Raskaaksi 2022

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bella Swan
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
MĂ€ki testaan tyyli aina dpo9 vaik en oo raskauksissakaan saanu dpo9 ainakaan viivanpaikkaa kummempaa 😄 sehĂ€n se vissiin yleisin kiinnittymispĂ€ivĂ€ taitaa olla 🙂

Mut jĂ€nnÀÀ kyllĂ€, en muista koska menkat ois ollu ”myöhĂ€ssĂ€â€ đŸ€Ș toki onhan tĂ€ssĂ€ pĂ€ivÀÀ jĂ€ljellĂ€ 😅
Esikoisesta testasin oman arvion mukaan dpo10 apteekin ultral ja oli semmone kÀÀnneltĂ€vĂ€ ja vÀÀnneltĂ€vĂ€. Samana iltama rfsu herkkÀÀ tuli jo selkeempi. En usko kyl et olis pĂ€ivÀÀ aikasemmi nĂ€kyny mitĂ€Ă€đŸ€Ł mĂ„ veikkaan lĂ€mmöist pÀÀtelle et JOS jotain olis kiinnittyny ni dpo7. Esikosesta havaintoja enne plussaa oli dpo6 runsas valkkari ja satunnaiset sĂ€hkömĂ€iset tissituntemukset. Tupakka ja kahvi esim. Maistu normaalisti. Lopetin tupakan pari pĂ€ivÀÀ plussauksesta, mut menin sit sortuu kk synnytyksen jĂ€lkee ku imetyskÀÀ ei skulannu. Lopetin taas myös km plussates, mut sit taas maistu ku keske meni. Mulle on haasteellista lopettaa ilman raskauttađŸ˜Ș toki vĂ€hentyny puolee siitĂ€ mitĂ€ ennen polttanu. EihĂ€n toi tee hedelmĂ€llisyydel hyvÀÀ, mut en usko et omal kohal siitĂ€ kiikastaa.
Km oireet oli must vĂ€hĂ€n erilaisia, ihmettelin huonoa epĂ€mÀÀrĂ€st oloo, esikoisest tuli vast myöhemmil viikoil jotain satunnaist etovaa oloo, mut kertaakaan en oksentanu. Ja esikoisestki esim. Tissien tuntemukset aaltoili pĂ€ivĂ€stĂ€ toiseen ja olin vĂ€lil hysteerinen et nytkö meni keske ku tissit ei niin kipeet🙈

Dpo11 (kp28) eilen suihkussa testasin kohdunkaulan napukan ja oli avonaisen ja pehmeÀn tuntuinen. Oon kuin mikÀkin povipommi, ihan jÀrisyttÀvÀt tissit (normaalistikin on 65F), mutta ei kipuja tai muuta. Keittelin aamulla kuukupin varuiksi.

En tiedÀ, jotenkin iski pessimistinen olo ja ootan vaan menkkoja. Flo ennustaa maanantaille (kp 32) mahdollisesti menkkoja alkavaksi.

Testaatteko raskautta dpo:ta seuraten vai normaalin kierron pituuden mukaan? Kun normaalisti (siis keskimÀÀrin) ois tÀnÀÀn vika pÀivÀ kiertoja eli jos ei olisi ovistestiÀ tehtynÀ, ajattelisin ettÀ huomenna alkaa kierto. Mutta dpo tÀnÀÀn tosissaan "vasta" 11, vaikka kaipa sillÀ joillakin jo nÀkyy paljonkin... #pessimistieipety

Dpo11 (kp28) eilen suihkussa testasin kohdunkaulan napukan ja oli avonaisen ja pehmeÀn tuntuinen. Oon kuin mikÀkin povipommi, ihan jÀrisyttÀvÀt tissit (normaalistikin on 65F), mutta ei kipuja tai muuta. Keittelin aamulla kuukupin varuiksi.

En tiedÀ, jotenkin iski pessimistinen olo ja ootan vaan menkkoja. Flo ennustaa maanantaille (kp 32) mahdollisesti menkkoja alkavaksi.

Testaatteko raskautta dpo:ta seuraten vai normaalin kierron pituuden mukaan? Kun normaalisti (siis keskimÀÀrin) ois tÀnÀÀn vika pÀivÀ kiertoja eli jos ei olisi ovistestiÀ tehtynÀ, ajattelisin ettÀ huomenna alkaa kierto. Mutta dpo tÀnÀÀn tosissaan "vasta" 11, vaikka kaipa sillÀ joillakin jo nÀkyy paljonkin... #pessimistieipety
Dpo pÀivien mukaan kun ovis voi vÀhÀn vaihdella ja kierron pituus. Ennen vÀhÀn olojen mukaan testailin.

MĂ€ki kokeilin taas tĂ€nÀÀ dpo10 ja oli kova ja korkeammalla ku eilen 👀 ilmeisesti jos oon ymmĂ€rtĂ€ny oikein, niin siitĂ€ ei paljoa voi pÀÀtellĂ€ mitÀÀn đŸ€”

Ite meen dpo:n perusteella 🙂

MĂ€ki kokeilin taas tĂ€nÀÀ dpo10 ja oli kova ja korkeammalla ku eilen 👀 ilmeisesti jos oon ymmĂ€rtĂ€ny oikein, niin siitĂ€ ei paljoa voi pÀÀtellĂ€ mitÀÀn đŸ€”

Ite meen dpo:n perusteella 🙂
MitÀ ite oon kn tunnustellu kierrois ni elÀÀ musta omaa elÀmÀÀnsÀ. Ja aamulla yleensÀ vissiin korkeemmalla ku illal. Ja kovuuskin vaihtelee. Harmi kun ei tullu esikoisen tai km raskaudessa kokeiltua mimmone o. Ja sit mitÀ oon ymmÀrtÀny ni synnyttÀneellÀ on erilainen vs. SynnyttÀmÀtön?

Tuntuu ettĂ€ muistan aktivoitua tĂ€nne aina kun on itse jossain jĂ€nnĂ€ssĂ€ paikassa. Sit vĂ€liin onkin mahtunut paljon kirjoituksia mitĂ€ on kiva selata, mutta ei viitti ns myöhĂ€ssĂ€ osallistua keskusteluun 😅 ON: huomenna pitĂ€isi alkaa menkat. Ei jomotusta, mielialat on kyllĂ€ heitellyt, erityisesti suuret itkut joka juttuun, hyvÀÀn kuin huonoon oloon. TĂ€nÀÀn nenĂ€ alkoi vuotaa ja on kuumeinen olo. TĂ€llĂ€ viikolla on nĂ€rĂ€stĂ€nyt ja tehnyt mieli mehujÀÀtĂ€. NĂ€istĂ€ uskallan olla nyt toiveekkaampi kuin edellisillĂ€ kierroillađŸ€ž

Tuntuu ettĂ€ muistan aktivoitua tĂ€nne aina kun on itse jossain jĂ€nnĂ€ssĂ€ paikassa. Sit vĂ€liin onkin mahtunut paljon kirjoituksia mitĂ€ on kiva selata, mutta ei viitti ns myöhĂ€ssĂ€ osallistua keskusteluun 😅 ON: huomenna pitĂ€isi alkaa menkat. Ei jomotusta, mielialat on kyllĂ€ heitellyt, erityisesti suuret itkut joka juttuun, hyvÀÀn kuin huonoon oloon. TĂ€nÀÀn nenĂ€ alkoi vuotaa ja on kuumeinen olo. TĂ€llĂ€ viikolla on nĂ€rĂ€stĂ€nyt ja tehnyt mieli mehujÀÀtĂ€. NĂ€istĂ€ uskallan olla nyt toiveekkaampi kuin edellisillĂ€ kierroillađŸ€ž
Koska testiĂ€? 😊

@Viivi92 tĂ€ssĂ€ olis nyt sulle tiirailtavaa 2h pidĂ€tyksel raskauskeijun herkkĂ€ one step. Puhdas negahan tuo on vaikka miehen kanssa ensin jotain varjoa muka nĂ€htiinđŸ€Ł alkaa vissiin miehelki olee niin kova halu saada se toinen et silmĂ€t rupee nĂ€kee omiaan.

Noh en tosiaan odottanu siihen mitÀÀn piirtyvÀn, ihan hupitestaus.

Liitteet

• 20220929_143200.jpg
    20220929_143200.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 193
@Viivi92 tĂ€ssĂ€ olis nyt sulle tiirailtavaa 2h pidĂ€tyksel raskauskeijun herkkĂ€ one step. Puhdas negahan tuo on vaikka miehen kanssa ensin jotain varjoa muka nĂ€htiinđŸ€Ł alkaa vissiin miehelki olee niin kova halu saada se toinen et silmĂ€t rupee nĂ€kee omiaan.

Noh en tosiaan odottanu siihen mitÀÀn piirtyvÀn, ihan hupitestaus.
Arvostan tĂ€tĂ€ uhrautumista 😜 kyllĂ€ se viiva siihen vielĂ€ toivottavasti putkahtaa đŸ€žđŸŒđŸ€žđŸŒ

Kuka tÀÀllĂ€ testaa seuraavaks, haluun tiirailtavaa đŸ„ŽđŸ„Ž ite en uskalla testata ja ei oo ees pakottavaa tarvetta ku ei oo mitÀÀn raskauteen edes mahdollisesti viittaavia merkkejĂ€, ei oo tĂ€nÀÀ ees maha jomotellut 🙄🙃
MĂ€ ajattelin testata vkloppuna, sunnuntaina ehkĂ€pĂ€đŸ˜”â€đŸ’«đŸ€­ silloin olis kp22, dpo10.. tosin tossa just kattelin edellistĂ€ raskauskalenteria niin silloin oon saanu haamulaisen kp24, dpo13.

Mulla on tÀnÀÀn dpo 7 ja ajattelin su tai ma testata 10-11dpo. MeillÀ siirrettiin 5 pÀivÀinen alkio ja Gonapeptyl piikki pistettiin dpo6 illalla, joka on klinikalla tarkasti laskettu kiinnittymisajankohtaa ainakin meillÀ. Kertoivat sen olevan 6-7 , dpo8 on jo liian myöhÀÀn. Silti tuo hcg nousu on aivan yksilöllinen ja jopa vaihtelee samalla henkilöllÀ eri raskauksissa. Viimeksi sain 7 pÀivÀÀ siirrosta eli dpo 11 haalean, mutta punaisen haamun.

Hurraa, ei oo vielĂ€kÀÀn nĂ€kyny verta! Mut missĂ€ mun raskausoireet đŸ‘» kyllĂ€ nyt jotain pitĂ€is oll

Hurraa, ei oo vielĂ€kÀÀn nĂ€kyny verta! Mut missĂ€ mun raskausoireet đŸ‘» kyllĂ€ nyt jotain pitĂ€is olla 👀👀
KyllÀ ne sieltÀ ennÀttÀÀ...
KerÀÀvÀt nyt jossain piilossa vaan voimia ja rynnistÀvÀt paikalle sankoin joukoin leveÀnÀ rintamana.
Toisaalta raskaus ilman yliarkoja rintoja, hajuherkyyttÀ, kuvotusta/oksetusta/hypermeesiÀ, jalkojen turvotusta, mielialan hyppelyÀ tai aivosumua olisikin monelle ihan ok.
Pysyköön tĂ€ti siis poissa!!!🍀

Ei mitÀÀn, ei ees varpaan kutinaa 🙄😄
Oirehan se on oireettomuuskin ;)

ON: Menkat loppuivat taas tÀltÀ erÀÀ, mutta ei kyllÀ oikein minkÀÀnlaisia toiveita tÀhÀn kiertoon. TodennÀköistÀ lienee et munasolu irtoo tÀssÀ kuussa oikeelta, kun viimeks oli vasemmalta, ja tuo oikee on se, jossa on se iso endometriooma haitolla. KyllÀ siellÀkin vÀhÀn reserviÀ nÀkyi, vaikka vÀhÀn lytyssÀ olivatkin omaan silmÀÀn, mutta en jaksa uskoa, ettÀ ne sieltÀ minnekÀÀn pÀÀsisi. Ensi maanantaina pitÀisi olla aukiolotutkimus, niin pÀÀsee nÀkemÀÀn paremmin senkin tilanteen. VÀhÀn mÀlsÀÀ kyllÀ jos paljastuu, ettÀ tuo hyvÀ vasen puolikin on tukossa.

Takaisin