BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vähän mahdollisesti tyhmä kysymys tähän väliin, mutta paljonkohan voi lämmöt heitellä jos nukkunut vaan 4 tuntia? 🤔 Kun mahdollista että ovulaatio jäi välistä (jota pelkään mutta toivon ettei totta) tai sitten oli eilen jolloin lämpöjen pitäisi tänään nousta mutta mietin paljon lyhyet unet sekoittaa?

Tosin tätäkin ennen kolmena yönä heräsin aamuyöstä johon mennessä nukkunut muutaman tunnin ja jonka jälkeen joku 3 tai max 5 tuntia unta kun lopulta heräsin ja lämmöt ei nyt näytä nousseen sen takia kun silti tasaista ollut monta päivää. Pakko kohta mitata kun en näytä unta enään saavan ja herätys puolentoista tunnin päästä jo aamupalalle kun laivalla ollaan. Joka tosin vasta kahden ja puolen tunnin päästä. Pitänee lämmöt mitata...

//No ei ainakaan ovulaatiota ole tapahtunut. Kun lämmöt tippuneetkin aika paljon alas eikä ylös nousseet. Yllättävää sinänsä kun tippuneet eivätkä pysyneet edes samassa. Mutta eipä taida ainakaan jännittää onko raskaana uudestaan kun ei voi olla jos ei ovulaatiota. 🤷‍♀️ Toki kai pieni mahdollisuus on että vielä tuloillaan jos se lh huippu joka jäi saamatta oli viime yönä. Kun aamupäivällä eilen jo haalea ovulaatiotesti. Jotenkin toivoa ei jaksa pitää yllä vaan.
Miten sull nousi edellisessä käppyrässö lämmöt? Tuliko kovin viiveellä? Mä oon monasti nähnyt että ovulaation kohdilla lämmöt tippuu ennenku lähtee nousee. Toki huonot yöunet voi vaikuttaa lämpöihin myös. Mulla käytössä semmonen convertor misdä arvioi lämmön nousun tai laskun jos herään ennen tai jälkeen sen ajan milloin yleensä mittaan. Ja yleensä herään tuntia tai 1,5 ennen mittausta ja käännän sen sit

Jokatapauksessa luulen että tää kierto on tässä . Nega testattu herkällä ja huomenna vielä testaan illalla ja jätän progen illalla ottamatta jos/kun nega. Harmittaa.

IMG_8674.jpeg

@Kali mulla tippuu aina lämpö ennen ovista, joten voi olla että se on sieltä tulossa. Toki sulla on nyt keho kovilla joten hankala sanoa ❤️‍🩹🫂

@Mamiksx5 no voi harmi.. ☹️ Toivottavasti pääset nopeasti uuteen yritykseen 💖

Miten sull nousi edellisessä käppyrässö lämmöt? Tuliko kovin viiveellä? Mä oon monasti nähnyt että ovulaation kohdilla lämmöt tippuu ennenku lähtee nousee. Toki huonot yöunet voi vaikuttaa lämpöihin myös. Mulla käytössä semmonen convertor misdä arvioi lämmön nousun tai laskun jos herään ennen tai jälkeen sen ajan milloin yleensä mittaan. Ja yleensä herään tuntia tai 1,5 ennen mittausta ja käännän sen sit

Jokatapauksessa luulen että tää kierto on tässä . Nega testattu herkällä ja huomenna vielä testaan illalla ja jätän progen illalla ottamatta jos/kun nega. Harmittaa.

View attachment 151144
Harmi että siellä lämmöt tippu. 😖

Katsoin tuota ekaa ja samalla edellistä bbt käyrää mitä mittasin josta tulin raskaaksi niin silloin ovulaatiopäivänä lämmöt tippuneet vähän edellisestä päivästä. Ja nousseet seuraavana päivänä selkeästi ylemmäs. 🤔 Että voihan sekin nyt tapahtua huomenna? Toki testasin tota convertor juttua ja se muutti mulle ton 36,22c jonka mittasin viiden jälkeen niinkin ylös kun 36,78c. 👀 Ihan kätevä juttu kyllä! No pitänee mitata huomenna vielä ja katsoa mitä näyttää, että onko muuttunut suuntaan tai toiseen.

//Onpa outo sattuma! Nukuin aanupalan jälkeen pari tuntia ja mittasin lähinnä huvin vuoksi lämmöt. Oli täysin sama tulos kuin tuo convertor antoi. Eli tasan 36,78c. 😅 Ei tietenkään voi tulkita mutta outo sattuma kyllä!

Muokattu viimeksi:
Harmi että siellä lämmöt tippu. 😖

Katsoin tuota ekaa ja samalla edellistä bbt käyrää mitä mittasin josta tulin raskaaksi niin silloin ovulaatiopäivänä lämmöt tippuneet vähän edellisestä päivästä. Ja nousseet seuraavana päivänä selkeästi ylemmäs. 🤔 Että voihan sekin nyt tapahtua huomenna? Toki testasin tota convertor juttua ja se muutti mulle ton 36,22c jonka mittasin viiden jälkeen niinkin ylös kun 36,78c. 👀 Ihan kätevä juttu kyllä! No pitänee mitata huomenna vielä ja katsoa mitä näyttää, että onko muuttunut suuntaan tai toiseen.

//Onpa outo sattuma! Nukuin aanupalan jälkeen pari tuntia ja mittasin lähinnä huvin vuoksi lämmöt. Oli täysin sama tulos kuin tuo convertor antoi. Eli tasan 36,78c. 😅 Ei tietenkään voi tulkita mutta outo sattuma kyllä!
Mä testasin kans kerran kun sainkin vielä nukkua ja heräsin just kuudelta minkä oon laittanut mun ajaksi milloin mittaan niin samaa näytti kun se minkä muunsin puoli viidestä kello kuudeksi. Aika jännä.

Mä testasin kans kerran kun sainkin vielä nukkua ja heräsin just kuudelta minkä oon laittanut mun ajaksi milloin mittaan niin samaa näytti kun se minkä muunsin puoli viidestä kello kuudeksi. Aika jännä.
Mulla 5 tuntia eroa kun noin 11 aikoihin testaillut. Juu oon heränny aika myöhään viime aikoina, yleensä siinä 10.30-11. 🤣 Tarkistin vaan että klo 6 olin ton mittauksen tänään tehny, vähän sekotti toi Ruotsin aika puhelimessa. Mutta Suomen aikaa kuudelta. Viitsisiköhän ton lämmön muuttaa? 🤔 Kun en kyllä ennenkään ole niinä aikoina kun aamuyöllä tai aikaisin aamulla herännyt ja muutamana kertana valvonutkin pari tuntia niin lämpöjä mitannut. Nyt vain ajattelin että pakko kun vielä kerkeää ja en uskonut että unta enään saan.

@Mamiksx5 olen pahoillani ettei tämä ollut teidän kierto ❤️

Kollektiiviset tsempit ja plussatuulia kaikille muillekin, ja mahdollisimman ihanaa ja rauhallista joulua ✨

Ehkä mä uskallan tulla ulos kaapista vaikka toivo ja pelot vielä aika rajusti kättä vääntääkin eikä se varmaan tule ihan lähikuukausina loppumaan, kun geenitestit on edelleen tutkittavana perinnöllisten kehityshäiriöitekijöiden varalta. Kaksi päivää sitten (dpo12) testasin tällaiset rfsu:n herkillä ja vaikka tämän aamun testin hylkäsinkin jo kertaalleen (neste ei noussut 3min sisällä testialueelle), kuivuttuaan siinä oli kuitenkin selvästi kaksi viivaa. Eli jään joulutauolle/taustalle toivomaan että tämä vastoin kaikkia todennäköisyyksiä kantaisi loppuun asti.

Liitteet

• 1000006249.jpg
    1000006249.jpg
    2.1 MB · Katsottu: 102

Kollektiiviset tsempit ja plussatuulia kaikille muillekin, ja mahdollisimman ihanaa ja rauhallista joulua ✨

Ehkä mä uskallan tulla ulos kaapista vaikka toivo ja pelot vielä aika rajusti kättä vääntääkin eikä se varmaan tule ihan lähikuukausina loppumaan, kun geenitestit on edelleen tutkittavana perinnöllisten kehityshäiriöitekijöiden varalta. Kaksi päivää sitten (dpo12) testasin tällaiset rfsu:n herkillä ja vaikka tämän aamun testin hylkäsinkin jo kertaalleen (neste ei noussut 3min sisällä testialueelle), kuivuttuaan siinä oli kuitenkin selvästi kaksi viivaa. Eli jään joulutauolle/taustalle toivomaan että tämä vastoin kaikkia todennäköisyyksiä kantaisi loppuun asti.
Onnea! 💜 Toivottavasti tämä aloittaa plussatuulet täällä ja moni seuraa perässä sua. 🙈

Tammikuun lopusta oli puhe, mutta ihan varmaa se ei ollut kun kiireellisemmät tapaukset (joilla testit on otettu samasta raskaudesta ja jotka odottavat testituloksiaennen kuin päättävät jatkaako vai keskeyttääkö) menevät edelle. Kumppani toivoi että soitetaan joululoman jälkeen polille ja kysytään olisiko meidän tulosten analysointeja mahdollista kiiruhtaa nyt kun uusi raskaus alkoi, mutta epäilen ettei se onnistu/muuttaisi tilannetta tämän raskauden suhteen. Kun tietoa tämän alkion/ sikiön terveydestä saadaan kuitenkin vasta nt-ultrasta ja nipt-/lapsivesinäytteestä, kumpi sitten meidän taustalla otetaankaan.

Tosi paljon onnea plussasta! 🥰❤️ Siitä se lähtee 😍♥️ Oikein ihana asia.

@Yrttiteetä tekisi mieli voi kun ihania uutisia ❤️😍 tuntuu, että oon nyt yli vuoden seurannut teidän vaikeaa ja epäreilua matkaa eri ketjuissa ja olen niin onnellinen teidän pulesta ❤️ Nyt todellakin on teidän vuoro ❤️‍🩹 Ymmärrän, että mielessä on paljon huolta ja pelkoja, ja ne tulevat varmasti pysymään matkassa vielä pitkään, mutta toivottavasti uskallatte myös vähän iloita tästä ❤️ jos hän nyt pääsisi syliin asti ❤️‍🩹 paljon voimia tuleviin päiviin ja viikkoihin, toivon todella, että kaikki menisi tällä kertaa hyvin. Hetki ja päivä kerrallaan ❤️

Paljon onnea @Yrttiteetä tekisi mieli ! 😍 Ihana uutinen, toivon kovasti, että tämä kantaa loppuun asti. ♥️💖

Kaikille muille tsemppiä ja peukkuja eri tilanteisiin. 🤗

Oon nyt viettänyt vähän hiljaiseloa.. Odotin kauan ovista ja tulihan se lopulta.. Sitä ennen meillä oli puhelinaika Ovumialle ja neuvottiin, että kannattaisi odottaa yhdet normaalit kuukautiset ennen uutta yritystä, niin me teimme ja tässä kierrossa ei sitten ole piinailtavaa. Ihan mielenkiintoista toki seurata lämpökäyrää muutenkin. Varasimme Ovumiaan lääkärin ensikäynnin tammikuun loppuun ja ellei nyt superihmettä tapahdu tammikuussa, niin kokeilemme hoitoja. Itsellä ja molemmillakin on alkanut ikä vähän painaa vaakakupissa ja se, että esikoinen täyttää jo pian 5v! Niin jos hoidoilla saisi parannettua onnistumismahdollisuutta ennemmin.. Toki jännittää, tuleeko tyhjä arpa. 🫣 Mutta onpahan sitten kokeiltu ainakin.

@Puolikuu ompa mukava kuulla sinusta!
Hienoa että saatte apua yritykseen, eihän sitä tiedä josko paineiden purku luomu yrityksestä toisi plussan vielä ennen tammikuun loppua 🫣💞

Voihan tylsyys tätä kiertoa, tuntuu että aika matelee. Onneksi viikonloppuna on tulossa vieraita niin aika kuluu nopeammin. Sunnuntaina dpo8, pitäisiköhän sillon jo aloittaa testailu 🫣

Liitteet

• Screenshot_20251219-081344_FF App.png
    Screenshot_20251219-081344_FF App.png
    213.1 KB · Katsottu: 41
En sittenkään viitsinyt vaihtaa sitä 36,78 jonka sain eilen parin tunnin lisä unien jälkeen vaan pidin sen 36,22. Tänään lämmöt 36,55 ja toki taas normaalia aikaisemmin mitattu. 😔

Liitteet

• Screenshot_20251219_082342_FF App.jpg
    Screenshot_20251219_082342_FF App.jpg
    136.3 KB · Katsottu: 36
Takaisin