IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Mun piti ottaa hetki taukoa foorumilta ja yrittää keskittyä muihin asioihin. Tänne oli tullut sillä aikaa paljon viestejä. Onnea iloisista uutisista niitä saaneille. ❤️

@Tiana olen pahoillani kuinka sun plussatulos kääntyi tuohon. Mutta oliko teilläkin alkioita pakastimessa?

@Mansu8 kuulostaa tosi kurjalta tuo hoitajan kohtelu, mitä olet saanut osakseksi. Me oltiin eka icsi kierros Helsingin Felicitaksessa ja meidän kaikki kohtaamat työntekijät oli tosi empaattisia siellä. Mulla on pelkkää hyvää sanottavaa siis sieltä, vaikka ei lasta syliin saatukkaan. Toivottavasti laitoit palautetta sinne, koska eihän tollanen oo todellakaan ok.

@kastepisara on joo onneksi alkiota pakkasessa 🙏🏼 Pitää jutella vielä lääkärinkin kanssa, mutta pitää pohtia pitäskö heinäkuun taukoa tästä kaikesta ja hengähtäisi, mutta toisaalta tekisi mieli edetä jo tulevasta kierrosta. Oliko niin että teillä oli alkioita odottamassa?

@Mansu8 unohdin kommentoida tohon hoitajan tapaukseen että olipa ihan inhottava. Kyllähän tuolla jos missä pitäisi olla ymmärrystä miten vaikeita paikkoja nuo on. Hyvä vaan jos laitoit tästä palautetta. Ollaan myös Helsingin Felicitaksessa ja meille on onneksi tähän asti ollut vaan tosi ihania kokemuksia hoitajista.

@Tiana Alkiot pakastimessa lohduttaa tosi paljon onneksi. Meillä on kolme kuusipäiväistä alkiota odottamassa pakkasessa, mutta ei mitään tietoa niiden laadusta. Me ollaan Tilkassa ja kesäsulun takia tulee väkisinkin yksi välikierto. Toisaalta ärsyttää odottaa, mutta toisaalta on ihana, että voi keskittyä nyt kesänviettoon ilman mitään rajotuksia ja aikatauluja tai jännittämistä onnistumisesta. Mulla meni viime vuonna kesäloma hoitoihin, niin nyt nautin lomasta sit vapaammin. Ja ennättääpä keho ainakin palautua punktiosta paremmin.

@Trieste ja @Mystinen onnea plussasta! Tosi ihana uutinen 😍 Ymmärrän Trieste sun ajatukset hyvin. Itsekin sain viimeeksi vk 8 varhaisultrassa tietää, että oli liian pieni ikäisekseen ja syke oli heikko. Menikin sitten myöhemmin kesken. Toivottavasti tällä kertaa sieltä tulisi parempia uutisia ja osaisi iloita raskausesta. Mutta yrittänyt ottaa sen linjan, että jokainen päivä eteenpäin olisi ilon asia. Kovasti yrittänyt keksiä ohjelmaa myös, ettei vain olisi kotona näitä pohtimassa.

@Tiana Kiitos paljon tsempeistä! Todellakin otat nyt ilon irti kesästä ilman rajoituksia ❤️ Samaa toivon myös @Kastepisara. Onneksi teillä molemmilla on pakkasessa odottamassa tulijoita 🙏 @Myrtha

Täällä oli eilen ultra ja maanantaina on edessä punktio. Munasoluja näkyi 8, isoimmat kaksi eilen jo 20-21mm. Huomiselle aamulle tuli ylimääräinen jarru.

Mulla olisi viikonlopulle lippu paikallisille festareille, jonne olin ajatellut mennä kuuntelemaan muutamat bändit. Nyt vaan jännittää että uskaltaako mennä vaikka olo on ihan hyvä, mutta oon varma että kaikki munasolut karkaa jos menen 😄 Tarkoitus on tietysti ottaa ihan rauhallisesti ja olla juomatta yms mutta silti oon nyt kehittänyt tästä ongelman. Tulisin siis huomenna kotiin kyllä jo ennen ovitrellen pistämistä. Mitä sanotte uskaltaisitteko mennä? 😄

Täällä oli eilen ultra ja maanantaina on edessä punktio. Munasoluja näkyi 8, isoimmat kaksi eilen jo 20-21mm. Huomiselle aamulle tuli ylimääräinen jarru.

Mulla olisi viikonlopulle lippu paikallisille festareille, jonne olin ajatellut mennä kuuntelemaan muutamat bändit. Nyt vaan jännittää että uskaltaako mennä vaikka olo on ihan hyvä, mutta oon varma että kaikki munasolut karkaa jos menen 😄 Tarkoitus on tietysti ottaa ihan rauhallisesti ja olla juomatta yms mutta silti oon nyt kehittänyt tästä ongelman. Tulisin siis huomenna kotiin kyllä jo ennen ovitrellen pistämistä. Mitä sanotte uskaltaisitteko mennä? 😄
Todellakin festareille! Toihan on just hyvä saada jotain muuta mieluista ajateltavaa. Vältät vaan hyppimistä musiikin tahtiin tai muita liian rajuja tanssiliikkeitä, niin muuten ei mitään esteitä. :)

@Pioni_90 Ehdottomasti menet!🤩 Mä oon yrittänyt elää koko ajan mahdollisimman normaalia elämää, toki ne tietyt punktion ja alkionsiirron jälkeiset rajoitukset oon ottanut huomioon. Tukee hyvinvointia hoitojen keskellä, kun pääse tekemään kivoja juttuja ja saa muuta ajateltavaa. Ihania festareita ja paljon tsemppiä punktioon 🤗

@Kastepisara kolme on kuitenkin hyvä määrä, riittää että se yksi tarttuu mukaan🙏🏼

@Pioni_90 todellakin menet. Ei ne sieltä karkaamaan lähde, voltteja ei kannata heittää, mutta kövely ja liikkeessä pysyminen on vaan hyvästä ja ennenkaikkea että pääset irtaantumaan ja tekemään jotain kivaa😊

Juttelin juuri lääkärin kanssa ja päädyin omasta toiveesta pitämään heinäkuun taukoa, viimenen kuukaus ollut melkosta kalenterin kanssa elämistä, lääkkeiden sivuvaikutusten kestämistä ja piinailua joten tämä hengähdystauko tekee nyt ehkä hyvää. Saan Letrozolit myös käyttöön siirtokieroon ja en ole lukenut niin positiivisia kommentteja niistä niin parempi että ei mee niidenkin takia loma ihan mönkään😅 Lääkäri sanoi että on 5% mahdollisuus ettei näistä pakkasalkioista tulis meille raskautta. Melko huojentavaa 🥹 Toki tiedostettava että mitä vaan mutkia voi tulla matkaan ja joskus osuu vaan se huonoin kortti käteen, mutta tää on ehkä paras kommentti mitä oon aikoihin kuulut.

Muokattu viimeksi:
Itekin menisin festareille kyllä, tekee hyvää aatella jotain muuta! :)

Täällä tänään lääkäri soitti, seuraavissa menkoissa eli n 20.7 alkaa taas pistelyt. Määriä nostettiin eikä tällä kertaa onneksi tarvi aloittaa Zumenonia etukäteen, keltarauhashormoni aiheuttaa mulle niin valtavaa ahdistusta ja pakkoajatuksia että se oli melkein kaikkein raskain asia koko viime hoidossa 🥹 vähän ihmetyttää kun vuodan edelleen, vaikka varh. keskenmeno oli jo viime lauantaina.. Eilen kouristeli niin paljon ettei suorassa pystynyt olemaan, meinasin lähteä päivystykseen kun ei kipulääkkeet auttanut yhtään, mutta onneksi tänään jo helpompi olo☺

Kiitos näkemyksistä ja tsempeistä kaikille! Festareille siis 😄 Jotenkin nää hoidot saa pelkäämään kaikkea mahdollista.

Mulle tuli just viesti apteekista että viimeinen gonal ja ovitrelle on noudettavissa, ensimmäinen ajatus oli että sieltä tuli vaan yksi ilmoitus niin toinen lääke varmaan puuttuu ja sitä pitää lähteä metsästämään muista kaupungeista 🙈😄

Tsemppiä punktioon! Mulla oli punktio tänään.

Itse menisin festareille, muistaa ottaa vaan rauhallisesti😊. Mulla ovitrellen pisto katkas kamelin selän ja olin tosi turpea eilen ja itketti tuleva punktio ja neulat. Vielä tänään automatkalla väänsin kyyneleitä.

Punktio jännitti, mutta oli mulla jäi hyvä kokemus siitä. Kanyylin piikittäminen oli inhottavin osuus ja se menikin vasta kolmannella😖 mitään rauhoittavaa en saanut toimenpidettä ennen enkä sen aikana.

Punktiossa alkuun annettava kipulääke teki semmoisen lämpöisen olon kehossa. Ainoa vaan, että se keräysneulan laitto tuntui oudolta ja molemmin puolin vingahdin. Omin jaloin pääsin lepäämään, taisin sanoa että "tuntuu kuin oltais laivalla"😂

Punktion jälkeen nukuin hetken ja kotona vielä lisää. Sain vielä kipulääkettä suonen kautta ennen lähtöä. Maha ollut kyllä kipeämpi nyt kuin eilen, mutta lämpöpussi auttanut. Keskiviikolle ois varattuna tuoresiirto🥰, saatiin saaliiksi munasoluja 6 kpl. Munarakkuloita taidettiin kerätä joku 12-15.

Todellakin, hyvä kun meet @Pioni_90 festareille! Mullakin mies just lähti ja etkoilivat meillä, niin tuli itsellekin ihan kuume että jotkut festarit pitää kyllä kesälle saada, etenkin jos raskaus ei ala!

Hei tosi kiva kuulla @Tiuhtiviuhti miten meni! Äh, hitsi että kanyyli ei heti mennyt! Mutta hyvä jos ei ollut muuten niin super kipeää. Selvisit hienosti :smiling-eyes: :White Medium Star::White Medium Star::White Medium Star::White Medium Star::White Medium Star: Mutta mitä ihmettä, ei rauhottavaa? Eikö sulta kysytty siitä ollenkaan? Mulla kysyttiin jo yhdellä ultrakerralla punktiota ajatellen, että haluanko silloin rauhoittavaa ottaa. Kuulostaa muutoin toipuminen aika samalta miten mullakin meni. Hyvä tulos tuli sulla :smiling-eyes: Millainen fiilis sulla itselläsi nyt on? Ja hei sähän pääset tosi pian tuoresiirtoon kanssa, ihanaa! Tuleekohan tieto hedelmöittyneistä munasoluista sitten maanantaina?

Meille tuli tänään huonoja uutisia :sad-face: Toinen alkio, joka laitettiin kaksipäiväisenä pakkaseen, oli ymmärtääkseni nyt koitettu jatkoviljellä, ja se ei selvinnyt. Tuli viestiä, että pakkasessa ei enää mitään :Broken Heart: Mulla olikin vähän epäilykseni tästä, että jos ei kovin terhakkaasti alkujaankaan lähtenyt kehittymään, niin miten tästä jatkoviljelystä sulatuksineen sitten selviäisi.. Mutta onhan se silti pettymys kuulla tieto, että pakkanen tosiaan on nyt tyhjä. Jos ei tämä tuoresiirto tuota tulosta, niin se olisi sitten uusi ICSI-kierros syksyllä.. Toisaalta hyvä että on tämä tieto jo valmiina ensi viikon testipäivään, eikä tartte siinä tuloksen yhteydessä sitten vielä jatkoa odotella...

Mulla vähän samat fiilikset kun @Trieste , että vaikka en vielä oo testaillutkaan, niin yllättävän neutraali olo. Tai en jotenkin osaa uskoa, että oikeastiko voisi olla raskaana. Kaikki oireetkin laitan kyllä cyclojen piikkiin, joista merkittävin on tosi kipeät rinnat. Tai no tää on kyllä vähän poikkeuksellinen mulle, nimittäin heräsin yöllä tänään uneen joka sai mut itkemään kesken yön :No Evil Monkey: Musta toisten unia on aina niin puuduttavaa kuunnella, mutta tässä silti mun sepustus jos jotain sattuisi kiinnostamaan :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Olin siinä unessa lääkärissä, ja se näytti mulle videota sellaisesta kultakalan näköisestä "sirppikalasta", joka iloisena uiskenteli jossain ja kovasti koitti hedelmöittyä. Sitten se lääkäri selitti mulle että "Sä oot Ninni vähän kuin tämä sirppikala. Se koittaa kovasti hedelmöittyä, mutta se että hedelmöittyminen koskaan onnistuu on aivan äärimmäisen epätodennäköistä sille". :loudlycrying: Liekö ahdistusta vai mitä, mutta tätä unta sitten yöllä heräsin itkemään ja valvoin suu kuivana pari tuntia.

Mites muilla, etenkin @punktiopikkarit , miten menee? :smiling-eyes:

Onpa harmi @*Ninni* ettei toinen alkio selvinnyt :sad-face: Pidän peukkuja, että tuoresiirto onnistuisi. Meinaatko malttaa odotella testipäivään testailujen kanssa? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mää näin kans tosi eläväisiä ja outoja unia viimeks tuoresiirron jälkeen, katotaan tuleeko semmosia nytkin. Kävin ite tosiaan eilen hakemassa 5-päiväisen alkion pakkasesta ja nyt piinailut käynnissä. Olo kans yllättävän neutraali, mutta voi olla ettei tässä nyt uskalla niin innostua edellisen pettymyksen jälkeen.
Kohta mulle tulee tänne kaverin koira hoitoon, niin saa koiraterapiaa viikonlopun ajan ja ehkä ajatuksia pidettyä paremmin muualla :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mä luulen että jaksan odotella sinne testipäivään.. Mä en jotenkin yhtään tykkää testailla työaamuina, kun se vie sitten ajatukset heti tähän asiaan. Ja oli tulos kumpi vaan, en sitä työpäivänä mieluusti käsittele useammin kuin pakko. Virallinen testipäivä on työpäivä myöskin kyllä. Ja sitten toisaalta mietin että niin kauan kun en testaa negatiivista, niin voin olla siinä uskossa, että jos olisi tärpännyt sittenkin. Haluun sinnitellä siellä vielä niin kauan kun voin :red-heart: Kun ei oo koskaan nähnyt mitään muuta kuin negaa, niin tosi hankala ajatella, että sieltä mitään muuta voisi koskaan tullakaan.

Huomenna aamulla virallinen testiaamu ja ICSI-iskä saapuu testin äärelle myöskin. En oo testannu ja ei oo oireita (siis ei MITÄÄN, edes tavallisia pmdd mut ne on ennenki vaiennu cyclogestillä - ei enää punktiosta toipumisvihlasujakaan). Jännittää iha hirveesti. Oon välillä lukenu foorumii mut ollu myös vaan mökkeilemässä. Jännittää. Moi kaikki pitkästä aikaa en tiiä mitä pitäs sanoa

no oikeesti suoraan sanottuna semmonen olo etten haluis edes testata, niin pitkään kun ei testaa se vois olla positiivinen.. En saa yhtään päätä mukaan nyt, että on oikeesti laitettu 4AA alkio kyytiin, se oli kehittyny nopeasti hyvälaatuseks, ja on sitä kumulatiivistakin mahista, kun oli toka siirto nii tilastojen luulis rohkasevan. Mut oon vaa ihan jäissä täällä.. miten mä en voi tietää onko mun kehossa joku muukin kun mä? Tiiän et tää on ihan ikiaikanen mysteeri ja ollaan kaikki vähän polvillaan tän homman äärellä, mutta mitä ihmettä! Onks se jaksanu mukana? Elääks se? Mikä aika kuukaudesta nyt on, ku elän cyclogestien laa laa maailmassa jossa ei tuu ees luteaaliset oireet läpi.
ääh, äh.

Takaisin