Raskaaksi 2019

Mä olisin valmis lähtee hoitoihin (toki pari ylimäärästä kiloa taitaa olla) mutta mies on toista mieltä hän joskus sano ettei haluu mitään piikitysjuttuja, mä en ymmärrä eihän sitä piikitetä vaan mua? :pale eikä se tosiaan oo nyt ees ajankohtanen asia koska korona

Meillä ollaan puhuttu kans välillä näistä hoidoista, vaikkei ne nyt meidän yrittämiseen nähden ole vielä ajankohtaisia. Meillä mies epäili hoitoja lähinnä eettisistä lähtökohdista käsin ja koki, että jos kävisi niin, ettei omat solut ole riittäviä, niin lahjasolut olis ehdoton nounou, kun siinä on niin paljon eettistä ristiriitaa. Kaipa se on myös sitäkin, että kun jos vika löytyy miehestä, on se kova paikka, jos aina on kuvitellut tekevänsä sen 5 henkisen perheen tai onnistuvan käden käänteessä. Sitten on myös puhtaasti sitä tietämättömyyttä, kun ei tiedä riittävästi mitä hoitoihin sisältyy ja mitä niissä tapahtuu itselle tai puolisolle. Osalle on sitten esteenä rahalliset kustannukset.
Musta tuntuu, et monet näistä asioista, jotka mietityttää ehtii muuttua matkan varrella. Että jos vaikka löytyykin jommalta kummalta jokin periytyvä vaikea sairaus, olis enemmän kun fiksua turvautua lahjasoluihin, jos kuitenkin niitä lapsia edelleen haluaa ja elämä olis vaikeaa sairauden kanssa. Tosin tässä nyt vain yksi näkökulma. Mut pointti oli se, että varmaan tieto näistä asioista auttaa, juttelu ja asioiden kertaalleen läpikäyminen. Sillä mä ainakin huomasin, että keskenmenon myötä myös miehen asenne tähän lapsiasiaan muuttui, ei se enää ole sitä semmosta et lapsia niin vaan tulee ja omalta osaltaan on selkeästi alkanut orientoitumaan myös siihen, että myös hänestä voi löytyä vikaa. Eikä enää ole täysin tyrmännyt hoitojakaan, jos normisti ei onnistu. Jotenkin varmaan vaikuttaa meillä kyllä tää elämäntilannekin, kun kaikki on vähän auki, kun ei tiedetä mikä mua tarkalleen ottaen vaivaa.
Mutta siis, tilanne voi elää ja miehen mieli vielä kääntyä :)

Huh viikonloppu pulkassa! En eilen ja tänään oo ehtinyt kirjottelemaan menoilta ja illalla vasta lukenut päivän viestit. Kyllä tännekin vanhaan ketjuun pari sivua viestejä vaan päivittäin edelleen tulee :)

jannn mäkin oon miettinyt uskaltaisiko postata jotain lapsettomien lauantaina mutta taidan vielä jänistää:nailbiting: onko kukaan muu ajatellut asiaa?

Ja alcyone onnea! :Heartred

Wusti ikävää ettei mies ole vielä päässyt testeihin asti :sign19

Mulla kp11, ovistestit viel aika negoja mut toivon et viimeistään kp15 ois plus!
Paljon kiitoksia! :Heartred

Varasin neuvolan ensikäynnin tänään. Sain sen viikolle 9+, pyysin ajan vähän myöhemmäksi kun mielessä kummittelee elokuinen kkm joka todettiin rv 8+2. Jos jotenkin ihmeellisesti tuon haamurajan yli päästään, niin ehkä jo uskaltaa hiukan toivoa. :smiley-angelic001

Paljon kiitoksia! :Heartred

Varasin neuvolan ensikäynnin tänään. Sain sen viikolle 9+, pyysin ajan vähän myöhemmäksi kun mielessä kummittelee elokuinen kkm joka todettiin rv 8+2. Jos jotenkin ihmeellisesti tuon haamurajan yli päästään, niin ehkä jo uskaltaa hiukan toivoa. :smiley-angelic001

Sillä tietyn virstanpylvään ohituksella on suuri voima! Mä ajattelin, etten missään vaiheessa raskautta pysty rentoutumaan, mutta kun verenvuotoja selviteltäessä syke näkyi 8+6, niin vanne alkoi helpottaa pikkuhiljaa. Viimeisin kkm oli sikiön sydän lopettanut lyömisen 8+5. Nyt 14+0 enkä varmasti ole niin huoleton, kuin moni muu näillä viikoilla, mutta silti paljon luottavaisempi kuin olisin kuvitellut olevani! Neuvon myös luottamaan vaistoon. Se oli mulla oikeassa kkm kohdalla, vaikka merkkien valossa kaiken piti olla ok. Ja se on toistaiseksi ollut oikeassa myös tässä raskaudessa, vaikka pelot on olleet välillä murskaavia ja viitteitä pahemmasta on ollut. Nt-ultrassa kuitenkin kaikki hyvin ja riskiluvut trisomioihinkin 1:100000. Seuraavana isona etappina rakenneultra, sitten muutama viikko siitä eteenpäin, että voi ajatella ennenaikaisesti syntyvän sikiön selviytymismahdollisuuksien olevan ok. En valehtele, etteikö pelko kulkisi koko ajan mukana, mutta sen voimakkuus kuitenkin muuttuu. Mulle myös kotidoppler on ollut erinomainen hankinta! Onnea odotukseen :Heartred

Sillä tietyn virstanpylvään ohituksella on suuri voima! Mä ajattelin, etten missään vaiheessa raskautta pysty rentoutumaan, mutta kun verenvuotoja selviteltäessä syke näkyi 8+6, niin vanne alkoi helpottaa pikkuhiljaa. Viimeisin kkm oli sikiön sydän lopettanut lyömisen 8+5. Nyt 14+0 enkä varmasti ole niin huoleton, kuin moni muu näillä viikoilla, mutta silti paljon luottavaisempi kuin olisin kuvitellut olevani! Neuvon myös luottamaan vaistoon. Se oli mulla oikeassa kkm kohdalla, vaikka merkkien valossa kaiken piti olla ok. Ja se on toistaiseksi ollut oikeassa myös tässä raskaudessa, vaikka pelot on olleet välillä murskaavia ja viitteitä pahemmasta on ollut. Nt-ultrassa kuitenkin kaikki hyvin ja riskiluvut trisomioihinkin 1:100000. Seuraavana isona etappina rakenneultra, sitten muutama viikko siitä eteenpäin, että voi ajatella ennenaikaisesti syntyvän sikiön selviytymismahdollisuuksien olevan ok. En valehtele, etteikö pelko kulkisi koko ajan mukana, mutta sen voimakkuus kuitenkin muuttuu. Mulle myös kotidoppler on ollut erinomainen hankinta! Onnea odotukseen :Heartred

Olen valtavan iloinen siitä, että sinulla etenee raskaus hyvin! :Heartred Ja ihan varmasti sitä menee yksi etappi kerrallaan eteenpäin, kunnes pieni syntyy. Siitä alkaakin taas uudet huolenaiheet. :grin

Varasin myös alkuraskauden ultran rv 7+0, mutta se jännittää niin kovin ettei sitä oikein voi ajatellakaan. Onneksi kuitenkin sitten selviää, onko tuolla kohdussa jotain elämää vai ei, mikä helpottaa alun epävarmuutta. Tuosta kesken menneen raskauden neuvolan ensikäynnistä jäi trauma, kun selvisi myöhemmin, että alkio oli neuvolassa käydessä ollut jo menehtynyt. Ja sitten siellä suunniteltiin miehen isyyslomia, vaunulenkkejä ja muuta ihanaa. :sad001

Olen valtavan iloinen siitä, että sinulla etenee raskaus hyvin! :Heartred Ja ihan varmasti sitä menee yksi etappi kerrallaan eteenpäin, kunnes pieni syntyy. Siitä alkaakin taas uudet huolenaiheet. :grin

Varasin myös alkuraskauden ultran rv 7+0, mutta se jännittää niin kovin ettei sitä oikein voi ajatellakaan. Onneksi kuitenkin sitten selviää, onko tuolla kohdussa jotain elämää vai ei, mikä helpottaa alun epävarmuutta. Tuosta kesken menneen raskauden neuvolan ensikäynnistä jäi trauma, kun selvisi myöhemmin, että alkio oli neuvolassa käydessä ollut jo menehtynyt. Ja sitten siellä suunniteltiin miehen isyyslomia, vaunulenkkejä ja muuta ihanaa. :sad001

Surullisen samankuuloinen tarina :sad001 Jospa se tällä kertaa on meillä molemmilla toisenlainen :Heartred

Ettekös te jotain tutkimuksia oo jo alotellu vai muistanko väärin? Mä kyllä hermostusin tossa vaiheessa jos mies sanois noin kun tosiaan eihän HÄNEN tarvi tehä siinä yhtään mitään! :angry4Paitsi avata vähän kukkaroa :rolleyes: :hilarious:
Edit. Vai voisiko mies olla siinä luulossa että hänkin joutuu piikittelemään itseään?
No lähinnä mua on tutkittu et sä ihan väärin muista :grin oli puhetta että koronan aikana saatais se kilppari sinne 2.5 ja vähän sitä painoa pois mutta sehän oli siellä jo ilman lääkitystä... se voi olla ettei tarkasti tiiä mitä tehtäis, mainitsin mä sille että voisko hän käydä yksityisellä tutkimassa siemennesteen mutta en saannu kommenttia. Hän on ehkä vähän semmonen että tarvii aikaa ittekseen pohtia tai sulatella asiaa, voisinhan mä mainita sen sille joskus uudestaan! Mä taisin mainita siitä kuukausi takaperin ja tiiän ettei ite ota sitä helposti puheeks tai tuu ehdottaa että heeii mä varasin itelleni ajan sinne lääkäriin, ei ikinä :happy119

Hoitoihin liittyen aika monella parilla käynyt tosiaan niin, mihin zarar jo viittasi, että mieli muuttuu matkan varrella vaikka kuinka tiukka ei olisi aluksi ollut, kun aikaa kuluu ja pureskellaan pikkuhiljaa asioita ja jos lasta ei ala kuulumaan ja kaipuu kuitenkin kasvaa. Toki kaikilla ei mieli muutu ja ei tarvitsekaan muuttua jos molemmille se on ok. Mutta se on toki ikävää jos toinen haluaisi hoitoihin ja toinen ei eikä kummankaan mieli muutu vuosien myötä. Paljon keskusteltavaa ja pohdittavaa siinä tilanteessa.

No lähinnä mua on tutkittu et sä ihan väärin muista :grin oli puhetta että koronan aikana saatais se kilppari sinne 2.5 ja vähän sitä painoa pois mutta sehän oli siellä jo ilman lääkitystä... se voi olla ettei tarkasti tiiä mitä tehtäis, mainitsin mä sille että voisko hän käydä yksityisellä tutkimassa siemennesteen mutta en saannu kommenttia. Hän on ehkä vähän semmonen että tarvii aikaa ittekseen pohtia tai sulatella asiaa, voisinhan mä mainita sen sille joskus uudestaan! Mä taisin mainita siitä kuukausi takaperin ja tiiän ettei ite ota sitä helposti puheeks tai tuu ehdottaa että heeii mä varasin itelleni ajan sinne lääkäriin, ei ikinä :happy119

Joo hyvinkin voi mieli vielä ajan myötä muuttua varsinkin kun tiiät et tarvii sulatteluaikaa :) mut välillä kannattaa tosiaan keskustella uudestaan:)

Ootko uskaltanu viel ehdottaa että hakisit lähetteen julkisen hoitoihin?

Meilläkin on mies sanonut, ettei hoitoihin halua lähteä, joten joko tulee luomuna tai sitten ei ollenkaan. :confused005
Niin eikä toista voi pakottaa :grumpy: mies on meillä kanssa sanonnu että meijän on myös hyvä näin (ja onhan se juurikin niin), ja kyllä tykätään matkustaa suomessa ja muualla niin sitte tehään niitä asioita, mutta jos näin on niin oon mä tietysti surullinen vaikkei ne hoidotkaan mitään takais. Mutta ei se siltibsaa mua läjtemään tästä muuten ihanasta parisuhteesta mä toivon ihmettä :dance011

Joo hyvinkin voi mieli vielä ajan myötä muuttua varsinkin kun tiiät et tarvii sulatteluaikaa :) mut välillä kannattaa tosiaan keskustella uudestaan:)

Ootko uskaltanu viel ehdottaa että hakisit lähetteen julkisen hoitoihin?
Joo, hänhän oli kakskymmpisenä sitä mieltä ettei koskaan halua lapsia ja nyt kyllä huomaan että hänkin sitä haluaa ja siitä asiasta ollaan samaa mieltä ja halutaan sitä yhtä paljon välillä varmaan mies vielä enemmänkin.

Mulla oli se gyne ja ne labrat sen työreissun aikana ettei olla keretty puhuu. vappu viikko oli sen verran hullu töissä että oltiin molemmat ihan loppu. Mutta jossain vaiheessa varmasti otan puheeks kun tulee hyvä hetki. Pääsis vaikka ravintolaan syömään pois kotoolta :greet025

Niin eikä toista voi pakottaa :grumpy: mies on meillä kanssa sanonnu että meijän on myös hyvä näin (ja onhan se juurikin niin), ja kyllä tykätään matkustaa suomessa ja muualla niin sitte tehään niitä asioita, mutta jos näin on niin oon mä tietysti surullinen vaikkei ne hoidotkaan mitään takais. Mutta ei se siltibsaa mua läjtemään tästä muuten ihanasta parisuhteesta mä toivon ihmettä :dance011
Näinhän se on, että ei sitä oikeen pakottamaankaan voi alkaa. Toivottavasti teillä kuitenkin vielä mies suostuisi hoitoihin, jos ei luomuna tärppää! :)

Mun suosikkipaikka vakaville keskusteluille on aina ollut sauna :) Siellä ei ole mitään muita häiriötekijöitä, kuten telkkaria tai kännykkää, on yleensä rento fiilis ja sopivasti hämärää. Tulee vielä istuttua vierekkäin, eikä naamatusten, ei tartte katsoa toista silmiin ja näyttää omia ilmeitä ja tunteita :hilarious::rolleyes: Ensimmäistä yrittäessä tuli aina kaikki lapsettomuuteen liittyvät keskustelut käytyä saunassa, silloin vielä oli itsellekin vaikeaa puhua aiheesta ja tosiaan näyttää ihan avoimesti että tää asia tuntuu ihan helvetin kauhealta.

Nykyäänhän me puhutaan kaikki ruokapöydässä :hilarious: Sujuvasti on keskusteltu purkkiin runkkaamisesta ja muusta mukavasta samalla kun vedetään makaroonilaatikkoa naamariin :hungry:

Yks hyvä paikka on auto, sauna olis hyvä meillä ei oo saunaa :sad015 toi vastakkain istuminen on just vähä sellanen... vaikka tämonesti ulkona syödessä on sopivan rento fiilis puhuu henkeviä. Toinen meillä on ihan viestit, sillä mä oon sannu öuvan pillereitten lopettamiseen saa miettiä ittekseen eikä tarvii kattoo silmiin :laughing002

Muuten tää ei liity tähän lapsentekoon mitenkään, mut kun täällä oli niitä suolisto-ongelmaisia (minä mukaan lukien :grin)
Niin kannattaa kokeilla l. Glutamiini, jos ei ole koskaan kokeillut. Joissain maitohappobakteereissa on sitä myös. Ite käytän puhdistamon jauhetta, joka sekoitetaan veteen. Mut tästä oli mielestäni jossain ihan tutkimustakin, että mm. Chronin tautia sairastaville suositellaan sitä, kun tekee jonkinlaista kalvoa suoliston pintaan suojaten sitä. Mulla se paransi aikanaan alkavan vatsahaavan kun käytin tukilääkkeenä vatsansuojalääkkeiden kanssa. Lisäksi se tukee keliakiassa suolinukan toipumista ja auttaa maitohappobakteereja kiinnittymään suolen pintaan. Treenaajat käyttää lihasten palautteluun :)
Otin takas käyttöön tän, kun mulla parani vastustuskyky ja monet allergiat lievittyi tällä :rolleyes:

Tosin en tiedä, et saako raskauden aikana käyttää, mut yrityksen aikana ainakin :)

Pahoittelut Kp ykkösistä ja negoista testeistä :sorry:

On tullu niin paljon tekstiä ettei mukana meinaa pysyä, tai ainakaan kaikkia kommentoida. Mut ihanan aktiivista! :) Meillä puhutaan kyllä arkoja asioita välillä missä sattuu, mies yleensä saattaa sit humalassa avautua, on muutakin humalassa sellanen rakkauden tunnustaja takiainen että huhhu:hilarious: Mutta niinkun joku jo sanoi, ajatukset hoitoihin lähdöistä voi hyvinkin muuttua ajan kanssa. Miehille se varmaan on sellanen miehinen juttu ja kovempi kynnys lähteä hoitoihin? Vaikka ne joutuu vaan runkkaan ja naisia sörkitään sit senkin edestä :grin Olis muuten kiva kuulla paljonko se sperman tutkimus analyysi maksaa? Voishan laittaa ton äijän runkkaan purkkiin, vaikka on parivuotta sitten vissiin käyny mutta tulispa sekin varmistettua uudestaan..

Omanapa: JES. jotain hyvää edes tapahtuu. Mun oma asunto on ollut viikon myynnissä ja tänään jo myin sen :troll: outoa, haikeaa mutta päästään nyt suunnittelemaan ihan omaa yhteistä kotia johon on varmasti vielä matkaa, mutta saapahan muuta kuumeiltavaa:shy:

Mun mielestä kaikista rasittavinta tässä yrityksessä on se, kun ei tiedä koska se tärppää. Ja se kun tiedät että et todellakaan oo se yksilö kuka tulee raskaaks kun haistat miehen kalsareita. Mun etappi on syyskuussa, enkä tiedä miten selviän sen etapin yli jos tärppiä ei oo sillon viimestään tullu. Tuntuu niin hölmöltä että esikoiseen meni vuosi ja nyt tähän keskenmenneeseen (toki eri kumppani) meni 6kk, tuntuu hölmöltä että siihen nyt menisi sitten kauemmin aikaa, mutta kun sitä ei ikinä tiedä. :arghh:

Hei joo totta! Meilläkin auto ja sauna on niitä parhaita keskustelupaikkoja! Toki muuallakin tulee puhuttua mutta noissa mieskin osallistuu jotenkin eri tavalla.

Pahoittelut Kp ykkösistä ja negoista testeistä :sorry:

On tullu niin paljon tekstiä ettei mukana meinaa pysyä, tai ainakaan kaikkia kommentoida. Mut ihanan aktiivista! :) Meillä puhutaan kyllä arkoja asioita välillä missä sattuu, mies yleensä saattaa sit humalassa avautua, on muutakin humalassa sellanen rakkauden tunnustaja takiainen että huhhu:hilarious: Mutta niinkun joku jo sanoi, ajatukset hoitoihin lähdöistä voi hyvinkin muuttua ajan kanssa. Miehille se varmaan on sellanen miehinen juttu ja kovempi kynnys lähteä hoitoihin? Vaikka ne joutuu vaan runkkaan ja naisia sörkitään sit senkin edestä :grin Olis muuten kiva kuulla paljonko se sperman tutkimus analyysi maksaa? Voishan laittaa ton äijän runkkaan purkkiin, vaikka on parivuotta sitten vissiin käyny mutta tulispa sekin varmistettua uudestaan..

Omanapa: JES. jotain hyvää edes tapahtuu. Mun oma asunto on ollut viikon myynnissä ja tänään jo myin sen :troll: outoa, haikeaa mutta päästään nyt suunnittelemaan ihan omaa yhteistä kotia johon on varmasti vielä matkaa, mutta saapahan muuta kuumeiltavaa:shy:

Mun mielestä kaikista rasittavinta tässä yrityksessä on se, kun ei tiedä koska se tärppää. Ja se kun tiedät että et todellakaan oo se yksilö kuka tulee raskaaks kun haistat miehen kalsareita. Mun etappi on syyskuussa, enkä tiedä miten selviän sen etapin yli jos tärppiä ei oo sillon viimestään tullu. Tuntuu niin hölmöltä että esikoiseen meni vuosi ja nyt tähän keskenmenneeseen (toki eri kumppani) meni 6kk, tuntuu hölmöltä että siihen nyt menisi sitten kauemmin aikaa, mutta kun sitä ei ikinä tiedä. :arghh:

Peukku siis kämpän myynnille! Mäki sain omani myytyä vuosi sitten parissa päivässä :)
Yksityisellä maksoi n. 80e sperma-analyysi.

Peukku siis kämpän myynnille! Mäki sain omani myytyä vuosi sitten parissa päivässä :)
Yksityisellä maksoi n. 80e sperma-analyysi.

Jep! Nyt jos kaikki menee vielä hyvin loppuun asti niin ei tarvi murehtia vuokralaisten hankkimisesta yms. Haluisin niin tehdä remonttia ja laittaa pihaa. Ollaan siis vuokralla tällähetkellä omakotitalossa jossa vesinäkymä ikkunasta, ja mä vaan niin rakastan tätä maisemaa :hilarious:
No ei oo pahan hintainen kyllä :) kuhan saa ton yhden vielä lähtemään eri paikkakunnalle, muutenhan se varmaan vaan naureskelee kuinka runkuttelee purkkiin :hilarious:

Takaisin