Sanoja, kyllä minä ainakin voin suositella Anita-tukivyötä! Käytän sitä töissä kun pitää seisoa minunkin, ja ulkoilemaan kun lähden niin aina, ja pojan jumpassa. Niinkuin Ninnuli sanoo, se on tosi huono istuessa ja jos pitää kumarrella, mut seisoessa ja kävellessä tosi hyvä. Tuli ostettua sen verran reilun kokoinen, että vielä tuntuu vähän "löysältä" mutta silti auttaa. Alkaa tuntuu vähän kipeeltä ja väsyneeltä, mut sit ei kuitenkaan niin että alkais supistaa tai sattuu tosi paljon. Se minun on sellanen tarralla kiinnitettävä, jonka saa helposti puettua ja riisuttua, että ei oo mikään ongelma ottaa aina pois kun käy istumaan.
Jossain kirjotinkin jo aikasemmin, et jos kivut on vaan selan puolella niin vatsoilla ja lantionppohjalihaksilla tukeminen ja seisoessa "hännän työntäminen jalkojen väliin" auttaa aika hyvin (eli siis asennon korjaaminen niin et työntää lantioo vähän eteen ja ylös). Minulla selkä on vielä aika kunnossa mut esikoista oottaessa pärjäsin noilla keinoilla töissä äitiyslomaan asti. Nyt kun maha on kasvanu nopeempaa, tarviin vyötä kun sattuu alamahaan ja vatsalihasten jännittäminen pahentaa vaan vaivaa!
Tänään lähettiin 5km kävelylle työpäivän jalkeen, ja se oli vikatikki. Alko sattuu vyöstä huolimatta tosi paljon, piti pysähtyy istumaan kerran ja huilii kyykyssä tai muuten monta kertaa... eikä helpottanu pikku lepokaan lenkin jälkeen. Toivottavasti yöunet parantaa!