Raskaaksi 2021

Tärkeämpää lienee, että aina suht. samaan aikaan tekisi, niin on vertailukelpoisia parhaiten. Jos ei oo mahollisuutta tehdä muullon niin tekisin itse aamulla ja vaikka iltapäivällä/illalla kun pystyy vaikka töiden jälkeen toisen kun oviksen pitäisi lähestyä :)
 
Mulla ensimmäiset menkat koronarokotteen jälkeen myöhästyi kuusi päivää, muuten kierto ollut taas normaali. Et tuon vuoksi ei kannata jättää ottamatta :happy:

Oivoiii. Meillä asiat junnaa vaan paikallaan. Soittoaika kesäkuun alussa, menen siihen munajohdintutkimukseen.. Voi olla, että siellä joku tukos mikä ilmeisesti samalla käynnillä saa avattua. Tietysti jännittää jos siellä joku pahasti pielessä. Tai jos lapsettomuushoitoihin sitten sieltä. Vähän alkaa jo tympii kaikki.
Mun pitäisi kanssa mennä ensi viikolla. Mulle sanottiin, että se pitäisi tehdä menkkojen aikaan ja tänä aamuna tuli vähän pinkkiä paperiin. Mulla on ollut sellainen ontto vatsakipu jo 3 päivää. Mikähän lie. Tänään vasta Dpo 11.
 
Juu nämähän ovat jokaisen omia päätöksiä eikä tässä ole yhtä ainoata ja oikeaa ratkaisua. :happy:

Juu, näissä on niin paljon asioita, jotka vaikuttavat. Minulla vaikuttaa myös se, että täällä Saksassa on ollut tiukat koronarajoitteet ja nyt niitä aletaan purkaa nimenomaan rokotettujen osalta. Täällä esimerkiksi on öisin ulkonaliikkumiskielto, saa tavata vain yhtä oman talouden ulkopuolista ihmistä (varsinkin tämä on ollut tosi rankka juttu ja välillä lapsetkin on laskettu tähän mukaan!), riskialueilta (esim. Helsinki) tullessa on pakollinen karanteeni (ei siis omaehtoinen kuten Suomessa, vaan ihan koska tahansa viranomaiset voivat tulla tarkistamaan, onko kotona, ja jos ei ole, voi saada pahimmillaan tuhansien eurojen sakot!), kampaajalle mennessä tarvitsee negatiivisen koronatestituloksen jne. Kohta nuo eivät siis enää koske rokotettuja, ja kyllä kieltämättä harmittaisi ihan hirveästi, jos kaikki muut saavat jo elää ilman noita rajoituksia ja itse joutuisi raskauden takia vielä odottelemaan. :sad001 Vaikka kovasti odotankin raskautta, niin vielä enemmän odotan, että elämä alkaa taas palata normaalimmaksi. Tämä on ollut ihan älyttömän rankkaa aikaa.
 
Juu, näissä on niin paljon asioita, jotka vaikuttavat. Minulla vaikuttaa myös se, että täällä Saksassa on ollut tiukat koronarajoitteet ja nyt niitä aletaan purkaa nimenomaan rokotettujen osalta. Täällä esimerkiksi on öisin ulkonaliikkumiskielto, saa tavata vain yhtä oman talouden ulkopuolista ihmistä (varsinkin tämä on ollut tosi rankka juttu ja välillä lapsetkin on laskettu tähän mukaan!), riskialueilta (esim. Helsinki) tullessa on pakollinen karanteeni (ei siis omaehtoinen kuten Suomessa, vaan ihan koska tahansa viranomaiset voivat tulla tarkistamaan, onko kotona, ja jos ei ole, voi saada pahimmillaan tuhansien eurojen sakot!), kampaajalle mennessä tarvitsee negatiivisen koronatestituloksen jne. Kohta nuo eivät siis enää koske rokotettuja, ja kyllä kieltämättä harmittaisi ihan hirveästi, jos kaikki muut saavat jo elää ilman noita rajoituksia ja itse joutuisi raskauden takia vielä odottelemaan. :sad001 Vaikka kovasti odotankin raskautta, niin vielä enemmän odotan, että elämä alkaa taas palata normaalimmaksi. Tämä on ollut ihan älyttömän rankkaa aikaa.

Kuulostaa tosi hurjalta noi rajoitukset siellä päin maailmaa, vaikka toki ymmärrän et jotain on tehtävä, että päästään edes joskus eroon tästä taudista. On nää Suomen rajoitukset huomattavasti paljon iisimpiä ja vapaampia. Tsemppejä! :Heartred
 
Juu, näissä on niin paljon asioita, jotka vaikuttavat. Minulla vaikuttaa myös se, että täällä Saksassa on ollut tiukat koronarajoitteet ja nyt niitä aletaan purkaa nimenomaan rokotettujen osalta. Täällä esimerkiksi on öisin ulkonaliikkumiskielto, saa tavata vain yhtä oman talouden ulkopuolista ihmistä (varsinkin tämä on ollut tosi rankka juttu ja välillä lapsetkin on laskettu tähän mukaan!), riskialueilta (esim. Helsinki) tullessa on pakollinen karanteeni (ei siis omaehtoinen kuten Suomessa, vaan ihan koska tahansa viranomaiset voivat tulla tarkistamaan, onko kotona, ja jos ei ole, voi saada pahimmillaan tuhansien eurojen sakot!), kampaajalle mennessä tarvitsee negatiivisen koronatestituloksen jne. Kohta nuo eivät siis enää koske rokotettuja, ja kyllä kieltämättä harmittaisi ihan hirveästi, jos kaikki muut saavat jo elää ilman noita rajoituksia ja itse joutuisi raskauden takia vielä odottelemaan. :sad001 Vaikka kovasti odotankin raskautta, niin vielä enemmän odotan, että elämä alkaa taas palata normaalimmaksi. Tämä on ollut ihan älyttömän rankkaa aikaa.

Tää on kyllä kans hyvä kysymys, että jos yhteiskuntaa avataan "rokotuspassilla" tms. niin mites sitten oikeasti ne, jotka ei VOI sitä rokotetta (just esimerkiksi raskauden takia) ottaa?? Istuu himassa kun ei pääse ravintolaan tai kampaajalle :shifty: Tai sitten juoksee sielä testeissä. Suomessahan ne on tähän saakka ollut ilmaiset, mutta kai niihinkin keksitään sitten hintalappu laittaa kun "kaikki pitäisi olla rokotettu."
 
oli kolme isompaa follikkelia 18,4mm, 17,7mm ja 15,5mm. limakalvo vaan 4mm..
kysyin lugejen käytöstä niin sanoi että jos aloitan oviksen jälkeen, niin täytyis käyttää sit rv 9 asti :wideyed:
mitä haittaa on jos käytän vaan sen 10päivää? oma gyne oli määrännyt niin.
 
Oliwialla hieno o-plussa! Mä saan aina parhaat ovisviivat iltapäivällä, aamulla saan vaan hailuraa, vaikka o-tuntemukset ois parhaimmillaan /pahimmillaan.

Mä otin koronarokotteen reilu kuukausi sitten, ei vaikuttanut kiertoon. Jos hyvin käy niin toisen annoksen ottaisin vasta kun käärö on sylissä.

Dpo 3, perusteellisesti jyystetty ovis takana. Huomenna aion nautiskella vähän viiniä. Kamuni synnytti keskiviikkona ja uskon, luotan ja toivon et yks masupaikka vapautui seuraavalle kyytiläiselle!
 
Täällä ollut hiljaisempaa kun tylsä vaihe kierrossa (kp 9), mutta kaikki teidän viestit luettu :) Ovis testailun aloitin tänään ja hyvin haaleaa. Flo ennustaa ovista kp:lle 26 ja viime kierrossa ovis olis kp18. Nyt siis toivon, että kierto olisi myös nyt lähellä normaalia.

Itse sain rokotteen 3 viikkoa sitten, eikä ainakaan viime kierrossa ollut vaikutuksia kiertoon. Mutta jos nyt kävisi niin onnekkaasti, että raskautuisin, niin toista rokotetta en ottaisi raskausaikana.

Täällä yritän nyt kovasti tsempata itseäni laihtumisen kanssa, se nyt toivottavasti edesauttaisi tätä raskautumista.
 
voiko ovulaation aikaan irrota useempikin, vaikka on erikokoisia? en välttämätä haluis monikkoraskausta jos tärppääkin:woot:
Mulla oli tässä kierrossa 2 kasvavaa follia joista inssikäynnillä toinen oli kypsä ja toinen vielä kasvussa, mutta selkeästi kuitenkin lähtenyt kasvuun. Teoriassa tässäkin on lääkärin mukaan pieni mahdollisuus monikkoihin, vaikkakin pieni.
Eli vastauksena kysymykseesi: kyllä voi
 
Hyi olkoon, nännit on arat, väsyttää ja kiukkuisuus seurana :wacky: pregnyl ja oviksen jälkeiset olot veikkaan, Dpo2-3 meneillään. Pregnylin pistosta on nyt 3päivää, vielä viikko niin sen pitäis olla elimistöstä poissa :pompus:
 
Ja näin. Kp 1. Flo oli siis ihan hukassa tän kierron suhteen, tosin niin olin itsekin. Kierto kesti 29 päivää. Heittelee jatkuvasti. 38, 35, 33.. suunta on kyllä siis lyhenemään päin. Jospa se nyt asettuisi uomiinsa?

No, saimpahan toiveeni, ei oo tulossa joulu- tai tammivauvaa. Miehen kanssa oltiin tänään kahdestaan kaupoilla ja katottiin kun oli poistoalessa lastenvaatteita. Mies sit mietti, jos nyt ostettais joku vauvanvaate tosta.. sit se vauva ois TEHTÄVÄ.

Mies parka edelleen ihan pihalla että mä tässä sitä koitan saada aluilleen kokoajan. :hilarious: Ja luulis että meidän historialla tajuais et niitä ei niin vaan tehdä... Jospa tässä kierrossa nyt sitten tärppäis..
 
Jos on melko pieni riski saada koronatartunta, niin ehkä silloin voisin tehdä noinkin. Mutta kun asun miljoonakaupungissa, niin täällä on lähtökohtaisesti aika iso riski saada tartunta. :rolleyes: Olen lukenut ihan tarpeeksi teho-osastolla koronan takia olevista raskaana olevista naisista. Siihen verrattuna rokotteen mahdolliset riskit ovat ihan olemattomat.
Oon tästä kyllä samaa mieltä! Mulla oli ekassa raskaudessa kans vakava raskausmyrkytys, verenpaineet tapissa yms. Siihen kun ois päälle tullut korona, eipä varmaan oltais enää hengissä.
 
jes vihdoinkin kp1. venyi toi kierto 35pvään.. olipa kyllä turhauttavaa odotella tätä päivää kun tiesi, että se tulee, mutta kestää vaan. etenkin kun on ollut aina se säännöllinen alle 30pv kierto. nyt hyvillä fiiliksillä tähän uuteen :)
 
Tuun vähän päivittelemään kuulumisia.
Sitä kummallista tiputtelua tuli koko viikon, mutta joka toinen päivä ja vaan pari kertaa päivässä pyyhkiessä. Alavatsa ollut tosi kipeä ja tämä on huolettanut. Erilailla kuin kuukautisten aikaan. No varasin ajan tälle päivälle gynelle. Ajattelin, että pakko päästä tarkistamaan, missä vika, kun menkat ei ala ja jutella siitä, miksi oma kierto ei toimi ilman teroluteja eikä nähtävästi niilläkään enää.

No kuinka ollakkaan tänä aamuna alkoi menkat ihan kunnolla. Pohdin täällä, että mitä ihmettä sen gyneajan kanssa teen. Toisaalta olisi hyvä päästä juttelemaan, mutta en tiedä voiko menkkojen aikaan tutkia tarkemmin. Googlettelin ja sieltä kyllä löytyi vastaus että kuukautiset ei haittaa. Mutta onhan se silti vähän inhottavaa. Joudun maksamaan siitä kuitenkin, joten ehkä menen sinne ja jutellaan vaan sitten jos ei tutkita. Menen sit tarvittaessa vuodon jälkeen uusiksi niin katsotaan miltä näyttää.
 
Kp31 tuli kp1
Ei oo näin pitkäks venähtäny kyl aikoihin, vissiin toi km sai kierron sekasin.
Toisaalta tää kyllä sopii alkukesän menoihin paremmin, joten ei edes kauheasti harmita :)
Luulen että tää kierto skipataan, koska aikataulut ei taida sopia kohdilleen enkä halua stressata sitä.
 
Tuun vähän päivittelemään kuulumisia.
Sitä kummallista tiputtelua tuli koko viikon, mutta joka toinen päivä ja vaan pari kertaa päivässä pyyhkiessä. Alavatsa ollut tosi kipeä ja tämä on huolettanut. Erilailla kuin kuukautisten aikaan. No varasin ajan tälle päivälle gynelle. Ajattelin, että pakko päästä tarkistamaan, missä vika, kun menkat ei ala ja jutella siitä, miksi oma kierto ei toimi ilman teroluteja eikä nähtävästi niilläkään enää.

No kuinka ollakkaan tänä aamuna alkoi menkat ihan kunnolla. Pohdin täällä, että mitä ihmettä sen gyneajan kanssa teen. Toisaalta olisi hyvä päästä juttelemaan, mutta en tiedä voiko menkkojen aikaan tutkia tarkemmin. Googlettelin ja sieltä kyllä löytyi vastaus että kuukautiset ei haittaa. Mutta onhan se silti vähän inhottavaa. Joudun maksamaan siitä kuitenkin, joten ehkä menen sinne ja jutellaan vaan sitten jos ei tutkita. Menen sit tarvittaessa vuodon jälkeen uusiksi niin katsotaan miltä näyttää.
Kyllä kannattaa mennä kun on varattuna :thumleft
 
Onnea plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.
On: en olekaan hetkeen täällä kirjoitellut. Nyt siis menossa ensimmäinen normaali kierto keskenmenon jälkeen. Ja oisko nyt siis yk5 ja kp28/28. Dpo:sta ei mitään tietoa. Menkkoihin liittyviä kipuja ei vieläkään kuulu, joten tein aamupissasta testin. Näkeekö mun silmät omiaan, vai näkeekö joku muukin tässä jotain:nailbiting:
 

Liitteet

  • 20210508_084929.jpg
    20210508_084929.jpg
    191.8 KB · Katsottu: 193
  • 20210508_094813.jpg
    20210508_094813.jpg
    375.7 KB · Katsottu: 188
Takaisin
Top