Raskaaksi 2022

Pahoittelut kaikista negoista, toivottavasti jotkut saattavat vielä muuttaa suuntaa! 💖

Tällaisella "räjähdysherkällä hormonikeskustelupalstalla" @typescript sun kommentti siitä, ettet ole kovin innoissasi alkaneesta raskaudesta voi olla hieman provosoiva. Itsekin luin sen aika kiukkuisena. Esim meillä kuitenkin enää vain tämä yksi mahdollisuus vauvaan ja ottaisin pahimmatkin liitoskivut ja olisin vaikka pyörätuolissa koko raskauden, jos vaan saisin plussan. Muutamalla muullakin täällä ollut aika kivinen tie.

Hyvä jos täällä saa puhua asiasta kun asiasta suoraan, mulla noi hormonit vaan vetää ton kiukun aika herkille.
Mä oon toisaalta samaa mieltä tästä kyllä, mut uskon ettei @typescript mitään pahaa tarkoittanut. Kieltämättä vähän särähti kun itse toivois sitä toista viivaa enemmän ku mitään muuta, mutta itsessä herättäis varmasti myös ristiriitasia tunteita, koska pelkäisin hirveästi sen toisen katoamista.
 
Inssi meni ihan mukavasti, siittiöitä oli pesun jälkeen 2milj. Mikä ei vissiin ihan hirveesti ole. Kysyin IVF jono tilannetta ja mikäli nega tulee, niin mahdollisesti tammikuussa alkais. Eli nopeasti kyllä.😯 Ei muuta kun alkaa säästämään. Ja ensinnäkin toivoa ettei sinne asti tarvisi mennä. Ihanan tsemppaavia viestejä täällä ja myötäelämistä🤩
Oho, missä päin asutte? Ja kuinka nopeasti pääsitte tähän pisteeseen? 😌
 
Tällaisella "räjähdysherkällä hormonikeskustelupalstalla" @typescript sun kommentti siitä, ettet ole kovin innoissasi alkaneesta raskaudesta voi olla hieman provosoiva. Itsekin luin sen aika kiukkuisena. Esim meillä kuitenkin enää vain tämä yksi mahdollisuus vauvaan ja ottaisin pahimmatkin liitoskivut ja olisin vaikka pyörätuolissa koko raskauden, jos vaan saisin plussan. Muutamalla muullakin täällä ollut aika kivinen tie.

Hyvä jos täällä saa puhua asiasta kun asiasta suoraan, mulla noi hormonit vaan vetää ton kiukun aika herkille.
Me olemme erilaisia ja eri tilanteissa. Mä ymmärrän että täällä palstalla käy moni erilaisia tilanteita läpi ja olen pahoillani, että vaikka ihminen menee kuuhun, niin kaikkia ei vaan tämä ihmiskunta saa raskaaksi. Ymmärrän ja olen teidän puolestanne pahoillani.

Mä tiedän useamman ihmisen joilla on ollut niin vaikea hyperemeesi, että ovat pimeimpinä vaikeina aikoina miettineet että pitäisikö tehdä abortti.

Mä ymmärrän että monelle tää on herkkä paikka. Itselle on ollut tärkeää että saan pitää oman kroppani ja ollut tärkeää että pääsen liikkumaan. Sen takia todennäköinen inva-aika pelottaa.

Uskoisin, että tällä palstalla saa haluta vertaistukea, kertoa peloistaan, harmituksistaan. Anonymiteetti mahdollistaa sen. En mä mene kavereilleni, jotka käy lapsettomuushoidoissa, sanomaan että voi ei kun olin niin invalidisoitunut, että en toivo sitä enää ikinä. Sen sijaan saan tänne kertoa tänne omia fiiliksiä, tietääkseni se on keskustelupalstan tarkoitus.

Jos omat fiilikseni ja niistä kirjoittaminen ovat kiellettyjä, minun kirjoittaminen estetään ja poistun foorumilta.

Toivoisin kaikilta lukijoilta ja kirjoittajilta myötätuntoa eri tilanteita, vaikkakin pelkoja raskautta ja sen lieveilmiöitä kohtaan.
 
Muokattu viimeksi:
Me olemme erilaisia ja eri tilanteissa. Mä ymmärrän että täällä palstalla käy moni erilaisia tilanteita läpi ja olen pahoillani, että vaikka ihminen menee kuuhun, niin kaikkia ei vaan tämä ihmiskunta saa raskaaksi. Ymmärrän ja olen teidän puolestanne pahoillani.

Mä tiedän useamman ihmisen joilla on ollut niin vaikea hyperemeesi, että ovat pimeimpinä vaikeina aikoina miettineet että pitäisikö tehdä abortti.

Mä ymmärrän että monelle tää on herkkä paikka. Itselle on ollut tärkeää että saan pitää oman kroppani ja ollut tärkeää että pääsen liikkumaan. Sen takia todennäköinen inva-aika pelottaa.

Uskoisin, että tällä palstalla saa haluta vertaistukea, kertoa peloistaan, harmituksistaan. Anonymiteetti mahdollistaa sen. En mä mene kavereilleni, jotka käy lapsettomuushoidoissa, sanomaan että voi ei kun olin niin invalisoitunut, että en toivo sitä enää ikinä. Sen sijaan saan tänne kertoa tänne omia fiiliksiä, tietääkseni se on keskustelupalstan tarkoitus.

Jos omat fiilikseni ja niistä kirjoittaminen ovat kiellettyjä, minun kirjoittaminen estetään ja poistun foorumilta.

Toivoisin kaikilta lukijoilta ja kirjoittajilta myötätuntoa eri tilanteita, vaikkakin pelkoja raskautta ja sen lieveilmiöitä kohtaan.
Me ollaa lapsettomuushoidoissa, mut mun korvaan ei särähtäny yhtää. Kaikilla on omat hommat, omat pelot ja oma tilanne ❤️ Ymmärrän et odotettukin plussa voi herättää monenlaisia tunteita. Minusta niistä aina saa ja pitää saada puhua. Tsemppiä
 
Me olemme erilaisia ja eri tilanteissa. Mä ymmärrän että täällä palstalla käy moni erilaisia tilanteita läpi ja olen pahoillani, että vaikka ihminen menee kuuhun, niin kaikkia ei vaan tämä ihmiskunta saa raskaaksi. Ymmärrän ja olen teidän puolestanne pahoillani.

Mä tiedän useamman ihmisen joilla on ollut niin vaikea hyperemeesi, että ovat pimeimpinä vaikeina aikoina miettineet että pitäisikö tehdä abortti.

Mä ymmärrän että monelle tää on herkkä paikka. Itselle on ollut tärkeää että saan pitää oman kroppani ja ollut tärkeää että pääsen liikkumaan. Sen takia todennäköinen inva-aika pelottaa.

Uskoisin, että tällä palstalla saa haluta vertaistukea, kertoa peloistaan, harmituksistaan. Anonymiteetti mahdollistaa sen. En mä mene kavereilleni, jotka käy lapsettomuushoidoissa, sanomaan että voi ei kun olin niin invalisoitunut, että en toivo sitä enää ikinä. Sen sijaan saan tänne kertoa tänne omia fiiliksiä, tietääkseni se on keskustelupalstan tarkoitus.

Jos omat fiilikseni ja niistä kirjoittaminen ovat kiellettyjä, minun kirjoittaminen estetään ja poistun foorumilta.

Toivoisin kaikilta lukijoilta ja kirjoittajilta myötätuntoa eri tilanteita, vaikkakin pelkoja raskautta ja sen lieveilmiöitä kohtaan.
Tottakai tänne saa purkaa. Ja ei oo meiltä vaikeemmin raskautuvilta pois kenenkään nopeampi raskautuminen pois. Ymmärrän, että toisilla raskaudet voi olla fyysisesti ja henkisesti todella raskaita vaikka raskaus olisi kuinka toivottu. Itselläkin oli esikoisen toisen kolmanneksen aikana melko invalidisoivaa huimausta ja heikotusta, ei meinannut koiraa uskaltaa lenkittää ja saikullekin jouduin. Voin vain just kuvitella miltå just paha hypermeesi tuntuu, kun itse ei oksentanut kertaakaan.

Ehkä just näis tilanteis moni pidempään yrittäny viihtyy enempi muis keskusteluis kuin täs ketjus. Varmasti monen korvaan, joilla ei oo yhtään lasta niin särähtää oma valitus kun toista ei kuulu.

Näissä hormoonihuuruis ja vauvahaaveis vaan voi just toisista tuntua pahalta jotkut lausahdukset. Ymmärsin kyllä ettet sillä pahaa tarkoittanut ja varmasti on siellä vauva toivottu, kun oot kuitenkin täällä kirjotellu😊
 
Km voi joo sekottaa ja lyhentää kiertoo, mul ainaki tehny. Et periaattees sit "normaalin" luteliaalin perusteel ei olis myöhäs viel.
Heippa kaikki. Oon lukenut teidän juttuja ja paljon myötäelänyt iloissa ja suruissa. ❤️

Mulla on myös sekoitellut ja se on kyllä aiheuttanut lisäharmia yritykseen. Menneen viikon aikana oon meinaan ihan muutaman tikun uitellut, kun menkkoja ei ole kuulunut ja kerta toisensa jälkeen pettynyt. Keskenmenon jälkeinen kierto oli päivälleen normaali, 26 päivää, joten en osannut yhtään aavistaa, että tämä seuraava venyisi. Oli lopulta 30 päivää, mikä on itselleni tosi poikkeuksellista. Menkat alkoi tänään. Harmittaa, mutta tehdään illalla tortilloja ja avataan hyvä viinipullo, nyt kun taas voi. Seuraavaa ovulaatiota kohden urheasti siis.
 
Nyt ne menkat sit alkoi. Typerän pitkä odotus alkaa taas uuden kierron myötä. Tällä kertaa menkat tosi kivuliaat, selkää myöten sattuu ja on hankala tehdä töitä kun ei oikeen oo hyvä istua eikä seistä..

@typescript ja vaikka olisi yrittänyt kuinka pitkään ja jos raskautuu, voi silti se yllättää millaisia tuntemuksia raskaus herättää. Jollain tavalla resonoi omalle kohdalle tämä, kun hyvin todennäköisesti itse olen myös se, joka mahdollisen raskauden alkamisen jälkeen ahdistuu oireista ja vaivoista.
 
Minäkin oon monta kertaa sanonut etten vielä halua hoitoihin koska se tuntuu jotenkin sit niin lopulliselta vaikka se lapsi halutaan. Mulla on pelkoja synnytykseen ja kipuihin jne jne koska en oikein kestä tietynlaista kipua. Liekö traumat kun muutoin kipukynnys on korkea, seksi ja alavatsakivut on ne mitkä ahdistaa ja sattuu. Olen kokenut seksuaalisen hyökkäyksen kerran joten liekö sieltä. Joka tapauksessa olen pelonsekaisin tuntein aina raskautta ajatellessa ja nytkin yritetään mutta vielä niin että hoidot saa odottaa hetken.

Meillä kaikilla on pelkoja ja otin @typescript in tekstin lähinnä pelkona siitä että se tulee olemaan kauheata kipua eikä sitä ettei raskautta halua
 
Oho, missä päin asutte? Ja kuinka nopeasti pääsitte tähän pisteeseen? 😌
OYSissa hoidot. Meillä on pitkä tie takana (tai ainakin koen niin). Yritystä 2,5v. Reilun vuoden yrittämisen jälkeen mentiin yksityiselle tutkimuksiin ja hormoonihoitoihin, mitkä ei passannu mulle yhtään. Sieltä siirto kunnalliselle inssiin keväällä, omaehtonen tauko, ja nyt peräkkäisinä kuukausina nämä pari inssiä. Mitään kiirettä ei olla hoitojen suhteen pidetty, omaa päätä kuunnellen ja rahallisesti ajatellen. Vikaa meissä ei pitäisi olla kummassakaan. Hyvin säännöllinen kierto ja ovuloin. Nuista siittiöiden määrästä en ole ihan varma onko ihan priimaa, mutta normaalit ne lapun mukaan on, vaikka lääkäri niistä jotain mainitsi. Niin ja meillä ei siis tärpintärppiä ole ollut.
 
Se ois taas urakka edessä kun ensimmäinen vihreä päivä 🥳

Ovistikku näyttää haaleaa viivaa joten ei olla vielä lähellä h hetkee mutta harjoitukset voi sopivasti aloittaa kun on vapaatkin edessä 🥰

Hyvää viikonloppua 🤗
 

Liitteet

  • 3C84D1D1-2D8B-4405-84F7-4A87146834B0.png
    3C84D1D1-2D8B-4405-84F7-4A87146834B0.png
    509.4 KB · Katsottu: 61
Siis varmaan tyhmä kysymys mut mun lihakset on kipeät kuin olisi viikon juossut salilla ja sama alavatsassa ja takamuksessa. En yhtään tiedä voiko olla jokin oire? Siis suonenvetoja on ja lihasjumi sata kertaa kipeempi kuin yleensä ja olen venytellyt kyllä

Kp31 eli sunnuntaina olis menkat jos tulee
 
Siis varmaan tyhmä kysymys mut mun lihakset on kipeät kuin olisi viikon juossut salilla ja sama alavatsassa ja takamuksessa. En yhtään tiedä voiko olla jokin oire? Siis suonenvetoja on ja lihasjumi sata kertaa kipeempi kuin yleensä ja olen venytellyt kyllä

Kp31 eli sunnuntaina olis menkat jos tulee
Ettei vain ois kivennäisten (magnesiumin ) puute?
 
Putipuhdas negahan sieltä tuli 🙄 no eipä ollu yllätys. Ei ollu tässä kierrossa kyllä parhaimmat ajotuksetkaan ja se hiivakaan ovikseen aikaan ei varmaan helpottanut 😃 noh onneks sentäs luteaali pidentyny 😇

Mut on tää kyllä ku ennen raskautunu kertalaakista ja nyt nää tulevat menkat on ”jo” kolmannet km jälkeen 😒
 
Onkohan flo:hun tullu joku uus päivitys ku taas siirsi kp1 huomiselle 🥴 prkl haluan nähdä sen menkat myöhässä tekstin 😄

Mulla se on ainakin aina tehnyt niin, että vasta kun on yli 3 päivää myöhässä niin tulee se että myöhässä. Kai se jotenkin on mietitty niin, että toi on vielä ns. Normaalia vaihteluväliä, ja näyttää vaan sitä että kuukautiset saattavat alkaa tänään 🤷‍♀️
 
Takaisin
Top