Varhaisultra

Tänään toinen ultrakäynti ja kehitystä ei ollut tapahtunut eikä sykettä joten keskeytynyt keskenmeno :sad010 nyt pelottaa miten kauan menee että oon uudelleen raskaana ja miten tää tyhjentyminen käynnistyy kauan tähän menee aikaa että voi edes yrittää uudelleen :sad010
Oi ei! :smiley-angry017 otan osaa!! Voimia niin mahdottomasti!:Heartbigred
 
Mulla eka raskaus, nyt 5+1. En aluksi ajatellut mennä varhaisultraan, mutta tässä nyt viime päivinä kun olen teidän ja muita keskusteluja lukenut ja asioihin perehtynyt, olen saanut reality checkin ja tajunnut että tässähän voi mennä kaikki pieleen ja voi olla ettei mitään alkiota edes ole! Voi kuulostaa naurettavalta että tämä on vasta nyt valjennut, mutta kun aiemmin on keskittynyt jännittämään vain sitä että onnistuuko raskautuminen ylipäätään kun siinäkin (itselleni) yllättävän kauan kesti... niin ei tullut mietittyä yhtään sen pidemmälle.

Joten perhe-arteen varasin tänään ultran 7+1. Kunpa saisi varmistuksen, että mukana on elämää.

En mäkään esikoista odottaessa tajunnut mitään pelätä enkä käynyt varhaisultrassa. Jotenkin sitä vaan ajatteli että raskaana ollaan ja that’s it. Testejäkin tein vain kaksi, liuskan ja samana päivänä digin. Nyt tein varmaan 10 :facepalm: toisaalta tieto lisää tuskaa, mukavampihan se olisi olla huoletta. Toisaalta, ainakin jos huonosti käy niin tietää ettei asian kanssa ole yksin silloinkaan, vaan vertaistukea löytyy (valitettavasti, eihän näitä toivoisi kenellekään). Tuo sinun mainitsema sivusto on hyvä, siellä tulee itsekin sitä taulukkoa tiirailtua missä näkee päivä päivältä miten prosentit kehittyy.

On tämä lapsen maailmaan saattaminen yhtä huolehtimista, ensin siitä raskautuuko, sitten alkuviikkoja, sitten kehitystä jne kunnes pääsee jo synnytykseen... :hilarious: noh, itsehän sitä on tähän tilanteeseen itsensä toivonut!
 
Mun ei ole tarkotus pelotella enkä itsekkään tiennyt tätä ennen kuin ystäväni noin 3 viikkoa sitten joitui kokemaan tämän keskeytyneen keskenmenon myös saamme nyt toisistamme vertaistukea ja olen niin kiitollinen että meillä tää selvis ultrassa toki minunkin raskaus olisi ollut jo 8-9 viikolla jos kaikki olisi ollut hyvin... Mutta osasin epäillä juuri oireettomuuden ja sen ekan ultran takia että näin tämä päättyy... Ystäväni tilanne on toinen hän teki positiivisen testin joulukuun alussa ja koki voimakasta pahoinvointia joulunalla ja muutenkin kaikki raskausoireet hänellä oli... kävi ekassa neuvolassa.. Ei varhaisultraa... enää viikko oli nt-ultraan kun alkoi viikolla 11 vuotaa ja meni tarkistamaan tilanteen... Ultrassa selvisi että sikiön kehitys oli loppunut jo viikoilla 5-6 eli tuo keskenmeno vuoto alkoi vasta paljon myöhemmin... Hän siis luuli jo melkein selvinneensä ensimmäisestä kolmanneksesta kun sai kuulla että monta viikkoa kantanut kuollutta alkiota :sad001 tämän takai aijon myös jatkossa ehdottomasti mennä varhaisultraan... Kuten myös ystäväni... Toivon todella että selviän myös tyhjentymisestä vähemmällä kuin hän.... Kaksi lääkehoitoa silti kaavinta ja edelleen vuotaa ja nyt epäillään tulehdusarvojen takia kohtutulehdusta :sad001 toivon todella ettei kukaan teistä joutuisi kokemaan tätä mutta nyt sen itsekkin tietää miten yleistä nämä on :sad001:sad010

Tsemppiä tulevaan, kuulostaa että sun ystävällä on mennyt tosiaan vaikeimman kautta. Onneksi moni selviää helpommalla, mitä oon kokemuksia kuullut. Täällä foorumilla on myös keskenmenon kokeneiden salainen ryhmä, jos haluaa vertaistukea ja kokemuksia tästä ikävästä puolesta. Siellä on monia tyhjennyksen kokeneita joten saa myös siihen tukea. Ja tosiaan monella raskautuminen onnistuu heti keskenmenon jälkeen, eli sekin on ihan mahdollista! Eli nopeastikin voi uusi raskaus alkaa, mutta toki nyt on oikeus ja aikaa surra tätä menetystä niin kauan kuin itsestä siltä tuntuu. Halauksia :Heartred
 
Tänään toinen ultrakäynti ja kehitystä ei ollut tapahtunut eikä sykettä joten keskeytynyt keskenmeno :sad010 nyt pelottaa miten kauan menee että oon uudelleen raskaana ja miten tää tyhjentyminen käynnistyy kauan tähän menee aikaa että voi edes yrittää uudelleen :sad010

Olen todella pahoillani :sad001 Onneksi yleensä voi yrittää vaikka heti tyhjennysvuodon loputtua, mikäli ei ole jotain erityistä syytä, jonka vuoksi pitää odottaa. Voimia raskaaseen tilanteeseen :Heartred
 
Tänään toinen ultrakäynti ja kehitystä ei ollut tapahtunut eikä sykettä joten keskeytynyt keskenmeno :sad010 nyt pelottaa miten kauan menee että oon uudelleen raskaana ja miten tää tyhjentyminen käynnistyy kauan tähän menee aikaa että voi edes yrittää uudelleen :sad010
:HeartredOlen pahoillani :sad001
 
Ihan hirveä tilanne. Olen kauhean pahoillani kaikkien puolesta joilla keskenmeno. Meillä on varattuna varhaisultra kahden viikon päähän ja silloin alkaisi vk7. Ahdistaa jotenkin niin paljon odotella. Jotenkin sitä pelkää tosi paljon onko kaikki hyvin. :sad001
 
Millä viikoilla varhaisultra yleensä muuten on? Meillä on eka neuvola vasta vko 11 ja jos silloin vasta varataan ultra, menee se aika pitkän ajan päähän. Vai ultraavatkohan samalla kertaa? Yks lapsi on, mutta en muista näistä mitään!
 
Millä viikoilla varhaisultra yleensä muuten on? Meillä on eka neuvola vasta vko 11 ja jos silloin vasta varataan ultra, menee se aika pitkän ajan päähän. Vai ultraavatkohan samalla kertaa? Yks lapsi on, mutta en muista näistä mitään!

Varhaisultra ei kuulu kaikissa kunnissa ilmaiseen tarjontaan, moni käy yksityisellä, suunnilleen 8. viikolla. Se eka kaikille tarjottava ultra pitää muistaakseni 11+0 - 13+6 välisellä ajalla jos osallistuu seulontoihin :) neuvolasta riippuen voivat ultralla myös kattoa neuvolassa käynnin yhteydessä että mikä tilanne, tää on tapauskohtaista.

Muoks. Varhaisultra siis suositellaan tehdä aikaisintaan 6+3, mutta käsittääkseni yleensä parasta 7+ ja 8+ viikoilla jolloin kasvustakin voi jo jotain sanoa.
 
Tänne varovaisesti kirjoittelen. Takana 4 peräkkäistä keskenmenoa... Nyt 4+6. Et ihan alussa. Aion käydä varhaisultrassa. Tieto keskeytyneestä keskenmenosta rv 10 on sekin tuskaa.
 
Kävin toisen lapsen neuvolassa, ajattelin että samalla kysäsen onko täällä neuvolan kautta varhaisultraa, kun olen suunnitellut soittavani neuvolaan ensi viikolla vasta. Täällä erikseen Äitiys- ja lastenneuvola, tästä huolimatta ajattelin kysyä lastenneuvolapuolelta äitiysneuvola-asiaa.
Oli kyllä taas niin mielenkiintoinen hetki, terveydenhoitajan ilme ei värähtänytkään kun sanoin olevani raskaana ja kyselin ultra asioita. Totesi vain että kyllä täällä on tapana ultrata.
Minulla on hieman huono suhde meidän neuvolan terkkariin, alusta asti ollut, usein kuitenkin ollut sijaisia ja nykyään jo melko harvoin neuvolakäyntejä niin en ole nähnyt sitten vaivaa vaihto-operaatioon.
Mutta ilme ei värähtänytkään mutta samalla oli niin tympeän nyrpeä että...:rolleyes:
No mutta tärkein selvisi, varhaisultran saa, ei tarvitse lähteä kauemmas yksityiselle. :happy:
 
Kävin toisen lapsen neuvolassa, ajattelin että samalla kysäsen onko täällä neuvolan kautta varhaisultraa, kun olen suunnitellut soittavani neuvolaan ensi viikolla vasta. Täällä erikseen Äitiys- ja lastenneuvola, tästä huolimatta ajattelin kysyä lastenneuvolapuolelta äitiysneuvola-asiaa.
Oli kyllä taas niin mielenkiintoinen hetki, terveydenhoitajan ilme ei värähtänytkään kun sanoin olevani raskaana ja kyselin ultra asioita. Totesi vain että kyllä täällä on tapana ultrata.
Minulla on hieman huono suhde meidän neuvolan terkkariin, alusta asti ollut, usein kuitenkin ollut sijaisia ja nykyään jo melko harvoin neuvolakäyntejä niin en ole nähnyt sitten vaivaa vaihto-operaatioon.
Mutta ilme ei värähtänytkään mutta samalla oli niin tympeän nyrpeä että...:rolleyes:
No mutta tärkein selvisi, varhaisultran saa, ei tarvitse lähteä kauemmas yksityiselle. :happy:

Huoh, tsemppiä terkkarin kanssa... Suosittelisin kyllä vaihtamaan. Mulla itelläni on nyt aivan ihana neuvolatäti, hän tosiaan tykkää työstään ja on mielenkiinnolla mukana. :)
 
Huoh, tsemppiä terkkarin kanssa... Suosittelisin kyllä vaihtamaan. Mulla itelläni on nyt aivan ihana neuvolatäti, hän tosiaan tykkää työstään ja on mielenkiinnolla mukana. :)

Kiitos!
Äitiysneuvolan terkkari on ihana, ja itseasiassa ainoa sen puolen terkkari täällä. Lastenneuvolan sitten... Joo, no ehkä sitten ennen uuden syntymää, niin saisi hälle jonkun toisen, niitä käyntejä kun ekana vuonna tulee reilusti sitten.
Meillä esikoisen terkkari oli ihana, edellisessä paikassa kun asuttiin, melkein itku tuli kun ei saatu häntä mukaan tänne hah. Ja etenkin kun täällä terkkari sitten oli mitä oli, ja on...
Aina kun on ollut sijaisia, olen heitä kiitellyt ja kehunut, on ollut todella ihania tyyppejä kyllä. Ja onneksi usein. :Heartred
 
Päästiin julkisella alkuraskauden ultraan, koska tätä raskautta edelsi kaksi keskenmenoa. Ensimmäinen aika oli jo rv5+ jolloin nähtiin, että raskaus on oikeassa paikassa ja ruskuaispussi näkyi, mutta ei vielä varmaa sikiökaiku tai sykettä. Saimme uuden ajan rv 7+ jolloin onneksi näkyi sikiö ja syke. Hetkellinen helpotus oli valtava, mutta jälleen on pelko nostanut päätään, johtunee noista km. Nyt toivon ajan menevän pikavauhtia np ultraan.
 
Päästiin julkisella alkuraskauden ultraan, koska tätä raskautta edelsi kaksi keskenmenoa. Ensimmäinen aika oli jo rv5+ jolloin nähtiin, että raskaus on oikeassa paikassa ja ruskuaispussi näkyi, mutta ei vielä varmaa sikiökaiku tai sykettä. Saimme uuden ajan rv 7+ jolloin onneksi näkyi sikiö ja syke. Hetkellinen helpotus oli valtava, mutta jälleen on pelko nostanut päätään, johtunee noista km. Nyt toivon ajan menevän pikavauhtia np ultraan.

Saanko kysyä missä päin olette kun saitte km jälkeen kunnallisen varhaisultran. :)
 
Saanko kysyä missä päin olette kun saitte km jälkeen kunnallisen varhaisultran. :)

Keski-pohjanmaalla asutaan. Tarjottiin suoraan neuvolasta varhaisultraan pääsyä heti, kun uudelleen raskauduin ensimmäisen km jälkeen. Eli ei onneksi tarvinnut edes ruinata tms
 
Meillä oli tarkastusultraus tänään, kun 2 vko sitten pienen koko oli 6+1 mutta sykkeet näkyi. Tänään kasvu oli jäänyt 7+1 tienoille eikä löytynyt sykettä. Toivon että tyhjentyminen alkaisi nyt spontaanisti, oireet on kyllä nyt parina päivänä tuntuneet katoavan.

Paljon tsemppiä teille muille odotukseen ❤️
 
Meillä oli tarkastusultraus tänään, kun 2 vko sitten pienen koko oli 6+1 mutta sykkeet näkyi. Tänään kasvu oli jäänyt 7+1 tienoille eikä löytynyt sykettä. Toivon että tyhjentyminen alkaisi nyt spontaanisti, oireet on kyllä nyt parina päivänä tuntuneet katoavan.

Paljon tsemppiä teille muille odotukseen ❤️
Voi eikä! Osanotto :sorry::Heartpink
 
Meillä oli tarkastusultraus tänään, kun 2 vko sitten pienen koko oli 6+1 mutta sykkeet näkyi. Tänään kasvu oli jäänyt 7+1 tienoille eikä löytynyt sykettä. Toivon että tyhjentyminen alkaisi nyt spontaanisti, oireet on kyllä nyt parina päivänä tuntuneet katoavan.

Paljon tsemppiä teille muille odotukseen ❤️


Voiei... olen niin pahoillani. :sad001 :Heartred
 
:Heartred
Meillä oli tarkastusultraus tänään, kun 2 vko sitten pienen koko oli 6+1 mutta sykkeet näkyi. Tänään kasvu oli jäänyt 7+1 tienoille eikä löytynyt sykettä. Toivon että tyhjentyminen alkaisi nyt spontaanisti, oireet on kyllä nyt parina päivänä tuntuneet katoavan.

Paljon tsemppiä teille muille odotukseen ❤️
Otan osaa niin paljon :Heartred Paljon tsemppiä ja voimia nyt vielä tähän jälkiprosessiin!
 
Takaisin
Top