Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Komppaan aikaisempia kommentteja - jos vauva halutaan niin kyllähän siihen molempien panostus tarvitaan, varsinkin siinä hedelmällisessä ikkunassa 😅

Siitä hyvänä aasin siltana, meidän yritys jäi päivän -3 varaan ja nyt alkaisi näyttää että se riitti 🥹 Meidän häistä on kolme viikkoa, joten tuntuu että on ihan ällikällä lyöty kaikkien todennäköisyyksien lopputulemasta. Oltiin vielä kipeinäkin ovulaation aikaan!!!

Liitteet

• IMG_1329.jpeg
    IMG_1329.jpeg
    2.4 MB · Katsottu: 62
C) Luonnottumuus tai jotain sen tyyppistä.🤔 Jos miehen kyvyttömyyteen olla yhdynnässä syystä x ratkaisu on että pitäis tulla kuppiin, niin tällainen luonnoton vaihtoehto vaan voi tuntua absurdilta ja taas liian pakotetulta toiminnalta. En itse naisena edes vois kuvitella tuollaista toimintaa harrastavani, en osaa selittää tätä tarkemmin mutta tajuan täysin ettei tääkää oo monille hyvä vaihtoehto.

Koen että tämä kohta oli osoitettu minulle sillä juuri aiheesta kerroin että meillä käytössä nimenomaan koti-inseminaatio.

Näin tökerön kommentin taustalla on pakko olla jonkin sortin ymmärtämätyyttä joten valistan hieman omaa tilannetta ja ihan senkin takia että ehkä siitä joku toinen voisi saada apua ja tukea nyt tai tulevaisuudessa.

Olemme heteropari. Harrastamme heteroseksiä josta kumpikin nauttii ja josta kumpikin saavuttaa loppuhuipennuksen lähes joka kerta mutta tämä loppuhuipennus ei tapahdu niin että olisimme sisäkkäin. Se, että pystymme näin hyvin kumpikin yhdessä saavuttamaan nykyään huipun on pitkään jatkuneen hyvän kommunikaation ja sen ansiosta että kumpikaan ei missään tilanteessa painosta toista. Meillä kummallakin taustalla seksuaalisia traumoja joten kommunikointi ja luottamus on ihan erityistärkeässä asemassa tai muuten homma ei vain toimi.

Koemme kumpikin seksielämämme hyväksi ja tyydyttäväksi emmekä kaipaa että se olisi jotakin muuta kuin mitä se on. Kuitenkin kumpikin meistä toivoisi yhteistä lasta ja ymmärrämme että uimareiden olisi hyvä päästä hieman lähemmäs kohdetta että tämä olisi realistisesti mahdollista ja tähän käytämme melko yksinkertaisia apuvälineitä. Mielestäni se nyt ei sentään mitenkään järin luonnotonta ole. 😅 Käyttäähän ihmiset seksissäkin leluja ja apuvälineitä niin miksei tässä?

Olen yksityisviestein saanut aiheesta hyviä vinkkejä ja myös kokemuksia että tällä menetelmällä voi ihan yhtälailla onnistua. 🥰

Itse toivoisin että ei lisätä ihan turhaa stigmaa, häpeää ja luonnottomuuden leimaa tähän jookos?

Muokattu viimeksi:
Komppaan aikaisempia kommentteja - jos vauva halutaan niin kyllähän siihen molempien panostus tarvitaan, varsinkin siinä hedelmällisessä ikkunassa 😅

Siitä hyvänä aasin siltana, meidän yritys jäi päivän -3 varaan ja nyt alkaisi näyttää että se riitti 🥹 Meidän häistä on kolme viikkoa, joten tuntuu että on ihan ällikällä lyöty kaikkien todennäköisyyksien lopputulemasta. Oltiin vielä kipeinäkin ovulaation aikaan!!!
Ihan superisti onnitteluja ja toivottavasti kaikki sujuisi hyvin! :red-heart::smiling face with heart-eyes:

Ihanaa! 😍 Onnea vielä ja tarrasukkia. ❤️

Mä en tähän uuteen teemaan seksiin painostamisesta viitsi pidemmin kommentoida, koska kuten moni muukin on kommentoinut, olemme aikuisia ihmisiä ja nämä asiat on jokaisen parin henkilökohtaisia asioita, joista on varmasti puhuttu yritystä aloittaessa yhteisymmärryksessä. Kyllähän se "viettely" normaalistikin kuuluu asiaan, yleensä jo ennen kuin ollaan pariskunta, eikä se tarkoita mitään painostusta. Ymmärrän hyvin turhautumisen tilanteessa, jossa miestä haluttaisi pitkin kiertoa, mutta sitten kun on ne mahdolliset tärppipäivät, niin hän ei panosta yhtä paljon kuin nainen.

Kyllä tuo kirjoitus särähtää korvaan itsellenikin, vaikka oma tilanne on erilainen. Meillä seksiä on pääsääntöisesti päivittäin ja yleensä useastikin päivässä. Ovulaation aikana on sovittu että pysytään yhdessä kerrassa/päivä, jotta uimareita olisi enemmän.

@Westo oikein paljon onnea matkaan 🙏✨

Sitten yksi ällövaroitus ja kysymys kierron aikaisista eritteistä: Miten teillä muuttuu kuukautiskierron aikana limojen koostumus vuodon loppumisesta vuodon alkuun tai mahdollisen raskauden alkuun? Onko kellään heti vuodon loputtua kirkasta venyvää limaa enemmälti?

Sitten yksi ällövaroitus ja kysymys kierron aikaisista eritteistä: Miten teillä muuttuu kuukautiskierron aikana limojen koostumus vuodon loppumisesta vuodon alkuun tai mahdollisen raskauden alkuun? Onko kellään heti vuodon loputtua kirkasta venyvää limaa enemmälti?
Ällövaroitus koko seuraavalle tekstille

Hm, mulla kävi tässä kierrossa noin ja siks kuvittelin että ovulaatio tulisi ajoissa. Siitä seurasi kuitenkin ihme kuiva kausi pari päivää. Aloin syömään maitohappobakteeria ja ei hajuakaan helpottiko se kuivakauteen, mutta kuivakausi päättyi. Yleensä mulla on ollut kuukautisten jälkeen vähäistä valkovuotoa, joka sit seuraa perus kaavaa ovulaatiolimat jne. Miks mulla oli selkeää ovulaatioliman näköistä heti kuukautisten loputtua niin jäänee mysteeriksi.

Toki mun kuukautisissa on limaista verta ettäh... Mutta oletan että näin on kaikilla.

Kun olin alkuraskaana niin mulla oli niin raskasta valkovuotoa että tuntui jatkuvasti että olisi pissannut housuun 😅 mutta se ei ollut limaista.

Oon tänään päättämättömällä tuulella niin sopiiko jos annatte yleisö äänestyksen seuraavalle kysymykselle.

Mulla on kierto 24 päivää ja nyt on kp 13. Ovulaatiota ei ole tullut lämpöjen tai LH testien perusteella. Jos tänään ei tuu positiivista niin se olisi sit jälleen liian myöhäinen ovulaatio.

Mulla on enää tälle päivälle yksi lh testi jäljellä. Jatkanko ovulaation testaamista vai lopetanko tältä kierrolta? Näen lämmöistä kohtuu hyvällä arvauksella kierron loputtua oliko sitä ovulaatiota.

👍 Jatka testaamista
❤️ Lopeta tältä kierrolta

Koen että tämä kohta oli osoitettu minulle sillä juuri aiheesta kerroin että meillä käytössä nimenomaan koti-inseminaatio.

Näin tökerön kommentin taustalla on pakko olla jonkin sortin ymmärtämätyyttä joten valistan hieman omaa tilannetta ja ihan senkin takia että ehkä siitä joku toinen voisi saada apua ja tukea nyt tai tulevaisuudessa.

Olemme heteropari. Harrastamme heteroseksiä josta kumpikin nauttii ja josta kumpikin saavuttaa loppuhuipennuksen lähes joka kerta mutta tämä loppuhuipennus ei tapahdu niin että olisimme sisäkkäin. Se, että pystymme näin hyvin kumpikin yhdessä saavuttamaan nykyään huipun on pitkään jatkuneen hyvän kommunikaation ja sen ansiosta että kumpikaan ei missään tilanteessa painosta toista. Meillä kummallakin taustalla seksuaalisia traumoja joten kommunikointi ja luottamus on ihan erityistärkeässä asemassa tai muuten homma ei vain toimi.

Koemme kumpikin seksielämämme hyväksi ja tyydyttäväksi emmekä kaipaa että se olisi jotakin muuta kuin mitä se on. Kuitenkin kumpikin meistä toivoisi yhteistä lasta ja ymmärrämme että uimareiden olisi hyvä päästä hieman lähemmäs kohdetta että tämä olisi realistisesti mahdollista ja tähän käytämme melko yksinkertaisia apuvälineitä. Mielestäni se nyt ei sentään mitenkään järin luonnotonta ole. 😅 Käyttäähän ihmiset seksissäkin leluja ja apuvälineitä niin miksei tässä?

Olen yksityisviestein saanut aiheesta hyviä vinkkejä ja myös kokemuksia että tällä menetelmällä voi ihan yhtälailla onnistua. 🥰

Itse toivoisin että ei lisätä ihan turhaa stigmaa, häpeää ja luonnottomuuden leimaa tähän jookos?
Minun kommentti ei todellakaan ollut sinulle. Ei kellekkään yksittäiselle. Olen huomioinut ilmiön, että vauvakuume keskusteluissa joskus syntyy kuva, kuinka miehen painostaminen olisi jotenkin ok, hyväksyttyä. Voi olla, että olen ainoa jolle tällainen kuva on syntynyt ja totuus on jotain ihan muuta.

Koti-inssi esimerkissäni pohdin vain sitä, kun täällä on ainakin joskus tullut ilmi tilanteita, jossa mies ei kuppihommiin halua ryhtyä. Että mistä siinäkin saattaa kiikastaa. Joillekkin koti-inseminaatio voi olla niin luonnotonta, että ei haluaisi sellaiseen ryhtyä. En muista sun kirjoituksia, että miten teillä on etkä ole missään selityksen velassa. Kukaan ei ole. 👍

Ällövaroitus täälläkin 😅

@Pakkanen Mulla on nyt hoitokierrossa ollut valkuaislimaa jo monta päivää. Tekoälyltä kysyin asiasta ja se liittynee korkeaan estrogeeni-/estradiolipitoisuuteen, mitä follikkelit tuottaa. Eli tulkitsisin asian niin, että sulla olisi erityisen hedelmällinen kierto nyt käsillä. Itsellä oli tuota myös jossain normikierrossa aikaisessa vaiheessa ja ajattelin ensin, että onko tulossa aikainen ovis. No ei tullut ja se limakin väheni vielä hetkellisesti. Mut oli voimakkaammat oireet koko kierrossa tuolloin. Silloin myös asiaa pähkäilin tekoälyn kanssa ja antoi samansuuntaista arviota. Että hyvä merkki on! 👌

Ällövaroitus täälläkin 😅

@Pakkanen Mulla on nyt hoitokierrossa ollut valkuaislimaa jo monta päivää. Tekoälyltä kysyin asiasta ja se liittynee korkeaan estrogeeni-/estradiolipitoisuuteen, mitä follikkelit tuottaa. Eli tulkitsisin asian niin, että sulla olisi erityisen hedelmällinen kierto nyt käsillä. Itsellä oli tuota myös jossain normikierrossa aikaisessa vaiheessa ja ajattelin ensin, että onko tulossa aikainen ovis. No ei tullut ja se limakin väheni vielä hetkellisesti. Mut oli voimakkaammat oireet koko kierrossa tuolloin. Silloin myös asiaa pähkäilin tekoälyn kanssa ja antoi samansuuntaista arviota. Että hyvä merkki on! 👌
Kiitos vastauksesta, jotain tällaista uumoilin ja googlettelin itsekin 🙏 Tein myös huvikseen ovistestin ja nega oli, reilun viikon päästä pitäisi olla ovis. Tää on eka normikierto km jälkeen, joten toivottavasti tuo olisi tosiaan merkkinä hormonitasapainon palautumisesta. Nyt on vasta kp 10 (34 päivän kierrosta) ja aletaan taas yrittämään nyt viikonloppuna, vaikka ei vielä hedelmällisimmät päivät lienekään 🌈

Huh täällähän on keskustelu käynyt kuumana 🥵😳 Täytyy sanoa, että olin itsekin tyrmistynyt @Tiitikkä viestin kovasta ja hyökkäävästä sävystä, ja ymmärrän hyvin, miksi moni on pahoittanut siitä mielensä. En ole huomannut, että täällä kukaan olisi edes vitsaillut miehensä painostamisella tai puhunut mistään pakottamiseen viittaavastakaan tai että täällä foorumilla jotenkin normalisoitaisiin miesten painostamista. Olen itse ajatellut, että miehen motivoiminen petipuuhiin on just sellaista normaalia viettelyä taikka sitten järkisyihin vetoamista. Hyvä kuitenkin, että @Tiitikkä on myöhemmissä viesteissä vähän pehmentänyt sanomaansa ja kertonut mahdollisesti ymmärtäneensä jotain väärin.

Olen itse saanut tämän forumin keskustelijoista sen kuvan, että kaikki ovat fiksuja aikuisia tasapainoisissa suhteissa. En koe, että on mun asia edes kyseenalaistaa tätä. Luulen myös, että monessa tapauksessa nainen on miestään paljon paremmin perillä siitä, miten tämä lisääntymisbiologia toimii ja milloin on oikea hetki toimia, joten usein aloitteen tekeminen juuri oikeaan aikaan voi siksi jäädä naisen vastuulle. Itselle on myös tullut se kuva, että moni nainen panostaa enemmän esim. ravintolisien, tutkimusten ja testaamisen muodossa (näin myös meillä), joten se voi helposti herättää tunteen siitä, että on epäreilua, jos mies ei tee osaansa. Turhautuminen on ihan ymmärrettävä tunne eikä tarkoita painostamista todellisessa elämässä.

Omalla kohdalla tää tiheä rakastelu on kyllä nimenomaan vauvantekoa, kun muutoin saattaa mennä vuosia niin, että peitonheiluttelun määrän voi laskea yhden käden sormilla. Meillä on aina todella paljon läheisyyttä (halitaan, suukotellaan, sylitellään, painitaan jne), mutta varsinaisten yhdyntöjen määrä on kyllä laskenut ensimmäisten vuosien kiihkeän alkuhuuman laannuttua. Ollaan siis oltu nyt 14 vuotta yhdessä, ja meidän rakkaus on sellaista syvää ja hellää. Meistä ei koskaan tulisi vanhempia, jos odotettaisiin vain jotain spontaaneja intohimon purskahduksia. 😅

Ei se silti tarkoita, että seksi olisi sellaista vakavaa hampaat irvessä vääntämistä! Esim. eilen puoliso juksasi mua niin, että oli sammuttanut makkarista kaikki valot ja mennyt sänkyyn väärin päin (jalat tyynyllä ja pää sängyn jalkopäässä). Kun tulin vessasta sänkyyn ja hapuilin miestäni pimeässä, osuinkin sen kantapäähän ja mietin että mikä ruumiinosa tää oikein on 🤣🤣 Me molemmat purskahdettiin nauruun ja hohotettiin siinä hyvä tovi ennen kuin alettiin puuhastella 🤭

@Westo isot onnittelut plussasta! 🌈❤️

@Maana Mannila Onpas hauska tuo sarjakuva xD täytyy mennä tsekkaamaan tuo piirtäjä!

Muokattu viimeksi:
@Suskikitten Me ollaan näköjään synkassa, koska mullakin on tänään kp 13! Ja sama juttu täällä, mullakin ovistesti oli taas negatiivinen ja kierto useimmiten vain sen 24 päivää :( On siis samoja tuntemuksia siitä, että ovis on varmaan tulossa liian myöhään ja luteaali saattaa jäädä liian lyhyeksi...

Kiitos vastauksesta, jotain tällaista uumoilin ja googlettelin itsekin 🙏 Tein myös huvikseen ovistestin ja nega oli, reilun viikon päästä pitäisi olla ovis. Tää on eka normikierto km jälkeen, joten toivottavasti tuo olisi tosiaan merkkinä hormonitasapainon palautumisesta. Nyt on vasta kp 10 (34 päivän kierrosta) ja aletaan taas yrittämään nyt viikonloppuna, vaikka ei vielä hedelmällisimmät päivät lienekään 🌈
Hei mulla oli myös eka normikierto varhaisen km jälkeen, kun oli erityisvahvat oireet! (Samassa kierrossa käytiin ensiköynnillä Ovumiassa ja miehen siittiöistä suurin osa todettiin kuolleeksi 🙈 joten ei auttanut. 😬) Silloinhan elimistö voi olla vastaanottavaisempi. Toivon sinne suotuisia tuulia! 🌈💖

Ihanaaihanaaihanaa lukee heti herättyä tällaista 😍 onnea!!!

Mitähän tässä keksisi... Meinasin testata vasta maanantaina seuraavan kerran. 🤔 Kun lämmötkin tippuivat jo tänään aika paljon, 0,2 astetta eiliseen verrattuna. Mutta samoihin aikoihin nyt herännyt monena päivänä. Aiemmin toki kuin alkukierrossa mutta lähes joka päivä ovulaation jälkeen 8-9 välillä heräillyt. Toki tiistai voisi olla järkevämpi, kun mies kotona maanantaina, että jos olisi plussa niin varmaan kertoisin heti, vaikka ajatus olisi kertoa kun olisin varmempi ettei kemiallinen. Ja sitten kun todennäköisemmin negatiivinen, niin tiedän että varmasti vituttaisi ja en haluaisi sitä vitutusta mieheen purkaa niin olisi toisaalta parempi silloin olla ainakin yksin sen hetken ainakin. 😔 Joten tiistaihin jos malttaisin odottaa muutenkin olisi paljon parempi.

No olo kyllä vieläkin aivan helvetin huono. Ei siis fyysisesti vaan psyykkisesti. Pitää tarkentaa koska ei mulla mitään oloja ole ns.... 😅 Rinnat arat toki vielä, ja turvonneen oloisetkin jopa jota ei viimeksi ollut, mutta 100% varmasti lugesteronin sivuvaikutus.

@Suskikitten ja @Syyskukka täälläkin kp 13 💪
Mitähän tässä keksisi... Meinasin testata vasta maanantaina seuraavan kerran. 🤔 Kun lämmötkin tippuivat jo tänään aika paljon, 0,2 astetta eiliseen verrattuna. Mutta samoihin aikoihin nyt herännyt monena päivänä. Aiemmin toki kuin alkukierrossa mutta lähes joka päivä ovulaation jälkeen 8-9 välillä heräillyt. Toki tiistai voisi olla järkevämpi, kun mies kotona maanantaina, että jos olisi plussa niin varmaan kertoisin heti, vaikka ajatus olisi kertoa kun olisin varmempi ettei kemiallinen. Ja sitten kun todennäköisemmin negatiivinen, niin tiedän että varmasti vituttaisi ja en haluaisi sitä vitutusta mieheen purkaa niin olisi toisaalta parempi silloin olla ainakin yksin sen hetken ainakin. 😔 Joten tiistaihin jos malttaisin odottaa muutenkin olisi paljon parempi.

No olo kyllä vieläkin aivan helvetin huono. Ei siis fyysisesti vaan psyykkisesti. Pitää tarkentaa koska ei mulla mitään oloja ole ns.... 😅 Rinnat arat toki vielä, ja turvonneen oloisetkin jopa jota ei viimeksi ollut, mutta 100% varmasti lugesteronin sivuvaikutus.
Tiiän et tässä tilanteessa tiistaihin asti on huurjan pitkä aika. Ite oon ottanut tähän kun pitää yrittää olla testaamatta sellasen asenteen et kun on päiviä et tekis miel testata vaikka ei oo järjevää niin vaan työnnän ne testitki johoki mistä niitä ei helposti saa ja sit yritän pitää itteni occupied ja kiireisenä. Lähen pois kotoo mahdollisimman paljon ja teen hitosti kaikkee. Ja suhtaudun vähä ku yrittäis olla karkkilakossa tmv 😅 Eli itelle toimii ajatus et päivä kerrallaan ja sit hups onki tiistai. Lisäks ajatus siitä, että sit kun onnistuu siinä et vaikka kuinka tekis miel testata ja pääsee siihe tavoitepäivään ni seuraaval kerralla (jolle toivottavasti tietty ei ole tarvetta) ni on helpompaa olla testaamatta ku on jo kerran pystynyt vastustaa niitä impulsseja.

Mut kaiken kaikkiaan, jokaisellahan ne omat vaukeudet asian kaa on ja keinot mennä siitä. Tosi harmi et on ikävä olo psyykkisesti, mut toki tän kaiken pyörityksen kanssa mitä teillä on ollut niin ei oo ihme et on. Toivon siulle onnistumisia ja sitä että olo paranis kaikin puolin 🫶

@Suskikitten ja @Syyskukka täälläkin kp 13 💪

Tiiän et tässä tilanteessa tiistaihin asti on huurjan pitkä aika. Ite oon ottanut tähän kun pitää yrittää olla testaamatta sellasen asenteen et kun on päiviä et tekis miel testata vaikka ei oo järjevää niin vaan työnnän ne testitki johoki mistä niitä ei helposti saa ja sit yritän pitää itteni occupied ja kiireisenä. Lähen pois kotoo mahdollisimman paljon ja teen hitosti kaikkee. Ja suhtaudun vähä ku yrittäis olla karkkilakossa tmv 😅 Eli itelle toimii ajatus et päivä kerrallaan ja sit hups onki tiistai. Lisäks ajatus siitä, että sit kun onnistuu siinä et vaikka kuinka tekis miel testata ja pääsee siihe tavoitepäivään ni seuraaval kerralla (jolle toivottavasti tietty ei ole tarvetta) ni on helpompaa olla testaamatta ku on jo kerran pystynyt vastustaa niitä impulsseja.

Mut kaiken kaikkiaan, jokaisellahan ne omat vaukeudet asian kaa on ja keinot mennä siitä. Tosi harmi et on ikävä olo psyykkisesti, mut toki tän kaiken pyörityksen kanssa mitä teillä on ollut niin ei oo ihme et on. Toivon siulle onnistumisia ja sitä että olo paranis kaikin puolin 🫶
Mulla tiistaina kyllä olisi tekemistä, heti aamupäivästä lupasin auttaa isoäitiäni jossain hänen asuntoasioissaan. Että jos oikein jaksan en tee silloinkaan testiä vaan vasta keskiviikkona jolloin mies töissä ja mulla ei oo mihinkään menoa. 😅 Maanantaina tosin ei kyllä mitään kuin vasta iltapäivällä...

Minun kommentti ei todellakaan ollut sinulle. Ei kellekkään yksittäiselle.
Samalla kuitenkin:
Tiedostin toki, että tuo tekstini voi joillakin kolahtaa ja ajattelen, että ehkä sen kuuluu olla niin. Jos jotain tekee väärin, ehkä sen kuuluukin tuntua omassatunnossa?

Musta nämä on hieman ristiriidassa, ja jälkimmäinen yksi iso syy siihen, miksi sävy vaikutti alentuvalta.

Musta tuntuu että tässä lähdettiin ratkaisemaan ongelmaa, jota ei oikeasti ollut, ja johon kukaan ei ollut oikeastaan edes apua vailla, vieläpä niin, että oletetaan muista, heidän tekemisistään, parisuhteistaan ja motiiveistaan todella paljon asioita, joita tällaisen keskustelupalstan perusteella ei voi millään tietää. Vaikka täällä jaetaan emättimen limatilanne ja tosi diippejäkin keloja, silti näiden perusteella kukaan ei voi tietää sitä toisen kokonaistilannetta. Ei sitä, mitä taustalla on, ei sitä, mitä puhutaan ja miten arkea eletään. Sitten kun siihen lisätään "jos syyllistyt niin ansaitset sen"-tyylinen heitto, niin soppa olikin sitten siinä.

Mutta joo, nyt en kyllä jaksa tästä yhtään enempää; takaisin tikkuihin pissailuihin. Koska mikään muukaan ei toimi, niin erinäisten sattumien summana tässä kierrossa ilmeisesti testataan raivokas juhlinta hedelmöitymisen mahdollistamisen ja tukemisen keinona.

Takaisin