Raskaaksi 2021

Joitain oireitakin täältä alkaa paljastumaan, tai siis voiko löysä vatsa olla raskausoire? Nyt ainakin 3 aamuna on vatsaa väännellyt ja joutunut juoksemaan vessaan löysän vatsan takia :wideyed: nyt myös vilun väreet ja palelu tullut kuvioihin. o_O etomisen tunnetta varsinkin pahat hajut käy kuvottaa ja nälkäkin tuntuu olevan jatkuvasti:smiley-ashamed004

Huomena aamulla teen taas herkän testin :smiley-angelic001

äää tänään 33/29 ja testi edelleen nega. voisko tää sit olla, että ois ollu kemiallinen ja nyt menkat myöhässä sen takia vai mitä ihmettä? ei oo tällästä heittoa koskaan kierrossa ollut..

Mulla oli muutama kierto takaperin samanlainen tilanne ja loppujen lopuksi kierto venyi johonkin 40/29 enkä tiedä mistä johtui. Testit oli kokoajan negaa. o_O Sitten kun menkat alkoi, oli ehkä jopa normaalia niukemmat, eikä koskaan aijemmin ollut sellaista kiertoa ollut :confused005

Totta! Mää kysyin gynen mielipidettä eilen, ja sanoi ettei nää estettä yritysaikana ottaa sitä rokotetta, mutta jos raskaana on niin kehotti oottamaan ekan kolmanneksen ennenkuin ottaisi sen rokotteen :happy:

Onnea Star, Elo ja Ulpu! :love7

omanapa, hyiiiiii mikä fiilis:confused2 vatsa kurnuttaa kuin kasa nälkäsiä rupikonnia, väsyttää ja tunteet menee laidasta laitaan :rolleyes: Aikamoinen hormonilataus pregnylistä :smiley-angelic008

Mies otti ja läks pari tuntia aiemmin töistä, koska ”lääkärin määräys” ja innoissaan kävi kimppuun heti kotiin päästyään :grin Oli vilauttanu gynen tekstiä suunnitelmasta ”yhdynnät tänään ja huomenna” töissä ohjaajalle joka käski et nyt hommiin siitä, kotiin siis :laughing021
Nyt ei kyllä tallettelujen määrästä jää kiinni tämä kierto :smiley-angelic006

Täälläkin yksi pregnylhirmu riehumassa. :joyful: hirvee muljuminen käy mahassa ihan jatkuvalla syötöllä.

Paljon onnea plussanneille! :)

Minul ne menkat "alkoi" toissa iltana. Nyt en tiedä et onko nää menkat ollenkaan vai mitä ihmettä minun kropassa tapahtuu! Huonovointisuus jatkuu vaihtelevana ja nyt uutena oireena toinen tissi/kainalo kipeänä. Tein toissapäivänä herkän testin joka näytti puhdasta negaa. Tulis nyt ne menkat kunnolla tai ei ollenkaan, tosi rasittavaa tää tämmönen joka toinen päivä vuotoa :shifty:

Täällä ovistesti oli tänään plussa ja nyt on jo muutaman päivän ajan harjoiteltu sitä varten. Laskin, että reilun viikon päästä sunnuntaina vois testata kun silloin ois dpo 10.

Mulla on töissä ollut ihan jäätävä kaaos ja ahdistus. Tänään juttelin työterveyslääkärin kans ja hän laittoi mut saikulle ens viikon loppuun asti. Mä en saa enää edes nukuttua.

Onnea plussanneille :smiley-bounce016

Täällä yk 10 ja kp 20/33 ovista ei oo näkyny. Cb testit kyllä vilkuttaa hymynaamaa et jospa se sieltä parin päivän sisällä tulis. Viime viikon sairastaminen varmaan vaikuttaa ovikseen ku ois pitäny vappuna olla ovis vaa ei näkyny. Hirveesti ei oo odotuksia tätä kiertoa kohtaan ku pitäny käyttää särkylääkkeitä niin paljon ku oli sairaana ja menkkakivut viimeksi oli yhtä hel..ttiä.:arghh:

Onnea plussanneille!

Mä nyt varasin ultran huomiselle, vaikka gynen mielestä ei olisi tarvinnut. Mutta itse haluan nähdä miten letrot toimineet. Ja samalla kiva nähdä millainen limakalvo on, että tarviiko lugeja välttämättä. Vielä ei näy ovisplussaa, tänään kp 14..
sunnuntaina pc ovistesti oli melkein plussa, ja sen jälkeen ihan hailuraa näyttänyt, tänään vähän vahvistumaan päin, digi vilkuttanut sunnuntaista asti.

Mulla oli muutama kierto takaperin samanlainen tilanne ja loppujen lopuksi kierto venyi johonkin 40/29 enkä tiedä mistä johtui. Testit oli kokoajan negaa. o_O Sitten kun menkat alkoi, oli ehkä jopa normaalia niukemmat, eikä koskaan aijemmin ollut sellaista kiertoa ollut :confused005

Minulla sellainen mielikuva, että jos osuu esimerkiksi ovuloimaton kierto, että munarakkula ei puhkea, niin kierto venyy pitkäksi, kunnes keho tajuaa käynnistää kuukautiset.

Onnea plussanneille ja kärsivällisyyttä kierron alkamista odottaville :)

Täällä tissit on taas jäätävän kipeät. Viime kierrosta oli sama. Kiva, jos uusi normaali on kahden viikon kamala kipu o_O
Touhuiltu on aika harvakseltaan tässä kierrossa. En odottele suuria.
Menkkoja ennustaa 7 päivän päähän, eiköhän se tule testattua kuitenkin. Koska ainahan on se mahdollisuus :rolleyes:

Mä testauksen varmaan ens viikon loppupuolella jo vaikka tiedänkin että ois hyvä malttaa odottaa seuraavalle viikolle.

Täällä munia varmaan irtoaa tai on irronnut vasemmalta puolelta. Tänä aamuna on ollut jäätävä kipu muniksen kohdalla vasemmalla.

Mun käskettiin nyt saikin aikana vaan nukkua ja tehdä kaikkea kivaa. Nukkuminen ei onnistu ainakaan ilman apuja. Viime yönä heräsin ekan kerran puolen yön paikkeilla ja seuraavan kerran ennen kolmea jonka jälkeen en enää nukkunutkaan. Täytyy varmaan hakea ne lääkärin määräämät melatoniinia ja kokeilla niiden avulla nukkua

Minulla sellainen mielikuva, että jos osuu esimerkiksi ovuloimaton kierto, että munarakkula ei puhkea, niin kierto venyy pitkäksi, kunnes keho tajuaa käynnistää kuukautiset.

Voi myös tulla lyhyempi kierto jos ovuloimaton kierto.

@pikkulintu123 ymmärsinkö oikein että siis sulle ei ollenkaan olis nähty seurantaultraa letrojen jälkeen pakollisena? ootko monta kiertoa käyttäny? jännä vaan kuulla näitä erilaisia käytäntöjä, kun mulla taas lääkäri ehdottomasti halusi seurantaultran monikkoraskausriskin kontrolloimiseksi. en kyllä tiedä et mitä sit tehtäis, jos siellä olis useampi johtofolli ja olis jo ehtiny hyvin talletella? :grin

Mä testauksen varmaan ens viikon loppupuolella jo vaikka tiedänkin että ois hyvä malttaa odottaa seuraavalle viikolle.

Täällä munia varmaan irtoaa tai on irronnut vasemmalta puolelta. Tänä aamuna on ollut jäätävä kipu muniksen kohdalla vasemmalla.

Mun käskettiin nyt saikin aikana vaan nukkua ja tehdä kaikkea kivaa. Nukkuminen ei onnistu ainakaan ilman apuja. Viime yönä heräsin ekan kerran puolen yön paikkeilla ja seuraavan kerran ennen kolmea jonka jälkeen en enää nukkunutkaan. Täytyy varmaan hakea ne lääkärin määräämät melatoniinia ja kokeilla niiden avulla nukkua

Tsemppejä nukkumiseen! Sitä melatoniinia kannattaa kokeilla, toivottavasti siitä olis apua. :)

Tänään kp 15, Flo ennusti ovista eiliselle. Eilinen o-testi oli kuitenkin nega (tein sekä aamulla että illalla), vaikka suht vahva viiva tulikin. Eilen jomotteli oikeaa munista. Viime kierrossa sain o-plussan kp 15 illalla, kun vielä aamun testi näytti silloin negaa. Toivoa kai siis vielä on.

@pikkulintu123 ymmärsinkö oikein että siis sulle ei ollenkaan olis nähty seurantaultraa letrojen jälkeen pakollisena? ootko monta kiertoa käyttäny? jännä vaan kuulla näitä erilaisia käytäntöjä, kun mulla taas lääkäri ehdottomasti halusi seurantaultran monikkoraskausriskin kontrolloimiseksi. en kyllä tiedä et mitä sit tehtäis, jos siellä olis useampi johtofolli ja olis jo ehtiny hyvin talletella? :grin

Nyt siis eka kierto letrojen kanssa, gyne sanoi että jos en saa ovista tikutettua niin seuraavassa kierrossa sit seurantaultra. nyt meen eri gynelle ultraan kun omalle ei ollut aikoja, ja kun hän sanoi että ei tarvitse ultrata niin ei varattu heti sitä. mua toi monikkoriski alkoi pelottaa, niin sekin yksi syy miks haluun ultraan:hilarious:

Nyt siis eka kierto letrojen kanssa, gyne sanoi että jos en saa ovista tikutettua niin seuraavassa kierrossa sit seurantaultra. nyt meen eri gynelle ultraan kun omalle ei ollut aikoja, ja kun hän sanoi että ei tarvitse ultrata niin ei varattu heti sitä. mua toi monikkoriski alkoi pelottaa, niin sekin yksi syy miks haluun ultraan:hilarious:

Oho, onpa jännä.. mä olin luullu et ton monikkoriskin takia olis pakollinen ultra letrojen kanssa. :eek: Meille ainaki sanottiin että jos on enemmän folleja niin tulee yhdyntäkielto (mietin et miten tätä valvotaan :hilarious:) Hyvä vaan ku meet ultraan!

Oho, onpa jännä.. mä olin luullu et ton monikkoriskin takia olis pakollinen ultra letrojen kanssa. :eek: Meille ainaki sanottiin että jos on enemmän folleja niin tulee yhdyntäkielto (mietin et miten tätä valvotaan :hilarious:) Hyvä vaan ku meet ultraan!
Mä olen miettinyt jo pidempään että jos jollekin sanotaan että on yhdyntä kielto niin miten ja kuka sitä valvoo. Mä luulen että mä varmaan viittaisi kintaalla tuollaisessa tilanteessa kiellolle ja entistä suuremmalla syyllä yritettäis.

Tsemppejä nukkumiseen! Sitä melatoniinia kannattaa kokeilla, toivottavasti siitä olis apua. :)

Tänään kp 15, Flo ennusti ovista eiliselle. Eilinen o-testi oli kuitenkin nega (tein sekä aamulla että illalla), vaikka suht vahva viiva tulikin. Eilen jomotteli oikeaa munista. Viime kierrossa sain o-plussan kp 15 illalla, kun vielä aamun testi näytti silloin negaa. Toivoa kai siis vielä on.
Kokeilen sitä melatoniinia. Ei vaan enää eilen illalla päässyt mistään hakemaan. Täytyy tänään hakea.

Mulla Flo ennusti ovista huomiselle mutta kipujen perusteella väittäisin sen tapahtuneen aamuyöstä tai aamulla. Kaikkemme on ainakin yritetty ja jäädään vaan odottelemaan. Sain eilen miehen kaadettua illalla ennen töihin lähtöä ja saatiin veijareita lisää kyytiin.

Kokeilen sitä melatoniinia. Ei vaan enää eilen illalla päässyt mistään hakemaan. Täytyy tänään hakea.

Mulla Flo ennusti ovista huomiselle mutta kipujen perusteella väittäisin sen tapahtuneen aamuyöstä tai aamulla. Kaikkemme on ainakin yritetty ja jäädään vaan odottelemaan. Sain eilen miehen kaadettua illalla ennen töihin lähtöä ja saatiin veijareita lisää kyytiin.

Melatoniinille kans ääni täältä. Se kantsii ottaa vähän niinku kuurina, aina samaan aikaan illalla ja viikko pari. Jos 1mg ei riitä, voi hyvin kokeilla kahdellakin ja sama myös niissä 1,9mg tableteissa.
Sit on jaksaparemmin.fi/uniopas, jossa vinkkejä. Itellä välillä hankaluuksia nukahtaa niin oon vähän kaikkee kokeillut, parhaiten toimii melatoniini ja sit sänkyyn ja kännykkään yötila (keltainen valo) päälle, pelaan pasianssia kunnes alkaa silmät lupsuun. :happy:

Melatoniinille kans ääni täältä. Se kantsii ottaa vähän niinku kuurina, aina samaan aikaan illalla ja viikko pari. Jos 1mg ei riitä, voi hyvin kokeilla kahdellakin ja sama myös niissä 1,9mg tableteissa.
Sit on jaksaparemmin.fi/uniopas, jossa vinkkejä. Itellä välillä hankaluuksia nukahtaa niin oon vähän kaikkee kokeillut, parhaiten toimii melatoniini ja sit sänkyyn ja kännykkään yötila (keltainen valo) päälle, pelaan pasianssia kunnes alkaa silmät lupsuun. :happy:
Mulle lääkäri määräsi 3 mg aina iltaisin. Kokeilen auttaako tuo vai onko etsittävä muita ratkaisuja. Mä olen niin väsynyt että mulla meinas tulla itku kun pomo laittoi viestiä että kyllä me sua tarvitaan ja halutaan että tulet kuntoon.

Mulla on nyt tuon viime syksyn leikkauksen jälkeen olleet oviksen selkeästi kipeämpiä kuin aiemmin. En tiedä mitä kaikkea ne on leikkauksen aikaan mulla muokannut mutta väkisinkin on kohdun ja muniksien lähellä tehty ties mitä kun on koko paksusuoli ja osa peräsuolessa poistettu. Osa on tuosta mahan päältä ja osa on peräröörin kautta.

Mulla meni tää kierto ihan harakoille. Ovis oli todennäkösesti aiemmin kun Flo ennusti enkä itekkään ollu skarppina merkkien kanssa. Tai siis niin TOIVON, ettei tää ookkaan joku kilometrikierto ja ovis vasta eessä. Kiukuttaa.

Kateellisuuden pistos iskee aina kun nään muiden raskausuutisia. Tosi kärsimätön fiilis just nyt. Yks tuttava joka sai lapsen samaan aikaan kun itse sain esikoisen, jää pian taas äitiyslomalle. Oon niin katkera. Miksen se oo mä.

Takaisin