Odotuksen "sivuvaikutukset"

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos vinkistä :) Ei ehkä töihin mahdollista ottaa palloo mutta pitää vissiin yrittää jalotella työpäivän aikana enemmän ja koittaa vaikka "palloilla" sitten illalla kotosalla :)

Onko muilla tämmöstä? Ai kun syön on hetki hyvä olla, mutta hetken päästä kuitenkin iskee hirvee turvotus ja ahdistava tunne mahalle? Siis onko tämä normaalia? :confused: Ihan kamala tunne kun mitenkään ei ole hyvä olla. :(

Lelutus, mulla ainakin on. Oon kuvitellut sen olevan normaalia...

Sama vaiva täälläkin. Johtuu vain siitä, että kohtu on kasvanut ja vatsalaukulla suolistoineen on entistä vähemmän tilaa siellä mahassa. Kun sinne vielä päätyy ruokaa, niin tuossahan se sitten heti näkyy. Siksi pitäisikin syödä pieniä aterioita pienemmin väliajoin, mutta ainakin itselläni homma menee niin, että aamupalan jälkeen lounaalla on jo kamala nälkä, kun en mitään eväitä nyt töissä syö ja sitten lounaalla lapan lautasen täyteen ruokaa ja vähän sen jälkeen kyllä vatsaa kivistää. Se muuttuu siis tuosta ylävatsalta ihan kovaksi ja pinkeäksi ja tuntuu myös tosi ikävältä. Oma vika.

Mörri-Möykky, mulla sama juttu, vaikka syönkin pieniä aterioita päivän mittaan kun vieläkään ei mene suuret annokset alas. Eli ruokailun jälkeen kyllä maha turpoo ja muuttuu kovaksi.

Mulla on nyt viime päivinä alkanut oikea jalkaterä särkeä. Tai oikeastaan jalkaterän ulkosyrjä. Varsinkin työpäivän jälkeen jalkaa jomottaa ja kun jalkaa on varonut päivän mittaan niin pohjekin alkaa särkeä kun jalalla ei ole astunut normaalisti.

Täällä jomottaa mahaa, ihan kuin sitä venytettäisiin moneen suuntaan. Yökin meni pyöriessä kun tuntuu ettei mitenkään päin ole hyvä. :<

Lismubettiina, mulla ihan sama juttu. Tuntuu, että vatsalihakset tekee sitä erkautumista ja niihin oikeasti särkee.

Viikolla 18+5 ollaan ja mulla on nyt hirveän arka häpykumpu. Aluksi ajattelin, että iho on arka. Mutta kokeillessa ihoa ei itse iho kuitenkaan arista ja pohdin, onko kipu sisempänä. Se vaan tuntuu samantapaiselta, kuin silloin, kun aristaa ihan iholla. Mitähän tää voi olla...

Onko muilla alkanut polvia tai nilkkoja särkeä? Mulla tuntuu aina ajoittain polvissa särkyä ja kipua, mietin et voiko johtua painon noususta? Mulle ei oo kyllä tullut painoa kuin "vaan" joku 6kg niin mietin et voiko se vaikuttaa? Vai onko jotain ihan muuta nyt taas?

Viikolla 18+5 ollaan ja mulla on nyt hirveän arka häpykumpu. Aluksi ajattelin, että iho on arka. Mutta kokeillessa ihoa ei itse iho kuitenkaan arista ja pohdin, onko kipu sisempänä. Se vaan tuntuu samantapaiselta, kuin silloin, kun aristaa ihan iholla. Mitähän tää voi olla...

Liitoskipuja. Täälläkin ne tulee ja menee, välillä on ihan lievänä ja välillä niin, että koko ajan tuntuu. Kuuluu asiaan.

Ai hitto ku pysäytti kipu illalla: nostin reteenä miehen kanssa sohvaa joka ei siis mikään painavimmasta päästä, ja viiltävä kipu tuntui alapäässä/häpyluun kohdalla niin että kesti tovin ja sohva tippui käsistä. Siis pahempi kuin mitkään liitoskivut mitä ikinä oon kokenut! Kaippa se on uskottava nyt ettei enää saa nostella painavia elementtejä..raskausviikkoja vasta 20 ja aiemmissa raskauksissa pystyin hyvinkin nostelemaan juttuja ym.paaaljon myöhemminkin. Huomasin tuota vajaa 2-veetäkin nostaessa peppupesulle että tuntui jo kohdun alueella ikävästi. Täytyy ottaa nyt iisimmin ettei koko kohtu valahda housuihin :eek:

häini: tuosta nivelkipuilusta oon lukenu että yleinenkin raskausoire ja usein loppuu synnytyksen jälkeen. tosin joillekin voi myös puhjeta nivelrikko raskausaikana, mutta vissiin harvinaisempaa?

AadaEveliina, mulla tuli vatsakipuja tavaroiden nostelusta ja kantamisesta. On viime aikoina tullut muutettua huonejärjestyksiä, että saa vauvalle oman huoneen (tavaroita jo sen verran). Tosiaan jouduin ihan lopettamaan kun vatsaa kivisti sen verran. Eli itsekään en pysty enää mitään kovin kummosta nostelemaan (rv 19).

Voikohan toispuoleinen alaselkä-/ristiselkäjumi johtua jostain lantion asennon muutoksesta? Vaiva aina pahenee kun on käynyt ratsastamassa, vaikka normaalisti siitä ei kipeydy (päin vastoin).. :anyone

Pitäis varmaan koittaa venytellä ja harrastaa muutakin kehonhuoltoa.

Mulla toi kantaminen on ollu tuskaa tässä raskaudessa. Heti on levon tarpeessa kun vatsa kipeenä alavatsa ja häpyluun kohdalta. Itsellä on useiden raskaukdien takia tullut kohdun laskeuma ja se haittaa haittaa istumista kävelemistä ym. Eilen tosiaan kävin hakee kellarista pyykkit ni repeesti kannoin ylös mut vikat rappuset masu ilmoitti et nyt riittää toi kantaminen. Se särky oli ihan kamalaa. Täytyy nyt laittaa mies koti hommiin...
Edellisissä raskauksissä jaksoin ihan viimisillä kuukauksilla kantaa/raahata kerrossänkyä toiseen huoneeseen ja painavia kannoinkin. Nyt se ei tule kuuloonkaan.

Nyt muo rajoittaa liikkumista häntäluu. Välillä se on niin kipee. Viime synnytyksen jälkee se alkoi oireilee. Nyt kipu tullut takaisin. Olis niin kiva liikkua kun väsymys kaikkosi niin ei..

Nane: miten tuo kohdun laskeuma ilmenee? täytyykin googletella...tuntuu että tämä kolmas kerta tosissaan muuttaa pysyvästi kroppaa ja keskivartaloa/alapäätä. kegelöin kun muistan mutta ei se nyt tälleen raskaana hormonien vaikutuksia ja kropan väistämättömiä muutoksia täysin taida estää..ainakin tuntuman mukaan. ja liikkuminen ku täälläkin jo rajoittunut niin ei paljoa auttele asiaa

Butterfly: ei tosiaan kannata nostella enään, varsinkin kun tuntuu jo pahalta. Siinä tekee vain hallaa itselleen, ettei vaan sisuskalut ja vauva kärsi. Kaippa se pitää itsekin olla armollinen itselleen ja pistää miestä enemmän hommiin kotona :)

Mulla on kans ollu polvi särkyä! Koko viime viikon olinki ja musta tuntuu, et itel tanssi edes auttaa kipehtymistä. Täytyy seurailla ja miettiä jatkoa, koska en tosissaa halua mitään nivelrikkoa :/

Voikohan toispuoleinen alaselkä-/ristiselkäjumi johtua jostain lantion asennon muutoksesta?
Ei mitään hajua, mulla oli viikkoja sitten alaselkä herkillä, mutta se meni ohi itsestään. Nyt on taas eilisestä lähtien ollut oikealta puolelta alaselkä ihan kipeä ja jumiutunut yön aikana pahemmaksi :cool: on sen verran jumissa, että ei kärsi jalkoja nostella.

Eilen vaimean kipuilun alettua alkoi myös tykyttää alavatsassa. En tiedä onko nämä jotain harjoitussupistuksia vai jotain mistä olla huolissaan. Muutaman sekunnin kestää tykytys ja välillä on pidempi väli ennen kuin uudelleen tykyttää. Meni pitkälle aamuyöhön valvominen, kun huolehti niin kovasti. Ei mitään varsinaista kipua ole, mutta varsin epämiellyttävä tunne. Mitä netistä katsoin harjotussupistuksia, niin kaikki sanoo vatsan kovettuneen krampinomaisesti.. itse en tällaista havainnut, vain pelkkä tykytyksen tunne. Tuntuu samalta kuin aikaisemman keskenmenon alkaessa... Ero on, että ei voimistu tai säännöllisty tykytys. Ei ole kovin kivaa :sad010

Mulla ei onneks tuntunu missään, kun kantelin tänään auton takakontista renkaat säilöön useampi kerrallaan, lisäksi viikonloppureissun kaikki kamat yksin autosta kun mies oli töissä. Muutama harjoitussupistus ollu kyllä muulloin ihan ihme perustilanteissa, esim seisomaan noustessa tai pissallakäynnin jälkeen.

Iskallt: mulla ne harjoitussupistukset tuntuvat välillä sellaisena vähän kipeänä vihlontana tai kiristyksenä (joka kestää hetken, jotain ehkä puol minuuttia??? en yhtään oo kattonu kellosta tietenkään, niin vaikea arvioida) alavatsassa, joskus taas (harvemmin) kovettuu palloksi koko maha ylös asti. Voisin mä sitä tykytykseksikin kuvailla ehkä, mutta ei ne kyllä aaltoina tule mitenkään uudestaan ja uudestaan, vaan lähinnä suht kerralla jähmettää sen jonkin aikaa ja sitten yritän rentoutua ja se menee ohi.

Takaisin