Neuvolakäynnit

Eka neuvola takana. Ei hirveästi uutta, paitsi joudun käymään kaksi kertaa sokerirasitustestissä koska isällä 2 diabetes :facepalm: huomenna ultran jälkeen terkka soittaa vielä kun tarkentuu viikot, pääsee sit varaa nt ultraa
 
Mulla huomenna eka neuvola käynti, vaikka ensipuhelu oli jo tosi kattava. Verenpaineet on taas tosi alhaalla, saa nähdä mitä saa huomenna mitattua. Pahoinvointi on helpottanut parin päivän aikana ☺️ Ei kai paineille mitään kummosta ees tehä, aiemmissa kun raskauksissa ollu niin alhaalla et oon pyörtyilly milloin missäkin.
 
Mulla huomenna eka neuvola käynti, vaikka ensipuhelu oli jo tosi kattava. Verenpaineet on taas tosi alhaalla, saa nähdä mitä saa huomenna mitattua. Pahoinvointi on helpottanut parin päivän aikana ☺️ Ei kai paineille mitään kummosta ees tehä, aiemmissa kun raskauksissa ollu niin alhaalla et oon pyörtyilly milloin missäkin.

Mulla on kans aika alhaiset, mut jännitin neuvolassa niin paljon et sanoinkin että todennäköisesti ei oo kovin alhaiset. Tuli jotain 110 / en muista alapainetta ja neuvolasta oltiin silleen että mahtavathan nää on. Sit yritin selittää että syön niitä namituvan raskaussalmiakkeja, missä ei oo sitä jotain gly-asiaa sillon kun heittää päässä ja se neuvolan ihminen oli ihan et mitä ne on... hämmentävää kun mä ajattelin jostain lukeneena et se on ihan joku juttu nää ”raskaussalmiakit”. Mut en tiedä sainko puhtaita papereita, niin hämmentävästi se mua katto.

Mutta ihana kuulla että pahoinvointi alkaa hellittää! Tästä se varmaan sit pikkuhiljaa kaikilla alkaa.
 
Ainiin ja haluan jakaa tän nyt teille... Neuvolassa kysyttiin, että olenko treenannut lantionpohjan lihaksia ja kerroin, että oon kuullu sellasesta laitteesta millä voi treenata ja samalla pelata sellasia minipelejä. Se firman mainokset pomppii mulla koko ajan Facebookissa, niin siksi sitä koko ajan mietin. Selitin suu vaahdossa siitä, että kuin mahtava juttu se on, koska pidän peleistä. Tajusin sitten, että se neuvolan ihminen oli ihan silleen, että mitä toi selittää ja mun puoliso vaan yritti pidätellä nauruaan. Lopuksi se neuvolan ihminen vaan sanoi mulle, että ”kyllä niitä lihaksia voi treenata ihan ilman mitään laitteita”. Hän ei sit innostunu... laughing7
 
Mulla oli kans korkeemmat verenpaineet neuvolassa kuin kotona, koska jännitti.

Miimulainen mitäs ne sellaiset pelit on :hilarious: liittyykö niihin pallot :wink:laughing001
 
Lantiopohjaa kyllä kannattaa treenata. Muistaakseni mulla oli siitä lainassa viime raskaudessa joku hyvä kirjakin, olisko ollut bailamama tjn?
 
Ainiin ja haluan jakaa tän nyt teille... Neuvolassa kysyttiin, että olenko treenannut lantionpohjan lihaksia ja kerroin, että oon kuullu sellasesta laitteesta millä voi treenata ja samalla pelata sellasia minipelejä. Se firman mainokset pomppii mulla koko ajan Facebookissa, niin siksi sitä koko ajan mietin. Selitin suu vaahdossa siitä, että kuin mahtava juttu se on, koska pidän peleistä. Tajusin sitten, että se neuvolan ihminen oli ihan silleen, että mitä toi selittää ja mun puoliso vaan yritti pidätellä nauruaan. Lopuksi se neuvolan ihminen vaan sanoi mulle, että ”kyllä niitä lihaksia voi treenata ihan ilman mitään laitteita”. Hän ei sit innostunu... laughing7

Mulla pyörii kanssa sama mainos ja mietin pitäisikö oikeasti ostaa. Oon NIIN huono tekemään noita lantionpohjanlihaksia ja mulla on jopa pieni laskeuma, joka tarvitsisi paljon jumppaa. Muistan ehkä kerran viikkoon tehdä harjoituksia :facepalm: Sama tilanne ollut aina, esikoisen odotusaikana tuli treenattua kerran viikkoon mammajoogassa, mutta muuten en ole kyllä kauhean ahkera ollut niitä treenaamaan.
 
Mulla pyörii kanssa sama mainos ja mietin pitäisikö oikeasti ostaa. Oon NIIN huono tekemään noita lantionpohjanlihaksia ja mulla on jopa pieni laskeuma, joka tarvitsisi paljon jumppaa. Muistan ehkä kerran viikkoon tehdä harjoituksia :facepalm: Sama tilanne ollut aina, esikoisen odotusaikana tuli treenattua kerran viikkoon mammajoogassa, mutta muuten en ole kyllä kauhean ahkera ollut niitä treenaamaan.

Joo se näyttää niin hauskalta ja helpolta siinä mainoksessa. Hyvin ovat osanneet kohdentaa mainoksensa!
 
Olipa ihan mukava neukkukäynti. Ennakkoon jo aattelin et onpa kauheeta jos on joku mua puolta nuorempi besserwisser Koska saatoin nähdä asiasta painajaista. Verenpaineet oli aika normaalilla tasolla nyt, mutta koska oon aneeminen ollut jo useamman vuoden niin HB oli mun mielestä jopa hyvä ja terkan mielestä huono. Verikokeisiin nyt aika varattu, pääsen varmaan taas rautatiputukseen kun tulokset tulee. Ja sain esitteen jostain uudesta rautavalmisteesta, kun mun maha ei siedä mitään, sellainen kuin SiderAL, onko kellään kokemuksia siitä?
 
Meillä oli tänään eka neuvolakäynti. Ensi viikolla menen labraan ja loppuviikosta saan itse varata netistä ajan nt-ultraan kun lähete on mennyt perille. Hoitaja kysyi, halutaanko, että hän kokeilee löytäisikö heidän dopplerillaan sikiön sykkeen. Varoitteli kuitenkin kovasti, että näillä viikoilla (9+2) syke ei välttämättä heidän laitteillaan vielä kuulu. Aika kauan pitikin etsiä, mutta kyllä sieltä lopulta löytyi hetkeksi ihan selkeä pikkusydämen jumputus :Heartpink Tän voimalla jaksaa varmaan nyt taas odotella muutaman viikon seuraavaa ultraa.
 
Meillä oli tänään eka neuvolakäynti. Ensi viikolla menen labraan ja loppuviikosta saan itse varata netistä ajan nt-ultraan kun lähete on mennyt perille. Hoitaja kysyi, halutaanko, että hän kokeilee löytäisikö heidän dopplerillaan sikiön sykkeen. Varoitteli kuitenkin kovasti, että näillä viikoilla (9+2) syke ei välttämättä heidän laitteillaan vielä kuulu. Aika kauan pitikin etsiä, mutta kyllä sieltä lopulta löytyi hetkeksi ihan selkeä pikkusydämen jumputus :Heartpink Tän voimalla jaksaa varmaan nyt taas odotella muutaman viikon seuraavaa ultraa.

Ooooh ihanaa että kuului! Se on niin maaginen fiilis kyllä!!
Me ei edes puhuttu asiasta vaikka sitä mietin, mutta sen verran on pläsää tossa alavatsalla etten edes viittiny kerjätä
 
Muokattu viimeksi:
Miten Jannn:illa meni eilisen käynti,onko kaikki hyvin? Ja kellä olikaan se ultra käynti jossa mietittii voisko olla kaksoset, löytykö yks vai kaks? :smug:
 
Meillä oli tänään eka neuvolakäynti. Tuli nyt mieleen, että terkka ei puhunut sokerirasituksesta mitään? Eikö sinne kuitenkin passiteta kaikki yli 25v odottajat, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
 
Joskus oli, että jos kaksi kolmesta täyttyy eli ylipaino, ikä ja sukurasite. En tiedä, miten nykyään. Mulla täsmää kaikki kumminkin :shifty: niin kahdesti joutuu.

Saattaa olla, että jos olisi kerta vaan tiedossa, niin muistaa puhua asiasta vasta tulevilla käynneillä?
 
Joskus oli, että jos kaksi kolmesta täyttyy eli ylipaino, ikä ja sukurasite. En tiedä, miten nykyään. Mulla täsmää kaikki kumminkin :shifty: niin kahdesti joutuu.

Saattaa olla, että jos olisi kerta vaan tiedossa, niin muistaa puhua asiasta vasta tulevilla käynneillä?

Mulla on näistä kolmesta kaksi (ikä ja sukurasite), ja ymmärtääkseni mut passitetaan kertaalleen kokeeseen. Mut en mäkään tosiaan tiedä, onko näistä jotain yhteistä linjaa eri neuvoloiden välillä.
 
Meillä oli tänään eka neuvolakäynti. Tuli nyt mieleen, että terkka ei puhunut sokerirasituksesta mitään? Eikö sinne kuitenkin passiteta kaikki yli 25v odottajat, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Oletko uudelleensynnyttäjä? Mulle sanottiin neuvolassa, että ei tarvita sokerirasitetta, koska esikoisen raskaudessa olin, eikä sillon ollut mitään sokeriprobleemia. Noista kriteereistä ei itsellä täyty kuin ikä. Ainoastaan jos neuvolassa pissaa sticksattaessa ilmenis jotakin huolta, niin sitten saan lähetteen rasitukseen.
 
Oletko uudelleensynnyttäjä? Mulle sanottiin neuvolassa, että ei tarvita sokerirasitetta, koska esikoisen raskaudessa olin, eikä sillon ollut mitään sokeriprobleemia. Noista kriteereistä ei itsellä täyty kuin ikä. Ainoastaan jos neuvolassa pissaa sticksattaessa ilmenis jotakin huolta, niin sitten saan lähetteen rasitukseen.

Ensimmäistä odotan! Mulla täyttyy noista kolmesta vain ikä. Joskus tosin paastosokeri on ollut itselläni koholla, mutta en huomannut tätä sanoa - en tiedä onko merkitystä.

Neuvolareissu sujui niin, että oksensin mennen tullen. Terkka kehotti jo miettimään tiputukseen lähtemistä jos jatkuu, kun nestehukka vaikuttaa olevan jo aika pahalla mallilla. :sorry:
 
Ensimmäistä odotan! Mulla täyttyy noista kolmesta vain ikä. Joskus tosin paastosokeri on ollut itselläni koholla, mutta en huomannut tätä sanoa - en tiedä onko merkitystä.

Neuvolareissu sujui niin, että oksensin mennen tullen. Terkka kehotti jo miettimään tiputukseen lähtemistä jos jatkuu, kun nestehukka vaikuttaa olevan jo aika pahalla mallilla. :sorry:

Ja voihan se olla, että tulee esille jollain muulla käynnillä. Esikoisestakin musta mulla oli se aika myöhään, joskus puolen välin tienoilla, joten ehtiihän sitä myöhemminkin vielä, jos ei ole mitään ennakko-odotuksia et sokerit olis huonot:think005
 
Puolenvälin jälkeen istukka alkaa puskea raskaushormoonia siihen tahtiin, että sokerit lähtee nousemaan. Siksikin rasitus on luultavasti vasta myöhemmin, jos ei ole ennakko-oletusta korkeista sokereista.
 
Miten Jannn:illa meni eilisen käynti,onko kaikki hyvin? Ja kellä olikaan se ultra käynti jossa mietittii voisko olla kaksoset, löytykö yks vai kaks? :smug:

Mulla oli kaksosepäily.
Ollaan kirjoiteltu enemmän @jannn in kanssa tuonne salaiselle puolelle meidän ultrakuulumisia, kun ei ollut hyviä uutisia.
Mulla oli maanantaina ultra ja valitettavasti sykettä ei enää löytynyt eli kkm (kasvu loppunut 8+2) Maanantaina oli 9+2. Nyt odottaa huomenna lääkkeellinen tyhjennys.
Nämä uutiset voi aiheuttaa ahdistusta tietysti teille muille odottajille, ja se on normaalia ja todellakin ymmärrettävää. Mutta keskenmenotkin on kuitenkin normaaleja. 10-15% raskauksista päättyy keskenmenoon,eli joillekin se käy.

Kannattaa kuitenkin koittaa pitää positiivista mieltä :Heartred Ja suurempi prosentti on kuitenkin saada vauva syliin, kun saada keskenmeno :) Musta on tosi kiva seurata täällä tuttujen kuulumisia ja miten raskaudet etenee.

Me ollaan tässä tehty jo henkisesti töitä ja suunnataan ajatukset seuraaviin hedelmöityshoitoihin ja yrityksiin raskautua uudelleen :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top