Varmaan aika harvassa neuvolassa pääsee ultraan yleensäkään ja ar-ultraankin lääkärille pääsee varmaan vaan erityisestä syystä. Toki eroja eri paikkakunnilla voi olla. Täälläkin melko moni on ultran varaillut ihan omakustanteisesti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oletteko siis neuvola-aikaa varatessa saaneet varattua myös ultra-ajan (np-ultra)? Sain ite ajan neuvolaan 13.1., jolloin 8+4. Mietin, että kai niitä ultra-aikoja on sitten saatavilla, jos se varataan vasta ekalla neuvolakäynnillä.
Onpa musta tullut nyt ihme stressaaja joka asian suhteen, ku yleensä otan tämmöset aika rennosti. Tietty edellisestä kerrasta on melkein 8 vuotta aikaa, ehkä siks nää mietityttää...
Eli sitten voisin ainakin kuukauden vetkuttaa vielä ennen soittoa neuvolaan . Kuulostaa ihanalta!NT-ultra on viimeistään viikolla 12+6 ja sitä ennen on ne verikokeet, muuten en tiedä takarajaa neuvolakäynneille.:)
Meillä oli eilen eka neuvola! Vähän turhauttavaa kun juttelu on toki kivaa, mutta mä tykkään enemmän niistä tutkimuksista, joista saa konkreettista tietoa. Elettiin luuloissa et saadaan varata itte ajat ultriin ja neuvoloihin, mut näemmä ne varattiin nyt sit hoitajan toimesta eilen. Oli meillä kalenteri mukana, joten saatiin ne ihan ”ok” aikoihin, mutta olis se silti ollu huomattavasti helpompaa katsoa itse. Meillä kun on puolison kanssa vähän sellaiset työt että jokainen poissaolo tuottaa ongelmia, vaikka tietenkään niin ei saisi olla.
Espoossa kai voi itse varata Maisasta. Se selvinnee maanantaina..
Useammasta viestistä tulkitsin, että ekalla käynnillä saa lähetteen verikokeisiin eikä siinä oteta vai kuinka? Mulla 12.1. eka neuvola ja lueskuelin kaupungin sivuilta infoa:
"Äitiysneuvolan ensikäynnin tutkimuksia:
Verinäyte otetaan veriryhmän, Rhesus-tekijän ja hemoglobiinin määrittämiseksi ja kuppataudin poissulkemiseksi. Äidin suostumuksella tutkitaan myös hiv-vasta-aineet ja hepatiitti.
Virtsanäytteestä tutkitaan valkuaisen, sokerin ja tarvittaessa bakteerien määrää. Äidin pituus ja paino sekä verenpaine mitataan ja määritetään painoindeksi eli BMI."
Tässä mietin, pitäisikö paikalle mennä esim niin, ettei ole juuri käynyt pissalla, jotta voi antaa näytteen...?
Ei siis ollut aikaa varatessa puhetta kokeista muuten kuin että hoitaja mainitsi, että jos joudutaan toteuttamaaan etätapaamisena, ei kokeita voi ottaa...mutta ei siis eritellyt sen tarkemmin mitä kokeita.
Tota mietin kyllä itsekin et pitiköhän verikokeisiin jotenkin valmistautua, ku en tietoa löytänyt.
Onpa tylsää ettette saaneet itse varata! Mä oon ollut siinä uskossa, että saadaan ens viikolla neuvolasta lähete, ja voidaan sitten itse varata aika. Nyt aloin kuitenkin epäillä meneekö sittenkään noin. Olishan se kiva kun sais itse valita, niin löytyisi varmasti kummallekin tulevalle vanhemmalle sopiva aika. Hyvä, että saitte joka tapauksessa sumplittua ihan ok ajan. Millä raskausviikolla teillä on nt-ultra?
Öö jos nyt oikein laskin niin rv 12 (tarkemmin vielä 12+4). Onkohan se aika perus viikko sille? En ees oo mistään tarkistanu et millon se pitää tehdä 28.1.. kauheen pitkä aika odotella!!
Mulle annettiin neuvolasta tarkka aikaväli mihin piti varata nt-ultra, varasin tietty ekan mahdollisen ajan ja se on 12+0.