Raskaaksi 2019

ovistikulla tänään ettei kaikki rtestit oo taas heti käytetty. nyt kirkui täysin punaisena, eilinen rtesti ilman pidätystä luetaan jo plussaks. aamulla voin kuvata tänne taas.

mikäs tilanne sun kierrossa on?
Kuulostaa hyvälle!! Onnea jo etukäteen!!
No mulla ei oikein oo. Kp 21 menossa, ovistikut tummia kuten joku kuva tuolla näyttää. Limis tosiaan oli kp18 ihan viivamainen nolla ja munasarjat tyhjää täys. Mut mä olenkin kalkkiviivoilla tässä lisääntymisessä, toistakymmentä vuotta jo hangattu enemmän tai vähemmän vaikeasti näitä lapsia. Että testejä on tullu tehtyä varmaan 10tonnin edestä :laughing001 Mutta täällä kuikuillaan vielä ja tikkuja uitellaaan :greet015
Muok. Mulla siis pian 2v imetettäväkin viel tässä sopassa :angelic:

Muokattu viimeksi:
Mieshän nimenomaan saa olla mukana synnytyksessä, mutta ei osastolla synnytyksen jälkeen. Joissain sairaaloissa on myös rajaus, ettei saa olla mukana avautumisvaiheessa, jos synnyttäjä on silloin osastolla eikä salissa.

Ainii @Turvonnut mehän oltiin syksyllä tuolla imetyskerjussa. En muistanukaan. Onnea tosiaan ja toivon et pysyy nyt mukana! Vaikuttiko raskaus imetykseen mitenkään?

Kuulostaa hyvälle!! Onnea jo etukäteen!!
No mulla ei oikein oo. Kp 21 menossa, ovistikut tummia kuten joku kuva tuolla näyttää. Limis tosiaan oli kp18 ihan viivamainen nolla ja munasarjat tyhjää täys. Mut mä olenkin kalkkiviivoilla tässä lisääntymisessä, toistakymmentä vuotta jo hangattu enemmän tai vähemmän vaikeasti näitä lapsia. Että testejä on tullu tehtyä varmaan 10tonnin edestä :laughing001 Mutta täällä kuikuillaan vielä ja tikkuja uitellaaan :greet015
Muok. Mulla siis pian 2v imetettäväkin viel tässä sopassa :angelic:
onneksi on tullut tuommoinen pian 2v imetettäväkin sopan keskellä :Heartred
kuulostat kyllä todella kokeneelta näissä. itekin on tullu pyörittyä useampi vuos täällä palstalla, mut ei oo tullu varmaan koskaan kysyttyä sun tilannetta tarkemmin. tosi valitettavaa ettei tärppää millään, ihanaa että jaksatte vielä noin pitkän taipaleen jälkeen yrittää:thumright
onko kaikki keinot käytetty?

Ainii @Turvonnut mehän oltiin syksyllä tuolla imetyskerjussa. En muistanukaan. Onnea tosiaan ja toivon et pysyy nyt mukana! Vaikuttiko raskaus imetykseen mitenkään?
samaa muistelin et sinä vastailit silloinkin aktiivisesti mun viesteihin.
sain tosiaan sen kkm varmaan jo lokakuussa mut todettiin joulukuussa (lääkkeillä tuli vasta vuoto) ni lopetin imetyksen 1.1.20.
pääkoppani varmaan ajatteli, että imetys olisi aiheuttanut oman osansa kkm, koska kohtu supistelee jonkunverran (tuskin teki oikeasti mitään keskenmenoa) ja imetys pilasi yöunet minulta ja taaperolta ni oli oikea hetki lopettaa.
milloin teillä tulee 2v täyteen? mietin et eihän oltu toukokuisten -ryhmässä yhtäaikaa?
niin ja vastataas kysymyksees :wink eli ei vaikuttanut niihin vähäisiin viikkoihin mitenkään. kyl tuntui saavan maitoa.

onneksi on tullut tuommoinen pian 2v imetettäväkin sopan keskellä :Heartred
kuulostat kyllä todella kokeneelta näissä. itekin on tullu pyörittyä useampi vuos täällä palstalla, mut ei oo tullu varmaan koskaan kysyttyä sun tilannetta tarkemmin. tosi valitettavaa ettei tärppää millään, ihanaa että jaksatte vielä noin pitkän taipaleen jälkeen yrittää:thumright
onko kaikki keinot käytetty?
Kyllä ne on. Hoidot on koluttu vuosia sitte. Mun piti olla lisääntymiskyvytön mutta niin vaan tuo 2018 sai alkunsa. Nyt tilanne on hiipunu aika huonoksi, gynen mukaan. Että lähinnä roikun täällä syystä ”en tiedä”.. en enää ihmeisiin oikein usko. Mut ehkäistä ei, ”viimeiseen munaan”- niinku palstakaveri sanoo <3

samaa muistelin et sinä vastailit silloinkin aktiivisesti mun viesteihin.
sain tosiaan sen kkm varmaan jo lokakuussa mut todettiin joulukuussa (lääkkeillä tuli vasta vuoto) ni lopetin imetyksen 1.1.20.
pääkoppani varmaan ajatteli, että imetys olisi aiheuttanut oman osansa kkm, koska kohtu supistelee jonkunverran (tuskin teki oikeasti mitään keskenmenoa) ja imetys pilasi yöunet minulta ja taaperolta ni oli oikea hetki lopettaa.
milloin teillä tulee 2v täyteen? mietin et eihän oltu toukokuisten -ryhmässä yhtäaikaa?
Joo en mä täällä kirjotellu raskaana enkä silloin muutenkaan. Imettäessä eksyin imettävien ryhmään ja siitä tuonne ”ikäneitoihin”. Kesäkuussa tulee.
Miten sulla muute rinnar reagoi oviksiim ja raskauteen? Huomasitko eroa?
Ja pahoittelut km :( vielä näin jälkikäteen

Kyllä ne on. Hoidot on koluttu vuosia sitte. Mun piti olla lisääntymiskyvytön mutta niin vaan tuo 2018 sai alkunsa. Nyt tilanne on hiipunu aika huonoksi, gynen mukaan. Että lähinnä roikun täällä syystä ”en tiedä”.. en enää ihmeisiin oikein usko. Mut ehkäistä ei, ”viimeiseen munaan”- niinku palstakaveri sanoo :Heartred
Aivan. Onneksi on se yksi ihme siunaantunut vaikka varmasti harmittaa kovasti, mutta jos alkujaankin on tuommoinen diagnoosi tullu ni on varmasti kasvanut siihen. vaikea luopua yrityksestä.

Aivan. Onneksi on se yksi ihme siunaantunut vaikka varmasti harmittaa kovasti, mutta jos alkujaankin on tuommoinen diagnoosi tullu ni on varmasti kasvanut siihen. vaikea luopua yrityksestä.
Näinhän se on. Aina yhtä vaikeaa tilanteesta riippumatta <3

Joo en mä täällä kirjotellu raskaana enkä silloin muutenkaan. Imettäessä eksyin imettävien ryhmään ja siitä tuonne ”ikäneitoihin”. Kesäkuussa tulee.
Miten sulla muute rinnar reagoi oviksiim ja raskauteen? Huomasitko eroa?
Ja pahoittelut km :sad001 vielä näin jälkikäteen
tuntuu et ainakin nyt imetyksen loputtua rinnat ei oikein reagoinu mitenkään oviksiin eikä muuhunkaan.
nyt imetyksen lopetuksesta tuli se 3kk (jolloin rinnat ”palautunut”) ja nyt tämä hedelmöittyminen ni tuli se maidonnousuntunne muuten niin elottomiin rintoihin :laughing002
imetyksen lopetus tekee rinnat jotenkin ns. elottomiksi kunnes kudos lisääntyy rinnoissa ni ehkä sitten jotain pientä voi tuntua.
esikoista odottaessa rintani ei oireillu mitenkään muuten kuin nännipihat tummui.

tuntuu et ainakin nyt imetyksen loputtua rinnat ei oikein reagoinu mitenkään oviksiin eikä muuhunkaan.
nyt imetyksen lopetuksesta tuli se 3kk (jolloin rinnat ”palautunut”) ja nyt tämä hedelmöittyminen ni tuli se maidonnousuntunne muuten niin elottomiin rintoihin :laughing002
imetyksen lopetus tekee rinnat jotenkin ns. elottomiksi kunnes kudos lisääntyy rinnoissa ni ehkä sitten jotain pientä voi tuntua.
esikoista odottaessa rintani ei oireillu mitenkään muuten kuin nännipihat tummui.
Mites sillon km kun viel imetit? Tuntuiko tai vaikuttiko esim herumiseen tai nännien arkuuteen?
Muok ja siis niin joo, on mulla kaks isompaa lasta hoidoilla aikoinaan. Että sikäli varmasri maailman mittapuulla ”turhaa” enää valitan kohtaloani. Mut joo, vaikeaa se silti on sanokoon kuka mitä tahansa.

Mites sillon km kun viel imetit? Tuntuiko tai vaikuttiko esim herumiseen tai nännien arkuuteen?
Muok ja siis niin joo, on mulla kaks isompaa lasta hoidoilla aikoinaan. Että sikäli varmasri maailman mittapuulla ”turhaa” enää valitan kohtaloani. Mut joo, vaikeaa se silti on sanokoon kuka mitä tahansa.
vielä ihanempaa! eli on ollut hoidoista apua kuitenkin. jokainen saa tuntea asiat omalla tavallaan joten voin uskoa hyvin et silti vielä voi olla aiheetta murehtimiseen.
haluttu lapsiluku ei kaikilla pääty siihen kahteen tai kolmeen.
siis mulla ei vaikuttanut herumiseen, eikä arkuuteen, mutta varmasti olisi arkuuteen myös minun kohdalla vaikuttanut, jos raskaus olisi jatkunut pidemmälle. tai näin uskon. suurimmalla osalla kuulemma näin.
nauti imetystaipaleesta, se on kyllä parasta :Heartred

Kuinka monta päivää ennen ovista teillä yleensä alkaa ovistuntemukset?

Tässä mietin onko enää mitään saumaa koko ovikseen, kun ei vieläkään oikein mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan :banghead:

Mun ensimmäinen kunnon rakkaus kuollut. Hirveä päivä, onneksi on ystäviä ja tuo miespuoli tos. Hän on lohduttanut koko päivän.

Tieto et oma ensirakkaus on kuollut vain 28 vuotiaana on tosi raju ja itkin ihan tuskaitkua kuin olisin kovissa kivuissa ja siltä se tuntu. Kauhea miten kaikki vanhat tunteet vyöryy pintaan kun näin käy ja nyt yritän saada kuvia Suomesta tänne jotta näkee. Toki muistot jää ja pysyy..

<3

F5C2EEDF-AFB8-491B-8E74-5FCF8B71B1CA.jpeg
Jesbe
voimia suruun :Heartred

turotus mulla alkaa oviskivut n.päivää ennen plussatestiä

on se vahvistunut, mutta ei hirveesti.
tosin mullahan on tänään vasta oletettu menkkapäivä. onko tämä nyt ok? noi ovistestin viivat vaan näyttää liian hyviltä tuossa rinnalla :scratch

edit: lh kirkuu tänäänkin ilman pidätystä ja paljon juoneena

Liitteet

• 0E913030-4BCE-43A8-9F3D-0B483DBF0167.jpeg
    0E913030-4BCE-43A8-9F3D-0B483DBF0167.jpeg
    12.7 KB · Katsottu: 184
Muokattu viimeksi:
View attachment 87769 Jesbe voimia suruun :Heartred

tosin mullahan on tänään vasta oletettu menkkapäivä. onko tämä nyt ok? noi ovistestin viivat vaan näyttää liian hyviltä tuossa rinnalla :scratch

Plussahan se on! Onnea ja tarrasukkia :Heartred Viivan vahvuutta lienee muuten turha katsoa tai verrata toisiin, kun se vain itsellä on vahvistunut :) Joulukuinenko hän jo on?

View attachment 87769 Jesbe voimia suruun :Heartred

Viivan vahvuus ei aina kerro lopputulemaa tai sitä onko se ”liian haalea tai liian tumma”. Eikä sekään välttämättä mikä ”päivä” on menossa. Paljon riippuu mm kiinnittymishetkestä. Seuraavat päivät varmasti kertoo enemmän nyt sitä suuntaa. Joskus alku saattaa lähee tahmeammin ja sit nousu tapahtuu ns oikeaoppisesti.
mulla yhdessä raskaudessa hcg oli n 500 dpo 12 päivänä (ovis oli tiedossa). Lääkäri sanoi että on varma kaksosista koska hcg oli todella korkea. No yksi siellä oli mutta istukka oli vain muodostunut vauhdikkaasti ja toimi hyvin . Siitähän se hcg pitkälti kertoo. Vauvaa en syliin saanut koskaan. Hoidoalkuisissa hcg taas oli viitearvojen alarajalla molemmissa (muistaakseni 4+1 noin 100 paikkeilla) ja lapset syntyi normaalisti.
Kaverilla taas hcg oli todella matala ja nousi hitaasti, vauva syntyi. Kolmannella hcg nous tikkujen ja verikokeiden mukaan hitaasti ja oli kohdunulkoinen. Toisessa raSkaudessa taas nousi normaalisti tikkujen mukaan hyvin ja oli tuulimuna. Kaikki on siis aika pitkälti mahdollista :Heartred
Mun mielestä tuo näyttää ”normaalille” vahvuudelle tossa kohtaa jos näin voidaan edes sanoa :)

testailu ei lopu tähän. toivotaan, että
suunta olisi ylöspäin eikä notkahtais.

kiitos :Heartred joulukuinen olisi erittäin tervetullut :love7

Takaisin