Painonpudotusryhmä

Mullakin on keinoina ihan terveellinen syöminen, kasvisten lisäys ja "herkkujen" karsiminen. Kaloreita en laske mutta tuolla tavalla kyllä vähenee. Syön kolme ateriaa ja välipalan jos tarvitsen. En ole yhtään välipalaihminen joten en sitä kovin usein syö. Ja liikuntaa sen minkä kerkeän vauvan ja taaperon kanssa. Yleensä n. 15-30 min video mama core-valmennuksesta taaperon jumpatessa vieressä😂. Ja noh imetys tuntuu tällä hetkellä imevän kiloja. Nyt jouluna/loppuvuodesta en ole vahdannut syömisiä. Ja itse kielsin antamasta suklaata. Pitikin vaan itse tehdä läjä fudgeja😛🤣.

Ja tänään iloinen yllätys vaa'alla käydessä. Ei uusi alin mutta näytti tismalleen samaa painoa kuin ennen joulua eli 75,9kg eli joulupöhöistä on päästy eroon. 🥳Saa nähdä huomisen jälkeen taas mikä on turvotuksen taso🤰🤣.

Minä uskaltauduin vaa'alle ja edelleen +2kg joulua edeltävään. Liikuntaa on kyllä nyt tullut harrastettua ihan kunnolla ja pikkuhiljaa alkaa olokin paranemaan sen suolapöhön jäljiltä. 😎 Peilissäkin alkaa Vesa Keskisen sijaan näkymään vaan perusväsynyt äiti-ihminen. 😂 Toisaalta kävin kyllä puntarilla iltapäivällä vaatteet päällä enkä aamulla ilman vaatteita kuten yleensä eli todellisuus on varmaan joku +1kg mistä ei vielä voi sanoa juuta eikä jaata.

Tervehdys tännekin joulun jäljiltä! Aika pöhö olo täälläkin, mennyt välipäivät myös rennommalla syömisellä mut ei nyt mitään hirveetä herkuttelua enää. Odotan kyl innolla tammikuuta ja terveellisiin tapoihin paluuta! Vielä uuden vuoden juhlinnat "kärsittävänä" eka. 😂 Tosiaan kuten joku kirjoitti, tekee välillä hyvää olla olematta kalorivajeella niin herättelee kehoa ja aineenvaihduntaa varmasti.

@Hailey mulla on keinoina olleet kaloreiden seuranta (Yazio). Ruokana ihan "tavallista ruokaa", painotus kasviksissa, runsaasti proteiinia (~130g), herkkuja usein mutta maltillisesti. Liikuntaa jaksamisen mukaan.

Muokattu viimeksi:
Täälläkin uskaltauduin vaa’alle eilen ekaa kertaa joulun jälkeen. +1kg joulua edeltävään, tänään +0,5kg, odotin kyllä pahempaa, taitaa imetys auttaa. Salille pääsin takaisin jo lauantaina 👍🏼 uudet homejuustot piti tietty ostaa uudeksivuodeksi, ja kantarellisipsejä.🙃

Mullakin käytössä YAZIO, kasvisten lisääminen, rasvaisten tuotteiden vähentäminen ja tarpeeksi proteiinia.

Mulla tänään 72,4kg eli +900g joulua edeltävään alimpaan. Oon syönyt kyl aika huonosti viime päivät, tyyliin yks lämmin ateria ja herkkuja kun oon tehnyt pitkää päivää remppaa.

Täälläkin uskaltauduin vaa’alle eilen ekaa kertaa joulun jälkeen. +1kg joulua edeltävään, tänään +0,5kg, odotin kyllä pahempaa, taitaa imetys auttaa. Salille pääsin takaisin jo lauantaina 👍🏼 uudet homejuustot piti tietty ostaa uudeksivuodeksi, ja kantarellisipsejä.🙃

Mullakin käytössä YAZIO, kasvisten lisääminen, rasvaisten tuotteiden vähentäminen ja tarpeeksi proteiinia.

Ja tietysti oman ympäristön muokkaaminen siten että tukee tavoitteita! Tein viikonloppuna juuri 4kg uunijuureksia (lisukevihannekset valmiina), paahdon perunoita ilman rasvaa ja marinoin tofua valmiiksi, on sitten jonkinlainen terveellinen ateriaaihio aina valmis. Kotitoimistolla mulla on kävelymatto. Yritän normaalisti olla pitämättä itseä houkuttelevia herkkuja valmiina kaapissa, vielä kun en osaa syödä pelkästään aina aitoon mielihaluun.

Ja tietysti oman ympäristön muokkaaminen siten että tukee tavoitteita! Tein viikonloppuna juuri 4kg uunijuureksia (lisukevihannekset valmiina), paahdon perunoita ilman rasvaa ja marinoin tofua valmiiksi, on sitten jonkinlainen terveellinen ateriaaihio aina valmis. Kotitoimistolla mulla on kävelymatto. Yritän normaalisti olla pitämättä itseä houkuttelevia herkkuja valmiina kaapissa, vielä kun en osaa syödä pelkästään aina aitoon mielihaluun.
Tää on tosi hyvä nosto! Meillä tuntuu aina olevan herkkuvalikoima kaapissa mikä sitten haastaa.

Ja vautsi toi 4kg uunijuurekset, pitääpä itekkin alkaa tekemään isompia määriä kerralla niin ei tarvi olla jatkuvasti hellan ääressä ja pohtimassa aterioita.

Jos teillä hyviä ton kaltaisia vinkkejä niin kertokaa ihmeessä. Erityisesti sellaisia jotka helpottaa arkea painoa pudottaessa. Mulla on se vakio että teen aika usein isoja keittoja mitä sitten syödään kuka minkäkin aikaa. Ton ison uunijuures satsin otan kyllä meidän repertuaariin heti vuoden alusta!

@Hailey jos on tapana napostella epäterveellisiä välipaloja niin valmiiksi purkkiin pilkotut kasvikset tai jäiset herneet toimivat naposteluhaittojen ehkäisijänä. 😁

Täällä on alkanut uusivuosi väsyneissä tunnelmissa. Tänään pitkä työpäivä eli jumpalle ei kyllä ehdi eikä jaksakaan. Eilen ei ostettu mitään herkkuja, kun mies oli töissä ja minäkin menin ajoissa nukkumaan taaperon kanssa. En ole kyllä muutoinkaan ollut kummoinen uudenvuoden juhlija, mutta nyt oli kyllä poikkeuksellisen tavallinen päivä, jos ei lasketa iltalenkkiä, kun käytiin taaperon kanssa ihastelemassa raketteja. Ei sitten pelännyt yölläkään niitä niin paljon, kun tiesi mistä äänet tulevat. 😊

Jos ensi yönä saan nukuttua paremmin niin yritän päästä huomenna salille. Viimeistään ylihuomenna! Tuo raon läytäminen liikunnalle on välillä vaikeaa sellaisina päivinä, kun ehdin käydä kotona vain nukkumassa. 😬

Joulukuun tulos painonpudotuksessa oli -2,9 kiloa ja uusi kymmenluku päästessäni seiskalla alkaviin lukemiin. BMI on 79,9 lukemalla enää 25,8 että eipä kaukana ole normaalipainoisuus!

Jos huhtikuun alkuun saisi tiristettyä alle 74:n, saisin sanoa pudottaneeni kahdessa vuodessa, johon mahtui myös yksi täysiaikainen raskaus, 50 kiloa. Kovahko tavoite kyllä saada kuusi kiloa pois, kun tammikuun oon henkisesti varautunut kuluvan joulujumin purkuun 😅 ja sit olis helmi- ja maaliskuu aikaa tippua, eli kolmen kilon kuukausivauhtia mikä tässä loppuvaiheessa on jo aika kova tahti. Mutta jospa 74 alittuisi kesään mennessä! Parhaani mukaan koetan ylläpitää näitä omia ruoka- ja liikuntarutiineja, ja sit katsotaan mihin saakka ne riittää 😊

Uuden vuoden toivotukseksi toivon kaikille lempeää ja rentoa suhtautumista itseensä ❤️ ilon ja rentouden kautta onnistutaan 🌈

Moi kaikille!
Löysin just tän ketjun ja mielelläni liityn mukaan. Mulle kertyi kahdesta raskaudesta painoa, josta haluaisin pudottaa ihan reippaastikin. Pituutta mulla on 173 cm. Esikoista kun aloin odottaa, olin aika hoikka ja painoin reilu 60 kiloa. Raskauden aikana tuli 27 kiloa. Olin kuvitellut että kilot lähtisivät sit imettäessä, mut omalla kohdalla imetys ei tosiaakaan laihduttanut.

Multa lähti noin 11 kiloa, kunnes raskauduin pian uudestaan. Seuraavasta tuli 20 kiloa, jotka oikeastaan ovat jo lähteneet. Jäljellä on kuitenkin noin 17 kiloa enemmän, kuin ennen raskauksia. Ihan kaikkea ei tarvii pudottaa, mutta haaveena ois ainakin 14 kiloa karistaa. Itellä kilot tuntuu raskauksien jälkeen lähtevän vain kovalla työllä, jota oon valmis tekemään hyvinvoinnin eteen 😅

Vähän ennen joulua sain alimman painon sitten toisen raskauden jälkeen, eli 79,1 kg. Sitten tulikin joulu ja uusivuosi, enkä oo uskaltanu viel käydä vaa'alla 😅

Muokattu viimeksi:
Pääasia siinä rasvaprosentissa, että mittaisi sitä tasaisella tarkkuudella, että näkee sen kehityksen. Mutta kiva kuulla, että vaikuttaa muutenkin kohtuu tarkalta!

Tässä screenshot tuolta sovelluksesta. Toinen rasvaprosentti, toinen lihasmassa

IMG_1547.jpeg

Mä ilmoittaudun tänne kans mukaan. N. 10kg olis pudotettavaa, jotta olis hyvä lähteä lapsettomuushoitoihin. Esikoinen tuli hoidoilla enkä jaksa uskoa, että tää toinenkaam tulis ilman. Husin bmi rajaan matkaa on n. 5kg.

Mulla painonpudotusta haastaa mun suolistovaivojen takia oleva suppea ruokavalio. Monet kasvikset ja juurekset ei sovi ollenkaan ja nekin mitkä sopii käy vain kypsennettynä. Marjoja voin syödä kohtuudelöa. Pakastetut sopii paremmin kuin tuoreet. Smoothiessa sopii kyllä vielä enemmän.

Viime syksy salilla meni ihan reisille. Lapsi aloitti eskaein isossa ryhmässä ja sieltä sit imuroitu kaikki pöpöt. Ja joulusta imuroitiin vielä joku pöpö. Salilla tullutnkyllä kehitystä, mutta kerrat jääneet tosi vähälle.

Jännä myös nähdä, miten proveran lopettaminen vaikuttaa painoon. Ainakin nestettä tuntunut poistuvan eikä vatsaa turvotabihan niin paljoa.

Tommonen kehonkoostumusvaaka kuulostais kyllä superhyvältä. Täytyy harkita, jos vanha vaaka ei enää herää henkiin.

Takaisin