Raskaaksi 2021

Päätin nyt kuitenkin pistää yrityksen ainakin tämän kuun ajaksi tauolle. Alkaa näyttää yhä todennäköisemmältä, että voisin saada koronarokotuksen viimeistään ensi kuussa. Tulen ihan hulluksi googletellessani, miten iso riski rokotus on raskausaikana (ja korona on tietysti vielä paljon isompi riski). Paljon helpompaa, jos ei tarvitse tehdä sitä valintaa. Vaikka kovasti kuumeiluttaakin, niin ei se nyt yksi kuukausi sinne tai tänne ole niin ratkaiseva asia. Huoh. :rolleyes:
Tää on kyllä niin hankala. Ei varmaan oo kun pari kuukautta itelläkään ooteltavaa. Ois kohtalon ivaa jos raskaus tärppäiskin just kun se odotettu rokote olis viimein saatavilla.

Jossain oli muuten uutisoitu että toi rokote, joku niistö ainakin, vaikuttaisi kuukautisiin. Osa saanut niitä runsaampina tms rokotteen jälkeen. Mietityttää onnistuuko raskautuminen ihan normaalisti sen jälkeen. Onkohan niistä mitään tutkimusta vielä tehty?
 
Jossain oli muuten uutisoitu että toi rokote, joku niistö ainakin, vaikuttaisi kuukautisiin. Osa saanut niitä runsaampina tms rokotteen jälkeen. Mietityttää onnistuuko raskautuminen ihan normaalisti sen jälkeen. Onkohan niistä mitään tutkimusta vielä tehty?

Ei ole vielä tehty, mutta ollaan tekemässä. Alkuperäisissä tutkimuksissa ei ollut seurattu kuukautiskierron muutoksia. Joillakin naisilla rokotus on vaikuttanut kuukautiskiertoon, mutta ilmeisesti kuitenkin vain väliaikaisesti, että on ollut yksi tai muutama pidempi tai runsaampi kierto. Sen riskin olen kyllä valmis ottamaan, ja kyllähän nyt kuukautiskiertoon vaikuttaa vaikka mitkä muutkin asiat, kuten stressi.
 
Eilen ja tänään tutkin tuota geleetä ja nyt menin tilaamaan purkin. Toivottavasti saisin edes jotain apua niistä, kun pääkoppa menee ihan sekasin tästä jahkailusta. Enhän edes tiedä että onko nyt kierto alkanut jo vai ei ja että onko ovista edes tulossa näin olemattomien menkkojen takia. Viime kuussa menkat kuitenkin tuli, että ne pystyi selkeästi laskemaan oikeiksi.

Ite en ottanut rokotetta kun sitä keväällä tarjottiin, olin menossa hammasoperaatioon niin en ottanut mitään riskiä siihen että se peruuntuisi.
 
Itse olen päättänyt, että yritystä jatketaan aivan normaalisti läpi kesän. Jos raskaudun ennen rokotteen saantia niin jätän rokotteen välistä ja otan sen sitten raskauden jälkeen. Juurikin sen takia, koska kunnollista näyttöä sen vaikutuksista raskauden aikana ei vielä ole. :happy119
 
Jos raskaudun ennen rokotteen saantia niin jätän rokotteen välistä ja otan sen sitten raskauden jälkeen. Juurikin sen takia, koska kunnollista näyttöä sen vaikutuksista raskauden aikana ei vielä ole. :happy119

Jos on melko pieni riski saada koronatartunta, niin ehkä silloin voisin tehdä noinkin. Mutta kun asun miljoonakaupungissa, niin täällä on lähtökohtaisesti aika iso riski saada tartunta. :rolleyes: Olen lukenut ihan tarpeeksi teho-osastolla koronan takia olevista raskaana olevista naisista. Siihen verrattuna rokotteen mahdolliset riskit ovat ihan olemattomat.
 
Vähän kuulumisia täältäkin! Täällä nyt yk 7 menossa ja dpo 11 ja nyt moneen testiin saanut samanlaisen hailuran viivan:shy: Josko meille vihdoinkin suotaisiin se esikoinen:love7 ensin ajattelin että on vain värikertymää, mutta testasin sitten "muutamalla" saman merkin testillä ja kaikkiin samanlainen viiva:think005:laughing025

Ekassa kuvassa ylin eiliseltä ja alin tämän päivän oma ja vika kuva tältä päivältä.
 

Liitteet

  • 1620302625163.jpg
    1620302625163.jpg
    225.9 KB · Katsottu: 166
  • IMG_20210506_181941_edit_243888291772160.jpg
    IMG_20210506_181941_edit_243888291772160.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 162
Jos on melko pieni riski saada koronatartunta, niin ehkä silloin voisin tehdä noinkin. Mutta kun asun miljoonakaupungissa, niin täällä on lähtökohtaisesti aika iso riski saada tartunta. :rolleyes: Olen lukenut ihan tarpeeksi teho-osastolla koronan takia olevista raskaana olevista naisista. Siihen verrattuna rokotteen mahdolliset riskit ovat ihan olemattomat.

Jep, ja sekin on suurempi riski raskauden aikana saada se korona kuin rokote, ainakin näin gyne mainitsi. Suositti sitä et sen ekan kolmanneksen jälkeen, mutta toki myönsi että sitä ei olla voitu edes tutkia niin hyvin että tiedettäisiin tasan tarkkaan vaikutuksia :rolleyes:
 
Jos on melko pieni riski saada koronatartunta, niin ehkä silloin voisin tehdä noinkin. Mutta kun asun miljoonakaupungissa, niin täällä on lähtökohtaisesti aika iso riski saada tartunta. :rolleyes: Olen lukenut ihan tarpeeksi teho-osastolla koronan takia olevista raskaana olevista naisista. Siihen verrattuna rokotteen mahdolliset riskit ovat ihan olemattomat.

Juu nämähän ovat jokaisen omia päätöksiä eikä tässä ole yhtä ainoata ja oikeaa ratkaisua. :happy:
 
Kp11, Flo ennustelee ovista maanantaille. Tänään talleteltu kunnolla kun ollut kovat himot :grin pientä juilintaa alavatsalla, mut en osaa sanoa voisko liittyä ovikseen. Tiistaina kyllä tuntu kunnon vihlontaa.
Ovistestejä en tässä kierrossa oo tehny joten jää nähtäväksi koska se sit tosiaan on :hilarious:
 
Tänään kp 29/27, jos aamuun mennessä ei menkkoja näy niin käyn hakee testin kunhan oon vieny lapset päikkyyn :smiley-angelic003
 
Täällä ei mitään oireita taas. Tissikipukin loppui. Ei jaksa puuhailla iltaisin, kun väsymys voittaa. Että taisi tosiaan mennä tämä kierto hukkaan :facepalm:
Menkat alkaa ehkä ensi viikolla, jos kierto ei veny.
 
Mulla ensimmäiset menkat koronarokotteen jälkeen myöhästyi kuusi päivää, muuten kierto ollut taas normaali. Et tuon vuoksi ei kannata jättää ottamatta :happy:

Oivoiii. Meillä asiat junnaa vaan paikallaan. Soittoaika kesäkuun alussa, menen siihen munajohdintutkimukseen.. Voi olla, että siellä joku tukos mikä ilmeisesti samalla käynnillä saa avattua. Tietysti jännittää jos siellä joku pahasti pielessä. Tai jos lapsettomuushoitoihin sitten sieltä. Vähän alkaa jo tympii kaikki.
 
Takaisin
Top