Neuvolakäynnit

Onks teillä varhaisultraa :)

En tiedä vielä, tarjoaako neuvola täältä sen, edelliset raskaudet ollut aivan muualla päin Suomea... :grin
Luulen että jos täältä neuvolan kautta varhaisultraan ei pääse, niin käydään yksityisellä sitten. Ehkä. :rolleyes:
 
Noniin, kauhealla vaivalla hain terveydenhoitajan vaihtoa. Tänään vanha th soitti ja kertoi kenelle mut on siirretty. Ei jestas että vituttaa, en saanut sitä terkkaa ketä toivoin kirjallisesti hakemuksessani ja nyt on mielestäni ihan sama olisinko jatkanut sillä nykyiselläkin koska en ole edelleenkään tyytyväinen....:meh::smiley-angry019:smiley-angry016
 
Ajattelin varata ajan neuvolaan vasta varhaisultran jälkeen. Pariin otteeseen joutunut soittelemaan ja perumaan km:n takia aiemmin, joten tuntuu helpommalta vielä odotella.
Meillä on sama terkka raskausaikana ja vauvan synnyttyä. Mulla oli esikoisen odotusaikana tosi mukava terkka, josta tykkäsin paljon. Vaihtoi neuvolaa juuri esikoisen syntymän jälkeen, niin ei ehtinyt edes nähdä vauvaa :sad001. Uusi terkka on ihan mukava myös, mutta kaipaan silti yhä edellistä.
 
Soitin eilen neuvolaan, ja sain ajan vasta 24.3. Onko ennen ollu jotenki aiemmin noi ajat, esikoinen 2011 ja toinen 2014 syntyneet enkä muista että olis näin kauaa jouduttu odottamaan ekaa aikaa
Lisäks terkka mainitsi että voi olla kohdunulkoinen kyseessä koska mulla on mahakipuja, ja nyt onki sitte siitä saakka kummitellu se mielessä Pakko varmaan maanantaina soittaa tk ja pyytää aikaa ultraan koska en saa nyt enää mielenrauhaa tästä asiasta
 
Soitin eilen neuvolaan, ja sain ajan vasta 24.3. Onko ennen ollu jotenki aiemmin noi ajat, esikoinen 2011 ja toinen 2014 syntyneet enkä muista että olis näin kauaa jouduttu odottamaan ekaa aikaa
Lisäks terkka mainitsi että voi olla kohdunulkoinen kyseessä koska mulla on mahakipuja, ja nyt onki sitte siitä saakka kummitellu se mielessä Pakko varmaan maanantaina soittaa tk ja pyytää aikaa ultraan koska en saa nyt enää mielenrauhaa tästä asiasta


Millä viikolla (suurinpiirtein) tuo neuvola siis on?
Ja voisiko olla ruuhkaa? Ja oliko jotain eroa siinä onko ensimmäinen vai useampi lapsi, onko ensimmäinen neuvolakäynti myöhemmin sitten? En muista...

Voi ei, harmi että kohdunulkoinen jäi kummittelemaan mieleen! Aina on hyvä toki tiedostaa sen riski, mutta suuri osa vatsakivuistahan alkuraskaudessa on normaaleja - niinkuin itsekin varmaan siellä pelon takaa tiedät. Tilanteestasi en voi toki tietää varmaksi asiaa.
Ja ultraan kannattaa mennä, jotta saat asiaan varmuuden ja Itsellesi mielenrauhan.
 
Soitin eilen neuvolaan, ja sain ajan vasta 24.3. Onko ennen ollu jotenki aiemmin noi ajat, esikoinen 2011 ja toinen 2014 syntyneet enkä muista että olis näin kauaa jouduttu odottamaan ekaa aikaa
Lisäks terkka mainitsi että voi olla kohdunulkoinen kyseessä koska mulla on mahakipuja, ja nyt onki sitte siitä saakka kummitellu se mielessä Pakko varmaan maanantaina soittaa tk ja pyytää aikaa ultraan koska en saa nyt enää mielenrauhaa tästä asiasta
Vitsi että harmittaa noi terveysalan ammattilaisten ajattelemattomat letkautukset! Tutkimatta spekuloidaan vaan surutta menemään. Mur.
Mullekin sanottiin _vastaanotossa_ heti kun oli tullut verta että todnäk mennyt kesken - eikä ollut mennyt sitten kun tutkittiin!
Päivä kerrallaan nyt, todennäköisyydet että kaikki on hyvin on kuitenkin isommat kuin että olisi huonosti.
Tsemppii!!
 
Soitin eilen neuvolaan, ja sain ajan vasta 24.3. Onko ennen ollu jotenki aiemmin noi ajat, esikoinen 2011 ja toinen 2014 syntyneet enkä muista että olis näin kauaa jouduttu odottamaan ekaa aikaa
Lisäks terkka mainitsi että voi olla kohdunulkoinen kyseessä koska mulla on mahakipuja, ja nyt onki sitte siitä saakka kummitellu se mielessä Pakko varmaan maanantaina soittaa tk ja pyytää aikaa ultraan koska en saa nyt enää mielenrauhaa tästä asiasta
Mä kävin päivystyksessä kovien kipujen takia. Päivystävä lääkäri sanoi että kohdunulkoisessa kipu yleensä kasvaa kokoajan tunti tunnilta. Itsellä siis oli kova repäisykipu joka jäi jomottamaan, raskaus on kohdussa ihan eri puolella kuin kipu, mutta sillä puolella oli keltarauhanen munasarjassa. Toivottavasti tämä tieto helpottaa edes vähän. Ja tosiaan kaikenlaiset pienet kivut ja jomotukset ovat normaaleja ja kertovat kohdun kasvusta.
 
Täälä ensimmäisessä neuvolassa jo käyty tänään 7+0. Viikko sitten varhaisultrassa todettiin raskaus viikon nuoremmaksi kuin menkoista laskettuna olis ollu La 4.10
 
Mulla eka varsinainen neuvola kahden viikon päästä, 9+2. Oon tosiaan neuvolassa käyny varhaisultrassa jo mutta tuollon katotaan varmaan sitte ne perustiedot taas kohdilleen ja varataan aika verikokeisiin. Saakohan vielä paperisen neuvolakortin, ainakin viime keväänä täällä vielä sai :)
 
Mulla tuli jo tunnukset nettiversioon neuvolakortista, vaikka ensikäynti neuvolassa vasta 18.3. Oon siellä jo itsekseni täytellyt kaiken maailman kyselyitä sun muita. Aika kuluu aivan liian hitaasti...
 
Mulla eka varsinainen neuvola kahden viikon päästä, 9+2. Oon tosiaan neuvolassa käyny varhaisultrassa jo mutta tuollon katotaan varmaan sitte ne perustiedot taas kohdilleen ja varataan aika verikokeisiin. Saakohan vielä paperisen neuvolakortin, ainakin viime keväänä täällä vielä sai :)


Voi paperinen neuvolakortti! Olisin niin halunnut sen vielä! Edellisessä raskaudessa muutettiin tänne kesken raskauden, vanhalta paikkakunnalta olin saanut vielä paperisen äitiyskortin, mutta täällä käytössä oli vain sähköinen. Ihanasti he kuitenkin pyynnöstäni täytti samalla paperistakin. Voih olisin vieläkin halunnut sen paperisen. :sad001
 
Mitä?! Eikö sitä vihkoa enää saa? Se oli nii jännä seurata sitä. Mulla on edellisetki vielä tallessa.
 
Mitä?! Eikö sitä vihkoa enää saa? Se oli nii jännä seurata sitä. Mulla on edellisetki vielä tallessa.

Varmaan riippuu paikkakunnasta, mutta olisi kyllä mielenkiintoista tietää onko paljonkin vielä paikkoja, joista sen saa?
 
Varmaan riippuu paikkakunnasta, mutta olisi kyllä mielenkiintoista tietää onko paljonkin vielä paikkoja, joista sen saa?
Mä koitan muistaa ensiviikolla tulla kertomaan, mutta en ainakaan ole saanut mitään tunnuksia ja esitietolomake annettiin paperisena.
 
Mitä?! Eikö sitä vihkoa enää saa? Se oli nii jännä seurata sitä. Mulla on edellisetki vielä tallessa.

Joo riippuu paikkakunnasta, muutamissa isommissa kaupungeissa käsittääkseni ainakin siirrytty tuohon sähköiseen. Veikkaan että täällä on vielä paperinen myös siksi, koska lähin synnäri on eri sairaanhoitopiirin puolella ja niiden järjestelmät ei aina ihan synkkaa. Kortilla siirtyy ainakin kaikki info kätevästi edelleen :)
 
Joo riippuu paikkakunnasta, muutamissa isommissa kaupungeissa käsittääkseni ainakin siirrytty tuohon sähköiseen. Veikkaan että täällä on vielä paperinen myös siksi, koska lähin synnäri on eri sairaanhoitopiirin puolella ja niiden järjestelmät ei aina ihan synkkaa. Kortilla siirtyy ainakin kaikki info kätevästi edelleen :)
Täällä muuten kans on ollut sairaalalla ja neuvolalla eri käyttöjärjestelmä, mut nyt oon kuullut että nyt kaupungille ja sairaalalle tulis sama järjestelmä. Eli olisko tännekin tulossa sähköinen neuvolakortti joskus :bookworm: en ainakaan ole kuullut että vielä olis. Haluaisin todellakin vielä sen perinteisen!
 
Meillä tulee joko sähköinen tai paperinen sen mukaan, kumman synnytyssairaalan valitsee.

Itselle tulee paperinen. :happy:
 
Tänään selviää! 8.15 neuvola.. ^^ meillä on synnärille tunnin matka ja on eri kunnassa että voi olla että saan kans paperisen :angelic:
 
Takaisin
Top