BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Metsäkaiku rohkaisen myös menemään vaan hakemaan apua jos siltä tuntuu, sitä varten nämä palvelut ovat olemassa ❣️

Meillä takana keskenmenoja, kuten tuossa alla lukeekin ja näiden jälkeen menimme ihan julkiselle puolelle hakemaan apua. Niinhän siinä sitten kävi että kun neuvolan puolella olimme käyneet "tutustumiskäynnin" ja aika tuli postissa isoon sairaalaan, tulin raskaaksi ja syntyi terve poika 🥹❣️

@Metsäkaiku rohkaisen myös menemään vaan hakemaan apua jos siltä tuntuu, sitä varten nämä palvelut ovat olemassa ❣️

Meillä takana keskenmenoja, kuten tuossa alla lukeekin ja näiden jälkeen menimme ihan julkiselle puolelle hakemaan apua. Niinhän siinä sitten kävi että kun neuvolan puolella olimme käyneet "tutustumiskäynnin" ja aika tuli postissa isoon sairaalaan, tulin raskaaksi ja syntyi terve poika 🥹❣️

Näin kuulee aika usein tapahtuneen:Two-hearts: Varattiin huomiselle se Mehiläisen maksuton lapsettomuushoitaja-käynti, katsotaan sen jälkeen mitä sitten.

On muuten aika paljon runsaammat menkat nää ekat keskenmenon jälkeen:Grimacing Face:

Mulla nyt lämmöt pysyneet 36,05-36,30 välillä. En viitsi kuvaa laittaa kun en saanut fertility friendia edes toimimaan joten kirjannut niitä premomiin ylös. 😅 Kaiken lisäksi ei tässä mitään jännättävää ole vielä hetkeen ja saa nähdä tuleeko edes nyt pitkään aikaan. Ovulaatio toki voi tulla kun mulla raskaustesti negatiivinen. Silti pidän vähän epätodennäköisenä premomin ennustusta ovulaatiolle tämän kuun 18 päivälle jo. Toki normikierron mukaanhan se ennustaa, ja nyt täysin eri asia kun keskenmeno kierto. 😵 Ymmärrän siis sen, kunhan vaan uteliaisuuttanu seuraan miloin tulee ja tuleeko ovulaatio edes. Tosin hyvä juttu on että miehen kyllä sain lupautumaan jatkamaan yritystä heti kun mahdollista. 😂 Siis vuoto loppunut ja ovulaation mahdollisuus ainakin tiedossa...

Kai tänne voi muustakin sovelluksesta kuvia laittaa kuin tuosta fertility friendistä?? 🤔

Mulla nyt lämmöt pysyneet 36,05-36,30 välillä. En viitsi kuvaa laittaa kun en saanut fertility friendia edes toimimaan joten kirjannut niitä premomiin ylös. 😅 Kaiken lisäksi ei tässä mitään jännättävää ole vielä hetkeen ja saa nähdä tuleeko edes nyt pitkään aikaan. Ovulaatio toki voi tulla kun mulla raskaustesti negatiivinen. Silti pidän vähän epätodennäköisenä premomin ennustusta ovulaatiolle tämän kuun 18 päivälle jo. Toki normikierron mukaanhan se ennustaa, ja nyt täysin eri asia kun keskenmeno kierto. 😵 Ymmärrän siis sen, kunhan vaan uteliaisuuttanu seuraan miloin tulee ja tuleeko ovulaatio edes. Tosin hyvä juttu on että miehen kyllä sain lupautumaan jatkamaan yritystä heti kun mahdollista. 😂 Siis vuoto loppunut ja ovulaation mahdollisuus ainakin tiedossa...

Kai tänne voi muustakin sovelluksesta kuvia laittaa kuin tuosta fertility friendistä?? 🤔
Olen nähnyt muistakin sovelluksista kuvia, tänne vaan . Ja mulla tuli silloin kkm ovulaatio myöhemmin kun normisti, silloin luteaalikin jäi lyhyeksi. Ootko ajatellut kysyy sitä progetukea? Sen kun tavallisšssa kierrossa muistaa ottaa sitten kun ovulaatio ohitse. Itse aloitan tänään illalla, kun saanut ff nyt kaksi kohonnutta lämpötilaa. Tänään dpo2-3.

Olen nähnyt muistakin sovelluksista kuvia, tänne vaan . Ja mulla tuli silloin kkm ovulaatio myöhemmin kun normisti, silloin luteaalikin jäi lyhyeksi. Ootko ajatellut kysyy sitä progetukea? Sen kun tavallisšssa kierrossa muistaa ottaa sitten kun ovulaatio ohitse. Itse aloitan tänään illalla, kun saanut ff nyt kaksi kohonnutta lämpötilaa. Tänään dpo2-3.
Okei no hyvä sitten, laitan jos jotain alkaa tapahtua niin kuvia omasta käyrästä. 😁

Ja juu tarkoituksena on kysyä siitä kunhan saan aikaiseksi soitettua jonnekkin josta sitä kysyä. Mahdollisimman pian toki olisi hyvä..

Heippa taas, mulla on jälleen tyhmä kysymys. :Face With Tears Of Joy:
Romahtaako lämmöt yleensä sitten normilämpöön kp1 vai voiko se romahdus sitten tulla "viiveellä"?

Ei oo tyhmä kysymys, vaan hyvin ajankohtainen. Mulle kävi juuri eilen ja tänään näin..

Se siitä sitten, eipä tää näytä onnistuvan.. Eilen sattui tosi paljon vatsaan ja iltapäivällä tuli pyyhkiessä tuhrua ja tänään hanat auki.. Lasken kp1 tänään, koska eilen ei tullut paljoa ja oli jo alkuiltaa.. Todella outo kierto, selkeästi mussa on jotain vikaa ja paljon.. Varmaan kroppakin ihmeissään, että nytkö tää alkaa ja kiireestä johtuen epänormaalit kivut alakerrassakin.

En edes tiedä oliko mulla lopulta se ovulaatio, vaikka kipuja oli runsaasti? Luteaali ois silloin tosi lyhyt. En saa nykyään nukutuksikaan.

Mulla sattuu edelleen oikeaan munasarjaan, tuikkii.

Liitteet

• Screenshot_20251210_060718_FF App.jpg
    Screenshot_20251210_060718_FF App.jpg
    177.7 KB · Katsottu: 29
Muokattu viimeksi:
@Mamiii pahoittelut uudesta kierrosta, oli kyllä lupaava dippi siellä, mutta näköjään sitä saattaa olla meillä vaikka mitä lupaavaa oireista länpöihin ja silti tulee ikävä yllätys 😕

Eilen illalla nappasin ekan lugesteronin illalla ja se aiheuttikin ihan jäätävää kuumuuden eikä meinannu uni tulla. Sitten jo vähän palelikin. No ff merkkaa oviksen mulle päiväö myöhemmäksi niin siirsin sen tuohon missä itse ajattelin olevan.
Nyt kun sais oltua rauhassa. Ja sunnuntaille odottaa ekaa testiä, sormet syyhyää jo testaamista. Mulla jäi ovistestejä kai pari yli niin jos lauantaina jo alkaa syyhyttää ni testaan niillä pahimmat innot pois.

BB62671E-6376-4899-A022-64B83BFA831C.jpeg

@Mamiii pahoittelut uudesta kierrosta, oli kyllä lupaava dippi siellä, mutta näköjään sitä saattaa olla meillä vaikka mitä lupaavaa oireista länpöihin ja silti tulee ikävä yllätys 😕

Eilen illalla nappasin ekan lugesteronin illalla ja se aiheuttikin ihan jäätävää kuumuuden eikä meinannu uni tulla. Sitten jo vähän palelikin. No ff merkkaa oviksen mulle päiväö myöhemmäksi niin siirsin sen tuohon missä itse ajattelin olevan.
Nyt kun sais oltua rauhassa. Ja sunnuntaille odottaa ekaa testiä, sormet syyhyää jo testaamista. Mulla jäi ovistestejä kai pari yli niin jos lauantaina jo alkaa syyhyttää ni testaan niillä pahimmat innot pois.

View attachment 150901

No niinpä. Nyt en edes testannut ovulaatiota, niin en voi tietää oikein mitään miten hommat meni. No vituix meni jossain kohdin 🤣 Mutta katse uuteen kiertoon sit. Varmaan pian selviää mitä labrat sanoo.. Taidan ostaa nyt taas uuden mittarin.

Mulla nyt luteaali noin 10 päivää..Pitääkö sitäkin alkaa lääkitsemään. Paljon sulla olikaan? Varmasti hassuja oireita tulee tosta lääkkeestä sit. Toivotaan plussaa!

@Salamaire mulla droppaa usein vasta menkkojen alkua seuraavana päivänä.

@Mamiii pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta ❤️

En pysty nyt selaamaan muiden kuulumisia pidemmälle joten omaa napaa:
Täällä luteaalinousu edelleen todella vaatimatonta tavalliseen verrattuna, melkein alan epäilemään että viime viikkoon asti liian korkea tyroksiiniannos/stressi teki ovuloimattoman kierron. Tai sit makuuhuone on vaan niin kylmä näin talvikauden alettua ettei luteaalissa päästä normitasolle? Valkovuotokin kuitenkin väheni selvästi eli ehkä kuitenkin dpo-jotain vaikkei käyrän antama numero ihan oikea olisikaan.

Liitteet

• IMG_20251210_075221.jpg
    IMG_20251210_075221.jpg
    124 KB · Katsottu: 30
Muokattu viimeksi:
@Salamaire mulla myös yleensä lämmöt droppaa sinä päivänä kun menkat alkaa

@Mamiii Oon pahoillani uudesta kierrosta❤️

@Mamiksx5 Me mennään melkein synkassa kierron kanssa, jännää!

Ff vahvisti ovulaation sunnuntaille. En oo huomannut mitään oireita, en edes ovulaatiokipua. Tänään oli herätessä vähän pää kipeä.
Tallettelut taisi osua ihan hyvin niin nyt sit jännäillään miten käy. Luin täältä teidän kuukuppikikasta ja piti sekin nyt testata, tein siis niin että laitoin tallettelujen jälkeen kuukupin paikalleen yöksi. Saapa nähdä onko mitään vaikutusta😅🤞🏼
IMG_0801.jpeg

Mitä labroja sulta @Mamiii otetaan? Mulla luteaali ollut sen 12-13 päivää joka on ihan hyvä, mutta sit on se tiputtelu alkanut dpo8-9. Kestää noin kaksi päivää. Ja sit oli ne kkm ja kemiallinen. Tää on nyt neljäs kierto kemiallisen jälkeen.

Joo se kuumuus oli jotain tosi hurjaa,tuntui jo kuumeelta. Semmonen ahdistava olo ihankuin mies olis aivan kiinni sussa ja et pääse liikkuu sängyssä..vaikee selittää, koita siinä nukkuu sit 😂 Mutta joo kovasti odotan mitä toi oikein tekee .

Kerkesikö sun arvot kovin korkealle @Yrttiteetä tekisi mieli ? Mulla on 200mikrog joka päivä, on aika korkea annos mun mielestä. Kysyn ensi viikolla työlääkäriltä mielipidettä haluaako tiputtaa annosta.

Jee @Karkki12 , kiva jännätä samassa . Meinasitko testata milloin vai odottelet rauhassa? Mä testaan sunnuntaina mutta luulen että lauantaina jo ovistikut ui 😂🤭

Mitä labroja sulta @Mamiii otetaan? Mulla luteaali ollut sen 12-13 päivää joka on ihan hyvä, mutta sit on se tiputtelu alkanut dpo8-9. Kestää noin kaksi päivää. Ja sit oli ne kkm ja kemiallinen. Tää on nyt neljäs kierto kemiallisen jälkeen.

Joo se kuumuus oli jotain tosi hurjaa,tuntui jo kuumeelta. Semmonen ahdistava olo ihankuin mies olis aivan kiinni sussa ja et pääse liikkuu sängyssä..vaikee selittää, koita siinä nukkuu sit 😂 Mutta joo kovasti odotan mitä toi oikein tekee .

Kerkesikö sun arvot kovin korkealle @Yrttiteetä tekisi mieli ? Mulla on 200mikrog joka päivä, on aika korkea annos mun mielestä. Kysyn ensi viikolla työlääkäriltä mielipidettä haluaako tiputtaa annosta.

Jee @Karkki12 , kiva jännätä samassa . Meinasitko testata milloin vai odottelet rauhassa? Mä testaan sunnuntaina mutta luulen että lauantaina jo ovistikut ui 😂🤭

Kaikki kilpirauhaskokeet ja sit prolaktiiniin liittyvät myös. Nyt kun kierto alkoi, tekisi mieli ottaa myös kaikki muutkin kuten AMH ja FSH yms.. Mutta en niitä tähän samaan hätään saa kyllä samalta luukulta.. Ja luulen että ne on todella huonot muutenkin.

Jos ne on huonot, mutta AFC on 4 + 4, evättäisiinkö hoidotkin alle 40.v? Onko kellään tietoa?

Tuntuu ettei jaksaisi mitata lämpöjä tai testata ovulaatiota tässäkään kierrossa. Tuntuu ettei kroppa vaan toimi millään tavalla oikein varsinkaan kun en saa nukuttua ja se varmaan kohottaa prolaktiinia entisestään 😴😴😴 En uskalla paljoa pidätellä tai rajoittaa juomista kun VTI iskee taas uudestaan vielä varmemmin jos niin teen.

Muokattu viimeksi:
@Mamiii ainakin HUSilla arvioivat tilanteen tapauskohtaisesti todennäköisyyksien kautta. Tuolla sinun AFC-arvolla aivan varmasti tarjotaan vielä hoitoja. Tuostahan on potentiaalia saada se 8 munasolua, ja siellä voi olla reserviä enemmänkin piilossa jotka esim IVF-hoidolla lähtee kasvamaan. AFC voi vaihdella myös kierrosta toiseen. Tuo AFC kertoo kuitenkin kaikkein eniten ja AMH-arvolla hoidoissa arvioidaan IVF-lääkkeiden vastetta ja lasketaan lääkkeiden annoskoko(yleensä matalalla AMH:lla tarvitaan enemmän lääkkeitä).

@Mamiksx5 en tiedä viimeisimpiä labratuloksia kun mun asuinmaan systeemissä niitä ei pääse itse katsomaan, ja lääkäri sanoi vain että liikalääkityksen puolella ollaan. Mun vajaatoiminta on tosi lievä satunnaislöydös joka ei aiheuta mitään arjessa erottuvia oireita, mutta lääkitään varalta että se olisi myötävaikuttanut keskenmenoihin. Vielä ei tiedetä minkätasoinen lääkitys mulle on hyvä silloin kun en ole raskaana. Aiempien raskauksien aikana annokset on olleet enintään 75-100 mikrogrammaa per aamu, ja nyt kokeiluun otettiin 50 ug/aamu.

@Mamiii piti vielä sanomani että kilokaupalla myötätuntoa sinne ahdistuksen ja unettomuuden keskelle 🫂 Unettomuus on niin kamalaa, kun se laskee mielialaa ja heikentää mielen resilienssiä niin että kaikki asiat tuntuu paljon raskaammilta kuin hyvin levänneenä, vaikka isoja asioitahan nämä lapsettomuuspohdinnat kyllä ihan aidosti on.

Joskus voi kyllä olla hyvä pitää ihan lomaa mittailusta jos se tuntuu tarpeelliselta ❤️
Mietin vähän itsekin että jättäisin jouluksi mittarin kaappiin.

@Kali ehdottomasti saa muistakin sovelluksista laittaa kuvia, tänne vaan taulukkoa 🤗
Minullahan on jatkunut kierto kaikkien km ja kkm jälkeen aivan normaalisti, ja tietääkseni olen ovuloinut myös vuodon loputtua "normaaliin" ovis aikaan.

@Salamaire minulla tippuu lämmöt kahtena päivänä peräkkäin tai sitten kerralla samana päivänä kun menkat alkavat.

@Mamiii pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta, ei varmaan pahaa tee rauhoittua vaikka yksi kierto, jos tuntuu että mittailu stressaa sinua 💕🫂

@Mamiksx5 ja @Karkki12 ihanaa, jännittäviä päiviä taas tulossa 🤩

Minulla ovis aivan nurkan takana, huomenna tai ylihuomenna varmaankin + näyttää. Voi olisipa tämä meidän kierto 🥰

Liitteet

• Screenshot_20251210-214559_FF App.png
    Screenshot_20251210-214559_FF App.png
    162.9 KB · Katsottu: 16
Nyt jännätään @Karkki12 ja @Mamiksx5, hauska kyllä miten tuntuu et joku on aina samoilla päivillä :D pidetään peukkuja:red-heart:

miltä @Yrttiteetä tekisi mieli lämmöt tänään, vieläkö jaksoit mittailla?

@Rollo pitkiä päiviä edessä, toivotaan että saatte jouluplussan:Two-hearts:

Me juteltiin eilen sen Mehiläisen hoitajan kanssa, sitä vähän nauratti että "no teillä on asiat aika hyvin selvillä ja hoidossa". Puhuttiin siis, että mä kävin just labroissa (ferrit ja kilpparit), mies käyny simppanäytteessä, syön kaikkia tarvittavia vitamiineja, kierto on kuitenkin säännöllinen ja tiiän millon ovis tulee, ollaan terveitä jnejne. Ens viikon perjantaille varattiin sitten Mehiläiseen lapsettomuushoito-käynti, katsotaan näkyykö ultrassa mitään. Progetukea ajattelin pyytää.

Takaisin