Raskaaksi 2019

Te joilla nännit tissit reagoi niin onko nänni tummunut teillä siis toi ihan nänninipukka? Mulla se on ihan melkii mustat ihan ku olis mustelmat. On ne tummunut aiemmin mut ei noin paljon.

Sit hiki ja kaikki hajut on tosi voimakkaasti esillä ja oon ärtynyt mikä ei oo mulle ominaista yhtään. Tykkään tehdä puolesta mut tänään en kestä mitään ja sit semmonen outo kiiltävä naama ja silmät kiiluu mikä jatkunut tosta ku luulin et ovis oli viikko sitten mut kaks päivää sitten tuli limat ja oireet ja näin oletin et oli vasta ovis ku hymykin eli en tiedä mitä hemmetin oireita nämä on. Liekö reuma. Tosi metallin makua suussa ja semmonen outo olo. Hiki puskee mikä ei oo mulle ominaista yhtään

Aa ja ku teen nopeita liikkeitä niin tosi repivä tunne alavatsan seudulla mitä luulin että johtuu ku masu sekaisin mut se olikin yskiminen ja nopeat nousut

Voi ei:Heartred:hilarious: mutta ymmärrän, aina ei pysty olee rakentava. Ärsyynnyn harvoin, mutta kun suutun, niin vati on aina myös totaalisen nurin, niin jotenkin osaan kuvitella meidät tohon samaan tilanteeseen jostain muusta asiasta:grin

Esim. Mun ukko osti eilen yhtäkkiä veneen:banghead: olin ihan et no mitäs piippiä. Kaikilla se kalakavereilla on vene, että hän ei todella olis tarvinnut sellaista kun kumminkaan eivät jokainen kalasta omasta veneestä. Kunnon pälli! Mut kun "halvalla" sai:hilarious: voi vitalis tätä materialismionnellisuutta:angry4 Olispa se yhtä suurella innolla ostamassa meille etupihaan kivilaattoja:banghead:

Aasinsiltana oon meille ei ikinä tuu vauvaa raivolla kaivanut 10 neliön alueen maata tosta pihalta, et sais uutta maata ja laattaa tohon. Ei tarvii taas salilla käydä:hilarious:
Voit kertoa miehellesi että veneenomistajalla on tasan kaksi hienoa hetkeä elämässä sen kanssa. Se kun sen veneen ostaa ja se kun sen veneen myy. Sama pätee hevosiin :D

Keskussairaala uutisoi, että alottavat ens viikolla kiireettömät leikkaukset, mitä tässä vaiheessa voittona pidettäköön. Ehkäpä polienki toiminta pikkuhiljaa käynnistyy.
Systeri on Oysissa cardiotoimenpideyksikössä töissä ja sanoi viime viikolla että pakko aloittaa myös kiireettömät toimenpiteet kun ei hoitohenkilökuntaa voi pitää "tyhjän panttina" kun varattua henkilökuntaa ei sitten ookkaan tarvittu koronan hoitoon. Joten eiköhän näitä kaikkia aleta purkaa pikkuhiljaa :)

Täällä on vissiin ovis tuloillaan. Tänään aamusta oli vatsaoireita, yöllä nukuin huonosti, yöhikoilu taas alkanut ja oli jotenkin energinen olo tästä koomassa huolimatta :grin
Mulla kyllä muuttunut toi hormonitoiminta tosi rajusti sen km. jälkeen. Ennen oli tosi olemattomat ovisoireet, nyt niitä ei voi olla huomaamatta. Mä jotenkin luulen, että tää masennuskin liittyy jotenkin näihin muuttuneisiin hormoneihin. Mä ilmeisesti reagoin todella herkästi näihin muutoksiin, sillä pillereiden jälkeenkin meni puoli vuotta ennen kun hormonitoiminta oli normaalilla tasolla :wideyed:
Tosi yksilöllistä kai tämä sitten.
Onko teillä ollut km jälkeen muutoksia hormoneissa, että tuntuuko oireet voimakkaammin tai onko iho, hiukset tms kokenut muutoksia raskauden/km jälkeen?
Mä en ikinä oo hikoillu näin paljon, sit toi iho on sairaan huonossa kunnossa, se on ohut ja kuiva ja tää urtikaria +akne :hilarious:
Sit hiukset tippuu päästä, ikenet vuotaa vähän väliä, mielialat heittää, rinnoissa muutoksia pitkin kiertoa ja mitä näitä nyt on :yuck:
Labroihin meen 3vkon kuluttua uudelleen, kun ihopoli halus tutkia kilppareita myöden viel uudestaan kaikki, ettei oo liikatoiminnan puolelle mennyt + allergia- ja ihokokeet, sokrut yms. :)
Ja joo, muuten ei mitään ihmeempiä, lääkkeet alkaneet jo jonkin verran tehota. Ei ainakaan vaikeeta turpoilua oo nyt esiintynyt :shy:

Täällä on vissiin ovis tuloillaan. Tänään aamusta oli vatsaoireita, yöllä nukuin huonosti, yöhikoilu taas alkanut ja oli jotenkin energinen olo tästä koomassa huolimatta :grin
Mulla kyllä muuttunut toi hormonitoiminta tosi rajusti sen km. jälkeen. Ennen oli tosi olemattomat ovisoireet, nyt niitä ei voi olla huomaamatta. Mä jotenkin luulen, että tää masennuskin liittyy jotenkin näihin muuttuneisiin hormoneihin. Mä ilmeisesti reagoin todella herkästi näihin muutoksiin, sillä pillereiden jälkeenkin meni puoli vuotta ennen kun hormonitoiminta oli normaalilla tasolla :wideyed:
Tosi yksilöllistä kai tämä sitten.
Onko teillä ollut km jälkeen muutoksia hormoneissa, että tuntuuko oireet voimakkaammin tai onko iho, hiukset tms kokenut muutoksia raskauden/km jälkeen?
Mä en ikinä oo hikoillu näin paljon, sit toi iho on sairaan huonossa kunnossa, se on ohut ja kuiva ja tää urtikaria +akne :hilarious:
Sit hiukset tippuu päästä, ikenet vuotaa vähän väliä, mielialat heittää, rinnoissa muutoksia pitkin kiertoa ja mitä näitä nyt on :yuck:
Labroihin meen 3vkon kuluttua uudelleen, kun ihopoli halus tutkia kilppareita myöden viel uudestaan kaikki, ettei oo liikatoiminnan puolelle mennyt + allergia- ja ihokokeet, sokrut yms. :)
Ja joo, muuten ei mitään ihmeempiä, lääkkeet alkaneet jo jonkin verran tehota. Ei ainakaan vaikeeta turpoilua oo nyt esiintynyt :shy:

Mulla on ollut estrogeenit matalalla keskenmenojen jälkeen.. Tulee just tota hikoilua, iho ja limakalvot kuivat, päänsärkyjä ja ahdistusta.

Mulla on semmonen et reagoin paljon noihin hormoneihin mut ei mun mielestä näin paljon noi oo tummunut ja sit se että ne ei oo kipeet ja et en oo rauhallinen vaan hyperaktiivinen ja tosi äreä eikä mul noita oo paljon ollut PMS aikaan

Niin hieno juttu, että meinaavat aloittaa hoitoja taas jollain tasolla! Sisko on tekonivelsairaalassa töissä ja sanoi, että aika paljon saanut seisoskella tumput suorana monella osastolla väkeä. Pakko tosiaan availla myös muuta terveydenhoitoa kuin ainaista koronaa :dead:

Mut sit ihan totaalisen ja täysin omanapa! I am backkkkk! Mies yllätti positiivisesti (tietenkin näin päivää oviksen jälkeen)! Eli ei tätä ihan voi yk1 laskea, mutta ainakin totesi nyt, että "Jos sitä nyt sitten pari kertaa kokeiltaisiin." Tää on mulle ihan erävoitto tässä taistelussa :happy093

Mulla on ollut estrogeenit matalalla keskenmenojen jälkeen.. Tulee just tota hikoilua, iho ja limakalvot kuivat, päänsärkyjä ja ahdistusta.

Mä epäilin tätä myös itselläni. Kun sain jonkin sortin ylikunnon aikaiseksi km jälkeen ja nyt vasta kun oon ollut liikkumatta sen pian 2kk niin puskenut nuo kaikki oireet tosi rajuna pintaan. Päänsärkyjäkin ollut. Mut nyt vähän alkanut rauhottuu, kun oon vaan lepäilly, syönyt hyvin (etenkin viljaa, mullahan tää hormonitoiminta romahti viljattomalla) sekä syönyt allergialääkkeitä. Tosin toisilla tuo estrogeeni ilmeisesti romahtaa juuri keskenmenojen jälkeen, kuulun varmaan siihen kategoriaan sitten :oops:

Niin hieno juttu, että meinaavat aloittaa hoitoja taas jollain tasolla! Sisko on tekonivelsairaalassa töissä ja sanoi, että aika paljon saanut seisoskella tumput suorana monella osastolla väkeä. Pakko tosiaan availla myös muuta terveydenhoitoa kuin ainaista koronaa :dead:

Mut sit ihan totaalisen ja täysin omanapa! I am backkkkk! Mies yllätti positiivisesti (tietenkin näin päivää oviksen jälkeen)! Eli ei tätä ihan voi yk1 laskea, mutta ainakin totesi nyt, että "Jos sitä nyt sitten pari kertaa kokeiltaisiin." Tää on mulle ihan erävoitto tässä taistelussa :happy093

Katsohan, kannatti kaataa vati:thumright

Tänään lapioin toiset 20 kärryllistä maata ja käytiin hakee meille kasa kiviä. Ihan näin fyysiseen työhön oo taas tottunutkaan. Joka paikkaa särkee:arghh: nyt sohvalle ja lasi viiniä:p

Twisted, jep, oon samaa mieltä:hilarious: sinne se ukko taas pakeni venettä ropaamaan. Kävi jotakin osia siihen tänään ostamassa. Saas nähdä millainen rahareikä tämä "halpa" ostos taas oli:troll:

Ihanaa lauantaita naiset :Heartred
mä heitän pitkälleen sohvalle ja nautin.

edit: pitää yrittää ees välillä hengähtää tän vauvankaipuun ja kaiken p***** keskellä.

Liitteet

• 97826804-0AE3-41DF-82B6-996A61C731B8.jpeg
    97826804-0AE3-41DF-82B6-996A61C731B8.jpeg
    19.9 KB · Katsottu: 196
Muokattu viimeksi:
Mä yritin juoda punkkua mut iski huono olo.. jäi lasi juomatta.. sitten kaikki hajut iskee mulle niin vahvasti etten kykene oleen. Ajattelin käyttää koiran ja mennä nukkumaan että saa vihdoinkin nukuttua ku hermot kireällä koko päivän ja säikytti noi nännit ku tuntuu et ne muuttuu hyvin oudosti. Oon kuullu että raynaudin syndrooman takia juuri nännit voi tummua ettei veri kierrä mut se on yleensä kivuliasta. Nyt ei mitään ja ei satu just yhtään

Vai muidenkin miehet ostellu veneitä, omani osti just toisen :banghead::banghead::banghead::hilarious:
Mulla ei ihme kyllä menkat alkanukkaan vielä tänään. (kp29/28).Yleensä luteaali ollu max 12, mutta nyt on sitten 13 kun menkat huomenna kyllä alkaa. Tänään tullu vaaleanpunaista useamman kerran, tosin ei enää illasta, mutta hanat aukeaa varmasti aamulla noustessa.
Vietettiin ihanaa päivää mökillä ja siltä kyllä tuntuukin, jalkoja ihan kipottaa.. Mut olipahan ihana käydä ajelemassa mettäteitä koirien juostessa vieressä(mulla on viiskymppinen derbi) ja touhuta pihalla koko päivä :Heartred
Mies ja esikoinen jäi mökille yöksikin, saavat viettää vähän laatuaikaa miesten kesken ja mennään pienempien kans huomenna sit takas päivää viettämään taas :)
Lämpenispä äkkiä, niin siirryttäis kokonaan maalle!

Muokattu viimeksi:
Kylläpä tuli taas masentava olo. En ymmärrä, miksi mä ees luen somea, kun alkaa vaan vituttaa ja surettaa. Vauva-uutisiahan siellä vaan on ja niitä, joissa elämä on niin ihanaa ja blaablaa. :facepalm:

Mitä pidemmän aikaa keskenmenosta on mennyt, sitä pahemmalta tuntuu :sorry: Mun kehossa ei tunnu toimivan mikään, ei oo vauvaa, mut ei oo terveyttäkään. Ei oo mitään.
On vaan suru, joka hajotti mut. :sad001

Kylläpä tuli taas masentava olo. En ymmärrä, miksi mä ees luen somea, kun alkaa vaan vituttaa ja surettaa. Vauva-uutisiahan siellä vaan on ja niitä, joissa elämä on niin ihanaa ja blaablaa. :facepalm:

Mitä pidemmän aikaa keskenmenosta on mennyt, sitä pahemmalta tuntuu :sorry: Mun kehossa ei tunnu toimivan mikään, ei oo vauvaa, mut ei oo terveyttäkään. Ei oo mitään.
On vaan suru, joka hajotti mut. :sad001
Kyllä se siitä. Mä en oo kunnolla surrut mun menetystä ja mentiin yli turva-ajan niin kkm oli ikävä kuulla. En oo käsitellyt mutta ultrakuva on jääkaapin ovessa. Mulla paljon oireilua ollut mut nyt on niin himmeät oireet että ei mitään käryä kierrosta. Noi hormonit vaikuttavat muhun kovemmin mutta nyt on jo toi et ei pysty alkoholia yhtään ottaa ja tosiaan hajut ällöttää ja tuntuu nenään tosi voimakkaasti. Myös väsynyt olo. Allergia on laantunut mut edelleen viiltelee kohdun tienoilla ja mä tunsin toissayönä selvät kaksi poksahdusta tuolla alhaalla ja sit sen jälkeen alko tää PMS oireilu ja mä oon ihmeen äreä koko ajan

Mä pidän nyt hengähdystaukoa koko vauva hommasta, alkoi sellanen ahdistus heti aamusta että nyt on pakko yrittää ajatella jotain muuta. Voihan se olla että palaan taas oviksen aikaan tai heti huomenna :hilarious:. Alotin Terot eilen ja nyt Jes vihdoin pyyhkiessä sitä itseään.

:dance011 eli korkkasitteko tänään? Ja onko varma et tänään dpo1? :rolleyes:

Mä avauduin taas yhdelle ystävälle meidän lapsettomuusasioista. En tiiä miks mut hyvin usein kun kerroin näitä aika henkilökohtaisiakin juttuja ystäville jotka eivät ole tahattomasti lapsettomia niin alkaa itseä hirveästi ahdistamaan jälkeenpäin. Nytkin tuntuu ettei pysty keskittymään ja joku vaivaa takaraivossa ja mietityttää että kerroin vaikka ei siinä mitään pahaa sinänsä ole. Onko tää häpeä vai mikä tunne tässä taustalla, miksi tää syntyy.. En osaa oikein selittää mut tiiättekö mitä tarkoitan?

Takaisin