Neuvolakäynnit

Ihan hirviää lukea miten teitä on kohdeltu km\kkm tilanteissa :sad001

Mulla jatkuu entisen terkkarin kanssa asiakkuus ja hän on ollut kyllä ihan hirmu ihana. Kovin lumoutunut meidän esikoisesta, joten aika kiva että hän on tässä toisessakin mukana jo raskaudesta lähtien (meillä vaihtui viimeksi neuvola kesken prosessin kun muutettiin).

mä rupesin nyt myös miettiin tuota varhaisultraa, että Saisko mielenrauhan jos kävisi. Meillä on eka nla vasta 2.3 ja tuntuu että siihen on yksi pieni ikuisuus.
Meillä sama neuvolapäivä :greet025
 
Sain mäkin tänään aikaseks soitella neuvolaan. Mahtavan takaisinsoittojärjestelmän ansiosta soittelevat takaisin keskiviikkona. Jos sillon sitten sais ekaa neuvolakäyntiä varattua. :laughing002
 
Ekalla neuvolakäynnillä päästy jo käymään ja oli ihana kokemus. Arvostan suomen neuvolajärjestelmää ja siitä kyllä oon tosi kiitollinen. Ihanaa, että lapsestamme pidetään huolta heti alusta asti. Ja itselleni oli tärkeää päästä käymään siellä juttelemassa, kuulemassa verikokeen tuloksia ja kuulla, että kohdun kasvu jo tuntui hänestä. Se helpotti oloa. Taitava ja ihana neuvolatäti onneksi saatiin.
:Heartbigred
 
Ekalla neuvolakäynnillä päästy jo käymään ja oli ihana kokemus. Arvostan suomen neuvolajärjestelmää ja siitä kyllä oon tosi kiitollinen. Ihanaa, että lapsestamme pidetään huolta heti alusta asti. Ja itselleni oli tärkeää päästä käymään siellä juttelemassa, kuulemassa verikokeen tuloksia ja kuulla, että kohdun kasvu jo tuntui hänestä. Se helpotti oloa. Taitava ja ihana neuvolatäti onneksi saatiin.
:Heartbigred
Pitiköhän ennen ensimmäistä neuvolaa käydä jo jossain verikokeissa?o_O
 
Pitiköhän ennen ensimmäistä neuvolaa käydä jo jossain verikokeissa?o_O

En minä ainakaan ole kuullut.. Oliko sulla rosemaria jostain muusta syystä verikokeet tai varmistettiinko raskaus niillä? Yleensä raskauden seurantaan ei taida kuulua kuin ne seulontaan liittyvät verikokeet, jos seulonnat haluaa, ja ne otetaan vasta myöhemmin.
 
Pitiköhän ennen ensimmäistä neuvolaa käydä jo jossain verikokeissa?o_O
Ei tarvitse, lähetteen saa ensimmäisellä käynnillä. N. rv10 otetaan ne sikiöseulontaverikokeet.

Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta ja sain lähetteen labraan kun soitin, heti annos osto lääkkeeseen ja verikokeet ennen ensimmäistä neuvolaa.
 
Ei tarvitse, lähetteen saa ensimmäisellä käynnillä. N. rv10 otetaan ne sikiöseulontaverikokeet.

Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta ja sain lähetteen labraan kun soitin, heti annos osto lääkkeeseen ja verikokeet ennen ensimmäistä neuvolaa.
Kiitos,näin sitä on pihalla vaikka kolmas raskaus onkin kyseessä:joyful:
 
Kunhan nyt muistaisi sen ensimmäisen neuvola-ajan varata :banghead:
 
Nyt vasta nippa nappa viikkoja 4, varmaan muutaman viikon päästä soittelen neuvolaan, aika varmaan tulee jonnekin viikolle 9 ehkäpä?

Viimeistään sitten selvitän myös kuuluuko varhaisultra tässä kunnassa neuvolaan, vai painelenko sen käymään sitten yksityisellä... :confused004
 
Milloinhan sitä kehtais alkaa soittamaan ku vasta oletettu rv 4+1 :rolleyes:
Mä oon soittanut aina heti mut mulla on perussairaus jonka lääkitystä nostetaan heti plussasta ja tarviin labralähetteen ennen ekaa käyntiä. Yleensä haluavat ekalle käynnille joskus rv8 jotta saadaan laitettua lähete seulonralabroihin rv10. Nyt voi olla ajat vähän tiukassa...
 
Milloinhan sitä kehtais alkaa soittamaan ku vasta oletettu rv 4+1 :rolleyes:

Mä oon soittanut kans melkein heti kun menkat on olleet myöhässä, ihan siksi että saa ajat paremmin. Ja jos on ensimmäinen niin ainakin meillä puhelimessa jo neuvoivat esim. mistä löytyy noi ruokasuositukset ja muuta, ja jos on vaikka jotain lääkityksiä mitä pitää säätää/muuttaa kuten yllä Rinttastiina mainitsi :) ja selviää myös saako julkiselta puolelta varhaisultran, osassa paikoista saa ja osassa ei.
 
Mitä sillon olisi viikkoja, jotain 8 kieppeillä? :)

Muoks. Karkasi. Onko teillä siellä varhaisultra?
Jotain kasin kieppeillä joo :happy: ja ei oo mut mä kyllä maltan koska totesin että en ite voi sille mitään jos se kesken menee :banghead:
On tulossa niin paljon kaikkee kivaa että ei kerkee ees aattelemaan
 
Takaisin
Top