Raskaaksi 2019

Joo dpo14. Mulla kyllä yleensä alkaa menkat jo Dpo 13, mutta siitä huolimatta, että menkat alkaisivat pitää käydä tuossa verikokeessa. En yhtään kyllä tiedä miksi.o_O Ensi kiertoon on suunniteltu letrot. Olisikohan niiden aloituksessa tärkeä varmistaa, ettei ole raskaana? Tietääkö joku letroja käyttänyt?:bookworm:

Halutaan joo varmistaa ettei varmasti ole raskaana ja vuoto vain valemenkat. Ivf:ssähän tuo verikoe on yleensä vielä paljon myöhemmin kuin dpo 14.
 
Ihan kamalan kuuloista :sad001 Mulla oli nuorempana tuollaiset menkat, nykyään ohivuotoja tulee lähinnä öisin... Välillä toki päivisinkin, varsinkin isompia hyytymiä :depressed: Helpottaako sulla Burana tai mikään vuodon määrään?

Mullakin nuorempana kun menkat alkoi oli ohivuotelua, nyt vaan niin runsaat että tulvii kupista yli, en oo itse huomannut eroa että burana auttais :sorry:

Pyydä lääkäriltä caprilonia tai vastaavaa. Näiden kanssa menkat oli edes jotenkin siedettävät.

Pitää muistaa tämä :oops: !
 
Joo o. Täs edelleen menkkoja vieläkin odottelen, ja sofi 25 edelleen antaa tuota outoa punertavaa huijausviivaa. Tää on 5min dippaamisesta. Onneks tää oli viimeinen sofi, nii ei tarvii enää ees huvikseen testailla :grin vaikka sinällään olis mielenkiintoista testata jollaki 10 herkkyisellä,ihan vaan huvin vuoksi. Outoa kyllä ku se yks testi oli sillo puhdas nega, samanlainen sofi, että miksi nää 2 on sit tälläsiä viallisia, tosin mulla oli 2 eripakkausta näistä,eli toinen oli viallinen erä ja toinen ok o_O

Niin ja uuden raskauden mahdollisuus on ehkä max 1% luokkaa.

Edit. Lisäsin kuvan jossa tuo edellinen 6pv sitten tehty testi(ylempi) ja nyt tän päiväinen. Jos tarkkaan kattoo nii ehkä tuohon vasemmalle tulee pieni vaalea viiva, joten tää on joku värikertymä, tosin vertaa oikeaan viivaan, nii tää värikertymä tulee ihan oikealla paikallekin. Ihan selvä punainen viiva. Jos nyt olis mahdollista uudesta raskaudesta nii olisin varmaan aivan jo onnessani.
 

Liitteet

  • IMG_20200122_105846.jpg
    IMG_20200122_105846.jpg
    28.8 KB · Katsottu: 184
  • IMG_20200122_111129.jpg
    IMG_20200122_111129.jpg
    21.1 KB · Katsottu: 182
Muokattu viimeksi:
Ei sillä, olishan se aika jännää et täräyttäisin ehkäisyn läpi uuden raskauden tulille heti keskenmenon jälkeen :grin niinhän ne kaikki sanoo, että "lopettakaa se yrittäminen, nii tuut raskaaksi" en siis usko raskauden mahdollisuuteen yhtään.
Mullahan tuli oudot jäätävät limat jossain vaiheessa kerralla, mut ku ovismaisia kipuja ei oikee ollu, nii se varmaan on silti ollu sillon ovis, pitääkin yrittää selata että koska se oli, nii voisin laskea dpo t. Mutta edelleen odottelen että varmasti ne menkat alkaa, mutta tietää ettei noihin sofeihin, edes 25 herkkyydelläkään oo täysin luottaminen.


Edit. niistä jäätävistä limoista laskettuna, nyt olis dpo 15. Mut kipuja oli ollut sen jälkeenkin, että ehkä nyt on dpo 13-15. En oo koskaa joutunut näin arvailemaan kiertopäiviä o_O
 
Muokattu viimeksi:
TiinuLiinu, mäkin näin ihan hailakan viivan. Mut onhan noista testeitä kuullu et antavat vääriäkin viivoja, et paha sanoa!
Jos dpo:ta jo ton verran, niin hae ihmeessä digi ni ei tarvi arpoa :)

Täällä kp19 ja dpo3. Ollu tavallistakin rauhallisempaa, mut kierto ollu yllättävän kivuton muutenkin! Useimmiten tuntuu lähes kaikki, mut harvakseltaan tulee näitä lähes kivuttomia kiertoja kun saa elellä ilman jostain syystä tapahtuvaa juilimista ja jomottelua :)
Täti odotettavissa kuun vaihteeseen, tai siis eihän sitä odota vaan päinvastoin :grin
 
Halutaan joo varmistaa ettei varmasti ole raskaana ja vuoto vain valemenkat. Ivf:ssähän tuo verikoe on yleensä vielä paljon myöhemmin kuin dpo 14.

Mulla ei kyl insseissä oo otettu hcgtä verestä tai letrokiertojen jälkeen. Aina on saanu alottaa uuden kiekan letroja eikä mistää tarkistuksista oo puhuttu. Myös oon ymmärtäny et vaihtelee klinikoittain missä ivfn jälkeen määrätään verikoe, joissain ei siis silloinkaan. Oonko väärässä? Ite kyl haluisin nyt ivf jälkeen (jos tulee mitään siirrettävää) et otettais verikoe et näkis onko ees kiinnittymisyritystä ollu.
 
TiinuLiinu, mäkin näin ihan hailakan viivan. Mut onhan noista testeitä kuullu et antavat vääriäkin viivoja, et paha sanoa!
Jos dpo:ta jo ton verran, niin hae ihmeessä digi ni ei tarvi arpoa :)

Täällä kp19 ja dpo3. Ollu tavallistakin rauhallisempaa, mut kierto ollu yllättävän kivuton muutenkin! Useimmiten tuntuu lähes kaikki, mut harvakseltaan tulee näitä lähes kivuttomia kiertoja kun saa elellä ilman jostain syystä tapahtuvaa juilimista ja jomottelua :)
Täti odotettavissa kuun vaihteeseen, tai siis eihän sitä odota vaan päinvastoin :grin


Siis kun mä tiedän etten ole raskaana, ja dpot on ihan päästä heitettyjä, koska kierto ei oo selvillä keskenmenon jälkeen. Siksi en testaa millään muulla. Ja ensi viikolla mun pitää tehdä polilta saatu testi,kun on 5viikkoa viimeisestä käynnistä.
Mutta silti juuri noinkin värilliset viivat antaa varmasti monelle piinailijalle turhia sydämen tykytyksiä. Ettei edes tuo "epäherkempi" oo enää täysin luotettava o_O



Juuri tuossa vertaisin mun keskenmenneen raskauden dpo 10 testikuvaan, nii tää tän päivän viiva on tummempi ku se. Mutta ei kuitenkaan yhtä tumma ku taas oli dpo 11.
 
Tiinu, mä nään ilman tihrustamista tossa alemmassa kuvassa haalean viivan. Ihanku ois punertava viiva!

Luonnossa ihan selvä punertava viiva. Voiko nää oikeesti olla näin susia o_O sen tiedän omasta kokemuksesta että sofin herkemmät testit antaa turhia haamuja, mut näköjään vissii nämäkin.
 
Joo o. Täs edelleen menkkoja vieläkin odottelen, ja sofi 25 edelleen antaa tuota outoa punertavaa huijausviivaa. Tää on 5min dippaamisesta. Onneks tää oli viimeinen sofi, nii ei tarvii enää ees huvikseen testailla :grin vaikka sinällään olis mielenkiintoista testata jollaki 10 herkkyisellä,ihan vaan huvin vuoksi. Outoa kyllä ku se yks testi oli sillo puhdas nega, samanlainen sofi, että miksi nää 2 on sit tälläsiä viallisia, tosin mulla oli 2 eripakkausta näistä,eli toinen oli viallinen erä ja toinen ok o_O

Niin ja uuden raskauden mahdollisuus on ehkä max 1% luokkaa.

Edit. Lisäsin kuvan jossa tuo edellinen 6pv sitten tehty testi(ylempi) ja nyt tän päiväinen. Jos tarkkaan kattoo nii ehkä tuohon vasemmalle tulee pieni vaalea viiva, joten tää on joku värikertymä, tosin vertaa oikeaan viivaan, nii tää värikertymä tulee ihan oikealla paikallekin. Ihan selvä punainen viiva. Jos nyt olis mahdollista uudesta raskaudesta nii olisin varmaan aivan jo onnessani.

Mäki nään kyl viivan! :bookworm:
sori en muista ootko jo sanonut mut onko muuten mahdollista et viiva johtuis viel edellisestä raskaudesta?
 
Mäki nään kyl viivan! :bookworm:
sori en muista ootko jo sanonut mut onko muuten mahdollista et viiva johtuis viel edellisestä raskaudesta?

Mä tein sillon joskus ehkä 2-3 viikkoa sitten tyylipuhtaan negan, nii ei sinällään pitäs olla mahdollista enää. Ja jo sillon ennen viimeistä ultraakin sain enää tosi haaluran viivan, että ei pitäs johtua siitä enää.
 
Mulla ei kyl insseissä oo otettu hcgtä verestä tai letrokiertojen jälkeen. Aina on saanu alottaa uuden kiekan letroja eikä mistää tarkistuksista oo puhuttu. Myös oon ymmärtäny et vaihtelee klinikoittain missä ivfn jälkeen määrätään verikoe, joissain ei siis silloinkaan. Oonko väärässä? Ite kyl haluisin nyt ivf jälkeen (jos tulee mitään siirrettävää) et otettais verikoe et näkis onko ees kiinnittymisyritystä ollu.

Joo siis sitä alunperin ihmettelinkin kun jo inssiin laitettu verikoe. En oo mäkään kuullut että enää nykyään kauheesti käytettäis edes ivf:ssä. Sillon neljä vuotta sitten oli kyllä kaikilla jotka netissä asiasta keskusteli. Sairaala/klinikkakohtaisiahan nää on, kuka haluaa mitenkin toimia.
 
Luonnossa ihan selvä punertava viiva. Voiko nää oikeesti olla näin susia o_O sen tiedän omasta kokemuksesta että sofin herkemmät testit antaa turhia haamuja, mut näköjään vissii nämäkin.

Ne mun viivat tai "viivat" tuli sofi 25 :sad001
 
Meidän polilla mennään verikokeisiin samana päivänä jos raskaustesti virtsasta on positiivinen testipäivänä (16pvää punktiosta).

Mulla oli aikoinaan verikoe, ohjeistus oli mennä ihan siitä huolimatta mitä pissatesti näyttää tai vuotaako. Tää toimintatapa tuntui silloin olevan tosiaan ihan normi. Nykyään monilla ei tehdä veritestiä lainkaan.
 
Ne mun viivat tai "viivat" tuli sofi 25 :sad001

Muistin just että mähän sain kesällä muuten sofin (muistaakseni) herkkään puikkoon (jossain lukee et sen herkkyys on 10 jossain taas että 20) jonku haamuviivan, vaikka tiputin sen vaan puhtaaseen vessanpönttöön, testipää edellä, niin että vain se testipää kastui. Toki siihen en muista tuliko punaista väriä, mutta selvä haamuviiva testiajalla. Mut laitoin siitä reklamaatiotakin, enkä saanu ku ihmettelevän vastauksen ja että asiaa tutkitaan.

Edit. Löysin sen kuvan.
 

Liitteet

  • IMG_20190806_181919.jpg
    IMG_20190806_181919.jpg
    38.9 KB · Katsottu: 163
Muokattu viimeksi:
Näättekö tossa viivaa? En oo varma et sainko kuvaan sitä näkyviin. Pakko oli avata toi ku ei siin näkyny mitään mut sit ku avasin niin näin siin haamuviiva. Iltapissasta tehty n.3-4h pidätyksellä. Perjantaina teen varmaan uuden testin ellei siihen mennes oo menkat alkanu. Huomen pitäis alkaa jos kierto on 28 päivää tosin kolme viimesintä kiertoo on ollu yli 30 päiväsii
 

Liitteet

  • IMG_20200122_195852.jpg
    IMG_20200122_195852.jpg
    17.3 KB · Katsottu: 210
Näättekö tossa viivaa? En oo varma et sainko kuvaan sitä näkyviin. Pakko oli avata toi ku ei siin näkyny mitään mut sit ku avasin niin näin siin haamuviiva. Iltapissasta tehty n.3-4h pidätyksellä. Perjantaina teen varmaan uuden testin ellei siihen mennes oo menkat alkanu. Huomen pitäis alkaa jos kierto on 28 päivää tosin kolme viimesintä kiertoo on ollu yli 30 päiväsii

Mä nään haalean viivan. :) Onko RFSUn puikko? Ne vissiin antaa osalle turhia haamuja, mutta mulla oli ihan blancoa ja haamu tarkoitti raskautta :happy:
 
Näättekö tossa viivaa? En oo varma et sainko kuvaan sitä näkyviin. Pakko oli avata toi ku ei siin näkyny mitään mut sit ku avasin niin näin siin haamuviiva. Iltapissasta tehty n.3-4h pidätyksellä. Perjantaina teen varmaan uuden testin ellei siihen mennes oo menkat alkanu. Huomen pitäis alkaa jos kierto on 28 päivää tosin kolme viimesintä kiertoo on ollu yli 30 päiväsii

Nään! Tiedätkö mikä dpo? Aamupissasta vois olla tummempi :)
 
Takaisin
Top