Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kerrostalossa on varmaan ikävää siinä mielessä jos on tommosia tupakoitsijoita jotka käryttelevät aivan lastenvaunujen lähellä vaikka tiedostaisi sielä olevan jonkun nukkumassa. Harmi vaan kun ei kehtaa ylensä mennä kuitenkaan sanomaankaan mitään kun perjaatteessahan tupakoitsija ei tee mitään väärää.. :o

Meillä on yleensä aamupäikyt takapihalla vaunuissa 11-12 aikaan.. siel se nukkuu posoottaa 3-4 tuntia ja iltapäivä torkkuja pikkumies ottaa 18-19 riippuen päiväunien ajasta.. Ette arvaa mut repeilen tää yksinäni ku tuo nukkuu nyt pihalla ja itkuhäläristä kuuluu vaan kova kuorsaus :D Ja tänään kävin tk:ssa hakemassa reseptin tuohon maailman ihanimpaan vaivaan eli pissatulehdukseen :(

Meillä vauva nukahtaa jo vaunuihin laittaessa. Luulenpa, että se on se tiivis tunnelma vaunuissa mikä unettaa.

Meillä kans simahtaa saman tien, ku laittaa vaunuihin tai kaukaloon :D liikkuvat jutut on pop. Jännä kyl, et vaik heräis, jos mennää esim. kauppaan, ni ei kitise yhtään, vaikka heräis. Siellä sitä vaan tapitetaan :)

Iltaisin on alkanu nyt selkeesti olee pientä äitin hermojen testausta. Saattaa mennä tuntiki, ku potkitaan peittoa ja pulautetaan tuttia pois.

meillä kans potkitaa peittoo ja syljetää tuttia pois.viime yön nukku tosi hyvin ku ei ollu tuttia ollenkaa suussa.turha toivo vaan et sama toistuis ens yönä.

Meilläkin potkitaan tota peittoo ja kitistään... MUTTA ns kapaloin pikkumiehen niin et sen pää vaan näky ja kas kummaa nukahti ilman tuttia! Piereskeli niinku isänsä konsanaan koko yön ja 5 aikaan väänsi kakat niin oli si pakko nousta vaihtaan vaippaan ja syöttää mutta jatkettiin sen jälkee kyl unia :D

Joo no eipä nukuttu täällä viime yönä.puolentunnin välein sain juosta tytön sängyn vieressä millon mistäkii syystä.puol viiden aikaa siirryttii sohvalle missä sama meno jatku.10 vaille kuus lämmitin sille maitoo ja täs sitä nyt sit ollaa ja ihmetellää.ottaa pikkasen aivoo.

Meillä oli kanssa ihme suhinaa, tuhinaa ja potkimista 04 saakka, syötin ja sitten otin viereen nukkumaan kun mies oli jo lähtenyt töihin.

Mulla alkoi rintatulehdus pojun ollessa 3 viikkoinen. Illalla pienellä vihlovalla kivulla pojan syödessä. Aamulla oli kuumeinen olo ja mittasin lämmön jota olikin joku 38 astetta. Menin heti terveyskeskukseen ja totesivat että on alkava rintatulehdus. Hyvä että menin heti koska vaikka otin lääkkeet jo heti päivällä niin empä muista koska olisi tarvinnut kivun takia ihan itkeä ääneen kun poju illalla pisteli syöden.. huh... onneksi lääke lähti sitten vaikuttamaan yöllä ja aamusta ei ollut enää lämpöä eikä imetys sattunut. Hieman nipisti mutta meni heti parempaan suuntaan.

Sulla on tainnut olla sitten bakteerin aiheuttama rintatulehdus. Se tulee herkästi juuri imetyksen alussa, kun nänninpää on rikki. Bakteerin aiheuttamaan tulehdukseen ei juuri taida auttaakaan muu kuin antibiootti.

Toinen keino on saada tulehdus tiehyttukoksen tulehtuessa. Jos tukoksen saa kuitenkin hoidettua pois poppakonsteilla, niin lääkitystä ei välttämättä tarvita. Minulla meinas aiheutua tulehdus jälkimmäisellä tavalla, mut sain hoidettua pois itse. Mulla toinen tissi oli toiselta puolelta kova, aristava ja kuuma ja nousi myöskin kuume.

En halua lääkekuuria, joten koitan kärvistellä selkä- ja lapasärkyjeni kanssa. Buranaa heitän kitusiin jos on ihan pakko.

Mä lämmittelin kaurapussilla rintaa, tuntui auttavan. Ei ole enää vihlonut niin paljon.

Mikähän mua mahtaa vaivata ku on ollu kaks viime yötä niin levotonta nukkumista itellä.. Näen jatkuvasti painajaisia kun herään niistä oon ihan hikinen jatkan uniani niin uusi painajainen tipahtaa meikäläisen elokuviin taas...? :/

Tuosta peiton potkimisesta.. tajusin tänä aamuna et meillä sen takia potkitaan tota peittoo ku poika on ihan hikinen...
Pitää varmaan koittaa ens yönä nukuttaa pelkällä pussilakanalla... Meillä on vielä ohuempi peitto mitä äippäpakkauksesta tuli mut toi poika on kyl sellanen lämpöpatteri et huhhuh...

me ollaa koitettu jo nukuttaa ilman peittoo,ei auttanu sekää.ens yöks oon tehny tytölle sänkyy toisella peitolla pesän,saa nähä auttaisko se yhtää.kyl nyt täytyy ruveta koittaa kaikkia keinoja.

meillä oli vauva melkein kadoksissa aamulla, kun oli pyöriny niin sängyssään. ite kaks yötä valvoneena, vaikka poika nukkuu.. johtuisko siitä etten oo liikkunu ulkona ollenkaan..

Oon kans huomannu, et pitäis päästä vaunuilee. Pääkoppa ja kroppa kärsii, ku ei saa raitista ilmaa. Lähepä tonne "luistinradalle" vaunujen kanssa. Voisvat vähän hiekottaa...

Ei muuten paljon maksa sellaset kenkiin laitettavat likuesteet. Omani tilasin varustelekasta viimekeväänä ja on tosi hyvät, meinasin et jos kelit tällasena jatkuu ni on kaivettava ne jostain esiin. Suosittelen muillekin :thumleft Ja ainaki meillä saa vastaavia myös paikallisest Life-kaupast ja varmaa apteekistaki.

Takaisin