Raskaaksi 2021

Mulle tämä terolut on nyt aivan uus ”tuttavuus”. Olen siis hoidoilla saanut lapsen ja häntä kun rupesin odottamaan, niin käytössäni oli lugesteron. Sama tarkoitus kummallakin lääkkeellä raskauden tukemisessa ilmeisestikin on:think005 lugesteronia aikanaan käytin rv 12 asti, nytkin näytöstäisi pitkään tuki jatkuvan, ainakin lääkettä on kirjoitettu aikalailla samoille viikoille asti.. tosin ajattelin vielä soitella hoitavalle taholle miksi vaihdettu toiseen lääkkeeseen, kun ensimmäisessäkään ei mitään vikaa ollut ja passas mulle hyvin :think005

pointtina siis oli että mulla pitkä tuki vaikka käsittääkseni minusta ei ole tutkittaessa löytynyt ”hormonaalista vikaa”, johtunee pitkä tuki siis siitä että hoidoissa ollaan:happy7
Omanapailen: Täällä menossa dpo 7 ja dpo 10 asti pitäis terolutia syödä. Hieman kyllä mietityttää kun joulukuussa kierrossa jossa raskauduin piti jatkaa terolutin syöntiä paljon pidempään.. :bored:

Ajattelin nyt tilata raskaustestejä ensiviikkoa varten. Tämä on kysytty varmaan miljoona kertaa, mutta mitkä olivat luotettavimmat liuskatestit? Pari digiä on kaapissa, mutta niitä säästelen myöhemmäksi. :)
Pregcheck on ollut itselle aina luottomerkki ja testaan aina niillä. Jotkut sanoo, että olisi muuttuneet vähän epäluotettaviksi, mutta ei ole omassa käytössä pettäneet koskaan. Ja digitestejä oon joskus käyttänyt, kun liuskatestiin on tullut jo kaksi viivaa.

Omanapailen: Täällä menossa dpo 7 ja dpo 10 asti pitäis terolutia syödä. Hieman kyllä mietityttää kun joulukuussa kierrossa jossa raskauduin piti jatkaa terolutin syöntiä paljon pidempään.. :bored:

eikö noi pidä lopettaa jos raskautuu? ite söin joskus terolutteja, koskaan ei sanottu et pitäisi jatkaa jos raskautuu vaan päinvastoin

eikö noi pidä lopettaa jos raskautuu? ite söin joskus terolutteja, koskaan ei sanottu et pitäisi jatkaa jos raskautuu vaan päinvastoin

Näitä voi varmaan käyttää eri tavalla, mun taas pitää alottaa Terolutit sitten jos raskaudun, ei aiemmin. Tai itse olen ainakin huomannut täällä, että eri ihmisille on lääkärit määränneet näitä eri tavoin :)

Hmm, mahtokohan o+ mennä jo..?
Lievät oireet alkoi kp12, hieman voimakkaammat mutta edelleen leivät oireet kp13. Tänään kp14 voimakkaammat kivut, lisääntynyt vuoto joka hieman alkaa muistuttaa eggistä.
Nää tosiaan one step liuskoja, aiemmin oon käyttänyt PC liuskoja. Yks on vielä huomiseks kaapissa, sit täytyy ehkä kirmata ostamaan pc testejä kaveriksi :laughing001

Edit. Kuva uusiks, ensin tuli väärä

Liitteet

• IMG_20210413_190442.jpg
    IMG_20210413_190442.jpg
    28.2 KB · Katsottu: 209
Mulle tämä terolut on nyt aivan uus ”tuttavuus”. Olen siis hoidoilla saanut lapsen ja häntä kun rupesin odottamaan, niin käytössäni oli lugesteron. Sama tarkoitus kummallakin lääkkeellä raskauden tukemisessa ilmeisestikin on:think005 lugesteronia aikanaan käytin rv 12 asti, nytkin näytöstäisi pitkään tuki jatkuvan, ainakin lääkettä on kirjoitettu aikalailla samoille viikoille asti.. tosin ajattelin vielä soitella hoitavalle taholle miksi vaihdettu toiseen lääkkeeseen, kun ensimmäisessäkään ei mitään vikaa ollut ja passas mulle hyvin :think005

pointtina siis oli että mulla pitkä tuki vaikka käsittääkseni minusta ei ole tutkittaessa löytynyt ”hormonaalista vikaa”, johtunee pitkä tuki siis siitä että hoidoissa ollaan:happy7

Minustakaan ei ole vikaa löytynyt, aiemmin sain ohjeen jatkaa lääkettä kun raskauduin. Silloin siis ovulaation induktio tehtiin ja tarkoitus tehdä myös ensi kiertoon mikäli plussaa ei tule. Söin terolutia viimeksi rv 7 asti, keskenmeno tuli melkeinpä samaan aikaan kun lopetin lääkkeen. Täytyy nyt katsoa tuleeko testiin minkäänlaista viivaa muutaman päivän päästä, jos olisikin positiivinen niin soitan ehkä sitten suoraan hoitavalle lääkärille kuinka toimin terolutin kanssa jatkossa :)

Tuohon ylemmäs jo vastasinkin mutta sain lääkäriltä ohjeeksi viimeksi jatkaa raskauden alun tukena terolutia. Myös kaverini käytti alkuraskauden tukena rv 10 saakka. Tällaisia kokemuksia itsellä kyseisestä lääkkeestä.. ilmeisesti melko eri tavalla eri ihmisille määrätty kyseistä lääkettä.

Tuohon ylemmäs jo vastasinkin mutta sain lääkäriltä ohjeeksi viimeksi jatkaa raskauden alun tukena terolutia. Myös kaverini käytti alkuraskauden tukena rv 10 saakka. Tällaisia kokemuksia itsellä kyseisestä lääkkeestä.. ilmeisesti melko eri tavalla eri ihmisille määrätty kyseistä lääkettä.

Mulla on myös tarkoitus jatkaa sitä melko pitkälle raskautta tukilääkkeenä :) Ja mulla ei ole tarvetta aloittaa ennen r-testin plussaa, kun loppukierron progesteroniarvot on olleet hyvät.

Paljon onnea Niia22! :love017:Heartred

Täällä dpo 6 ja ajattelin testailla sunnuntaina, silloin ois dpo 11. Tänään meinasin jo ostaa testejä kaappiin jemmaan, mut eihän ne siellä jemmassa kauaa pysyis ja sortuisin testaamaan liian aikasin. :hilarious:

Mulla on myös tarkoitus jatkaa sitä melko pitkälle raskautta tukilääkkeenä :) Ja mulla ei ole tarvetta aloittaa ennen r-testin plussaa, kun loppukierron progesteroniarvot on olleet hyvät.

Mä mietin tätä myös. Kun siis jos nyt syön kabergoliinia prolaktiinin alentamiseen ja prolaktiini vähentää progesteronia. Mahdollisen plussan jälkeen kabergoliini pitää heti lopettaa ja silloinhan prolaktiini lähtee taas nousuun ja painaa progea alas :nailbiting: Liian paljon lukenut juttuja, missä ensin samalla tavalla yli vuoden yrityksen jälkeen onnistunut ja sitten prolaktiini taas romuttanut progen ja homma kesken :arghh:

Ehkä tässä yksi syy miksi endokrinologille pitää soittaa heti jos plussaa :bookworm: Ne mahdollisesti sitten automaattisesti kirjoittaakin jotain progetukea :confused004

Tyhmänä sitte tein ovistestin, ja aika vahva viiva tuli.. voiko luget vaikuttaa tulokseen?
Nyt aloin epäröimään, että ovis ei ollutkaan lauantaina vaikka tuntemusten mukaan oli, ja luget pitäis just oviksen jälkeen aloittaa ja mä aloitin maanantaina..
Mulla sellanen mielikuva et lugejen aikana ei vois ovuloida.. Tosin en myöskään tehtyn raskaustestiä ennen kuin ne aloitin, jos tässä olisikin raskaana, mutta siksi en tehnyt koska en epäillyt että voisi olla.
https://aijaa.com/8uR5Ar

Joku kyseli keskenmenossa tikkujen viivoja. Ei näistä kyllä keskenmenoa voi päätellä.
Kuvassa tikut 6.4. Ja 13.4. Eli viikko välissä. Ja myöhempi vahvempi aavistuksen, ei tosin ole kovin vahvaa kumpikaan.
20210414_060418.jpg

Raskausoireet haihtuivat 7.-8.4.
Verikoe 6.4. 767 joka on vielä ok, ja 8.4. reilu 600. Eli laskenut samaan aikaan kun oireet katosi.
Vuoto alkoi 12.4.
Tänään on vielä kolmas verikoe. En ole katsonut puoliintumisaikaa mutta vähemmän pitäisi olla. Ei edes turvota vatsaa enää aamuisin kuten männä viikonloppuna.
Muistelisin että 13.4.yöllä en juonut mutta voi olla että 6.4. olin juonut, arvelisin että se vaikuttaa, mutta yllättävän paljon.

Summa summarum: tikut näyttää joko plussaa tai miinusta. Joko on hcg-hormonia erittynyt virtsaan tai sitten ei.

Sitä en tiedä josko virtsaan erittyy enemmän hcg-hormonia kun raskaus poistuu? :anyone

Muokattu viimeksi:
Takaisin