Neuvolakäynnit

En aio varata vielä neuvolaa. Esikoisen 3v neuvola on 17. Päivä joulukuuta. Ehkä otan asian silloin puheeksi, jos on vielä jotain puheeksi otettavaa:happy:
 
Mulla oli ensimmäinen neuvolakäynti jo eilen. Tämä tosin hoidettiin puhelinkäyntinä koronan takia. Lähinnä oli taustatietojen täyttämistä neuvolalle ja toki sain lähetteet labroihin ja ultraan. Neuvolatäti laski "keskimääräisen kierron" mukaan la:ksi 29.7., mutta itse olen melko varma, että ultraäänessä tuo la päivittyy elokuun puolelle, koska oma kierto on ollut melko pitkä.

Tarjosi mahdollisuutta etäkäyntiin myös toiselle neuvolakäynnille, mutta sanoin, että tulen mieluummin paikan päälle, kun silloin voidaan kuunnella jo sydänäänetkin. Siinä vaiheessa on eka ultra jo takana, mutta aiemmissa raskauksissa tuo sydänäänten kuuntelu on kuitenkin tuonut aina sellaisen varmuuden, että edelleen on kaikki vauvalla hyvin :Heartred
 
Mä kanssa varasin jo ekan neuvolan, se tulee olee tammikuun lopulla rv9+5. Ja ihan paikanpäälle mennään, mieskin kutsuttiin. Maskipakko toki.
Samaan syssyyn varasin sikiöseulonnan, silloin on rv 11+6. Sitä ennen pitää käydä verikokeessa. Myös influenssarokotteelle neuvola pisti ajan heti mulle ja miehelle.

Tälleen ekakertalaiselle pienenä yllärinä tuli että kuinka paljon kaikkia käyntejä yhteensä on. Toki varasin vielä varhaisultran heti tammikuun alkuun, että siitä tulee yksi lisää. Mutta siis tämän alkurytinän jälkeenkin suunnilleen kuukausittain joku tarkki :bookworm:!?
 
Millä viikoilla ootte ilmoittautuneet neuvolan asiakkaaksi? :)
 
Millä viikoilla ootte ilmoittautuneet neuvolan asiakkaaksi? :)

Soitin maanantaina eli 4+5. Ja neuvola jo 7+5 :nailbiting: varhaisultra 7+6.. ja mahd menen ultraan myös 7+0
 
Varasin ajan tiistaina eli 5+0 ja eka neuvola on tammikuussa ja silloin on 8+3. Mut enpä tajunnut kysyä influenssarokotteesta kun en ole sitä vielä saanut. Pitää varmaan soittaa uudestaan :nailbiting:
 
Soitin maanantaina eli 4+5. Ja neuvola jo 7+5 :nailbiting: varhaisultra 7+6.. ja mahd menen ultraan myös 7+0
Aika nopsasti se eka aika sieltä tulee.. Mietin tässä vaan, että millon olisi hyvä aika soitella että varmasti saa ajan omalle hoitajalle :rolleyes:

Ymmärrän kyllä tosi hyvin jos haluat käydä ultrassa ennen neuvolaa, niin mäkin varmaan kävisin...:smiley-ashamed008
 
Varasin ajan tiistaina eli 5+0 ja eka neuvola on tammikuussa ja silloin on 8+3. Mut enpä tajunnut kysyä influenssarokotteesta kun en ole sitä vielä saanut. Pitää varmaan soittaa uudestaan :nailbiting:
Ehkä mäkin soitan sitten ensi viikolla! Tuntuu vaan, että nää tulevat viikot on ihan yhtä silppua kaikkine pyhäpäivineen, mikä varmasti aiheuttaa ruuhkaa vielä tammikuullekin.:nailbiting:
 
En oo vielä varannut. Täytyy ens viikolla yrittää soitella jossain välissä. Se soittoaika on just ärsyttävä töiden puolesta, mut jos sen sais jotenkin hoidettua
 
Mäkään en saanut soitettua neuvola-aikaa töiden takia, kun ensikertalaisena ei voi sähköisesti varata niitä.
Mutta nyt kun olen saikulla tän flunssan/yskän takia niin sain varattua ajan. Olikin enää yksi aika jäljellä ennen tammikuun loppua ja se olis nyt 29.12.
Toki meillä on se varhaisultra hoitoklinikalla ens tiistaina.
 
Mulla oli joulutauon takia eka neuvolakäynti jo tänään. Nyt on sitten varattuna myös seuraava (nt-)ultra tammikuun puolivälin jälkeen ja lääkärineuvolakäynti helmikuulle. Hurjalta tuntuu! :nailbiting: Kunpa vaan kaikki menis hyvin! :Heartpink
 
Mulla tosiaan eka neuvola vasta 7.1 jolloin about 10 viikolla olen. Vähän ärsyttää että sain noin myöhään koska en tietenkään saa ennen sitä lähetettä labraan ja nt ultraan. Viime raskaudessa oli sama juttu ja sitten nt ultra meinasi jäädä välistä kun ei ollut aikoja ollenkaan niin myöhään. Toivottavasti saa edes jonkun peruutusajan tai jotain tällä kertaa koska itse ainakin haluan osallistua kaikkiin seuloihin.
 
Me ajateltiin että mennään myös ottamaan NIPT. Onko kukaan muu menossa?
 
Me ajateltiin että mennään myös ottamaan NIPT. Onko kukaan muu menossa?

Ei olla ajateltu asiaa, mutta muutama kaveri on sen otattanut. Oli muistaakseni jonkun verran tyyris yksitysellä
 
Ei olla ajateltu asiaa, mutta muutama kaveri on sen otattanut. Oli muistaakseni jonkun verran tyyris yksitysellä

Niinhän se on, n. 650e. Mutta ei haluta mitään riskejä..
 
Oletteko siis neuvola-aikaa varatessa saaneet varattua myös ultra-ajan (np-ultra)? Sain ite ajan neuvolaan 13.1., jolloin 8+4. Mietin, että kai niitä ultra-aikoja on sitten saatavilla, jos se varataan vasta ekalla neuvolakäynnillä.

Onpa musta tullut nyt ihme stressaaja joka asian suhteen, ku yleensä otan tämmöset aika rennosti. Tietty edellisestä kerrasta on melkein 8 vuotta aikaa, ehkä siks nää mietityttää...
 
Oletteko siis neuvola-aikaa varatessa saaneet varattua myös ultra-ajan (np-ultra)? Sain ite ajan neuvolaan 13.1., jolloin 8+4. Mietin, että kai niitä ultra-aikoja on sitten saatavilla, jos se varataan vasta ekalla neuvolakäynnillä.

Onpa musta tullut nyt ihme stressaaja joka asian suhteen, ku yleensä otan tämmöset aika rennosti. Tietty edellisestä kerrasta on melkein 8 vuotta aikaa, ehkä siks nää mietityttää...

En ole edes yrittänyt, eikös nt-ultra ole sitten vasta n. rv13 ja sitä ennen pitää käydä verikokeissa.. verikokeeseen varaan kyllä ajan jossain vaiheessa, pk seudulla ne menevät niin nopeasti, enkä halua mennä jonottamaan sinne pitkäksi aikaa.
Yksityiseltä varuiksi varasin jo ajan 12+6 NIPTiin ja ultraan. Pääsispä sinne asti :smiley-angelic001
 
Takaisin
Top