• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä Tänään 02.7. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Mitä ne klinikalta neuvoivat @punktiopikkarit ? Tuleeko välikierto ennen PAS:ia vai miten jatkuu eteenpäin? :red-heart:
Mun oma lääkäri puhu että heinäkuussa on biologien lomat, niin sillon ei tehdä esim. punktioita. Mutta että jo olemassa olevien alkioiden siirtoja tehtäis 👀 no, oottelen että tää viikonloppu loppuu ja kuulen niistä.

nyt just vähän surkee fiilis nii jos tuliskin klinikalta tietoo että ei tehä uutta siirtoo heinäkuussa tai että mun biologinen rytmi karahtaa johonkin pyhäpäivään tai jotai nii jotenkin oisin varmaan vaan että no eipähän ollu musta kiinni ja menisin johonkin kansallispuistoon vaeltamaan (vai onkohan toi ranskan helle painamassa meille tänne kunnon ukkoset, on varmaan)

Eikä, oon pahoillani sunkin puolesta @Puolikuu ❤️‍🩹❤️‍🩹

Ja toivottavasti selviää huomenna @punktiopikkarit ja pääsee suunnittelee kesää, vaellus kuulostaisi kyllä ihanalta! Mä oon yleensä joka kesä käynyt yhden pidemmän mutta nyt mun vaelluskaveri on siirtynyt muihin juttuihin... hänellä siis laskettu aika heinäkuussa😅 eikä muut tutut kiinnostuneita🥲 en tiiä uskaltaisko yksin

Eikä, oon pahoillani sunkin puolesta @Puolikuu ❤️‍🩹❤️‍🩹

Ja toivottavasti selviää huomenna @punktiopikkarit ja pääsee suunnittelee kesää, vaellus kuulostaisi kyllä ihanalta! Mä oon yleensä joka kesä käynyt yhden pidemmän mutta nyt mun vaelluskaveri on siirtynyt muihin juttuihin... hänellä siis laskettu aika heinäkuussa😅 eikä muut tutut kiinnostuneita🥲 en tiiä uskaltaisko yksin
Ai säkin oot vaellustyyppejä! Ja joku muukin täällä just mainitsi käyneensä kansallispuistossa, kukas se meistä olikaan... Varmasti moni meistä ylipäätään ollu luonnossa/mökkeilemässä. Oon semmonen grammanviilaajatyyppi että mahollisimman kevyet kamppeet kaikkea :D Oon vaeltanu enemmän yksin kun muiden kanssa. Mulla oli söpöt mielikuvat pyöreän mahan kanssa teltassa nukkumisesta mutta ei tämmösessä kontekstissa oikeesti voi haaveilla et raskaus ajottuis johonkin tiettyyn vuodenaikaan, kunhan se nyt ylipäätään joskus sieltä tulis.
Ai sun heinäkuinen kaveri ei lähe enää maastoon :D no ymmärrän.

Oo pitäsköhän itekin rohkaistua käymään vaikka ees yksi yö itekseen jossain! Tai no siis oishan mulla tuo koira kaverina vaikkei sen kaa ole vielä toistaiseksi harjoiteltu kuin päiväreissuja tai koirametsässä yöpymistä. Mulla nimittäin ei ole telttaa vaan riippumatto ja oon kyl itekin tarkka kamppeista niin jotenkin en oo jaksanut ruveta siihen että perehtyisi erilaisiin telttoihin ja ominaisuuksiin ja painoihin ja hintoihin ja minkä kokonen olisi jatkossa järkevin 😅 mutta sen tiedän että koira ei kyllä riippumaton alla nuku silmäystäkään vaan itkisi joko viereen tai vahtisi koko yön. On aina ollut ihan kuollut (ja mutapallo) seuraavan päivän koirametsäreissuista.

Koronakeväänä kävin kyllä yksinäni yhen yön nukkumassa Tampereella Kaupin metsässä riippumatossa kun piti päästä ulos kämpistä xD mut sekin niin lähellä ihmisten ilmoja että tiesin että puoliso tulee vaikka kantamaan sieltä pois jos jotain sattuu.

/edit: sori muut kun menee ihan ohi aiheen🙈

Oo pitäsköhän itekin rohkaistua käymään vaikka ees yksi yö itekseen jossain! Tai no siis oishan mulla tuo koira kaverina vaikkei sen kaa ole vielä toistaiseksi harjoiteltu kuin päiväreissuja tai koirametsässä yöpymistä. Mulla nimittäin ei ole telttaa vaan riippumatto ja oon kyl itekin tarkka kamppeista niin jotenkin en oo jaksanut ruveta siihen että perehtyisi erilaisiin telttoihin ja ominaisuuksiin ja painoihin ja hintoihin ja minkä kokonen olisi jatkossa järkevin 😅 mutta sen tiedän että koira ei kyllä riippumaton alla nuku silmäystäkään vaan itkisi joko viereen tai vahtisi koko yön. On aina ollut ihan kuollut (ja mutapallo) seuraavan päivän koirametsäreissuista.

Koronakeväänä kävin kyllä yksinäni yhen yön nukkumassa Tampereella Kaupin metsässä riippumatossa kun piti päästä ulos kämpistä xD mut sekin niin lähellä ihmisten ilmoja että tiesin että puoliso tulee vaikka kantamaan sieltä pois jos jotain sattuu.

/edit: sori muut kun menee ihan ohi aiheen🙈
Oi mäkään en haluu jatkaa liian pitkään aiheen ohi, mutta ois niin paljon sanottavaa! Kaupin metsä on mulle tuttu, oon löytäny sieltä esim herkkutatteja 😍 ja kerran eksyneen vanhan herran 😨
Koiran kanssa en oo ikinä menny, niistä en osaa sanoo, mut mee ihmeessä yön yli reissuun! Tai lähe mun kaa :) vai voiko noin ehdottaa, ollaanko me Anonyymit Hedelmällisyystoverit jengiä kukin omassa rauhassamme 😁

Oi mäkään en haluu jatkaa liian pitkään aiheen ohi, mutta ois niin paljon sanottavaa! Kaupin metsä on mulle tuttu, oon löytäny sieltä esim herkkutatteja 😍 ja kerran eksyneen vanhan herran 😨
Koiran kanssa en oo ikinä menny, niistä en osaa sanoo, mut mee ihmeessä yön yli reissuun! Tai lähe mun kaa :) vai voiko noin ehdottaa, ollaanko me Anonyymit Hedelmällisyystoverit jengiä kukin omassa rauhassamme 😁
Oispa ihanaa😍 vau.fi vaellusryhmä🤣 ja hui ei kuulosta kivalta tuo eksynyt vanhus, hyvä toki että löytyi😱 jos on suosituksia teltalle tai varusteille tai muulle niin saa toki aina laittaa yv😄 pitää joskus itse tutkia noita tai ehkä eka yrittää lainata jostain teltta ja katsoa tuleeko siitä yhtään mitään koiran kaa ennen kuin rahojaan sijoittaa😅😅

Miten Dextrassa toimii maksupolitiikka? Jos tehdään alkionseulonta niin tuleeko ivf:stä yksi lasku ja sitten perässä (milloin?) lasku alkioiden tutkimisesta? Niin ja saako laskun vai pitääkö kaikki maksaa (kerralla) paikanpäällä tai esim. jokainen käynti erikseen? Jos saa laskun niin paljonko siinä on maksuaikaa, onko se esim. 2 viikkoa? Nämä tiedot auttaisivat hoidon aloituksen ajankohdan suunnittelussa...

Voih, voimia @Puolikuu ja @punktiopikkarit 🙏🏼

Täällä kans yks vaeltaja tai jos vaeltajaksi voi sanoa, mutta käytiin koiran kanssa yön tai parin telttareissuja tekemässä. Koira valitettavasti menehtyi vuosi sitten ja toi isoa henkistä turvaa reissuissa, vaikka pieni olikin, niin katsotaan meenkö yksin enää. Toinen vaihtoehto on ottaa puolison iso koira mukaan, teltta on vaan tosi pieni ja kyseinen koira ei oo koskaan telttailu niin en tiedä miten rattoisaa siitä tulisi😁

Täällä alkoi menkat 4 päivää viimesestä lugestronista ja oi että melkoset ovatkin😅. Jossain joku varoittelikin että punktion jälkeiset voi olla tosi runsaat ja kivuliaat, en tiedä miten toi tuoresiirto/kemiallinen tähän vaikuttaa lisänä. Onko jollain kokemusta miten toi seuraava kierto yleensä alkaa? Tästä löysin jotain kirjoittelua ja seuraava kierto alkaisi monilla myöhässä. Vielä ei oo ole jotenkaan osannut päästää irti, vaikka nyt kuukauteen ei ole tarve miettiä hoitoja niin jatkuvasti nämä päivän mittaan pyörii päässä ja koitan nyt laskeskella koska sinne pas:iin pääsisi.

Kiitos @Tiana 🤗

Soitin tänään Ovumialle. Olipa ihanaa saada lopettaa luget! Täytyy hakea positiivista tämän kaiken keskellä. 😬😅 En osaa muodostaa ajatusta siitä, kannattaisiko vielä kokeilla siirtää seuraava alentuneen ennusteen alkio vai kokeilla tehdä uusi keräys elokuussa. Biologi soittelee ensi viikolla ja saan kysellä vähän lisätietoja pakkasen alkioista. Jotenkin tuntuisi, että uusi keräys olisi hyvä testata, mutta toki siihen saa varata taas kymppitonnin kaikkineen. Rahaa noihin mahdollisesti turhiinkin siirtoihin saa menemään. Asioiden puntarointia siis luvassa, mutta välikierto tulee nyt joka tapauksessa ja se on varmaan ihan hyvä juttu, saa hengähtää kaikesta nyt hetken. Olisi melkoista sumplimista kesälomareissun ja ultrausten sovittaminen kalenteriin, joten otetaan kunnon aikalisä nyt tähän väliin ja ei tarvitse tehdä hätiköityjä päätöksiä. Luultavasti hiljennyn täällä foorumilla myös nyt joksikin aikaa.. Mutta I'll Be Back! 😊

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja nautitaan Suomen kesästä myös kaiken ohella. 🥰

Miten Dextrassa toimii maksupolitiikka? Jos tehdään alkionseulonta niin tuleeko ivf:stä yksi lasku ja sitten perässä (milloin?) lasku alkioiden tutkimisesta? Niin ja saako laskun vai pitääkö kaikki maksaa (kerralla) paikanpäällä tai esim. jokainen käynti erikseen? Jos saa laskun niin paljonko siinä on maksuaikaa, onko se esim. 2 viikkoa? Nämä tiedot auttaisivat hoidon aloituksen ajankohdan suunnittelussa...
Dextrassa voi maksaa kunkin käynnin jälkeen heti kassalla tai voivat lähettää käynnistä laskun. Se tulee sähköpostitse ja postitse. On myös mahdollista kerryttää laskua ja maksaa sitten isompi satsi kerralla.

Täällä alkoi menkat 4 päivää viimesestä lugestronista ja oi että melkoset ovatkin😅. Jossain joku varoittelikin että punktion jälkeiset voi olla tosi runsaat ja kivuliaat, en tiedä miten toi tuoresiirto/kemiallinen tähän vaikuttaa lisänä. Onko jollain kokemusta miten toi seuraava kierto yleensä alkaa? Tästä löysin jotain kirjoittelua ja seuraava kierto alkaisi monilla myöhässä. Vielä ei oo ole jotenkaan osannut päästää irti, vaikka nyt kuukauteen ei ole tarve miettiä hoitoja niin jatkuvasti nämä päivän mittaan pyörii päässä ja koitan nyt laskeskella koska sinne pas:iin pääsisi.
Itselläni ollut kahdet keräyksen jälkeiset kuukautiset normaalia kivuliaammat ja runsaammat. Myös kierron pituus venynyt noin 4-5 päivää.

Pahoittelut negan saaneille. 😞

Mulla on nyt piinapäivä 7, eli viikko alkion siirrosta. Tänään tein testin, kun miestäkin jännittää nii paljon että hän oikein pyysi, että voitaisko alkaa jo testaileen. Haalea plussa sieltä sitten tuli näkyviin!

Eli mun vähän ehkä turhankin raskas päivävaellukseni ei häirinnytkään tätä hommaa. Tai sitten se tosiaan heilautti alkion kiinni seinään... 😅

Saas nähdä miten homma alkaa kehittymään, vahvistuuko viiva vai meneekö kesken. Jotenki yrittää tässä olla optimistinen ku tilastojen mukaan on minun ikäisellä 25 % mahdollisuus saada alkionsiirrosta vauva syliin... 😅
Alavatsa vähän kipeä, nokka tukossa. Kaupungilla kun kävin eilen nii haistoin viemärin vähän joka paikassa.
Eilen loppui tissituntemukset nii olin iha varma että ei oo kiinnittynyt.

Joko te @punktiopikkarit kuulitte lisää?

Ja hei ihan mahtavaa @Sukkula , onnittelut! Toivotaan, että plussa vahvistuu :smiling face with heart-eyes:

Täällä PP 12, eli ylihuomenna testipäivä. Ja on tosi piinaavaa!! En oo rohjennut vieläkään tehdä testiä, kun en voi uskoa että siellä muka voisi olla plussa. Niin kauan kun ei nää negatestiä, niin on edes pieni toivonripe :red-heart: Oireita kyllä on, mutta ne voi tosi hyvin olla cycloista johtuvia. Joinain päivinä oon ollut optimistisempi, mutta nyt kun oireet on alkanut jopa lieventyä (?), niin pessimistisyys alkaa voimistua... Menkkajomotuksia on ollut vatsalla ja selässä aaltoilevasti, mutta selkein oire on tosi kipeät ja turvonneet rinnat. Mutta ihan tosiaan kun olisi vähän laantumaan päin... Pian saa tietää 🌈 Voi kunpa olisi onnistanut :red-heart:

Takaisin