Neuvolakäynnit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Nonii!! Ensimmäinen neuvola-aika varattu. Meni kauheen pitkälle.. 24.helmikuuta vasta. Sillon jo rv9! Höh.. :D omien laskujen mukaan sillo pitäis olla jo rv10.. Mutta pääsen onneksi tutulle neuvolatädille. Meillä synkkas tosi hyvin aikasemmin. :Heartred
 
Teilläpä on nopeasti jo ekat neuvolat. Ite oon menossa noihin aikoihin vasta varhaisultraan. Mikäli siellä kaikki ok niin sitten vasta ajattelin varailla neuvolaa.
 
Me käytiin tällä viikolla hakemassa lääkäriltä lähete äitiyspolille, vielä pitää se lähetelappunen kiikuttaa sairaalaan ja ajanvarausta tekemään. Tai siis ”ajan”, täällä Etelä-Euroopassa appointment on häilyvä käsite, vuoronumeron ne kuitenkin antaa kun saavut paikalle :bored:

Just tässä pohdiskelin vapaapäiviäni erillistä varhaisultraa varten, joko 6+4 tai 7+3. Meillä on aikamoinen matka sille klinikalle, jossa tämä on mahdollista, puolipäivää menee. Oliko se niin että 6+ viikolla näkkyy jo sykkeet ja muut eli sen puolesta ihan sama kummalla viikolla menisi?
 
Nonii!! Ensimmäinen neuvola-aika varattu. Meni kauheen pitkälle.. 24.helmikuuta vasta. Sillon jo rv9! Höh.. :D omien laskujen mukaan sillo pitäis olla jo rv10.. Mutta pääsen onneksi tutulle neuvolatädille. Meillä synkkas tosi hyvin aikasemmin. :Heartred

Meillä myös 24.2 eka neuvola. Sillon 8+3. (Omien laskujen mukaan 9+1 :grin kuulosti mukavalta ihmiseltä puhelimessa :Heartpink
 
Teilläpä on nopeasti jo ekat neuvolat. Ite oon menossa noihin aikoihin vasta varhaisultraan. Mikäli siellä kaikki ok niin sitten vasta ajattelin varailla neuvolaa.
Joo meillä ite Neuvolasta ehdottivat ajan. Samalla siis eka neuvolakäynti ja ultraus
 
Meillä myös neuvolasta ite antovat ajan noin aikasin.
En tiedä johtuisiko kun on km taustalla ja aikoinaan kohdunulkoinen raskaus :wideyed: ainakin sen kohdunulkoisen jälkeen on ollut kaksi raskautta ja aina silloin päässyt tosi ajoissa ekaan neuvolaan. :)
 
Mulla neuvola 1.3 :) omien laskujen mukaan rv9 silloin. Olen myös varannut varhaisultran 7+ viikolle :) toivon että ehdittäisiin saamaan aika np ultraan ennen pääsiäistä, niin uskaltaisi kertoa vauvasta myös perheelle sitten pääsiäisen aikaan, kun toivottavsti voidaan silloin tavata perhettä
 
Just tässä pohdiskelin vapaapäiviäni erillistä varhaisultraa varten, joko 6+4 tai 7+3. Meillä on aikamoinen matka sille klinikalle, jossa tämä on mahdollista, puolipäivää menee. Oliko se niin että 6+ viikolla näkkyy jo sykkeet ja muut eli sen puolesta ihan sama kummalla viikolla menisi?

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta ystävien kanssa puhuttuani he suosittelivat minulle ehdottomasti ultraa 7+ jälkeen, koska osalla ei ollut vielä sykkeet näkyneet 6+5 ja siitä aiheutui turhaa stressiä kun viikon päästä ne näkyivät sitten kunnolla
 
Tänään varattu neuvola, aika saatu 3.3 ja mun laskujen mukaan rv 8+2. Ei se kyllä puhelimessa sanonu että mitkä viikot on menossa ja kysy vaan että koska viimeiset menkat ollu :grin
 
Mulla eka neuvola 04.03 ja 24.2. mennään varhaisultraan niin ihan kiva sen jälkeen mennä neuvolaan. Pakko oli heti tänään soittaa koska mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja annosnosto lääkkeen kanssa täytyy tehdä heti kun plussaa ja sitte tarviin kestolähetteen labraan. Vähän harmittaa ettei tää puhelimeen vastannut neuvolatäti oo mun oma, hän vaikutti tosi mukavalta, mutta ihan ok on tämä omakin täti, ei vaan uskonut esikoisen refluksia ja vähätteli oireita, meni vähän maku...
 
Varasin ensimmäisen neuvolan ja sain ajan 25.2,8+6.Sain myös valita käynnin paikanpäällä,videovastaanoton tai puhelinajan..valitsin puhelinajan koska kolmas raskaus ja kaikki tuttua juttua :)
 
Mä soitin kans neuvolaan tänään, ja meillä saa myös varhaisultran täällä neuvolassa mikä on ihan parasta :happy: tosi aikaiseen laittoi ultran kun jo 12.2., mutta samapa tuo mulle :joyful: toki riski on ettei syke vielä tuossa vaiheessa näy. Ihmettelin kovasti mutta hän sen siellä näin laski ja luotan siihen :bookworm: mulla on sama neuvolahoitaja ollut esikoisen raskauden lopulta saakka, on vähän, noh, omalaatuinen, mutta asiat hoituneet niin menköön. Pitää vaan muistaa aina että saattaa töksäytellä asioita niin osaa vähän sen mukaan varautua :wacky: seuraavaksi väännetään siitä, päästäänkö suoraan NIPT:iin, kun hänen mielestä pitäisi käydä ne normi seulonnat ensin, vaikka meille keskeytyksen jälkeen luvattiin sikiötutkimuspolilla että saa pyytää suoraan noihin tarkempiin verikokeisiin jos haluaa.
 
Mulla eka neuvola 04.03 ja 24.2. mennään varhaisultraan niin ihan kiva sen jälkeen mennä neuvolaan. Pakko oli heti tänään soittaa koska mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja annosnosto lääkkeen kanssa täytyy tehdä heti kun plussaa ja sitte tarviin kestolähetteen labraan. Vähän harmittaa ettei tää puhelimeen vastannut neuvolatäti oo mun oma, hän vaikutti tosi mukavalta, mutta ihan ok on tämä omakin täti, ei vaan uskonut esikoisen refluksia ja vähätteli oireita, meni vähän maku...


Voithan sä pyytää jos voisit vaihtaa neuvolatätiä? Mä kärvistelin esikoisen kanssa ekan neuvolatädin kanssa kun en kehdannut vaihtaa ja oli kyllä ihan surkee päätös. Lopulta en menny enää ollenkaa neuvolaan vaan sai mies hoitaa neuvolakäynnit.
 
Mä kävin viime raskaudessa vähän kauempana neuvolassa just siks koska siellä mukava th. Ei tultu juttuun oman tk:n äitiysneuvolath:n kanssa. Aion mennä samalle uudestaankin, mutta nyt koronan takia hän työskentelee täällä paikallisessa tk:ssa. Jotain hyvää koronastakin siis, lyhempi matka neuvolaan :hilarious:
 
Meillä neuvolasta pyydettiin täyttämään valmiiksi ipanasta ravinto- ja alkoholilomakkeet. Mielestäni sanoi, että ainakin ne. Muitakin lomakkeita siellä oli, muistaako/tietääkö joku pitikö ekalle kerralle
täyttää jo muitakin? :)
 
Voithan sä pyytää jos voisit vaihtaa neuvolatätiä? Mä kärvistelin esikoisen kanssa ekan neuvolatädin kanssa kun en kehdannut vaihtaa ja oli kyllä ihan surkee päätös. Lopulta en menny enää ollenkaa neuvolaan vaan sai mies hoitaa neuvolakäynnit.
Mietin tätä mutta en jotenkin kehtaa:shy:
Ihan ok menee, tulee hoidettua pakolliset jutut ja apua haen sitte muualta:bored: Mut otan tämän harkintaan:shy:
 
Takaisin
Top