Odotuksen "sivuvaikutukset"

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen peräti kolmesti käynyt mäkkärissä tai hesessä nyt raskaana ollessa. Pitsakaan tai kebab ei erityisemmin maistu, mutta se on ihan hyvä vaan. Eikä karkki, tosin en ole kyllä kieltäytynyt, jos on tarjottu. :D

Mulla nenä tukkoinen ja tuhisee, sama ongelma oli aiemmissakin raskauksissa. Johtunee tuosta limakalvojen turpoamisesta. Nenää niistäessä tulee kans usein hieman verensekaista kuivahkoa räkää, pitäis käyttää Humidosea tai seesamöljyä nekkuun niin kosteutuis nenänkalvot! En vaan ikinä muista/jaksa...

Tänään taas ollu helvetinmoiset lonkkasäryt oikeassa lonkassa. Ihan meinaa liikkuessa lähtee jalka alta :( tuli vissiin viikonloppuna touhuttua liikaa kun oli vieraita paljon kylässä ym. Lepäilen siis ens viikolla himpun enemmän. Ei taida muu auttaa kun venytykset ei auta kun ei issias kipua...lonkat vissii jo leviää ajoissa synnytystä varten.?!

Mulla alko taas NÄRÄSTYS, toinen kerta tänään jo. Kaikkea on kokeiltu. Mikään ei tunnu auttavan. Luulen et tää jatkuu synnytykseen asti kuten edellisissäkin raskauksissa. Ruokailussa ei pitäisi olla mitään mikä laittaisi närästämään.. tää on tosi paska tauti. Jos se jatkuu koko päivän. Nyt mä naukkailen pieniä annoksia maitoa vähän väliä. (En ole tosin maidon ystävä.ällö maku) Mut se helpottaa hetkeks oloa. Kiva nyt nukkua koko loppu aika istualleen. :angry

Mulla alko taas NÄRÄSTYS, toinen kerta tänään jo. Kaikkea on kokeiltu. Mikään ei tunnu auttavan. Luulen et tää jatkuu synnytykseen asti kuten edellisissäkin raskauksissa. Ruokailussa ei pitäisi olla mitään mikä laittaisi närästämään.. tää on tosi paska tauti. Jos se jatkuu koko päivän. Nyt mä naukkailen pieniä annoksia maitoa vähän väliä. (En ole tosin maidon ystävä.ällö maku) Mut se helpottaa hetkeks oloa. Kiva nyt nukkua koko loppu aika istualleen. :angry

Nane: kokeile rennie, ruokasoodaa 1tl veteen sekotettuna, vichyä, piimää. Tiedän mitä toi helkkarin närästys on. :/

Siis voi luoja näitä liitoskipuja :eek: Sattuu niin maan p... Joinakin päivinä ei meinaa pystyä seisomaan edes kunnolla saatika et pitäis liikuttaa jalkoja. :sad001 Siihen hirveen hyvä yhdistelmä on tämä huimaus mikä on alkanut reilu viikko sitten. Täytyy ottaa asia puheeksi neuvolassa torstaina, vielä kun muistais kaiken mitä nyt tullu... o_O (täytyy varmaan kirjoittaa paperille ylös) Tukivyönkin olen hankkinut mutta ei siitä mitään hyötyä ole ollut (ainakaan en ole huomannut) enemmän jopa "haittaa".. Sen kanssa tekee pahaa kumartua (tuntuu siis muutenkin ikävältä ja töissä tarvii kumarrella koko ajan kun vaatteet on laatikoissa), ja istuminen tuntuu ahdistavalta kun on se päällä... :sad001

Ninnuli87, itse laitan vihkoon kaikki kysymykset mitä tulee mieleen kuukauden aikana ja sitten kysyn niitä neuvolassa. Mulla ainakin tulee välillä mieleen monia kysymyksia ja vain kiireellisissä tapauksissa soitan siihen yleiseen neuvolanumeroon (kun ei saa yhteyttä omaan hoitajaan). Harmi, että sulla on noin paljon kipuja. Pakko kysyä, että oletko huomannut tukivyöstä olevan hyötyä seisoessa tai esim. kävellessä? Itselläni ei vielä ole kipuja, mutta olen miettinyt tuota tukivyön hankkimista etukäteen, jos siitä olisi loppuvaiheessa apua.

En ole huomannut että tukivyöstä olisi mitään hyötyä. Kuitenkin vyötä käytän joka päivä töissä kun pitää seisoa se 6-7h ja en "uskalla" ottaa riskiä että kivut vielä pahenisivat jos en vyötä käyttäisi. En myöskään ole soitellut neuvolaan vaan olen itsekseni ja miehelle marissut kurjasta olosta. Laitoin kaikki ylös nyt mitä on tullut ja voi olla että huominen neuvola reissu voipi kestää hetken kun tuli eilen illalla niin paljon kaikkea mieleen että listasta tuli aikas pitkä :rolleyes: :)

Nyt on kipeytynyt alaselkä aikalailla, tarkemmin nikamat. Ei niinkään lihakset siis. Auttaakohan tukivyö lainkaan tuohon, vai onko siitä enemmän hyötyä "lihaskipuihin"?

Ekaa kertaa supisti pikkuisen nyrkkeilyn alkulämmittelyn aikana, mutta meni heti ohi kun hidastin hetkeksi ja sitten lopputunnilla oli ihan normaali reipas fiilis. Seuraavan päivän tunnilla ei tuntunu missään vaiheessa mitään. Hurja pauke alkaa vaan kun istun rauhassa alas tai käyn makaamaan :D etenkin tänään ollu sellasta möyrintää että alta pois...

Sivuvaikutuksista sen verran, että voi miesparkaa mitä skitsoilua joutuukaan kestämään...Luulin jo että hormonimyrskyt olis ohi, mutta noup...

Mä olen saanut kivan oireen tässä viikko sitte. Mä en siis keskity yhtään jos joku puhuu mulle. Se menee kuuroille korville ja vastailen vaan niitä yleisiä et joo , niin, aijaa. En pysty yhtää keskittyy jonkun puhumiseen. Kerhoissakin kunsiel on niin paljon kaikkee... tää on tosi nolo vaiva.. viimeks kun olin kelassa viemäs papruja. Niin eikös kelan setä halunnu mulle kertoo kaikista uusista jutuista mitä nyt on tarjolla, ne isyys vapaat ym. Olin niinku okei. Aijaa. Silmissä sumeni ja en kyl kuullu mitään tai kuulin mut en tajunnu mitään... sit olin vaan että hitsi parkki aika umpeutuu just. Tuntuu et elän jossai haahuilu maailmassa. Sit tänään jouduin menee koululle juttelee syksyn kulusta pojan kanssa. Onneks pystyin vähän siel olla skarppina. Siis mä voin kyl höpötellä ummet ja lammet mut kun mun pitäis kuunnella jotai toista niin ei tuu mitään.

Nane, minä oon huomannu samaa.. On tosin ollut jo kesästä asti. Tosi vaikea on keskittyä kuuntelemaan toisten puhetta ja aina välillä pakko pyytää toistamaan, kun ei mitään havaintoa ole mitä sanoi. Oikein jos yrittää niin vähän aikaa saa kuunneltua kunnolla..

Onko kellään muulla ihan järkyttävää väsymystä taas (rv 26)? Saan kyllä yöllä nukuttua jonkun verran, vaikka heräilenkin muutaman kerran ja välillä joutuu pyörimään hereillä pidempään. Aamulla silti herää väsyneenä. Sit kun muutaman tunnin on hereillä, niin vois käyä uudestaan nukkumaan. Hemppa oli viel ihan ok, eli ei oo siitä.. Tuskailen vaan etukäteen maanantaista töihinmenoa, kun tuntuu jo nyt ettei millään jaksa herätä, saati keskittyä töihin. Olin nyt siis taas n viikon saikulla ja ihan yhtä väsynyt olen edelleen :(

Nane, toi on yleistä. Mulla ihan samaa. Esikoista kun odotin, niin ei oo ees muistijälkiä siitä syksystä, katon vaan paperista että ai oonko mä tollasellakin kurssilla ollu? Suoritusmerkintä on, mutta ei mitään muistikuvaa. Sit kun katon päivämääriä niin totean aina että ai no sehän oli TOI syksy... :D mut voin kertoa, että se omassa maailmassa haahuilu vielä pahenee kun vauva syntyy... :S

Ja aiheesta kukkaruukkuun, väsymys. Päikkärit maistuis joka päivä, jos olis mahdollisuus. Tuplaespressolla ei mitään vaikutusta. Ja niitäkään kun ei voi vetää kun kerran päivässä, ettei kofeiinia tule liikaa. Noloa nuokkua luennolla...

Juu, väsymystä on täälläkin. Helpottaa, kun on töissä ja pysyy liikkeessä niin ei pääse väsymys pahasti iskemään. Kotona völlätessä sitten väsyttää koko ajan. Justiin kun on tosiaan ollut pari tuntia hereillä, niin voisi jo suunnitella päikkäreitä..Saan onneksi kuitenkin aamulla herättyä ihan hyvin, vaikka heräänkin kerran yössä.

Voi liitoskipu! Jos tästä pahenee, pitää kyllä tukivyö ostaa. Onko Anita tukivyö maineensa arvoinen, kokemuksia? Sattuu niin maan perkuleesti suoraan tuohon häpyluuliitokseen ja sen ympäristöön.

Täällä on kanssa ruvennut väsyttämään jatkuvasti, vaikka nukkuisi ihan normaalit yöunet. Ja myös liitoskivut on pahentuneet aikamoisiksi. Aina jos on hetkeä pidempään istunut ns. normaalissa asennossa, niin ylös noustessa vihloo sekä alapäässä että selässä. Ja kyljen kääntäminen vuoteessa on myös yhtä tuskaa, kun pitää miettiä, miten moisen suorituksen tekisi mahdollisimman kivuttomasti.

Sanoja, kyllä minä ainakin voin suositella Anita-tukivyötä! Käytän sitä töissä kun pitää seisoa minunkin, ja ulkoilemaan kun lähden niin aina, ja pojan jumpassa. Niinkuin Ninnuli sanoo, se on tosi huono istuessa ja jos pitää kumarrella, mut seisoessa ja kävellessä tosi hyvä. Tuli ostettua sen verran reilun kokoinen, että vielä tuntuu vähän "löysältä" mutta silti auttaa. Alkaa tuntuu vähän kipeeltä ja väsyneeltä, mut sit ei kuitenkaan niin että alkais supistaa tai sattuu tosi paljon. Se minun on sellanen tarralla kiinnitettävä, jonka saa helposti puettua ja riisuttua, että ei oo mikään ongelma ottaa aina pois kun käy istumaan.

Jossain kirjotinkin jo aikasemmin, et jos kivut on vaan selan puolella niin vatsoilla ja lantionppohjalihaksilla tukeminen ja seisoessa "hännän työntäminen jalkojen väliin" auttaa aika hyvin (eli siis asennon korjaaminen niin et työntää lantioo vähän eteen ja ylös). Minulla selkä on vielä aika kunnossa mut esikoista oottaessa pärjäsin noilla keinoilla töissä äitiyslomaan asti. Nyt kun maha on kasvanu nopeempaa, tarviin vyötä kun sattuu alamahaan ja vatsalihasten jännittäminen pahentaa vaan vaivaa!

Tänään lähettiin 5km kävelylle työpäivän jalkeen, ja se oli vikatikki. Alko sattuu vyöstä huolimatta tosi paljon, piti pysähtyy istumaan kerran ja huilii kyykyssä tai muuten monta kertaa... eikä helpottanu pikku lepokaan lenkin jälkeen. Toivottavasti yöunet parantaa!

Oletteko jo lopettaneet Sormusten käytön tai ottaneet ne sormista? Just nimittäin itse otin ja vihkisormus vielä lähti mutta kihlasormuksessa olikin jo tekemistä että säikähdin jo että se jää sormeen kiinni. Huoh.. en taija uskaltaa laittaa niitä enää sormeen. Viikkoja nyt 23+6. Onko se ihan tavallista että turvotus alkaa jo tässä vaiheessa? Minusta jotenkin niin aikaisessa vaiheessa, vaikka eipä kokemusta aiemmista ole. ☺

Täytyy kyllä laittaa vakavaan harkintaan sen vyön osto. Mulla on pääsääntöisesti istumatyö eli en silloin sitä käyttäisi, mutta esim huomenna menee työmaalla kävellessä aamupäivä ja vähän hirvittää jo etukäteen... Samoin olisi toki kiva, että koiria lenkittäessä ei tarvitsisi vaappua jo nyt :)

Tässä onkin kiva lista kertynyt ylihuomiseksi neuvolakäynnille taas asioita!

Ps. Onko kenelläkään muulla ollut hiivavaivoja? Menee vähän ällökyssäreiden puolelle, mutta taas toisaalta ei.

Minulla oli turvotusta silloin alkuvaiheessa, mutta lähinnä vatsassa. Nyt on kaikki turvotus poissa eikä kyllä ensimmäistä odottaessakaan tullut enää loppuvaiheen turvotuksia. Sormukset pysyi siis sormessa synnärille asti.

Joitain kuukausia sitten oli kertaalleen hiiva, mikä hoitui Canesten Kombilla.

Takaisin