Raskaaksi 2019

Meillä on niin pitkä historia takana, että ollaan käyty varmaan kaikki variaatiot noista rahajutuista läpi.

Yhteenvetona varmaan tällä hetkellä kokonaisuutta tarkastellen mennään aika 50-50 meiningillä historian valossa. Kuitenkin tällä hetkellä mies on meillä se joka vastaa isommista laskuista, koska sillä on tällä hetkellä isommat tulot. Omat tilit on. Minä vastaan käytännössä lapsen hankinnoista, niin ovat sitten edes sinne päin mieluisia:hilarious:

Meidän sairaanhoitopiiris näytti olevan maksukatto 680€ eli olis menny melki puolet maksukatosta, mut sehä nollaantui tietty vuoden vaihteessa :banghead: vaikka laskut tuliki vasta nyt könttänä. Kaikki eri laskuina, mutta yhtäaikaa vaikka eräpäivät oli vähän miten sattuu. Mm. 29.1., 6.2., 7.2... Olis nyt ees koonnut yhden laskun polimaksuistaki, eikä noin että jokane pitää erikseen maksella, onneks on viivakoodit, vaikkei ne aina meinaa puhelimella toimiakaan.

Mä tuos jo sanoinkin et omat tilit, mies maksaa yleensä suurimman osan asumismenoista, sen oma omistusasunto, ei halua että maksan siitä mitään(ollut jo kauan tää asunto ennen ku tavattiinkaan, asuntolainaakaan enää vuottakaan jäljellä), ruoka yms. ostellaan miten sattuu, kumpi nyt sattuu käydä kaupassa, tai kumpi kerkeää kaivaa lompakon esiin kaupassa :D (mies tosin tuo työpaikalta halvat lihat, leikkeleet yms. Oheistuotteita, nii meillä ei kaupasta näitä tarvi ostella) Mä yleensä ostelen lapselle vaatteet, tosin ulkovaatteet tai kalliimmat jutut puoliksi ja joskus mieski innostuu ostelemaan vaatteita. Vähän miten sattuu, ei pidetä mitään kirjaa. Mut mä oon netti-alennusmyynti shoppailija, niin siksi usein ostan vaatteet :)
Mä en varmaan osais käyttää yhteistä tiliä. Kun on aina ollu oma tili. Jotenki olis varmaan sellanen olo et toiselta pitäs kysyä aina lupa saako jotain ostaa :D ja maksan itse vielä opintolainaa. S-etutili meillä on, seki mun nimellä mut yhteisenä pidetään, sinne kerääntyy meidän reissukassa.
Käytäntöjä toki yhtä paljon kuin perheitäkin :)

Meillä on myös omat tilit, mutta yhteiset rahat. Molemmat toki käyttää omia rahoja omiin menoihin ja yhteisiä menoja sovitaan yhdessä, mutta koska miehellä on selvästi isommat tulot, niin käytännössä hän maksaa paljon yhteisiä isompia hankintoja ja juttuja.

Unohdin tuosta hammasasiasta aiemmin kirjoittaa. Minulla kipeytyi viisaudenhammas edellisen raskauden aikana. Päivystyksessä meinasi tehdä siihen ensin tilapäisen paikan koska juurihoitoa ei voi tehdä raskaana kun ei pääse kuvaamaan. Mutta totesi, sitten että haluanko että otetaan mielummin pois. Päädyttiin sitten poistamaan. Eli ainakin tuollaisen kokonaan esillä olevan viisauden hampaan poisto onnistui. Minä olin varmaan yli puolenvälin ainakin jo raskaana siinä vaiheessa kun muistan, että mahaa oli jo ihan selvästi.

MEidän ensimmäinen lapsettomuuskiekka oli kans suht halpa. En kyllä pitänyt kirjaa, mutta max 1000 euroa sanoisin (2xOI, 1 IVF). Osan polikäynneistä sain halvemmalla, kun kirjasivat sarjakäynneiksi ja lääkemäärät on mulla ihan minimaalisia. Ei tullut edes katto täyteen.

Tympeetähän se tämmösistä on maksaa, mutta toisaalta vaikea keksiä parempaa paikkaa laittaa rahojansa.

Anteeksi Aida unohdin että olet hoidoissa jo, jospa se plussa tulisi jo loppuviikosta!

Meillä ei vielä yhteistä tiliä mutta maksellaan vähän kaikkea yhdessä, mies vähän enemmän kun saa parempaa palkkaa. Omat vanhempanikin auttaa joskus joissain lääkärijutuissa tmv...

Mulla nyt kuplii koko ajan oikeen munasarjan kohdalta. Mihinköhän liittyy? Aukkarin? Menkat tulossa? En siis ole ennen tällaista tuntenut. Paitsi raskaana vähän tän tyylistä mutta se ei ollut näin sivussa. Jospa se on elohiiri :wideyed: outo paikka vain.. nyt siis dpo16/kp35. Kai se kierto venyy myöhäsen ovulaation takia tai sitten on ovuloimaton..

Anteeksi Aida unohdin että olet hoidoissa jo, jospa se plussa tulisi jo loppuviikosta!

Meillä ei vielä yhteistä tiliä mutta maksellaan vähän kaikkea yhdessä, mies vähän enemmän kun saa parempaa palkkaa. Omat vanhempanikin auttaa joskus joissain lääkärijutuissa tmv...

Mulla nyt kuplii koko ajan oikeen munasarjan kohdalta. Mihinköhän liittyy? Aukkarin? Menkat tulossa? En siis ole ennen tällaista tuntenut. Paitsi raskaana vähän tän tyylistä mutta se ei ollut näin sivussa. Jospa se on elohiiri :wideyed: outo paikka vain.. nyt siis dpo16/kp35. Kai se kierto venyy myöhäsen ovulaation takia tai sitten on ovuloimaton..

Ootko testaillut?

Ainiin ja onhan tämä raskaudenyritys kyllä tähän mennessäkin maksanut jo 500 parempaa puolta, vaikkei vielä hoidoissa ollakaan. Tää kaikki vuotohäiriöhomman tutkinta, vaik onkin lähinnä tehty julkisen kautta yksityisellä klinikalla. Kaikki noi lugekuurit kesäkuulta saakka, parhaimpina kuukausina jopa 60e kk, kunnes päätin että pienempi määrä on parempi (halvempi) kun vaste kumminkin yhtä surkea. Kasa erinäisiä verikokeita. Läjäpäin ovulaatio testejä, vitamiineja. Mitä näitä nyt on. Ei jaksa edes laskea, ettei mee päivä pilalle:hilarious:

Meillä on omat tilit ja yhteinen käyttötili ja säästötili. Niille laitetaan rahaa puoliksi, mutta lisäksi mies, joka saa tonnin enemmän palkkaa, maksaa mm. bensakuluja. En itse voisi laittaa kaikkea yhteisille tileille, mutta onneksi tapoja on monia ja jokainen voi valita omansa :)

Lasken et kp1 nyt kun vertakin tullut, vaikka ei varmaan paljoa tänään vielä tule..

Kiitos Smoothie kun ajattelet, että minä voisin saada plussan lähiaikoina.:Heartred Kieltämättä toiveet ovat korkeammalla näin inssikierrossa verrattuna luomukiertoihin. Mutta tietäähän sen miltä ensi viikolla sitten tuntuu kun menkat alkaa.:sorry: Nyt siis dpo5. Vielä ei oireita suuntaan eikä toiseen.

Meillä ei mies ole vielä hoksannut mitä nämä hoidot saattaa tulla maksamaan. Yritin joskus selittää, mutta ei oikein ottanut onkeensa kun "ilmaisiahan ne on". Eihän niistä lääkkeistä ja polimaksuista niin paljoa kuluja kuulemma tule. Saa nähdä missä vaiheessa havahtuu. Toki toivottavasti ei pitkään jouduta hoidoissa olemaan.

Aida millon ajattelit testata? :cat:

Rahajutuista, meillä on eri tilit paitsi säästötili yhteinen minne laitetaan joka kk lähes sama summa. Laskut ja sen sellaiset menee aika tasan, ja sit molemmat käyttää mihin lystää omat rahat. Joskus toinen makselee enemmän ruokakaupassa käyntejä ja sit seuraavana kk toinen. Aika samat palkat on meillä, mulla riippuu aika paljon miten on ollut vklp ja iltavuoroja. Mutta tää systeemi toimii meillä :)

Meillä on omat tilit, mutta yhteiset rahat. Mies tienaa huomattavasti enemmän entä minä, joten minä yleensä laitan palkstani säästöön ja ostan ruokaa, mies maksaa kaikki laskut ja lainat ja sitten hankinnat.

Kummallakin on eri pankki, mulla S-pankki ja miehellä Säästöpankki. Jossain vaiheessa kilpailutetaan laina yhteiseksi ja sitten laitetaan yhteinen tili.

Mulla on myös Nordnet ja sinne säästän meille yhteiseen. Samoin mulla erillinen S-rahastotilin jonne menee mm bonukset ja sinne säästän myös. Vaikka ne on omalla nimellä, on ne koki perheen. Miehellä sit säästötili, josta pystyy nostamaan tarpeen tullen.

Toimii hyvin, heti kun alettiin seurustella, mies sanoi et kaikki on yhteistä. Noin kahden viikon seurustelun jälkeen uskalsin kertoa että exän takia olen velkaantunut noin 15k euroa. Luulin että hän jättää mut, mutta ei jättänyt. Sanoi että kaikki on yhteistä. Kerkesin päästä velkajärjestelyyn ennen yhteenmuuttoa ja kesällä sitten olen velaton. :) vaikka lainat on miehen nimissä, sanoo hän et edelleen kaikki on yhteistä. :)

Mulla oli tota tänään just oudon sivussa vasemmalla puolella. Mietin et häh ei tää kyl mikään kohdun supistelu oo ..

Ei se mitään. En oikein itsekään vielä osaa suhtautua tähän varsinaisina hoitoina kun ei vielä mitään lääkkeitä eikä ultria ole ollut. Se inssikäynti kun kesti ehkä 10min.:hilarious:

Aida millon ajattelit testata? :cat:
En ole miettinyt vielä. Menkat pitäisi alkaa ensi viikon keskiviikkona. Torstaina on virallinen testipäivä (verikoe). Pitää katsoa miltä alkuviikosta tuntuu. :nailbiting: Parissa viime kierrossa on alkanut tiputella jo pari päivää ennen menkkoja, joten jos niin käy niin en varmaan taas edes ehdi testata.:bored:

Sainkin sitten terolut-megamenkat. Älä lue seuraavaa jos et halua kuulla vuodatusta ikävistä eritejutuista. :hilarious:

Mulla ei ollut kuin yksi side jäljellä menkkojen alkaessa, ja jotenkin ajattelin pärjätä sillä, vaikka tiesin sen riskiksi. No sehän meni päivällä. Tyhjensin kuukupin ennen tanssituntia 17.15, kun tulin kotiin noin 18.30 niin veret oli tullut farkkuihin asti, ne sai heti pistää pesuun. Tyhjäsin tietty kupin ja vaihdoin housut, no siitä tunnin päästä tuli taas läpi ja toisetkin alushousut meni (ehdin ajoissa vaihtaa, niin ei toisia housuja sentään mennyt). Ei helvetti. Veri on jotenkin oudon kirkkaanpunaista, siis ihan kirkuvanpunaista, yleensä mulla on tummempaa. Mitähän nää terot tekee. No on mulla kyllä ennenkin ollut samanlaista horror-vuotelua, että ei sillä. Mulla on se isompi kuukuppikokokin ihan tän horrorin takia, vaikka yleensä sitä suositellaan synnyttäneille.

No, pahimmasta menkkojen alkamisvitutuksesta on jo päästy yli. Ei kun kohti uusia pettymyksiä.

Takaisin