Raskaaksi 2019

Tästä kierrosta tuleekin mahtava. Kp13, ei ovulaatiota vielä, mutta vessareissulla taas koko pytty punainen. Ai että. Mutta päivän positiiviset, alle viikko että päästään polille. Sinänsä siis ihan sama, antais tulla nyt vaan jonkun ihan horror kierron, että päästäis suoraan niihin ivf toimiin
 
Tästä kierrosta tuleekin mahtava. Kp13, ei ovulaatiota vielä, mutta vessareissulla taas koko pytty punainen. Ai että. Mutta päivän positiiviset, alle viikko että päästään polille. Sinänsä siis ihan sama, antais tulla nyt vaan jonkun ihan horror kierron, että päästäis suoraan niihin ivf toimiin

:arghh: onko sulla ennen käynyt noin?
 
Tästä kierrosta tuleekin mahtava. Kp13, ei ovulaatiota vielä, mutta vessareissulla taas koko pytty punainen. Ai että. Mutta päivän positiiviset, alle viikko että päästään polille. Sinänsä siis ihan sama, antais tulla nyt vaan jonkun ihan horror kierron, että päästäis suoraan niihin ivf toimiin

:arghh: onko sulla ennen käynyt noin?
 
:arghh: onko sulla ennen käynyt noin?

On yhdessä kierrossa oli sama homma et vuoti pari päivää tälleen alku kierrossa. Ja sit on ollu yks kierto kun tiputteli menkoista menkkoihin, mut se ei ollu sillon tätä mun normaalia melko runsasta vuotoa vaan just enemmän minkä ite lukisin tiputteluksi.
 
Onpas täällä ollut ahkeraa juttelua! Aidalle peukut isosti pystyyn!

Rahoista. Heti kun mentiin kihloihin (eli melkein 11,5 vuotta sitten) päätettiin rahojen olevan yhteiset. Meillä on omat tilit, yhteinen lainatili, yhteinen "ylimääräinen" tili sekä omat rahastosäästöt. Laskut ollaan jaettu about tasan, tosin mä otin sähkölaskun itselleni (suora sähkölämmitys..) kun omat tulot nousi miehen tulojen yli. Mun mies on tosi tarkka rahasta ja stressaa helposti, jos ei ole hänen mittapuullaan tarpeeksi rahaa säästössä. Nyt kun tienaan miestä enemmän, on hän itse todennut ettei enää viitsi nipottaa mun rahankäytöstä. Enkä tosiaan ole mikään tuhlaaja, enemmän päinvastoin. :hilarious: omassa työssä saa niin paljon perspektiiviä siihen miten onnekas on, kun on hoitanut raha-asiansa hyvin - vaikka toki talousasiat ei ole aina omasta halusta ja päätöksestä kiinni.

Mulla taitaa olla kp20 ja dpo6. Ei minkäänlaisia oireita mihinkään suuntaan, tissikipu katosi joitain päiviä sitten vaikka parissa kierrossa on kestänyt menkkoihin asti. Töissä tuli vilunväreitä mutta menivät ohi. Katsellaan..
 
Ei se mitään. En oikein itsekään vielä osaa suhtautua tähän varsinaisina hoitoina kun ei vielä mitään lääkkeitä eikä ultria ole ollut. Se inssikäynti kun kesti ehkä 10min.:hilarious:


En ole miettinyt vielä. Menkat pitäisi alkaa ensi viikon keskiviikkona. Torstaina on virallinen testipäivä (verikoe). Pitää katsoa miltä alkuviikosta tuntuu. :nailbiting: Parissa viime kierrossa on alkanut tiputella jo pari päivää ennen menkkoja, joten jos niin käy niin en varmaan taas edes ehdi testata.:bored:

Oho, aika jännä et verikoe jo inssissä. Mut kiva vaan, tietääpähän sitten varmasti. Onko se dpo 14 vai myöhemmin?
 
Oho, aika jännä et verikoe jo inssissä. Mut kiva vaan, tietääpähän sitten varmasti. Onko se dpo 14 vai myöhemmin?

Joo dpo14. Mulla kyllä yleensä alkaa menkat jo Dpo 13, mutta siitä huolimatta, että menkat alkaisivat pitää käydä tuossa verikokeessa. En yhtään kyllä tiedä miksi.o_O Ensi kiertoon on suunniteltu letrot. Olisikohan niiden aloituksessa tärkeä varmistaa, ettei ole raskaana? Tietääkö joku letroja käyttänyt?:bookworm:
 
No ei mulle ihmeitä. Yritän selvitä töissä päivä kerrallaan. Meinaan nukahtaa pystyyn ja oksentaa koko ajan ja ruoka ei maistu joten on heikko olo. Ultra ylihuomenna. Kunpa tää ei oo turhaa "kärsimystä".

Ihana NewMoon kun kuulostat niin raskaana olevalta!:Heartred Mutta toki jaksamista huonovointisuuden kanssa ja tsempit ultraan!
 
No ei mulle ihmeitä. Yritän selvitä töissä päivä kerrallaan. Meinaan nukahtaa pystyyn ja oksentaa koko ajan ja ruoka ei maistu joten on heikko olo. Ultra ylihuomenna. Kunpa tää ei oo turhaa "kärsimystä".

Tutun kuuloista, varsinkin tuo väsymys. Mutta syy on mitä parhain :Heartred Uskon, että kaikki on hyvin, mutta tulehan sitten heti kertomaan kuulumiset! :love7
 
Tosi mielenkiintoista kuulla rahankäytöstä vaihtelevia tapoja. Meillä on ollut ensimmäisestä yhdessä ostetusta asunnosta alkaen yhteinen tili, johon laitetaan puolet palkasta, ja sit lisäksi omat erilliset tilit ja vielä yhteinen säästötili. Yhteiseltä käyttötililtä menee lainat ja ruoat ja koiran kulut yms., ja omia tilejä käytetään sit omiin juttuihin. En oo jotenkin osannut ajatella, että toki raskaus- ja km-menot olisi yhdessä maksettavia, kun se on niin yhteinen asia... Täytyy ottaa keskusteluun, luulen et ei olla ehkä kumpikaan mietitty asiaa sen kummemmin.

Rahaahan tähän on kyllä palanut jo, vaikka yritys aloitettu tosiaan vasta 06/19, ja siinä välissä oli vajaan 3kk raskausaika. Varhaisultra yksityisellä, Naistenklinikalla pari ultrakäyntiä alkuraskaudessa (silloin epäiltiin alkion sijaintia kohdussa, mutta se todettiin vko 6+jotain olevan oikein hyvä), sit kkm jälkeen yksityisellä tarkitusultra ja keskustelua (kallis mutta tosi tärkeä käynti mulle henkisesti, 240€ kannatti käyttää). Ja sit läjä erilaisia raskaustestejä, joita sai siinä kkm jälkeen negaa odottaessa tuhlata, ja nyt sit epämääräisiksi venyneiden kiertojen tuloksena tullut taas tehtyä useita testejä... Ja viimeisimpänä ovistestit - käytän nyt halpistikkuja ja cb:n digejä kumpiakin, kun en luota mihinkään :hilarious: Ja nyt kp12, eikä vielä tietoa oviksesta - toivotaan et ei mee sinne kp27 tienoille niinkun edellisessä kierrossa - täytyy alkaa säännöstellä ehkä noiden digien käyttöä jotenkin...:rolleyes:

Hoitoihin ja tutkimuksiin menevät rahat on tietty sit vielä ihan eri luokkaa kun tää mun, siihenkin oon kyllä jo vähän henkisesti laskeskellut... Puhuttiin puolison kanssa jo, että jos seuraava plussa tulisi ja sekin menisi kesken, niin mentäisiin sit kyllä yksityiselle tutkituttamaan asiaa tarkemmin. En tiedä onko siitä mitään hyötyä sinänsä, mut jotenkin se tuntuu edes vähän lohduttavalta päätökseltä näin etukäteen tehtynä, että jos taas kävisi niin, niin ei tarvitsisi jäädä sit ihan yksin miehen kanssa asiaa pohtimaan...

Kuten joku (en löydä kommenttia nyt...) yllä sanoi, niin mihinpä sitä parempaankaan rahaa laittaisi, kun lapsentekoon.. :Heartred
 
Meil on miehen kaa omat tilit, miehel on käyttöoikeus mun tiliin ja sit s-pankis on mulla tili mihin molemmilla on kortit et molemmat pystyy maksaa sieltä tarvittaessa. Melki heti ku alettiin seurustelee nii meil oli yhteiset rahat vaik molemmilla oli omat tilit nii maksettiin aika lail puoliks kaikki. Sillo ku opiskelin niin mies makso enemmän ja nyt ku oon ollu vähän aikaa työtön nii mies on hoitanu suurimman osan laskuista. Onneks nyt sain sen äitiysloman sijaisuuden mikä alkaa 11.2 nii helpottaa vähän ku molemmat saa palkkaa ja pystyy paremmin sit laittaa säästöön mahdollisia hoitoja varten.

Nyt on kp27 menkoista ei merkkiäkään eikä kyl mitään raskauteen viittaavia oireita oo. Viikonlopun oli rinnat tosi arat nyt on enää vähän vaan kosketus arat. Eilen ku makasin mahallani niin tuntu ikävältä kohdun seudulla muuten ei mitään
 
Joo dpo14. Mulla kyllä yleensä alkaa menkat jo Dpo 13, mutta siitä huolimatta, että menkat alkaisivat pitää käydä tuossa verikokeessa. En yhtään kyllä tiedä miksi.o_O Ensi kiertoon on suunniteltu letrot. Olisikohan niiden aloituksessa tärkeä varmistaa, ettei ole raskaana? Tietääkö joku letroja käyttänyt?:bookworm:

Sen tiedän ettei letroja saa raskaana käyttää :) Jospa ootkin jo raskaana :happy093 sanoitko jo milloin meinaat ekan testin tehdä? Entäs muut piinailijat?

Mä oon onnekseni innostunut liikunnasta ja hedelmien syömisestä :D reilu 2viikkoa ovikseen :dance008 :laughing002 koitan aloittaa tikuttelut vasta ~kp14
 
Sainkin sitten terolut-megamenkat. Älä lue seuraavaa jos et halua kuulla vuodatusta ikävistä eritejutuista. :hilarious:

Mulla ei ollut kuin yksi side jäljellä menkkojen alkaessa, ja jotenkin ajattelin pärjätä sillä, vaikka tiesin sen riskiksi. No sehän meni päivällä. Tyhjensin kuukupin ennen tanssituntia 17.15, kun tulin kotiin noin 18.30 niin veret oli tullut farkkuihin asti, ne sai heti pistää pesuun. Tyhjäsin tietty kupin ja vaihdoin housut, no siitä tunnin päästä tuli taas läpi ja toisetkin alushousut meni (ehdin ajoissa vaihtaa, niin ei toisia housuja sentään mennyt). Ei helvetti. Veri on jotenkin oudon kirkkaanpunaista, siis ihan kirkuvanpunaista, yleensä mulla on tummempaa. Mitähän nää terot tekee. No on mulla kyllä ennenkin ollut samanlaista horror-vuotelua, että ei sillä. Mulla on se isompi kuukuppikokokin ihan tän horrorin takia, vaikka yleensä sitä suositellaan synnyttäneille.

No, pahimmasta menkkojen alkamisvitutuksesta on jo päästy yli. Ei kun kohti uusia pettymyksiä.

Ei hitto kauhulla odotan tulevaa vuotoa, perjantaina otan vikan terolutin tälle erää. Kävin kans viime kesänä? ostamassa isomman kuukupin kun vuodot on ollu ihan hullua just että alle tunnissa kuppi tulvii yli ja näin
ei mitenkään helpointa elää tommosella vuodolla
nimim. Tulvin sohvalle ja kirjaimellisesti pitkin lattioita, tammikuun alussa kokoajan kun vuoto oli ihan älytöntä :stop::depressed:

Yritä siinä sitten töissä käydä tai mitään muutakaan.
 
Ei hitto kauhulla odotan tulevaa vuotoa, perjantaina otan vikan terolutin tälle erää. Kävin kans viime kesänä? ostamassa isomman kuukupin kun vuodot on ollu ihan hullua just että alle tunnissa kuppi tulvii yli ja näin
ei mitenkään helpointa elää tommosella vuodolla
nimim. Tulvin sohvalle ja kirjaimellisesti pitkin lattioita, tammikuun alussa kokoajan kun vuoto oli ihan älytöntä :stop::depressed:

Yritä siinä sitten töissä käydä tai mitään muutakaan.

Ihan kamalan kuuloista :sad001 Mulla oli nuorempana tuollaiset menkat, nykyään ohivuotoja tulee lähinnä öisin... Välillä toki päivisinkin, varsinkin isompia hyytymiä :depressed: Helpottaako sulla Burana tai mikään vuodon määrään?
 
Sen tiedän ettei letroja saa raskaana käyttää :) Jospa ootkin jo raskaana :happy093 sanoitko jo milloin meinaat ekan testin tehdä? Entäs muut piinailijat?

Mä oon onnekseni innostunut liikunnasta ja hedelmien syömisestä :D reilu 2viikkoa ovikseen :dance008 :laughing002 koitan aloittaa tikuttelut vasta ~kp14
Epäilen, että jos en ole raskaana niin tiputtelu alkaa jo mahdollisesti maanantaina. Niin on pari edellistä kiertoa mennyt. Mutta jos siinä ei tiputtele niin ehkä voisi sitten testata tiistaina. Silloin on dpo 12 niin varmaan jo näkyisi tuollaisessa perustestissä. Herkkiä minulla ei nyt ole.
 
dpo 4 menossa, mulla alkanut tulla öisin vessahätä joskus puoli neljän aikoihin o_O

Ei oikein mitään muuta ole :confused005 en osaa sanoo miten tässä kierrossa käy, varmaan ootan näkyykö menkkoja tän kuun vikoille päiville asti.
 
dpo 4 menossa, mulla alkanut tulla öisin vessahätä joskus puoli neljän aikoihin o_O

Ei oikein mitään muuta ole :confused005 en osaa sanoo miten tässä kierrossa käy, varmaan ootan näkyykö menkkoja tän kuun vikoille päiville asti.

No eihän dpo 4 oikeen vielä raskausoireita olekaan :wink
 
Takaisin
Top