Raskaaksi 2021

Vähän kävi huono onni, kun oli tarkoitus ajoittaa actionit oikeaan paikkaan mutta rakas puoliso olikin niin väsähtänyt että eihän siitä mitään tullut. Ihan sellasta pakonomaista jyystöä, joka oli vaan pakko lopettaa :grin Tänään yritetään paremmalla menestyksellä!
Kamalaa kun sitä tulee ajateltua, että miehet on ”aina valmiina”, etenkin kun tuo oma mies ainakin on yleisesti ottaen melko lailla milloin vaan valmiustilassa ja viriili tapaus laughing7 Sitten kun tällänen uupumus ja kärsimys iskee otollisille päiville, niin sitä ei meinaa uskoa todeksi. Haha. Onko muille käynyt niin, että juuri kun ajankohta on täydellinen, niin fiilis on jostain syystä kateissa? Jommalla kummalla tai molemmilla?

Täällä ainakin oli meillä molemmilla jonkinlaista turnausväsymystä kun esikoista yritettiin. Vaikkei nyt edes niiiiiin kauaa jouduttu yrittämään, niin varsinkin miehellä alkoi olla jotenkin niin kovat paineet asiasta, ettei meinannut petipuuhat sujua enää lainkaan :dead: Mutta puhumalla siitä päästiin yli.

Tällä kertaa ei ainakaan vielä ole moista havaittavissa :wacky:

Kiitos momwoc ja Jadine ja kaikki muut vastauksista, ja nöyrin mielin otan onnittelut vastaan:Heartred vaikka olen itse sitä "en usko ennenkö näen" kategoriaa laughing6 meni pää kyllä aivan pyörälle kun luin tota mitä ei saa syödä listaa:eek: soittelen huomenna neuvolaan:happy6
3 tunnin pidätyksellä nyt tehty:eek:

Liitteet

• IMG_20210809_184800.jpg
    IMG_20210809_184800.jpg
    2.1 MB · Katsottu: 278
Kiitos momwoc ja Jadine ja kaikki muut vastauksista, ja nöyrin mielin otan onnittelut vastaan:Heartred vaikka olen itse sitä "en usko ennenkö näen" kategoriaa laughing6 meni pää kyllä aivan pyörälle kun luin tota mitä ei saa syödä listaa:eek: soittelen huomenna neuvolaan:happy6

Oi onnittelut :cat::Heartpink

Sen verran vielä neuvon, että kannattaa ottaa raskausajan tms vitamiini myös heti käyttöön. Foolihappo auttaa hermostoputken kehityksessä hyvin aikaisessa vaiheessa :angelic: Neuvolasta varmasti sitä kans suosittelevat.
Ihanaa odotusaikaa sinulle!! :smug:

Oi ihanaa :love017 Onnea super paljon :love7 Ja maiconia lainatakseni tuo äitiys vitamiini oli :thumleft hyvä vinkki :Heartred

Terve vaan. Liityimpä minäkin, kun aikani seurannut sivusta muiden kuumeilua.

Hieno homma, kun löytyy muitakin joilla uuden kierron alkaminen menee tunteisiin. Pari ekaa päivää taas mieli matalana ja mutta jospa tämä kierto olisi SE tärppikierto.

Meillä pillerit jäi helmi-maaliskuussa pois ja siitä se sitten lähti. Yllätti, kuinka ei niin helppoa olekaan. Esikoinen haaveissa siis. Ollaan 29 v kumpikin ja lähipiirissä syntyi justiin kahdelle pariskunnalle muksu sen kummempia suunittelematta vähän ohimennen. Alkuun se ei ollut kova paikka, mutta nyt kun kahta pikkuista kattelee ja oma syli on tyhjä.. aina vaan kovemmalta tuntuu, vaikka ihanaa olla näiden pienten elämässä.

Oviksia olen tikutellut ja luullut ne bongaavani. Nyt kp 2/26 ja kohta taas o:ta etsiskellään ja heilutellaan peittoa niin pirusteen kunhan punalippupäivät loppuu.

Tsemppiä kaikille ja plussia toivoen :love7

Sen verran vielä neuvon, että kannattaa ottaa raskausajan tms vitamiini myös heti käyttöön. Foolihappo auttaa hermostoputken kehityksessä hyvin aikaisessa vaiheessa :angelic: Neuvolasta varmasti sitä kans suosittelevat.
Ihanaa odotusaikaa sinulle!! :smug:

Foolihappoa kannattaa syödä jo yritysaikana! Se on erityisen tärkeää ihan alkuraskaudessa, joten sitä olisi hyvä olla elimistössä tarpeeksi jo raskauden alkaessa. Siis ei nyt syytä paniikkiin, jos aloittaa vasta positiivisen raskaustestin jälkeen, mutta tiedoksi vain kaikille muillekin. :)

Kävin tänään ottamassa Puhtin tarjouksena naisen terveyspaketin, otin sen myös keväällä niin nyt on kiva vertailla onko muutoksia tullut. Tietää vain riittääkö tuo perus monivitamiininappula ylläpitämään arvoja.

:wideyed:Oon ihan paskana tästä ovulaatiotestaamisesta. Viivat näyttää tältä ja tuntuu että roikun jatkuvassa ”ovuloinko vai enkö ovuloi” -ahdistuksessa.
Ohjeessa lukee ihan selvästi, että mikäli testiviiva on haaleampi kuin kontrolliviiva, se ei ole plussa. Sitten kuitenkin netistä lukee, että ehkä se sittenkin on plussa. Tallettelut tällä viikolla mennyt ihan päin persettä ja eilen iskeneen kipeän olon takia simahdin ja meni taas ilta ohi.

Mitä sanotte näihin testeihin, näyttääkö muilla tältä ennen ovista vai tulkitseeko joku että ovulaatio on jo tapahtunut? Mitään ovisoireita ei ole ollut, mutta enpä mä kovin oirehtiva olekaan. Viime kuussa bongasin jotain sitkeää limaa kp 20, kierron pituus 29-30. Nyt on kp 16. Taidan lopettaa tän ovistestailun kun menee ihan hermo tähän ihmettelyyn. Päivät menee pilalle kun ovisplussaa ei tule vaikka ois pitänyt jo tulla :banghead:
Ehkä hermo vähän kireällä muutenkin kun eilen oli kesälomalta paluu töihin, töissä huonoja uutisia ja huoh.
Kiitos ja anteeksi negistely-purkautuminen! Ehkä mä en vaan enää ovuloi koska oon liian vanha ja munat mädäntyneet.

Tuossa siis ylhäältä alas testit
KP 13
KP 14 ap
KP 14 ip
KP 15 ip
KP 16 ap

Liitteet

• E9A78A0D-1333-4606-8028-5D5CBDB5C376.jpeg
    E9A78A0D-1333-4606-8028-5D5CBDB5C376.jpeg
    985.7 KB · Katsottu: 217
:wideyed:Oon ihan paskana tästä ovulaatiotestaamisesta. Viivat näyttää tältä ja tuntuu että roikun jatkuvassa ”ovuloinko vai enkö ovuloi” -ahdistuksessa.
Ohjeessa lukee ihan selvästi, että mikäli testiviiva on haaleampi kuin kontrolliviiva, se ei ole plussa. Sitten kuitenkin netistä lukee, että ehkä se sittenkin on plussa. Tallettelut tällä viikolla mennyt ihan päin persettä ja eilen iskeneen kipeän olon takia simahdin ja meni taas ilta ohi.

Mitä sanotte näihin testeihin, näyttääkö muilla tältä ennen ovista vai tulkitseeko joku että ovulaatio on jo tapahtunut? Mitään ovisoireita ei ole ollut, mutta enpä mä kovin oirehtiva olekaan. Viime kuussa bongasin jotain sitkeää limaa kp 20, kierron pituus 29-30. Nyt on kp 16. Taidan lopettaa tän ovistestailun kun menee ihan hermo tähän ihmettelyyn. Päivät menee pilalle kun ovisplussaa ei tule vaikka ois pitänyt jo tulla :banghead:
Ehkä hermo vähän kireällä muutenkin kun eilen oli kesälomalta paluu töihin, töissä huonoja uutisia ja huoh.
Kiitos ja anteeksi negistely-purkautuminen! Ehkä mä en vaan enää ovuloi koska oon liian vanha ja munat mädäntyneet.

KP 13
KP 14 ap
KP 14 ip
KP 15 ip
KP 16 ap

Toi on kyllä turhauttavaa! En valitettavasti juuri noista testeistä osaa sanoa. Itse olen käyttänyt Raskauskeijun ovistestiliuskoja, ja niistä olen kokemuksella oppinut että näyttävät hailuraa lähes koko ajan, mutta sitten kun ovis oikeasti on niin näyttävät ihan selvästi tummempaa viivaa. Eli ainakin niistä testeistä jos katsoo vaan yksittäistä yhden päivän testiä, niin voisi olla vaikea sanoa onko plussa vai ei. Mutta sitten kun se plussa tulee niin siitä ei voi erehtyä, ero on aivan selkeä.

Pahoittelut, munkin on nyt pidettävä tällainen negatiivinen purkautuminen: mua ei nappaa työt yhtään, motivaatio aivan nollissa. Haluisin uuden työn, mutta en tunnu saavan. Toisaalta olisin aivan valmis jäämään mammalomille NYT, oon jotenkin ihan sellaisessa mielentilassa, mutta ei vauvaa kuulu :smiley-angry017 Paitsi lähipiiriin kyllä pukkaa vauvoja sinne ja tänne... Ja uuden työn hakeminen, toisaalta ahdistaa että jos saisikin uuden jännän työn ja mitä jos sitten tulisikin raskaaksi saman tien, not cool. Ääääääähhhh miks kaikki on niin vaikeeta.

Kiitos ja anteeksi, nyt lopetan taas valituksen.

KP 13
KP 14 ap
KP 14 ip
KP 15 ip
KP 16 ap

Omaan silmään tuo kp 15 testi eli toisiksi alin on vahvin ja tänään jo haalistunut hieman. Eli tänään kyllä heiluttelisin peittoa.

Jos viivojen tulkinta huolettaa, niin panosta clearbluen digitesteihin - ne eivät jätä arvailujen varaan. Rinnalla voi käyttää halvempia testejä, niin opit samalla, että mikä sinulle on plussa näissä halvemmissa testeissä ja jatkossa niiden käyttö mahdollista ilman arvailuja. :)

KP 13
KP 14 ap
KP 14 ip
KP 15 ip
KP 16 ap

Veikkaan, että ovulaatio on vasta tulossa. Itsekin ovuloin välillä aika myöhään (esim. kesäkuussa näköjään kp24).

Selvennystä tuohon, voiko olla ovisplussa, jos testiviiva on haaleampi kuin kontrolliviiva: Ovistestejä on eri herkkyyksillä ja myös naisten LH-tasot vaihtelevat, joten voi olla, että jollakin merkillä ei koskaan saa vahvempaa viivaa kuin kontrolliviiva, jos ovistestien herkkyys on liian alhainen. Silloin tosin testiviivaa ei kierron muina päivinä todennäköisesti näkyisi juuri lainkaan, sillä LH-taso on LH-huipun aikaan moninkertainen normaalitasoon nähden. Sinun kohdallasi näin tuskin on, sillä noissa näkyy kuitenkin kaikissa selkeä viiva. Noin muuten viivojen vahvuus vaihtelee hieman eri päivinä eikä siitä voi tulkita mitään.

Voit toki lopettaa testaamisen, jos se noin stressaa, mutta veikkaan, että tarvitset vain hieman kärsivällisyyttä. :) Et olisi tosiaankaan ensimmäinen täällä, joka on hermostunut ovistesteihin ja luullut, etteivät ne toimi, kun ovis ei vain ollut vielä tullut! Itsekin ehdin ensimmäisessä ovistikutuskierrossa jo kirota, että testit eivät toimi, kun olin vain ollut liian aikaisin testaamassa. :rolleyes:

:hilarious:Ah, heti helpotti vertaistuki ja järjen äänet :grin:love017

Voi hyvinkin olla, että kiroan noita testejä alimpaan helvettiin ”toimimattomuudesta” vaikka ovulaatio on vasta tuloillaan. Mutta jos ovulaatio on kovin myöhään, ja kierto ei kuitenkaan erityisen pitkä (29-30pv) niin luin että lyhyt luteaalivaihe olisi raskaaksi tulemisen kannalta huono juttu (ainakin jos se on alle 10 päivää). Mulla oli ennen (3-5 vuotta sitten) pidempi kierto. Jostain luin, että vaihdevuosien lähestyessä kierto lyhenee. Niin päättelin tietty että jos en tässä huomiseen mennessä saa ovisplussaa, niin mulla on vaihdevuodet ja olen oikeastaan hedelmätön.
Muistelen kyllä, että 5 vuoden takainen tärppi olisi käynyt niin, että yllätyin raskaustestin plussasta vaikka ovulaatioaika oli mennyt ohi. Eli tuolloinkin ovulaatio oli tyyliin viikkoa myöhemmin kuin luulin. No, yritän ehkä nyt rauhoittua ja antaa testeille aikaa. Ehkä ensi kierrossa tunnen kehoni aikatauluja paremmin enkä turhaudu enää näin pahasti :whacky011
Kuvittelin, että ovistesteissä ei näy mitään ja sitten siinä on sellanen johdonmukainen nousu ja lasku. Mutta nyt 4 päivää näkynyt noinkin vahvoja viivoja jotka ei muutu melkein miksikään, niin tässä ei tiedä ollaanko tulossa ja menossa.

Yhdyn myös työmotivaatio-valitukseen, eilen sain lomalta palatessa tietää tulevista muutoksista jotka ovat omalta kannaltani huonoja. Just tänään ei huvita niin mikään! Ja sitten nää testit vielä päälle. :smiley-angry016
Huomenna onneksi on päivä uus :)

oisko täällä jotain ihania testiuutisia jollain??? Laittakaa vaikka kuva jostain vahvistuneesta plussasta niin sais mieltä vähän pirteemmäksi? :hilarious:

Mä nyt laitan nää samat kuvat mitä oon aiemmin postannut kans.

Mulla pc näytti pitkään vahvahkoa viivaa, tummeni ja vaaleni kunnes tuli o+. Samoihin aikoihin testattu rfsu taas vahvistui vasta kun oli o+ ja sekään ei ollut tasavahva. Kaksi alimmaisen molemmissa on tehty saman päivän aamulla ja päivällä, rfsu tuolloin aamulla vielä ihan nega. Ovisplussa tuli kp 25.

View attachment 105382

View attachment 105383

Kiitos ihan superisti tästä NewMoon!! Hitto kuin pelasti mun päivän nää kuvat!! Eli todellakaan ei näköjään mee niin, että testit on viivattomia ja sit pari päivää nousua ja pari laskua. Noissa sunkin kuvissa selkeesti aaltoliikettä ja silti se ovis+ on sieltä tullut! :nailbiting: Ehkä mullakin on vielä toivoa saada kunnon plussa.

Nää mun on Apteekin omia ovistestejä. En tiedä yhtään onko hyviä vai huonoja!

Mä taidan olla henkisesti liian epästabiilissä tilassa tekemään näitä testejä tänään laughing7

Foolihappoa kannattaa syödä jo yritysaikana! Se on erityisen tärkeää ihan alkuraskaudessa, joten sitä olisi hyvä olla elimistössä tarpeeksi jo raskauden alkaessa. Siis ei nyt syytä paniikkiin, jos aloittaa vasta positiivisen raskaustestin jälkeen, mutta tiedoksi vain kaikille muillekin. :)

Mää aloitin foolihapon syönnin jo tammikuussa, ja yritys aloitettiin huhtikuussa, ja edelleen syön :pompus: piti soittaa tänään neuvolaan, mutta sinne soittoaika on kokonaiset puoli tuntia keskellä päivää ja mulla on kaveri käymässä just sillon, yritän huomenna uudestaan :hilarious:

Allekirjoita ton että lähipiiriin putkahtelee vauvoja, me laskettiin miehen kanssa että meidän tuttavapiirii syntyi/syntyy tänä vuonna 13 vauvaa:wideyed::wideyed::wideyed: ai mikä vauvabuumi??

Allekirjoita ton että lähipiiriin putkahtelee vauvoja, me laskettiin miehen kanssa että meidän tuttavapiirii syntyi/syntyy tänä vuonna 13 vauvaa:wideyed::wideyed::wideyed: ai mikä vauvabuumi??

Vau, siinä on vauvoja kerrakseen! :woot: Meidän lähipiiriin on lähiaikoina syntynyt/syntymässä "vaan" 7 vauvaa... :hilarious:

Kävin tänään ottamassa Puhtin tarjouksena naisen terveyspaketin, otin sen myös keväällä niin nyt on kiva vertailla onko muutoksia tullut. Tietää vain riittääkö tuo perus monivitamiininappula ylläpitämään arvoja.

Jatketaan tähän, tuli osa tuloksista. Valkosolut vähän kohollaan. Ehkäpä 12 päivää sitten otettu toinen koronarokote potkii vielä kehossa...Voisi ehkä osittain selittää miksei vielä ole kierto startannut.

Takaisin