oli 25 minuuttia. Yöllä ne välit sentään oli pidempiä, mutta päivisin -huh huh.

Aika hyvin Sinbbun vauveli nukahtaa. Meillä ei uni tule ennen puolta yötä, laittoi tytön kuinka aikaisin tahansa sänkyyn. Ei vaan väsytä niin ei väsytä. Sieltä vaan virnuilee mammalle sängystä ja kitisee, jos ei äitiä näy. Aika hellyyttävää :)

Ei se aina nukahda helposti, mut pääsääntöisesti kyllä. :) Mähän en vieläkään anna poitsun nukkua iltapäikkäreitä seiskaa pitempään. Herättelen hellästi aina vaipanvaihdolla, silittelyllä ja juttelulla tms. Hyvin aina hymyillen herää ja sit maistuu se unikin vielä illalla. :)

Takaisin