Painonpudotusryhmä

Kiva että oot @Pilkki24 jo paremmassa kunnossa flunssan jäljiltä, ettei vieny moneksi päiväksi petiin 😁

Mä tänään tein mukamas hiittiä, mut en saanu sykkeitä kovinkaan ylös. Oli aika ylävartalopainotteinen treeni. Sieltäpä löytyy toinen meikäläisen kehityskohde 😶 Sen verran monessa liikkeessä loppuu voima kesken. Hauiksen voimaan oon suhteessa ihan tyytyväinen, mutta ojentajat ja olkapäät on aivan pulkannarut ja kai ne rinta- ja lapalihakset vaatisi lisää jytyä että alkaisi punnerrukset paremmin sujua. Nyt on pakko tehdä monia liikkeitä keventäen polvet maassa tai muilla sovelluksilla 😑 mut tekemällä ne kai kasvaa. Punttitreeni olis vaan itselle mielekkäämpi tapa niitä vahvistaa 😅

Päivälliseksi leivoin pizzaa 😋 huomioin pizzaperjantain tekemällä aamupäivästä kevyempiä valintoja 😁 kolmasosa pellillistä teki n. 700 kcal ja nyt ennen iltapalaa on päivän kalorit 1350. Jää siis tosi hyvin alle kulutuksen vielä iltapalan (ruisleivät) jälkeenkin.
Pystypunnerruksia tein muuten tänään! On ihan miun lemppariliikkeitä ja sillä saa ytyä kyllä olkapäihin. 😎

Mies totesi eilen pistäneensä merkille, että olen taas onnistunut nopeasti keräämään lihasmassaa. Kieltämättä se on ihan mukava ominaisuus, kun olen niin paljon sairastellut niin ylläpito on ollut helpompaa, kun olen ollut aina sen pari viikkoa pois pelistä sairastellessa. Nokka vuotaa taas enemmän kuin eilen eli pitänee pitää välipäivä. Olo ei muuten ole mitenkään kipeä. Ärsyttää ihan sen takia, kun olisi nyt vapaata ja tekisi mieli lähteä uimahalliin (kipeänä en todellakaan viitsi, kun sitten on tienoon mummotkin kipeänä ja saatan itsekin tulla pahemmin kipeäksi).

Aamun lukemat 81,5 eli vielä tippuu ropisten joululöysää. Tasan sama luku kuin kuukausi sitten, joten ehkäpä tiukalla linjalla vetäen tässäkin kuussa voisi nähdä jotain uutta alitusta vielä :) Kun joulukuun alin lukema tuli näkyviin aattona niin jos tässä kuussa se kasikympin alle meno tapahtuisi myös samassa aikataulussa, niin jäisi viikko vielä kiristelyvaraa loppukuulle. Kivaahan se olisi jos kävisi nopeampaakin ja painuis enemmän sinne alle, kun ne seiskalla alkavat lukemat on niin mukava nähdä 😁 77 (tarkalleen 77.2 🤣) olis normaalibmi:n puolelle siirtymisen raja-arvo terveyskirjaston laskurin mukaan, se olis kiva saavuttaa helmikuussa 🤩

Aamun lukemat 81,5 eli vielä tippuu ropisten joululöysää. Tasan sama luku kuin kuukausi sitten, joten ehkäpä tiukalla linjalla vetäen tässäkin kuussa voisi nähdä jotain uutta alitusta vielä :) Kun joulukuun alin lukema tuli näkyviin aattona niin jos tässä kuussa se kasikympin alle meno tapahtuisi myös samassa aikataulussa, niin jäisi viikko vielä kiristelyvaraa loppukuulle. Kivaahan se olisi jos kävisi nopeampaakin ja painuis enemmän sinne alle, kun ne seiskalla alkavat lukemat on niin mukava nähdä 😁 77 (tarkalleen 77.2 🤣) olis normaalibmi:n puolelle siirtymisen raja-arvo terveyskirjaston laskurin mukaan, se olis kiva saavuttaa helmikuussa 🤩
Mennään aika samoissa. Nousi joulun aikaan ja viimeinen puntarilukema oli jtn 80,5. Toki mie oon paljon lyhyempi niin normaalipainoon on matkaa enemmän! Toisaalta keikuin xs kokoisenakin siellä normaalipainon yläpäässä niin siitä en rupea stressaamaan. 😂 Vaikka rasvaa lähtisi niin, että olisin samassa rasvaprosentissa kuin ennen raskautta niin pitäisi lähteä reilusti lihasmassaakin, että pysyisin edes bmi normaalipainossa.

IMG_20250111_144055_835.jpg

Mä pääsin autotalliin puntille 😍😍😍 nyt tulee näitä punttijorinoita sitte:
Kyykky ja mave kulki mukavasti, 50 kilolla pääsi tekeen kympin sarjoja ja suht helppoa työskentelyä vikatkin toistot. Kulmasoutukin kulki ja 30 kilolla sai just vedettyä kymmenen toiston sarjaa. Mut sit se penkki. Samat 30 kiloa jätin tankoon, mut sillä sain vaan kuuden toiston sarjoja. En muista mihin ne painot -23 syksyllä raskautuessa jäi kymmenen toiston sarjoissa, johonkin 30-35 väliin. Sieltä on siis voimaa kadonnut niin kuin sanoinkin. Mut loppuun vielä positiivista, core ja lantionpohja tuntui kestävän koko treenin, myös kyykyt ja mavet 😍 ja mun mielellehän tuo treeni teki tosi hyvää, pääsispä arkenakin jonain päivänä 🥰

View attachment 140568

Mä pääsin autotalliin puntille 😍😍😍 nyt tulee näitä punttijorinoita sitte:
Kyykky ja mave kulki mukavasti, 50 kilolla pääsi tekeen kympin sarjoja ja suht helppoa työskentelyä vikatkin toistot. Kulmasoutukin kulki ja 30 kilolla sai just vedettyä kymmenen toiston sarjaa. Mut sit se penkki. Samat 30 kiloa jätin tankoon, mut sillä sain vaan kuuden toiston sarjoja. En muista mihin ne painot -23 syksyllä raskautuessa jäi kymmenen toiston sarjoissa, johonkin 30-35 väliin. Sieltä on siis voimaa kadonnut niin kuin sanoinkin. Mut loppuun vielä positiivista, core ja lantionpohja tuntui kestävän koko treenin, myös kyykyt ja mavet 😍 ja mun mielellehän tuo treeni teki tosi hyvää, pääsispä arkenakin jonain päivänä 🥰
Mie en viitsi paljon tuota viittäkymppiä enempään edes latoa tankoon, kun polvet huutaa hoosiannaa (rakenteellista vikaa) pidemmällä aikavälillä. Olisihan se kiva vielä joskus tehdä mavea 100kg, mutta mieluummin teen pitkää sarjaa kevyillä painoilla ja säästän polvia kuin ykkösiä maksimeilla. Ei siis enää nousisi varmaan kauheasti yli 60-70kg, kun en nyt ole säännöllisesti käynyt puntilla, mutta ajatuksen tasolla. 😂 Useimmiten laitan tankoon 30-40kg ja teen sitten vähän pidempää sarjaa. Kyykyt jätän ihan fyssarin ohjeesta väliin (toki saa tehdä ilman isoja painoja ja kahvakuulalla teenkin) ja teen jalat mieluummin prässillä ja reisipenkissä.

Mie teen muuten penkin ja kulmasoudun käsipainoilla. Ei saa ehkä yhtä kovia romuja kuin tankoon, mutta saan molemmat paremmin perille kässäreillä. Olen yrittänyt tangolla kulmasoutua sekä vasta- että myötäotteella, mutta jotenkin tuntuu, että liike jää vajaaksi. Penkkiä pitäisi kyllä tehdä enemmän! Viime treenissä huomasin kanssa, että siinä olisi kehityskohdetta. 😅

Tänään aamupaino 74,6kg. Laskee laskee🥳. Mulla normaalipainon yläraja on 71 kg eli se ei ole enää kaukana vaikka haluankin pudottaa hieman enemmän. Olen joskus painanut jopa alle 60 kg mutta sitä en ehkä kuitenkaan enää tavoittele. 🤔
Ensi viikolla taas kuntoilujen pariin koska yöt ovat vähän parantuneet enkä ole enää aivan kuollut. Vautsi mitä treenejä teillä täällä.🤩💪🏻
Aika hyvin on pysyneet syömiset ruodussa. Kerran haettiin pitkästä aikaa tällä viikolla mäkkäristä ja oon nyt hitaasti tuhonnut noita joululahjasuklaita 2-3 palaa/pv kahvin kanssa nautiskellen. Päiväkahvista onkin tullut nyt mulle joku päivän nautiskelurituaali varsinkin jos kummatkin lapset menee edes hetkeksi samaan aikaan päikkäreille. Menee jo ihan hifistelyksi tämä.🤣☕
Mutta oon saanut pidettyä kasvistenlisäys tavoitteesta kiinni ja paahtanut kasviksia uunissa ja tehnyt niistä salaattisekotuksen kanssa lisukesalaatin ruoan kylkeen. Ja jos voin niin lisään ruokaan esim. pussin pakastevihanneksia. 😋

uusi alin tänään 89,3kg jee! Ai että mäkin odotan että pääsen tekemään tangolla vapailla painoilla noita perusliikkeitä! Tarttis vaan varata fyssarille aika että sais vielä ammattilaisen arvion tosta erkauma tilanteesta. Ainakin viime viikolla navan kohdalta meni vielä pari sormea väliin. Ei toki oo pitkältä matkalta noin auki mutta vähän on vielä corehommia ennen noita perusliikkeitä. Niissä tarvii saada kuitenkin hyvä paine vatsaan että tekniikka pysyy, ainakin itellä.

uusi alin tänään 89,3kg jee! Ai että mäkin odotan että pääsen tekemään tangolla vapailla painoilla noita perusliikkeitä! Tarttis vaan varata fyssarille aika että sais vielä ammattilaisen arvion tosta erkauma tilanteesta. Ainakin viime viikolla navan kohdalta meni vielä pari sormea väliin. Ei toki oo pitkältä matkalta noin auki mutta vähän on vielä corehommia ennen noita perusliikkeitä. Niissä tarvii saada kuitenkin hyvä paine vatsaan että tekniikka pysyy, ainakin itellä.
Miulla oli alkuun erkauman kanssa käytössä tukivyö ihan kävellessäkin ja varsinkin, jos tein muuta jumppaa. Lihakset vahvistuvat, mutta erkauma ei pahene, kun käyttää sitä vyötä. Nyt en ole sitä käyttänyt, kun erkauma jo tosi hyvässä kuosissa.

Olin jo unohtanut, miten punttistelu nostaa nälkääkin 😬😅 lauantain ja sunnuntain kalorit nousi vähän korkeammiksi, 1900-2000. Edelleenhän ne laskennallisesti pitäis olla himpun alle kulutuksen. Domsit iski myös vasta tänään ja sen myötä nestettä kroppaan: aamupaino tänään 82,4 eli kilo vettä yhdessä yössä kun vertaa eiliseen lukemaan 🥵 viime yö tuli kyllä nukuttuakin huonosti, kun mielessä pyöri jumittuneita ajatuksia eli osa nesteisyydestä johtuu siitäkin. Jännä nähdä jos saisi punttiksesta rutiinin, että jatkuuko nesteheilahtelut pitkään ja tasaantuuko nälkä. Eilen liikuin kevyen vauvan nukuttelu vaunukävelyn vain, ja kohta rupean kehonpainojumpalle kun sain lapset nukahtamaan ja oman välipalan syötyä tässä kirjoitellessa 😁

Jes. Pääsin tänään vihdoin palaamaan salille. Treeni tuntui niin hyvältä!! Mutta se treenin jälkeinen fiilis oli tänään aivan kamala. Vaikka tein kevyen tunnustelevan treenin niin jalat tärisi ja oli ihan superhuono olo ekat 30min treenin jälkeen. Normaalisti oon rakastanut istua rauhassa saunassa pitkäänkin, mutta tänään ei kyennyt kuin kahdet nopeat löylyt ottaa ja sen jälkeen pääsin vaivoin saunasta pois.

Kävin samalla reissulla apteekissa ostamassa foolihappoa ja muut lääkkeet. Luin uutta tietoa mulle eli ylipainoisille suositellaan raskautta yrittäessä ja raskausaikana tuplamäärän foolihappoa. Nyt sitten monivitamiinin lisäksi vielä erillinen foolihappopilleri.

Nyt on myös viikko karkitonta elämää takana. Muita herkkuja oon antanut itselleni luvan syödä yhden pienen jutun päivittäin. Ja tänään söin aamulla ihan törkeän hyvää tuorepuuroa, jossa oli rahkaa, makeuttamatonta jogurttia, sokeritonta mehukeittoa, chiansiemeniå ja tattarihiutaleita. Tästä tulee kyllä semmonen perussetti, jota sitten muokkaan mielitekojen mukaan.

Mäkin palailen tänne kun arki ja rutiinit rullaa taas. Jouluna tuli painoa reippaasti ihan ilman suklaatakin, salikin jäi melkein kuukaudeksi tauolle. Eilen kävin salilla ja tänään myös. Keskiviikkona menen inbody mittauksen. Edellinen tehty reilu 5kg kevyempänä muutama vuosi sitten. Varmaan aika hurjat rasva % nyt tulossa. Tänään vaaka näytti 80,6kg.

Täällä nollailtiin eilen seurantaexcelit, aamulla vaa’alla ja otin mitat. 73,9kg eli 2,4kg jouluaattoaamusta, joka oli viimeisin alin. Menkat toki päällä ja oon juonut megahuonosti vettä. Viikko sai vähän hankalan alun kun lapsi sairastui ja mies työmatkalla perjantaihin asti, mutta näillä mennään. Tänään vielä tullut kyllä herkuteltua, mutta kirjaan myös kaiken syömäni taas ylös niin se alkaa hillitsemään syömistä

Pääsin tänään taas tekemään punttia 🤩😍 Kyykkyyn uskalsin hiukan laittaa lisää painoa, ja nyt sainkin mielestäni sopivasti lisää vastusta! Penkki mikä lauantaina oli takkuista, meni tänään sujuvasti, joten liekö sieltä löytyi liikemuistista oikeat käskyt lihaksille :) kolmellakymmenellä kilolla tein siis kolme kappaletta kymmenen toiston sarjoja. Toivoisin, että mahdollistuisi käydä tuota punttiakin tekemässä 2-3 kertaa viikossa, niin olisi mahdollista kehittyä siinä tehokkaammin.

Tässä alussa täytyy vaan mielen kestää harha siitä, että vaakalukema hetkeksi nousee sinne pari kiloa plussalle ns. pysyvästi, kun lihakset alkuun varsinkin ärtyy ja kerää nestettä. Mutta sopivat miinuskalorit + saliharjoittelu pitäisi tällaisessa perus kuntoilijan tilanteessa silti kyllä tuoda lisää voimaa ja lihasta, plus polttaa rasvaa. Että kun kroppa tottuu harjoitteluun niin eiköhän se painokin taas laske ja ulkonäöllisesti kiristyvät lihakset on vaan iloinen asia 😁

Takaisin