Neuvolakäynnit

Mä oon nyt viikon verran koittanut varata neuvola aikaa, mutta en joko kerkee soittamaan soittoaikana tai saa ketään kiinni. Ajattelin et otan asian puheeksi tytön 2v neuvolassa ens viikolla. Toki ideaali olis jos sais samalla hoidettua kun itelle hommat aika hyvin muistissa edellisestä kerrasta.
 
Joudun odottelee tosi kauan (odottavan aika on pitkä :laughing021)
Neuvola vasta 2.3 (!), eli 9:llä viikollla.
Varasin sit kuitenkin varhaisultran yksityiselle, sekin vasta 23.2, eli 8:lla viikolla. Neuvola suositteli aikaisintaan 11.2, mutta yksityinen neuvoi tuohon. Kauhean pitkältä tuntuu odottaa :smiley-angelic003
 
Muokattu viimeksi:
Mä sain tänään aikaiseksi soittaa neuvolan koordinaattorille ja pyysin terveydenhoitajan vaihtoa. Hän kysyi miksi halyan vaihtaa ja sitten esitin toiveeni uudesta terkasta. Hän sanoi että toiveet pyritään aina toteuttamaan:smug: Tietysti riippuu resursseista. Muut tädit neukussa on myös vähän njääh, joten toivon että toiveeni menee läpi:shy:
 
En ole vielä soittanut neuvolaan. Keskenmenosta jäi vähän ikävä fiilis, kun joutui soittamaan ja perumaan ajan. Neukkutäti toisessa päässä ei todellakaan ollut mikään empatian ilmentymä. Nyt näköjään välttelen asiaa. Noh, kaipa se pitää vaan hoitaa pois alta.
 
En ole vielä soittanut neuvolaan. Keskenmenosta jäi vähän ikävä fiilis, kun joutui soittamaan ja perumaan ajan. Neukkutäti toisessa päässä ei todellakaan ollut mikään empatian ilmentymä. Nyt näköjään välttelen asiaa. Noh, kaipa se pitää vaan hoitaa pois alta.
Mulla kävi myös ensimmäisen raskauden aikana niin, että kerkesin jo käydä kerran neuvolassa ja sitten vasta sen jälkeen ar-ultrassa todettiin kkm, joten en myöskään vielä varaile neuvolaa. En muista sitten kuinka sen ekan raskauden jälkeen toimin, kun sain siitä esikoiseni, mutta en varmaan silloinkaan heti varannut neuvolaa :dontknow
 
Mulla neuvola aika 25.2 otin ekan minkä sai varattua.. Lisäksi neuvolan lähetteellä pääsen varhaisultraan koska viikot epäselvillä.. Varhaisultra on 15.2
 
Mulla kävi myös ensimmäisen raskauden aikana niin, että kerkesin jo käydä kerran neuvolassa ja sitten vasta sen jälkeen ar-ultrassa todettiin kkm, joten en myöskään vielä varaile neuvolaa. En muista sitten kuinka sen ekan raskauden jälkeen toimin, kun sain siitä esikoiseni, mutta en varmaan silloinkaan heti varannut neuvolaa :dontknow

Tuo on varmasti vielä ikävämpi, jos on jo ehtinyt sielläkin käydä. Mulla meni niin varhaisessa vaiheessa, etten ehtinyt neuvolakäynnille, ainoastaan varhaisultran.

Kiva kuitenkin kuulla, etten ole ainut vitkuttelija :grin
 
En ole vielä soittanut neuvolaan. Keskenmenosta jäi vähän ikävä fiilis, kun joutui soittamaan ja perumaan ajan. Neukkutäti toisessa päässä ei todellakaan ollut mikään empatian ilmentymä. Nyt näköjään välttelen asiaa. Noh, kaipa se pitää vaan hoitaa pois alta.
Pystytkö sä pyytämään eri neuvolatädin samantien? Kurja keissi. Parempaa tuuria tällä kertaa! :Heartred
 
En ole vielä soittanut neuvolaan. Keskenmenosta jäi vähän ikävä fiilis, kun joutui soittamaan ja perumaan ajan. Neukkutäti toisessa päässä ei todellakaan ollut mikään empatian ilmentymä. Nyt näköjään välttelen asiaa. Noh, kaipa se pitää vaan hoitaa pois alta.
Ja tässä tulikin se syy, miksi vaihdoin terveydenhoitajaa keskenmenon jälkeen. Kun soitin itkien neuvolaan ja peruin ajan niin tää oli vaan iloisesti että "Okei, soittele sit kun on taas tarve!"

Myöhemmin soittaessa toiselle terveydenhoitajalle jälkitarkastusaikaa tyhjennyksen jälkeen niin hän oli kovin empaattinen, pahoitteli, kyseli vointia ja kysyi haluanko tulla keskustelemaan yms..

Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä, vaihdoin terveyskeskusta jotta pääsin tämän jälkimmäisen asiakaaksi seuraavassa raskaudessa. :)
 
Ja tässä tulikin se syy, miksi vaihdoin terveydenhoitajaa keskenmenon jälkeen. Kun soitin itkien neuvolaan ja peruin ajan niin tää oli vaan iloisesti että "Okei, soittele sit kun on taas tarve!"

Myöhemmin soittaessa toiselle terveydenhoitajalle jälkitarkastusaikaa tyhjennyksen jälkeen niin hän oli kovin empaattinen, pahoitteli, kyseli vointia ja kysyi haluanko tulla keskustelemaan yms..

Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä, vaihdoin terveyskeskusta jotta pääsin tämän jälkimmäisen asiakaaksi seuraavassa raskaudessa. :)

Onpa ollut kyllä tökerö tapaus sullakin :wtf: Mullekaan ei yhtään pahoitellut tai kysynyt vointia, keskusteluavun tarjoamisesta nyt puhumattakaan. Vaikka en itse keskustelutuen tarpeessa ollutkaan, niin joku muu olisi voinut olla. Jos tarjoavat samaa terkkaa tällä kertaa, niin aion kysyä voinko saada jonkun muun.
 
Onpa ollut kyllä tökerö tapaus sullakin :wtf: Mullekaan ei yhtään pahoitellut tai kysynyt vointia, keskusteluavun tarjoamisesta nyt puhumattakaan. Vaikka en itse keskustelutuen tarpeessa ollutkaan, niin joku muu olisi voinut olla. Jos tarjoavat samaa terkkaa tällä kertaa, niin aion kysyä voinko saada jonkun muun.
Toi on kyllä niin käsittämätöntä, ihan vähintä mitä voisi tehdä on pahoitella tilannetta, saatika sitten juuri tarjota tukea. Suosittelen kyllä vahvasti vaihtamaan, itse jouduin kerran käydä kesälomien takia tällä vanhalla ja se oli jotenkin tosi epämukava tilanne kyllä :wtf:
 
Ja tässä tulikin se syy, miksi vaihdoin terveydenhoitajaa keskenmenon jälkeen. Kun soitin itkien neuvolaan ja peruin ajan niin tää oli vaan iloisesti että "Okei, soittele sit kun on taas tarve!"

Myöhemmin soittaessa toiselle terveydenhoitajalle jälkitarkastusaikaa tyhjennyksen jälkeen niin hän oli kovin empaattinen, pahoitteli, kyseli vointia ja kysyi haluanko tulla keskustelemaan yms..

Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä, vaihdoin terveyskeskusta jotta pääsin tämän jälkimmäisen asiakaaksi seuraavassa raskaudessa. :)
Jätkyttävää kohtelua:mad:
Itse keskenmenoista sain tosi hyvää kohtelua neuvolassa mut kkm todennut lääkäri oli tosi törkeä. Pyysin saikkua ni tokaisi "voin mä nyt yhden päivän kirjoittaa jos tämä on niin suuri henkinen stressi" :sad001 Naistentautien puolilla kaikki oli tosi ihania, jouduin yöksi sairaalaankin kun tyhjennyslääkkeet ei toimineet ja annettiin niin vahvoja kipulääkkeitä etteivät päästäneet kotiin, mies sai jäädä mun kanssa yöksi sairaalaan, se oli ihanaa:shy:
 
Jätkyttävää kohtelua:mad:
Itse keskenmenoista sain tosi hyvää kohtelua neuvolassa mut kkm todennut lääkäri oli tosi törkeä. Pyysin saikkua ni tokaisi "voin mä nyt yhden päivän kirjoittaa jos tämä on niin suuri henkinen stressi" :sad001 Naistentautien puolilla kaikki oli tosi ihania, jouduin yöksi sairaalaankin kun tyhjennyslääkkeet ei toimineet ja annettiin niin vahvoja kipulääkkeitä etteivät päästäneet kotiin, mies sai jäädä mun kanssa yöksi sairaalaan, se oli ihanaa:shy:
Kauhea lääkäri!! :angryfire
 
Kannattaa kyllä vaihtaa jos ei yhtään sovi kemiat yhteen tai muuten käy tuolleen niinkuin ootte kertonu. Minäkin oon vaihtanu neuvolatätiä.

Minusta neuvolan pitäisi olla se paikka johon soitetaan apua ja saadaan sitä tukea. Paikka jonne haluaa soittaa ja mennä käymään. Tuskin sinne turhia soittoja tulee.

Ja hei muutes, te joilla ei ole kauheen hyvää tukiverkkoa niin neuvolasta on mahdollista saada myös apua kotiin tai lastenhoitoon. :) meillä kävi kerran viikossa nainen, joka kävi pienen kanssa vaunukävelyllä ja sain ite sen aikaa omaa aikaa. Oli hyvä apu!
 
Kannattaa kyllä vaihtaa jos ei yhtään sovi kemiat yhteen tai muuten käy tuolleen niinkuin ootte kertonu. Minäkin oon vaihtanu neuvolatätiä.

Minusta neuvolan pitäisi olla se paikka johon soitetaan apua ja saadaan sitä tukea. Paikka jonne haluaa soittaa ja mennä käymään. Tuskin sinne turhia soittoja tulee.

Ja hei muutes, te joilla ei ole kauheen hyvää tukiverkkoa niin neuvolasta on mahdollista saada myös apua kotiin tai lastenhoitoon. :) meillä kävi kerran viikossa nainen, joka kävi pienen kanssa vaunukävelyllä ja sain ite sen aikaa omaa aikaa. Oli hyvä apu!

Mä sain nyt spostiin lomakkeen tädin vaihtoa varten.

Meni kyllä tosi kiusalliseksi kun oltiin tänään esikoisen 2v neuvolassa ja tämä nykyinen täti onnitteli raskaudesta ja kyseli oireista jne. Lähtiessä vielä huikkasi "maaliskuussa nähdään". Olin niin raukka etten maininnut mitään, vähin äänin lähetän lomakkeen ja nöyrästi moikkailen sitten jos törmätään:woot:

Nyt meni kyllä ihan hyvin, mutta vanhat muistot hänen vähättelystä esikoisen vauvavuonna kyllä ovat ihan tuoreessa muistissa... :confused:

Varmasti parempi vaihtaa, vielä kuitenkin melkein 7v neuvolataivalta jäljellä:eek:
 
Jätkyttävää kohtelua:mad:
Itse keskenmenoista sain tosi hyvää kohtelua neuvolassa mut kkm todennut lääkäri oli tosi törkeä. Pyysin saikkua ni tokaisi "voin mä nyt yhden päivän kirjoittaa jos tämä on niin suuri henkinen stressi" :sad001 Naistentautien puolilla kaikki oli tosi ihania, jouduin yöksi sairaalaankin kun tyhjennyslääkkeet ei toimineet ja annettiin niin vahvoja kipulääkkeitä etteivät päästäneet kotiin, mies sai jäädä mun kanssa yöksi sairaalaan, se oli ihanaa:shy:

Huhhuh miten törkeästi sanottu :sad001 Onneksi sait kuitenkin hyvää kohtelua polilta :Heartred
 
Ihan hirviää lukea miten teitä on kohdeltu km\kkm tilanteissa :sad001

Mulla jatkuu entisen terkkarin kanssa asiakkuus ja hän on ollut kyllä ihan hirmu ihana. Kovin lumoutunut meidän esikoisesta, joten aika kiva että hän on tässä toisessakin mukana jo raskaudesta lähtien (meillä vaihtui viimeksi neuvola kesken prosessin kun muutettiin).

mä rupesin nyt myös miettiin tuota varhaisultraa, että Saisko mielenrauhan jos kävisi. Meillä on eka nla vasta 2.3 ja tuntuu että siihen on yksi pieni ikuisuus.
 
Onko teillä sama terkka ollut vauvan kanssakin kuin raskausaikana? Meillä vaihtuu, raskausajan terkka hoitaa ekan käynnin kotona synnytyksen jälkeen (toki en tiiä tulevatko edelleen kotiin korona-aikana) mutta sitten vaihtuu. Mulla on kans vähän nihkeä terkka mutta toisaalta, kaikki asiat on hoitunut tosi hyvin ja mun huolet ottanut kuitenkin tosissaan. Tosi ihanasti onnitteli kun soitin plussasta nyt. Eli eiköhän me pärjätä ja nyt ainakin tiedän vähän millanen on. Esikoisen terkka taas on ihan erilainen ja aivan ihana, mutta ei tosiaan tee raskausajan neuvoloita. Toivottavasti saadaan hänet sitten seuraavallekin jatkoon :)
 
Meillä on erikseen äitiysneuvola ja lastenneuvola. Äitiysneuvolan terkka muistaakseni kävi vielä tsekkaamassa esikoisen syntymän jälkeen, mut sen jälkeen siirryttiin lastenneuvolan piiriin. :)
 
Meilläkin erikseen, äitiysterkka tekee sen kotikäynnin synnytyksen jälkeen mutta sen jälkeen asioidaan lastenterkalla.

Just kirjoitin että vaihdoin silloin taannoin äitiysterkkaa.. Noh, mun tekee nyt mieli vaihtaa myös lastenterkkaa :evil4 Ollaan niin eri linjoilla kasvatuksesta ylipäätään että oikein kiukuttaa käydä siellä.. Harmi vaan se, että hän on oikeasti pätevin terkka siellä. Riski, että jos vaihdetaan, niin saadaan joku joka on pihalla kuin lumiukko. Ja tietty ehkä vähän se kehtaamisaspekti myös, kun samoissa tiloissa toimivat jatkossa kaikki :confused2
 
Takaisin
Top