Painonpudotusryhmä

@Pilkki24 kyllä multakin osaaminen löytyis tehdä omat jumpat, mutta siinä on pari ongelmaa 😅 lipsun herkästi ottamaan vaan omia vahvuusliikkeitä mukaan tai tekemään niitä enemmän (eli hitokseen kyykkyjä ja mahdollisimman vähän punnerruksia 🤣). Valmisvideoilla tulee treenailtua ne heikommatkin lihakset. Toinen mukavuustekijä noissa valmiissa videoissa on kello. Kun oon tykästynyt kelloa vastaan tekemään liikesarjat, niin videoissa yleensä on mukavasti valmiiksi ohjattu se 45/15 (tai 40/20) sek. kello. En jaksais ladata mitään erillistä äppiä tätä varten, ja puhelimen ajastimen kanssa oli ärsyttävä räplääminen aina sammuttaa se piippaus ja sit käynnistellä vuoron perään taukoajastinta ja treeniajastinta. Kolmas on, että muistilistan lueskelu kesken treenin on ärsyttävää, eikä puolen tunnin tiukkatempoisen treenin liikkeitä kyllä tuu ulkoa täysin muistettua minkä olin suunnitellu mihinkin väliin. Joten summauksena teen mieluummin ohjattuja jumppia että tulee tehtyä, kun on siinä vielä sekin että muuten eksyn sinne ihanaan suunnittelun kaninkoloon ja jää treenit tekemättä kun ei ehtinyt käyttää sitä päikkäripuolituntista siihen 😅 Ja on se vain rentouttavaa tehdä nollat taulussa sitä mitä milloinkin videolla tulee, kun arjessa tulee niin paljon suunniteltua ja ajateltua.

Punttisalitreenit sit taas mieluusti suunnittelenkin ite, kun treenaan autotallissa yksinkertaisilla vermeillä. Ennen toista raskautta tein yksijakoista ohjelmaa tangon ja kiekkojen kanssa (sisälsi muistaakseni kulmasoutu, takakyykky, mave, penkki ja oisko ollu haukkarit vielä, sit kehonpainolla vähän corea lisäksi). Puntti on niin paljon yksinkertaisempaa kuin pelkällä kehonpainolla harjoittelu. Ihan vielä en tässä arjessa oo löytänyt kolmea kertaa viikkoon, jolloin mun olisi mahdollista tunniksi karata ilman miestä ja lapsia sitä tekemään. Olis kyllä motivoivampaa (=selkeämmin paperilla mitattavaa edistystä) tehdä sitä kun eri kehonpainokyykkyjä ja punnerruksia jumppamatolla.
Jos teen pitkiä sarjoja niin lasken toistoja enkä sekunteja. Sama kahvakuulatreeneissä. Ihanan aivotonta 65...66...67... 😅 Jotain lankutuksia katson puhelimen sekuntikellolta.

Kai se on kun oon aina tehnyt itse ja sitten mie oon vielä niin masokisti, että rakastan kaikkia kunnon kidutusliikkeitä. 😁 Ja siis tanssista on jäänyt se, että muistaa hyvin mitä oli suunnitellut, kun se suunnitelma jää koreografiaksi päähän. En edes jaksa tehdä mitään suunnitelmia paperille ellen sitten tee jotain ihan uudenlaista treeniä. 😅

Jos teen pitkiä sarjoja niin lasken toistoja enkä sekunteja. Sama kahvakuulatreeneissä. Ihanan aivotonta 65...66...67... 😅 Jotain lankutuksia katson puhelimen sekuntikellolta.

Kai se on kun oon aina tehnyt itse ja sitten mie oon vielä niin masokisti, että rakastan kaikkia kunnon kidutusliikkeitä. 😁 Ja siis tanssista on jäänyt se, että muistaa hyvin mitä oli suunnitellut, kun se suunnitelma jää koreografiaksi päähän. En edes jaksa tehdä mitään suunnitelmia paperille ellen sitten tee jotain ihan uudenlaista treeniä. 😅
Ahaa, ehkä mun onneton tanssitaito selittää sitä miksi tarvin muistilistan 🤣🤣 Kahvakuulan joo teen aikaa vastaan kanssa, x minuuttia heilautusta 😅 jotkut kyykyt voisin kuulan kanssa tehdä ehkä just toistot laskien. Jos täytyy pidemmälle kun 20 laskee toistoja ni alkaa tympäistä laskeskelu. Punttitreenissä ei tarvi kun alkulämpässä tyhjällä tangolla penkatessa laskea noin pitkälle, sarjoissa laittaa rautaa tarpeeksi ni ei tarvi laskea kun 6 tai maksimissaan 8 🤣

Täällä nyt uusi alin ollut 75,6 kg. Ihan kiva että laskee kaikesta huolimatta. Liikunta nyt jäänyt tauolle koska yritän antaa keholle kaiken sen levon minkä voin. Vauvalla megahulinat enkä nuku tällä hetkellä juuri ollenkaan🙃. Kropan jumeihin olen kuitenkin tehnyt kevyttä joogaa sillä liike tekee kuitenkin hyvää. Kaikki rankempi on vaan nyt tauolla kunnes en ole kuolemanväsynyt. Ruokavaliosta yritän kuitenkin pitää kiinni vaikka joululahjaksi saadut after eightit kyllä houkutteleekin. Yritän ne syödä hitaasti nautiskellen kahvin kanssa pari palaa / päivä😅

Tänään vihdoin loppui kemiallisesta johtuva vuoto, jota kesti viikon. Tuntuu että mielialanheittelytkin jo helpottaa. Tietenkin surullinen olo kemiallisesta, mut koitan ajatella, et ehkä seuraavan kerran plussatessa voisin olla paremmassa kunnossa. Nyt onkin hyvä motivaatio päällä. Juokseminenkin tuntuu kevyemmältä jo yhen kilon pudotuksen jälkeen, mikä on ihanaa. Mul on ollu tosi raskas olo jo pitkään raskauksista tulleiden kilojen vuoksi. Haluaisin niin kovasti tuntee oloni taas kevyemmäksi.

@AnniMaria se on loistava tyyli syödä herkkuja, joka päivä pieni pala 😋😍 säilyy sekä herkullisuus että terveet välit herkkuihin 😍

Vuoden eka viikko sujui keskinkertaisesti itsellä. Viikonloppuna tuli herkuteltua 😅 mutta tuli myös liikuttua koko viikolla normaalia enemmän, mistä oon iloinen 😊 joulupöhöä on jäljellä, mut niinhän mä tiesinkin ettei se multa lähde yhdessä yössä. Katsotaan nyt mitä tää viikko sille tekisi, kun arki alkaa ihan oikeasti 😁

Täällähän on monella hyvä pöhinä päällä! Antaa palaa!

Täällä vuoden eka viikko on vietetty influenssan kourissa. Sohvalla makoiltu ja röhnötetty niin paljon, että on varmaan dekkarit kohta takapuolessa. Ja vieläkin pieni kuumeilu jatkuu. Kiloja toki varmaan lähtenyt, kun ruoka ei oo maistunut ja nesteentarpwen oon täyttänyt sokerittomilla mehuilla.

Suunnitelmat on toki valmiina ja sokerikoukkua oon saanut katkaistua tässä kun ei oo karkkikaan maistunut. Kauppatilaukseen laitoin pakastemarjoja (omat on jo loppu), rahkaa, luonnonjugurttia, hunajaa. Kotoa löytyy jo kauramuroja (sokerittomia) ja chiansiemeniä. Löytyy myös nokkosjauhetta yms ennestään. Aika jälleen järkeistää aamu- ja iltapaloja. Ja välipaloja, koska erikoissairaanhoidon osastolla töissä ja preppaus on mulle myrkkyä. Mutta tuorepuurot yms on niin helppoja ja nopeita prepata. Itse ruuat on mulle helppoja pitää kurissa.

Täällä on kanssa saanut hyvin jumpattua, kun en ole nyt sairastellut ollenkaan. Työt ja huonot unet vähän verottavat jaksamista, mutta kokonaisuutena on mennyt paremmin kuin syksyllä. 😊 Vaaka on edelleen rikki ja ajattelin seuraavana palkkapäivänä tilata uuden. Voimaa on selkeästi alkanut taas tulemaan ja ulkomuotokin vähän jäntevöitymään. Löysin tässä itseni työpaikan vessasta ihailemasta hauistani. 😆

En oo tehnyt niin yhtään mitään 😂 huomenna vaa’alle ja takas arkeen, lomailu kyllä teki hyvää ihan kaikella tavalla. Toki remppaa on painettu, joka tuo aktiivisuutta, mutta on noita joulusuklaitakin vielä jäljellä. Veikkaan painon olevan jossain 73-74kg välillä, ja siinä nestettä on ainakin kilo.

Oon kaavaillut itselleni välitavoitteiksi alle 70kg lapsen 2v synttäreiksi (helmikuun alussa), 68.3kg helmikuun lopussa (sit ois vuodessa -20kg), alle 67kg mun synttäreiksi (maaliskuun lopussa) ja juhannukseksi alle 63kg. Sit alettais olemaan about tavoitteessa ja normi BMI puolella

Mä käyn täällä aina nopeasti lukemassa viestit ja kommentoimassa jotakin, mulla on nyt muutamia viikkoja ollut puhelimessa puolen tunnin ruutuaika (poislukien nettipankit, whatsappit yms) ja ruutuajan koodin pyysin miehen määrittelemään ku alkoi mennä hermo puhelimella roikkumiseen vaikken juurikaan mitään someprofiileja omista. Suosittelen kyllä lämpimästi, tekee ihmeitä päälle!

Mä pääsin tänään ekaa kertaa taas alle 90 kg:n, 89,9 😜 ennen joulua se kävi siellä 89,5 hetkellisesti mutta nyt taas alkaa putoamaan kohti alimpia joulun jäljiltä. Toki tässä on ollut kaikenmaailman juhlia ja kyläilyjä että melkein joka päivä on jotain herkkua tullut syötyä. Kiva että tippuu silti pikkuhiljaa. Salillakin oon päässyt käymään 2-3 x/vk. Tuo painonpudotustahti tuntuu kyllä hitaalta vaikka keskiarvollisesti se on ollut sieltä marraskuusta sitä suositeltua puolta kiloa viikossa 😅

73,6kg eli just siihen tienoille mihin arvelin. Nyt vaan vettä koneeseen, oon juonut vettä aivan liian vähän viimeiset 2vk. Loman loppuminen auttaa rutiineihin pelaamisessa, tosin salilla käyminen voi ehkä olla vielä tauolla tän viikon, koska on aika kriittinen vaihe remontissa.

Juuri kehuin, että olen pysynyt terveenä niin ilmeisesti jinxasin sillä itselleni lenssun... kurkku kipeä ja nokka vuotaa. Toivon ettei muutu pahemmaksi. Kävin silti tytön kanssa ulkoilemassa ja tein päälle lumityöt mentaliteetilla, että sillä se vastustuskyky herää, kun vaadin kropalta suorituskykyä enkä mene vällyjen väliin lepämään. 😅 Hyvän hien siinä kyllä sai, mutta eilinen jumppa tuntui vielä käsivoimissa.

Mä tein eilen oikeen kunnon hiitin, hyvä että treenin jälkeen pääsi lattialta vartin jälkeen ylös 😝 En tiiä mikä sen hyppyvoimakestävyyden virallinen nimi on, mutta hitsi kun siinä olis vara parantua! Alkaa aina lopputreenistä hypyistä loppua ponnistukset kun voimat menee ihan tyhjiin. Tänään on ollut sit kevyempi päivä. Aamusta tunnin ulkoilutus taaperolle ja vauvalle kotipihassa (tein myös lumityöt), iltapäivällä tein 30 min kevyen tanssihtavan treenin. Vaikken osaakaan tanssia 🤣 Mut oon ajatellut sen satunnaisen tanssillisen jumppatreenailun luovan aivoissakin virkistystä, joten teen sitä satunnaisesti kun kukaan ei näe, vaikkei ookaan suosikkia 😅 Vähän mietin jos jaksais jokaiseen arkipäivään mahduttaa jotain sykettä enemmän tai vähemmän nostavaa liikuntaa.

2,5 kiloa plussalla siitä aattoaamun edellisestä alimmasta. Se oli tosi kuiva kunto kyllä silloin täytyy myöntää, kun kovasti tein hommia vaakalukeman alentamiseksi niin kevyiden ruokailuiden kuin hikijumppien muodossa. Ilman jouluakin olisi siis ollut odotettavissa sen hienoista väkiaikaista nousua, joku kilo-puolitoista, kun olisi ollut normaali määrä nestettä ja suolistossa massaa. Olisi kuitenkin kiva jos tämän tammikuun aikana ehtisi painua takaisin sinne alle 80 lukemaan, koska sit tiedän sen todennäköisesti myös olevan pysyvästi ja rasvasta pudonnutta 😊 Nyt mulla on aika jees olo kehossa, sopivasti nestettä ja ruokina on mennyt paljon kuitupitoista ja rauhallisesti sulavaa kasvista kuten kaalisilppua 😋

Hyvinvointi on siis ravinnon ja liikunnan osalta suht tasapainossa. Unipuoli sakkaa, kun vauva tekee hampaita, tiheetä imua ja iloitsee uutukaisesta ryömimistaidostaan yhtä aikaa, eli yöt on täyttä hulinaa 😝 ja oma aika täys nolla, kun vauvan rytmimuutosten takia nukkuvat ihan eri aikaan päikkärit taaperon kanssa 😑

Mä kävin eilen gynellä ja samalla puntarissa. 93 ja risat näytti nyt vaatteet päällä alkuillasta. On siis 200g vähemmän kuin viime tammikuussa. Väläytteli mulle noita laihdutuslääkkeitä ja sanoi, että metformiinista tuskin olis mulle apua.

@litranmitta tais Joo hieman olla nesteitä vielä 😁

Ja Ai hitto. Tykkään tästä kevennetystä ruokavaliosta, mutta nyt kun on kohta viikon ollut ilman karkkia (imeskeltävät oli mun pahe) niin vähän meinaa viekkareita pukata. 😅 Mut jos tän sais nyt kärsittyä pois niin ehkä sit olis helpompaa. Muuten en aio karsia sokeria, koska muuten sen käyttö on maltillista. Oon syöny jo vuosia näitä makeuttamattomia jugurtteja yms.

Mulla mennyt koko viikko plörinäksi kun parisuhdeasiat pohjamudissa ja se vienyt kaiken henkisen jaksamisen ja remontti vienyt kaiken fyysisen jaksamisen ja ajan.

Ens viikolla sit, puoliso menee työreissuun niin saa keskittyä itseensä

En ole nyt sattuneesta syystä käynyt vaa'alla, mutta kunnon menkkaturvotukset sain riesakseni. 😅 Tänään kävin salilla soutamassa ja tekemässä pikaisen kokovartalotreenin. Pientä lenssua pukkaa edelleen niin en viitsinyt täysillä paahtaa. Yllättävän hyvillä painoilla sain kuitenkin tehtyä kevennetynkin treenin. 😊

Kiva että oot @Pilkki24 jo paremmassa kunnossa flunssan jäljiltä, ettei vieny moneksi päiväksi petiin 😁

Mä tänään tein mukamas hiittiä, mut en saanu sykkeitä kovinkaan ylös. Oli aika ylävartalopainotteinen treeni. Sieltäpä löytyy toinen meikäläisen kehityskohde 😶 Sen verran monessa liikkeessä loppuu voima kesken. Hauiksen voimaan oon suhteessa ihan tyytyväinen, mutta ojentajat ja olkapäät on aivan pulkannarut ja kai ne rinta- ja lapalihakset vaatisi lisää jytyä että alkaisi punnerrukset paremmin sujua. Nyt on pakko tehdä monia liikkeitä keventäen polvet maassa tai muilla sovelluksilla 😑 mut tekemällä ne kai kasvaa. Punttitreeni olis vaan itselle mielekkäämpi tapa niitä vahvistaa 😅

Päivälliseksi leivoin pizzaa 😋 huomioin pizzaperjantain tekemällä aamupäivästä kevyempiä valintoja 😁 kolmasosa pellillistä teki n. 700 kcal ja nyt ennen iltapalaa on päivän kalorit 1350. Jää siis tosi hyvin alle kulutuksen vielä iltapalan (ruisleivät) jälkeenkin.

Takaisin