Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Täällä 53kp viime viikolla kävin labrassa prolaktiini ja hcg virtsakoe versio oli tuo hcg. Prolaktiini normaali ei siis kierron pitkittyminen johtunu maitorauhashormoonin(prolaktiini):in koholla olemisesta ja joulukuussa otetiin kilppparit kokeet niin ei konsulttilääkäri puhelinpalveluiden kautta ollut sitä mieltä, että tarttisi ottaa ne uudestaan. Hoitajalta ohje ottaa perhesuunnitteluneuvolaan yhteys kierron pitkittymisen takia jos heillä vielä ois jotain mitä voisi tehdä. Sieltä ohje laajasti otettu jo labroja niin ei voi oikein enää mitään tehdä anto ohjeen, että pyytäisin keltarauhashormoonia terveysasemanlääkäriltä jos suostuisi kirjoittamaan sitä edes kokeilu mielessä :sad001 kai tässä jossain vaiheessa täytyy lähteä lääkäriin ykistyiseen. Kuulema voi olla jotain kiertohäiriöö taikka ihan luonnollista ongelmaa kun alle 1v synnytyksestä.

Heitsu, onko sulla ollut kierto koko ajan sekaisin synnytyksen jälkeen? Mullahan palas molemmista lapsista kierto vasta, kun lopetin imetyksen kokonaan reilun vuoden iässä. Sitä ennen ei ollut menkkoja ollenkaan...

Mä latasin kans nyt ton Flown. Merkkasin siihen nyt 2 edellisen kierron aamulämmöt ja appi pisti mun ovikset ihan eri paikkoihin kuin missä olin olettanut niiden olleen. Molemmat kerrat oli kyllä sellaisia, että oletan lämpöjen nousseen muun syyn takia. Viime viikolla mulla oli pientä flunssaa (Flow merkkas oviksen vasta siihen kp19, vaikka oletan sen olleen jo kp10-11) ja edeltävässä kierrossa hieman ylirasitusta/stressiä just lämpöjen vähän noustessa (sillon Flown mukaan ovis kp14, se saattaa kyllä olla melko lähellä oikeaa). Viime viikolle merkkasin myös sairastamista ti-pe, mut ei toi taida sitä huomioida ovista määrittäessä? Ennustaa nimittäin, että menkat alkais vasta 8pv päästä vaikka eilisestä asti jo tiputellut.

On muuten outo kierto tämä. Tosi, tosi vähäistä tiputtelua nyt toista päivää. Ennen lapsia mulla ei tiputellut koskaan ja nyt tätä kolmatta yrittäessäkin yleensä vaan se 1pv ja siitä pikkuhiljaa voimistunut. Nyt jo toka päivä menossa todella vähäistä.:confused:

Heitsu, onko sulla ollut kierto koko ajan sekaisin synnytyksen jälkeen? Mullahan palas molemmista lapsista kierto vasta, kun lopetin imetyksen kokonaan reilun vuoden iässä. Sitä ennen ei ollut menkkoja ollenkaan...

Mä latasin kans nyt ton Flown. Merkkasin siihen nyt 2 edellisen kierron aamulämmöt ja appi pisti mun ovikset ihan eri paikkoihin kuin missä olin olettanut niiden olleen. Molemmat kerrat oli kyllä sellaisia, että oletan lämpöjen nousseen muun syyn takia. Viime viikolla mulla oli pientä flunssaa (Flow merkkas oviksen vasta siihen kp19, vaikka oletan sen olleen jo kp10-11) ja edeltävässä kierrossa hieman ylirasitusta/stressiä just lämpöjen vähän noustessa (sillon Flown mukaan ovis kp14, se saattaa kyllä olla melko lähellä oikeaa). Viime viikolle merkkasin myös sairastamista ti-pe, mut ei toi taida sitä huomioida ovista määrittäessä? Ennustaa nimittäin, että menkat alkais vasta 8pv päästä vaikka eilisestä asti jo tiputellut.

On muuten outo kierto tämä. Tosi, tosi vähäistä tiputtelua nyt toista päivää. Ennen lapsia mulla ei tiputellut koskaan ja nyt tätä kolmatta yrittäessäkin yleensä vaan se 1pv ja siitä pikkuhiljaa voimistunut. Nyt jo toka päivä menossa todella vähäistä.:confused:
En imetä ja on ollut kokoajan aika sekasin. Kierrot ollu 10,26,37 ja 150kp nyt menossa 54kp.

Kp25 ja oireita ei ole kuin flunssa. En usko, että menkat alkaa ennen viikonloppua (tai ainakaan pariin päivään) , koska yleensä on mahanippailuja vähän ennen sekä jos on menkat että jos oisin raskaana.

Nyt varmaan ei ainakaan keho jaksa ylläpitää mitään alkavaa, kun on tää flunssa [emoji849]

Kemillisesta oli oireina nippailujen lisäksi ennen plussaa lähinnä palelu ja ehkä väsymys. Nyt vähän liian aikaista vielä ja yllättäen on kumpaakin, kun on nenä tukossa yms

Ärsyttävää, kun en oikein usko plussaan, mutta sitten ei kuitenkaan oikein tiedä, mitä lääkkeitä uskaltaa käyttää. Nenäsumutteessakin lukee, ettei saisi käyttää... Liekö sitten kerrasta illalla haittaa oikeesti.

Muokattu viimeksi:
Kp 1
En ymmärrä ollenkaan näit kiertoja, viime kierto oli 42pv ja tää nyt 35 ja aijemmat olleet ehkäisyn poisjättämisen jälkeen lähes poikkeuksetta 30pv että mistä yhtäkkiä tälläset heitot, enkä osaa yhtään arvioida oviksen ajankohtaa enkä enään menkkojen alkuakaan. Pistää mielen kyllä matalaksi.. :sad001

Täällä kans kp1 kahden päivän tiputtelun jälkeen. Aika lailla mieli maassa joo. :( Mun edeltävä kierto oli nyt sit lopulta se mun normaali 26pv. Tässä välissä oli ne 23 ja 24 päivän kierrot, mut ehkä kroppa nyt palautuu takas normaaliin. Toivottavasti se tietäis myös sitä, että tulis myös raskaaksi...

Päädyin nyt sit kuitenkin testaamaan vielä ovistestejä, kun kierto vaihtelee eikä muitakaan ovisoireita juurikaan oo. Täytyy tänään tilata joko raskauskeijulta tai kotitesteiltä. Onko suosituksia?

Minä yritän nyt keskittyä vauvajuttuja enemmän painon pudotukseen. Mulla on n.10kg ylipainoa. Ei silleen huomattavasti, oon ihan sopusuhtainen, on kerääntynyt tasaisesti ympäri kroppaa :grin Mutta en tiiä, ehkä se auttaa plussaamaan jos tuota painoa saisi hilattua alaspäin ja ruokavaliota enemmän kasvispainotteiseksi :)

Niitä foolihappoja en saanut ostettua. Kaupassa purkkia jo katselin, mutta piti keskittyä johonkin lapsen asiaan ja sit unohtui :rolleyes:

Tänään soitin terveysasemalle, kun ei alkanut takaisin soittoa kuulumaan jätin soittopyynnön jo alku viikosta. Lääkärin aikaa tarvii keltarauhashormoonin saantiin ja ihmetteli, miksi perhesuunnitteluneuvolasta kyseistä asiaa ei hoidettu. Hoitaja olisi laittanut hoitotakuu jonoon, mutta kun muutetaan tän kuun viimeinen päivä toiseen kaupunkiin ja aikaa en kerkeäisi siihen menessä saamaan sovimme, että odotan muuttoon asti ja kyselen tämän asian perään kun uusi osoite on päivittynyt muuton jälkeen uudessa kaupungissa. Menee siis ainakin 1kk :sad001 ite en kauheaa stressiä ota tästä asiasta hirveästi tällä hetkellä, kun hirveästi menoja tässä helmikuussa niin aikaa ei jää murehtimiseen eikä toisekseen varakaan olisi lähteä yksityisen kautta selvittämään tätä asiaa, kun poikaa jo käytin yksityisellä eilen ja sinne hupeni rahaa. Tällä hetkellä odotetaan maaliskuuhun ja soittelen sitten omalle terveysasemalle Helsingissä ,mikä kanta heillä vai käykö tie maaliskuussa taikka viimeistään huuhtikuussa yksityiselle lääkärille :)

56kp Heitsulla :sad001

Mulla on nyt tää kierto vähän semmonen, että ei ehkä niin paljon harmita jos plussaa ei tuu. Mennään naimisiin karkauspäivänä ja olis ihan kiva kilistellä kavereiden kanssa. Ei ne jäätävät menkatkaan kyllä houkuta. Kiva jotain rättejä vaihdella valkosen hameen kans.:eek:

Kp6

Mulla on nyt tää kierto vähän semmonen, että ei ehkä niin paljon harmita jos plussaa ei tuu. Mennään naimisiin karkauspäivänä ja olis ihan kiva kilistellä kavereiden kanssa. Ei ne jäätävät menkatkaan kyllä houkuta. Kiva jotain rättejä vaihdella valkosen hameen kans.:eek:

Kp6
Onnea jo valmiiksi rouvaksi tulemiseen tervetuloa kerhoon :) Meillä muutto samana päivänä kuin teillä häät.

Epäilys alkanut hiipiä mieleen.
Kannattaako se kolmas nyt? Pärjätäänkö me? Kestääkö meidän parisuhde? Jaksanko mä vauvavuoden? Pystytäänkö me vastaamaan isompien lasten tarpeisiin? Jääkö meille enää ollenkaan sitä omaa aikaa?

Liian paljon ehtii miettiä, kun ei tärppää :shifty:

Kyllä mä sanoin miehelle eilen, että pitäiskö ehkäistä kevään ajan. Jos saisi tätä stressiä pois, kun ei edes odota raskautumista.
Mutta toisaalta taas pelottaa, jos ei sen jälkeenkään tule raskaaksi, onko sitten ihan "tuhlattu" ne kuukaudet.

Mies jo sanoi, ettei mun pitäisi miettiä niin paljon ja pitkälle asioita :rolleyes:
Ehkä me kokeillaan vielä tää kierto, ja jos ei tärppää niin sit soitan ehkäsyneuvolaan.

Ihan samoja mietteitä täällä flikka. Kaikkea oon pohtinut:
-jaksetaanko toiset 5 vuotta päiväkotirumbaa
-nyt on tosi helppoa, 2 isomman kanssa voi lähteä yksin vaikka minne harrastamaan, mutta eipä sinne taaperoa niin vaan helposti ota mukaan
-nyt ollaan saatu jotain apua isovanhemmilta, mutta nekin vanhenee ja jaksaako ne auttaa 3 eri ikäisen kanssa? Lapsenlapsiakin on jo enemmän kuin ennen
-halutaanko 10 vuoden päästä vielä lapsiperhearkea vai kaipaisko silloin jo omiin menoihin?

Vaikeita kysymyksiä... Ja kun on huono päivä ja kiire ja kotona kaaos, niin meinaa lyödä hanskat tiskiin. Mutta antaa ne lapset kuitenkin myös niin paljon [emoji3590]

Kp 29, tänään tai huomenna alkanee menkat.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Heippa! Kirjoittelinkin jo aikoja sitten lyhyesti tuonne toisaalle (ehkä 2020 raskaaksi osioon tms). Meillä siis tosiaan kolmatta haikaillaan. Nyt taitaa olla yk 4. Tuntuu, että on ihan puhti pois. Aluksi jaksettiin oikeasti yrittää mutta jo nyt iski turnausväsymys. Tässä kierrossa yritystä oli vain kerran. No kannattaahan sitä sitten surkutella kun ei raskaudu, ei edes yritä kunnolla. Ensimmäisestä raskauduin tokasta kierrosta, toisesta heti ekasta. Tokihan tämä voi viedä aikaa, tiedän, mutta mulla on silti jotenkin olo että en mä varmaan enää edes raskaudu ollenkaan, en tiedä miksi. Nyt kp 27 ja menkat alkaa maanantaina tai tiistaina. Kaikista tyhmintä on ollut se oma oireiden kyttääminen, etenkin silloin parissa ekassa kierrossa. Se tympäsi niin paljon että nyt olen vaan skeptinen kaikkeen ja tulkitsen ne vain omaksi hourailuksi

Flikka, vähän samanlaisia mietteitä täällä. Mut silti haluan jotenkin vaan ajatella, että kyllä siitä kaikesta selvittäis. Eka vuosi varmasti raskas, mut kun asennoituis siihen niin, että se tulee olemaan raskas myös parisuhteelle, niin eiköhän se menis. Oon ite isosta perheestä ja musta on ihanaa kun on ollut kotona paljon elämää ja nyt aikuisenakin ollaan sisarusten kans paljon tekemisissä.

£isbet, melkolailla sama tilanne täällä. Kaks ekaa tärpännyt oikeastaan samantien, mut tää kolmas ei. Meillä nyt yk5 menossa. Ja niin tutulta kuulostaa myös tuo omien oireiden kyttääminen... :meh:

Mä taas ajattelen, että eka vuos on vielä helppo, kun voi olla kotona. Siitä se rumba alkaa, kun pitää palata töihin ja on isompien harrastukset ja pienimmän päiväkoti yms [emoji3]

Meillä myös 2 ekaa tärppäs nopeesti, kolmatta yritetty jo vuos.

Mua ei kammoksuta kolmannen hankkimisessa se, et jaksanko. Näiden kahden 6,5kk termiitin kanssa kun selvinnyt niin kolmas ei voi olla paha tähän syssyyn. Välillä kyllä tehny mieli repiä hiuksia päästä kun tytöillä joskus päiviä kun itkevät vuorotellen ja koko ajan pitäs olla sylissä.

Oma henkinen vointi on nyt romahtanu pohjalle. Sain puol vuotta saikkua vaikeen masennuksen takia. Ainoo valo tällä hetkellä on noi ipanat❤️ Joten jos lisää siunaantuu niin se on vaan positiivista. Tietty raskasta ois taas heräillä yöt kun nyt mennään jopa kertaakaan heräämättä, mut eiköhän siitä selvitä.

Masennus siis johtuu siitä kun sen penteleen keuhkoveritulpan takia määrätyn verenohennuslääkkeen kans mun toinen masennuslääke, jota oon syöny 4v ei käynykkään ja lopetettiin seinään. Hups vaan ja olo heitti häränpyllyä.

Onnea meille kaikille plussaamisiin:joyful:

Samat fiilikset täälläkin flikka!
Sitä ehtii pohtia niin paljon ja mieli vaihtua useita kertoja. Toisinaan mietin että kaikki on juuri nyt hyvin! Miksi riskeerata.. Ja välillä taas vauvakuume on niin kova, ettei edes pysty järkeillä mitenkään! :Heartpink

Jännä kierto, nimittäin tänään kp 32/29-33, eikä mitään oireita että täti olisi tulossa, ei edes perinteistä tiputtelua!
Mutta Flo yllätti ja laskikin liki pitäen ensimmäistä kertaa oviksen ilmeisesti lämmöistä ja näytti että ovis oiskin tapahtunut vasta kp 27 eli nyt olisikin dpo 5. Eipä ole varmaan koskaan ovis ollut noin myöhään, joten vähän epäilyttää että pitääkö paikkaansa.
Eilen joka tapauksessa illalla tuli kovia menkkajomotuksia ja kesti noin puolisen tuntia. o_O

Ootko testannut, Miitu? Jännää!

Täällä kp30 ja eilen oli menkkajomoa. Nipukkakin tuntui olevan alhaalla ja pehmentynyt. Olin ihan varma, että menkat alkaa yöllä ja masistelin, mutta eipä alkanut!

Tänään ollut aika hyvä olo jopa.

Takaisin