BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Metsäkaiku kiva kun oli hyvä käynti siellä ☺️

@Rollo saitko oviksen kiinni?

Oma luteaalilinja on nyt 0,25 korkeammalla progetuen kanssa, en tiedä vaihteleeko se normaalisti eri kierroilla kun tää on vasta mun toinen kunnon kierto kun mittailen.

Onneks ollaan jo dpo6 , viikonloppuna menee aika nopeammin onneks. Nyt en yöllä huomannut samanlaista kuumuutta mitä kahtena ekana yönä. Ehkä alan tottuu. Huomasitko @Ness mitään erilaista kun otit progesteronia? Tai joku muu jolla on ollut? Toivoisin edes jotain muuta kun mun luteaali on aina niin tylsän vähäoireinen.
Nyt tunsin ovulaatiokipua kun päätin luopua ketosta. Saa nähdä tuleeko menkkakivut kans. Toivotaan että menkat jää tulematta , ei meidän sitä tartte tietää 🤞
IMG_8543.jpeg

@Mamiksx5 mulle ei kyllä tullut progetuesta yhtään mitään oireita, vaikka aamuin illoin cyclo + 2 terolutia aamuin illoin, eli aika isolla annostuksella 😆 Olin itseasiassa tosi hyvinvoiva ja energinen. Ainoa ehkä oli se, että lämmöt ei sahanneet niin paljon mitä yleensä luteaalissa, vaan olivat tasaisemmat tuolla progella, mikä on ymmärtääkseni yleistä. Tosi moni kyllä sanoo, että progetuesta tulee paljon ”raskausoireita”, mut ei kyllä mulla ollut mitään 😆

@Mamiksx5 mukavasti menee vklp yli päivät niin pääset testailemaan 🤞
Ovista odotellen, oireet ovat voimakkaat ja en tiedä menikö ovis+ ohi jo, vai vasta tulossa. Olo on sellainen että ohi meni mutta CB Digiin en ole saanut hymynaamaa. Huomisen lämmöt näyttää jatkanko testailua 😄

Liitteet

• Screenshot_20251212-073813_FF App.png
    Screenshot_20251212-073813_FF App.png
    168.1 KB · Katsottu: 16
Mulla toi premomin bbt käyrä kun lämmöt tänään laitoin heitti että ovulaatio onkin ollut 3 päivää sitten. Joka ei voi kai paikkaansa pitää että 7 päivää vuodon alettua ja kesken vuodon ovulaatio olisi tullut. En tiedä itkeäkö vai nauraa.. 😖 Toki voihan se sovellus mitä vaan arvioida varsinkin jos mun lämmöt nyt heitelleet muusta syystä.

Tässä kuvakin..

Liitteet

• Screenshot_20251212_145854_Premom.jpg
    Screenshot_20251212_145854_Premom.jpg
    94.8 KB · Katsottu: 32
Huomenta kaikille. Täällä ollaan jo ennen kuutta noustu 🤣 Odotan jo päikkäreitä haha!
Eilen oli vähän pakkasta ja meillä takkaa lämmitettiin kunnolla. Silti oli kylmä, nostin makkarin lämpöä kahdella asteella ja yölläkin palelin vähän. Toinen tissi vähän arkana mut oonkohan vaan liikaa puristellu ja kokeillu onko arat 🤣
Sit oikeassa nivusessa suurinpiirtein eilen tuntui aina noustessa sohvalta pientä pistoa. Hauska kun jotain tunnetta .

Aamun selvisin ilman testausta jes 😮‍💨 Jos illalla menee tosi pahaksi ni ovistesti sit ensihätään 😜

Täällä jännäilen kans @Rollo lämpöjä 🤞

@Kali voi olla että lämmöt kans seikkailee tän tyhjennyskierron, itse kans luottaisin ennemmin tikkuihin, Eiks ne oo näyttänyt sulla ihan hyvin vai muistanko ihan väärin?

Oma käppyrä tälle aamulle
IMG_8557.jpeg

Huomenta kaikille. Täällä ollaan jo ennen kuutta noustu 🤣 Odotan jo päikkäreitä haha!
Eilen oli vähän pakkasta ja meillä takkaa lämmitettiin kunnolla. Silti oli kylmä, nostin makkarin lämpöä kahdella asteella ja yölläkin palelin vähän. Toinen tissi vähän arkana mut oonkohan vaan liikaa puristellu ja kokeillu onko arat 🤣
Sit oikeassa nivusessa suurinpiirtein eilen tuntui aina noustessa sohvalta pientä pistoa. Hauska kun jotain tunnetta .

Aamun selvisin ilman testausta jes 😮‍💨 Jos illalla menee tosi pahaksi ni ovistesti sit ensihätään 😜

Täällä jännäilen kans @Rollo lämpöjä 🤞

@Kali voi olla että lämmöt kans seikkailee tän tyhjennyskierron, itse kans luottaisin ennemmin tikkuihin, Eiks ne oo näyttänyt sulla ihan hyvin vai muistanko ihan väärin?

Oma käppyrä tälle aamulle
View attachment 151001
Juu on mulla ovistestit näyttäneet aika hyvin, ainakin nämä apteekin omat millä ajattelin testailla. Mutta sen näkee huomisesta alkaen että toimiiko ne tällä kertaa kun eri tilanne. 😅

Mutta yhden kierron mitä lämpöjä mittaillut niin ovulaation jälkeen selkeästi korkeammat lämmöt kuin mitä vielä tullut minään päivänä. Niin en siksikään luota tuohon että mukamas niin sanottu kp7 olisi ovulaatio ollut. 🤣 Normikierroissa kerran aikaisin mitä ollut niin kp12. Muuten kp13-15 milloin ovulaatio on.

Täällä pomppasi lämmöt tänään ja leposyke normaalia korkeampi. Toisaalta voi johtua ihan vaan siitä että nukuin tooodella huonosti ja sain unta vasta kahden jälkeen 😵‍💫 Aivan krapulainen olo vaikka mitään alkoholia en ole juonutkaan 😅
Mielenkiinnolla ja pienellä jännityksellä seuraillaan mihin tämä kääntyy ja pysyykö lämmöt ylhäällä 😁

Muokkauksena vielä lisäys, että normaalisti rinnat on tässä kohtaa kiertoa jo tosi arat, mutta nyt ei ole edelleenkään ollut oviksen jälkeen _mitään_ mainittavia oireita.

Liitteet

• IMG_0833.jpeg
    IMG_0833.jpeg
    337.1 KB · Katsottu: 26
Toivottavasti riitti puhtia vielä talletella @Rollo , vaikka jaksaa ne onneks siellä odotella melko pitkään ne uimarit 🤩

@Karkki12 on jännittävää kun jotkut oireet mitä normaalisti on , jääkin pois yhtäkkiä.

@Yrttiteetä tekisi mieli onko sulla pitkä luteaali, onko vielä pitkä jännitys edessä? Pidän peukkuja kovasti tällä 👍👍

Mullakin lämpö lähti vähän nousuun, näin taas unta ja tällä kertaa oli kyl vähän painajaiselementtiä mukana.
Tänään onneksi tekemistä muualla kun kotona niin ei testit huutele kaapissa.
Negaahan se näytti.
IMG_8577.jpeg

Liitteet

• IMG_8573.jpeg
    IMG_8573.jpeg
    1 MB · Katsottu: 20
  • IMG_8574.jpeg
    IMG_8574.jpeg
    240.8 KB · Katsottu: 20
@Mamiksx5 vielä on aikaista 🤗❣️

Saatiin maaliin ihan riittävät tallettelut ja nyt alkaa mukava vaihe kun itse tehtävät on tehty ja saa alkaa odottamaan joulua!
Se onkin jännittävä jouluaatto kun osuu dpo10 siihen aamuun 🙈
Muistan kuin eilisen kun sain 2022 jouluaattona plussan 🥹

Mä en oikein tiedä millä perustein toi premom väittää lämpöjen pienen nousun takia että ovulaatio silloin kp7 näyttää. 🤣 Toisaalta ei edes hauskaa.. Kun melkein alkaa jo itsekkin epäilemään. Toki silloin vielä tiputteluvuotoa, ja se testi haalean vaalea lähes harmaa viiva niin eihän ovulaatio edes mahdollinen. Nyt testannut testeillä ovista niin hailakkaa vielä.Varmaan normaalista muutaman päivän myöhemmin, kun keskiarvo kp14 mutta juuri tämän keskenmenneen raskauden oli ovis kp15. 🙈

Liitteet

• Screenshot_20251214_112308_Premom.jpg
    Screenshot_20251214_112308_Premom.jpg
    95.4 KB · Katsottu: 18
@Kali kyllä mä uskon että sulla nyt vaan keho sekaisin, ja premom sekaisin myös 🙈
Oletko laittanut ovistesteistä kuvia tuonne premomiin? Voisi poistua tuo ovisajankohta sieltä jos lisäilisit niitä, ja se näkisi että ovis vasta tulossa.
Tokihan sinne saa ihan sieltä "daily logs" kohdasta merkattua "ovulation Day" yes/no, niin ehkä merkkaisin tuohon päivälle että ei ole ovispäivä? 🤗

Mites @Karkki12 ja @Yrttiteetä tekisi mieli teillä menee?

Aloin vasta noin kuukausi sitten seurailemaan lämpöjä kun sain ouran, nyt mietin millaisella viiveellä nuo lämmöt voi nousta ovulaation jälkeen? Vai meinaako nyt sitä että en ole ovuloinut.

Keskiviikko iltana selvät ovulaatio kivut, ke-to yönä selvä lämmönlasku ja seuraavana yönä nousu normi lämpöön, mutta sen jälkeen taas kaksi yötä näyttää pientä lämmön laskua. Ei siis neljään päivään selkeää lämmön nousua.

@Kali kyllä mä uskon että sulla nyt vaan keho sekaisin, ja premom sekaisin myös 🙈
Oletko laittanut ovistesteistä kuvia tuonne premomiin? Voisi poistua tuo ovisajankohta sieltä jos lisäilisit niitä, ja se näkisi että ovis vasta tulossa.
Tokihan sinne saa ihan sieltä "daily logs" kohdasta merkattua "ovulation Day" yes/no, niin ehkä merkkaisin tuohon päivälle että ei ole ovispäivä? 🤗

Mites @Karkki12 ja @Yrttiteetä tekisi mieli teillä menee?
Samaa vähän luulen, laitoin vasta eilen ekasta ovulaatiotestistä kuvan niin senkään takia dataa sen perusteella ei ole. 😂 Ja huomasin ton ovuolation day kohdan, laitoin siihen sen että ei, mutta ei ennustusta muuttanut. Vähän myös epäilen että ton premom sovelluksen toi bbt kohta vähän huonompi kuin sen fertility friendin. Vähän luulen että sekoittaa myös koska epäilen että yhdessä vaiheessa mulla oli melkein alilämpöä vuodon aikana.

Yritin sinne sähköpostia laittaa kun eivät suostu tiliä avaamaan uudestaan tulee vaan virheilmoituksia ja kysyivät ekaksi miksi poistin tilini sieltä alunperin, vastasin lyhyesti englanniksi että no en tarvinnut sitä koska tulin raskaaksi, mutta sain keskenmenon ja haluan uudestaan aloittaa käytön. Sen jälkeen tuli vastaus kokeile 24 tunnin päästä uudestaan, en uskoa että sekään auttaa, koska pitänyt monta päivää taukoa rekisteröitymis yritysten välillä. 😅

@Kali oliskohan helpointa luoda uusi sähköpostiosoite pelkästään ff-rekisteröintiä varten ja yrittää sillä? Prenomista ei kokemusta mutta kyllä silläkin onnistuneesti on lämpöjä seurattu, mutta km:ää seuraavassa kierrossa on aika tavallista että kroppa ja hormonit on sen verran sekaisin ettei käyrä ole hirmu informatiivinen.

@*mima* vaikea sanoa... jos et oo vahvistanut ovista myös tikuilla kuulostaa mahdolliselta että kroppa on yrittänyt ovuloida mutta munasolu ei vielä ihan irronnut. Toivotaan että muutaman päivän-viikon sisällä alkaa erottumaan käyrässä selkeämpää nousua.

@Rollo mukavaa että pääset jännäämään luteaalia ja joulua samaan aikaan. Ja ehkä helpottaa piinailua jos on muuta tehtävää/saa ajatuksia muualle?

@Mamiksx5 Harmi että eka testi oli nega. Mutta vielä on monta päivää kun testitulos voi muuttua... ei auta muuta kuin odotella 🧘‍♂️

Ja kiitos peukuista! Mutta mulla ei kyllä enää sellaiset olot että tässä kierrossa olisi hirveästi piinailtavaa. Kaikki vatsan kipristelyt tms ja alkuluteaalin pahoinvoinnit on hävinneet ja lämmöt hädintuskin luteaalitasolla. Testaan tiistaiaamuna (dpo12) negan ellei vuoto ole alkanut, jotta tiedän voinko juoda illallisella lasillisen viiniä, seuraava ovis olisi kalenterissa sit uudenvuoden tienoilla.

@Karkki12 toivottavasti siellä normaalien luteaali-oireiden muutos tietää hyvää 🌈

@Kali oliskohan helpointa luoda uusi sähköpostiosoite pelkästään ff-rekisteröintiä varten ja yrittää sillä? Prenomista ei kokemusta mutta kyllä silläkin onnistuneesti on lämpöjä seurattu, mutta km:ää seuraavassa kierrossa on aika tavallista että kroppa ja hormonit on sen verran sekaisin ettei käyrä ole hirmu informatiivinen.

@*mima* vaikea sanoa... jos et oo vahvistanut ovista myös tikuilla kuulostaa mahdolliselta että kroppa on yrittänyt ovuloida mutta munasolu ei vielä ihan irronnut. Toivotaan että muutaman päivän-viikon sisällä alkaa erottumaan käyrässä selkeämpää nousua.

@Rollo mukavaa että pääset jännäämään luteaalia ja joulua samaan aikaan. Ja ehkä helpottaa piinailua jos on muuta tehtävää/saa ajatuksia muualle?

@Mamiksx5 Harmi että eka testi oli nega. Mutta vielä on monta päivää kun testitulos voi muuttua... ei auta muuta kuin odotella 🧘‍♂️

Ja kiitos peukuista! Mutta mulla ei kyllä enää sellaiset olot että tässä kierrossa olisi hirveästi piinailtavaa. Kaikki vatsan kipristelyt tms ja alkuluteaalin pahoinvoinnit on hävinneet ja lämmöt hädintuskin luteaalitasolla. Testaan tiistaiaamuna (dpo12) negan ellei vuoto ole alkanut, jotta tiedän voinko juoda illallisella lasillisen viiniä, seuraava ovis olisi kalenterissa sit uudenvuoden tienoilla.

@Karkki12 toivottavasti siellä normaalien luteaali-oireiden muutos tietää hyvää 🌈
Sehän tässä ongelmana on kun unohdin mainita että ei hyväksy mun mitään sähköpostia, 2 oli alunperin jota toista käyttänyt siellä vaan, toista kokeilin myös ja ei toiminut, loin jopa kolmannen täysin uuden ja ei hyväksynyt sitäkään. 😒 Varmaan jotain tekemistä ip osoitteen kanssa... Todella surkuhupaisaa ettei tämäkään onnistu. 🥴

@Kali kysyin chat gpt, josko näistä olisi apua?

1️⃣ Todennäköisin syy (vaikka FF ei myönnä)
Fertility Friend lukitsee tilejä laite- ja IP-tunnisteiden perusteella, ei pelkästään sähköpostin.

➡️ Siksi:
uusi sähköposti ❌
uusi salasana ❌
mutta sama puhelin = edelleen estetty

2️⃣ Mikä oikeasti toimii (testattu käytännössä)

✅ Kirjautuminen eri laitteella
Täysin eri puhelin / tabletti / tietokone
mielellään eri WiFi tai mobiilidata
selaimella (ei sovelluksella)
👉 ff yrittää usein vähemmän estää selaimessa
Jos tämä toimii → tili on laitekohtaisesti blokattu
✅ Sovelluksen täydellinen “puhdas asennus” (jos eri laite ei ole heti mahdollinen)

Pelkkä poisto EI riitä.
1. Poista FF-sovellus
2. Tyhjennä:
sovelluksen välimuisti
selaimen välimuisti
3. Käynnistä puhelin uudelleen
4. Asenna uudelleen
5. Kirjaudu eri verkossa (esim. mobiilidata)
⚠️ iPhonessa tämä toimii huonommin kuin Androidissa

3️⃣ Jos mikään ei auta → rehellinen vastaus
👉 FF-tili on käytännössä menetetty, eikä tukeen kannata käyttää enää energiaa. He eivät:
poista laitelukituksia
yhdistä uusia tilejä
palauta pääsyä “turvallisuussyihin” vedoten

@Kali kysyin chat gpt, josko näistä olisi apua?

1️⃣ Todennäköisin syy (vaikka FF ei myönnä)
Fertility Friend lukitsee tilejä laite- ja IP-tunnisteiden perusteella, ei pelkästään sähköpostin.

➡️ Siksi:
uusi sähköposti ❌
uusi salasana ❌
mutta sama puhelin = edelleen estetty

2️⃣ Mikä oikeasti toimii (testattu käytännössä)

✅ Kirjautuminen eri laitteella
Täysin eri puhelin / tabletti / tietokone
mielellään eri WiFi tai mobiilidata
selaimella (ei sovelluksella)
👉 ff yrittää usein vähemmän estää selaimessa
Jos tämä toimii → tili on laitekohtaisesti blokattu
✅ Sovelluksen täydellinen “puhdas asennus” (jos eri laite ei ole heti mahdollinen)

Pelkkä poisto EI riitä.
1. Poista FF-sovellus
2. Tyhjennä:
sovelluksen välimuisti
selaimen välimuisti
3. Käynnistä puhelin uudelleen
4. Asenna uudelleen
5. Kirjaudu eri verkossa (esim. mobiilidata)
⚠️ iPhonessa tämä toimii huonommin kuin Androidissa

3️⃣ Jos mikään ei auta → rehellinen vastaus
👉 FF-tili on käytännössä menetetty, eikä tukeen kannata käyttää enää energiaa. He eivät:
poista laitelukituksia
yhdistä uusia tilejä
palauta pääsyä “turvallisuussyihin” vedoten
Kiitos! Tuosta oli paljon apua!! 💜 Keksin tuon avulla ns. kiertää tuon koska ilmeisesti tuo viimeisin oli syynä että totaalisesti menetetty. Mutta! Onnistuin miehen läppärillä luomaan uuden tilin sillä uudella sähköpostilla minkä loin tätä varten. Ja sen jälkeen kirjautumaan omalla puhelimella ja jopa omalla tietokoneella sinne uudella tilillä. 😆 Nyt vaan siirrän manuaalisesti ne lämmöt mitä kirjannut ylös premomiin niin katsotaan onko eri juttu siellä milloin ovulaatio...

// Juu onnistuu siirtää, tähän mennessä ei ole virheellisesti ovulaatiota laittanut kp7..

Liitteet

• Untitled.png
    Untitled.png
    45.4 KB · Katsottu: 21
Takaisin