Kiitos, sitä tarvitaan
Eilisen kohtauksen jälkeen nukuin 15h putkeen.. Että ei tää ihan normaalia elämää ole

Mutta minkä teet, ei ihminen sairauksiaan valitse, vaikka mietin monesti mitä olen tehnyt väärin elämässäni, kun olen tämän taakan itselleni saanut. Samoinhan se on lapsettomuudenkin kanssa, ei sitä useinkaan valita, vaan se tulee kysymättä ja kaipa se onkin siksikin niin vaikeaa, kun ei ole voinut siihen vaikuttaa.
Tänään vedin sen lääkärin määräämät 40mg "estoksi", joka ei kyllä auta oikein mihinkään. Mulla itselläni on vaan se tunne, ettei tää nyt oo pelkkää urtikariaa, jotenkin vaan tuntuu siltä, että tässä on nyt muutakin ja ehkä elämänmittaista mukana.
Oon oikeestaan joka päivä vähän turvonnut jostain kohtaa, nyt ei oo enää sormet, mut kitalaki ja vatsa sekä vähän reidet. Vatsakipukin ollut tänään allergialääkkeistä ja vatsansuojalääkkeistä huolimatta törkeää. Oikeestaan aloin miettimään, että tää on mulla ollut jo lapsesta tai nuoresta saakka, mitä lie ikinä onkaan, mut esim. Lapsena olin ylipainoinen, koska mulla oli sellanen kestoturvotus, sit se katos ihan taivaan tuuliin teini-iässä mut pari vuotta siitä eteenpäin rupesin saamaan näitä kohtauksia, joita hoidettiin allergioina, osa niistä olikin sitä, mutta osa oli jotain ihan omaa luokkaansa, ne turvotukset oli onneks lievempiä eikä tulleet suun alueelle. Sit ei ollu vuosiin mitään, paitsi kun söin keltarauhashormonia oireet palas ja sit kun lopetin niin asteittain sammui. Vatsakipukohtaukset on aina laitettu mulla ärtyvän suolen piikkiin tai sit allergioiden, mut nää kohtaukset onkii olleet varmaan joko tätä suolen autoimmuuni tulehdusta tai sitten sitä hae:a. Mikään lääke niihin ei kuitenkaan oo oikein ikinä tehonnut ja niitäkin ollut jo lapsesta saakka. Ainoastaan parin vuoden jälkeen viljaton poisti osan oireilusta, mut nyt siihen ei enää näytä auttavan mikään lääkkeistä ruokavalioon. Yritän kuitenkin nyt tota histamiinitonta ja viljatonta edelleen, kunnes tulee jotain tietoa jatkoista. Ja jos tää on autoimmuunia, niin sit pyydän kyllä jotain vahvempaa droppia (oonhan mä vetänyt nyt näitä allergiatabuja yli 1kk ilman minkäänlaista vastetta) - pahinta on jos tää onkin molempia ihosairauksia.
Mä kuitenkin juttelin miehen kanssa ja sitten me sovittiin, että jos olo on ees vähän ok huomenna eikä kurkku oo turvonnut, niin mennään pienelle pyörälenkille. Ihan rauhalliselle ja lääkekassin otan mukaani.
Eikä pitäis ajatella näin synkästi, mutta ilman mun miestä, olisin vetänyt itteni jo kiikkuun varmaan aika päivät sitten - en vaan käsitä, miten se jaksaa rakastaa mua, vaikka tää on sillekin varmaan äärimmäisen raskasta. Mieskin on selkeesti alkanu tajuumaan, että nää mun kohtaukset on jotain enemmän, kun vaan allergiaa tai pieniä pulmia, että jokuhan se on, miksi näitä tulee. Sit se saattaa aamuisin käydä kysymässä oonko hengissä, kun mitään ei kuulu eikä vaadi mua tekemään kotihommiakaan, kun olon mukaan mennään

Mut paha olo tulee itselle siitä, kun haluis kovasti tehdä itekin enemmän, mut ei vaan pysty.
Ja nyt kun nää kohtaukset on tulleet tutuiksi niin oon tajunnut et ahdistus ja masennus liittyy jotenkin oudosti näihin (en tiiä onko se joku ennakko-oire vai kohtauksien aikana esiintyvä tila, mut näihin se liittyy)
Mut joo eipä muuta, musta tuntuu et ovuloin kuitenkin näiden lääkkeiden läpi, kun ovistestit on alkanu tummua

Mun keho on vissiin aivan sekasin näistä hormoneista
Mut ei auta kun vaan toivoo, et saisin tän ihme homman nyt johonkin hoitotasapainoon. Päivät on niin raskaita ja välillä vaikeitakin, mut toivoa on oltava aina. Sillä mennään mitä on annettu.