Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tuntee olonsa lihapullaksi :shifty: kaikki vaatteet ahistaa, ulos meneminen on aivan sieltä ja syvältä vaatteiden takia. Yksi virallinen äitiystakki löytyy kaapista joka sain lahjoituksena mutta sitä en kelpuuta päälleni kuin vasta viimeisinä päivinä jos silloinkaan. On vielä iso minulle ja..... Äh. Näyttää teltalta enkä yhtään tykkää tikkikankaasta saatika kiiltävästä mustasta :arghh: kamala säkki :smiley-angry017
Nyt olen vielä jotenkin selvinnyt vanhoissa toppahousuissa (henkselimalliset) vetoketju auki ja softshell-takissa, alla reilun kokoinen villapaita joka suojaa masua avonaisen vetoketjun kohdalla. Takki yltää juuri ja juuri peittämään housujen vetoketjun.
En oikein ole sinut tämän muuttuvan kropan kanssa, en yhtään :oops: Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään ongelmia peilikuvan kanssa. Nyt on sitten senkin edestä :sad001
Harjoitussupistuksia enenevissä määrin. Ja häpyliitoksia särkee.
 
Jäätävä ja megakivulias peräpukama :inpain: Jos ei omahoito ala auttamaan, niin lääkäri kutsuu. Huhhuh.
Olisin voinut nytkin mennä muttei oikein nappaa odotella tuntikausia altistuen flunssille yms., niin katson vielä hetken :facepalm:
 
Viikon verran sydän tykytellyt, olo on koko ajan niin kuin olisi tehnyt jotain todella raskasta. Jalat tuntuvat olevan maitohapoilla, hengästyttää helposti ja väsyttää :dead: onko muilla samaan? mikä tähän auttaisi? Hemoglobiini ainakin oli neuvolassa 17.10 hyvä, 138, en usko että se olisi kovin radikaalisesti laskenut :confused004
 
Viikon verran sydän tykytellyt, olo on koko ajan niin kuin olisi tehnyt jotain todella raskasta. Jalat tuntuvat olevan maitohapoilla, hengästyttää helposti ja väsyttää :dead: onko muilla samaan? mikä tähän auttaisi? Hemoglobiini ainakin oli neuvolassa 17.10 hyvä, 138, en usko että se olisi kovin radikaalisesti laskenut :confused004
Mulla tuota kans ollu jo pitkään.. hapenottokykyyn vaikuttaa raskaus ja selittäisin sen sillä.
 
Nää repäsy kivut. Aikasemmin oli niitä puukoniskuja jos nous nopee tai yski mut nyt esim kivasti alkaa illalla ja useemman tunnin tulee semmosia kipeitä viiltoja toiselle puolelle vatsaa eikä saa nukutuks ja sama miten päin on niin ei helpota. Normaalia kohdun kasvuun liittyvää kipua neuvolan mukaan. Liitokset venyy. Myös järkyttävä väsymys ei vaan ota laantuakseen. Mullakin oli tota sydämentykytystä ja säikähdin kauheesti et joku sydänkohtaus iskee :grin nyt ollut jonkun aikaa pois onneks.
 
Viikon verran sydän tykytellyt, olo on koko ajan niin kuin olisi tehnyt jotain todella raskasta. Jalat tuntuvat olevan maitohapoilla, hengästyttää helposti ja väsyttää :dead: onko muilla samaan? mikä tähän auttaisi? Hemoglobiini ainakin oli neuvolassa 17.10 hyvä, 138, en usko että se olisi kovin radikaalisesti laskenut :confused004
Toihan on loistava hb! Mulla ei kai ikinä oo ollu niin korkeaa. Ja joo, mulla kans sydämen tykyttelyä ja hengästymistä. Normaalia kuulema.
 
Paljon puhuttu ja kiistelty ferritiini voi alhainen hyvälläkin hemoglobiinilla. Mulla laski hemppa nopeasti sieltä liki 140 tonne reiluun 120 ja silti sain kehoituksen syödä vähän rautaa ja kylläpä tuntuu olossa; ennen nukuin 15 tuntia ja olisin voinut nukkua lisää, en jaksanut välillä edes puhua mutta raudan myötä aloin piristymään ja nyt on aika normaali olo virkeyden suhteen. Eka rauta mitä kokeilin sopikin, ei haittoja. Ja siis ihan neuvolan ohjeesta syön, mitä kyllä hämmästelin, kun yleensä kaikkialla kai tuijotetaan vaan "vielä hyvää hemoglobiinia".
 
Onkohan jotain harjoitussupistuksia, kun välillä maha menee ihan kovaksi ja sen kovana olon aikana liikkuminen vähän kankeaa ja vaivalloista. Ei varsinaisesti käy kipeää, mutta tuntuu vähän ikävälle.
 
Onkohan jotain harjoitussupistuksia, kun välillä maha menee ihan kovaksi ja sen kovana olon aikana liikkuminen vähän kankeaa ja vaivalloista. Ei varsinaisesti käy kipeää, mutta tuntuu vähän ikävälle.


Kuulostaa kyllä harjoitussupistukselta, ainakin itselläni tulevat tyypillisesti juuri noin.
 
Voihan liitoskivut! Inhottavaa vihlontaa nivusissa ja häpyluun kohdalla kävellessä ja luin että ne tuppaavat vain pahentua raskauden edetessä. Tänään ollut kyllä hieman parempi, mutta saa nähdä kuinka tämä etenee :oops:
 
N
Voihan liitoskivut! Inhottavaa vihlontaa nivusissa ja häpyluun kohdalla kävellessä ja luin että ne tuppaavat vain pahentua raskauden edetessä. Tänään ollut kyllä hieman parempi, mutta saa nähdä kuinka tämä etenee :oops:
Niinhän se vähän on, että yleensä pahenevat vaan kun viikot kasvaa :arghh: Tsemppiä niiden kanssa, ovat kyllä ikäviä!
 
N

Niinhän se vähän on, että yleensä pahenevat vaan kun viikot kasvaa :arghh: Tsemppiä niiden kanssa, ovat kyllä ikäviä!

Kiitos:Heartred
Näinpä, inhottavaa kyllä! Toivottavasti ei estä liikkumista ihan kokonaan loppuvaiheessa.
 
Viikon verran sydän tykytellyt, olo on koko ajan niin kuin olisi tehnyt jotain todella raskasta. Jalat tuntuvat olevan maitohapoilla, hengästyttää helposti ja väsyttää :dead: onko muilla samaan? mikä tähän auttaisi? Hemoglobiini ainakin oli neuvolassa 17.10 hyvä, 138, en usko että se olisi kovin radikaalisesti laskenut :confused004

Mulla on tota samaa hengästymistä ja väsymystä. Oon ihmetellyt kanssa, kun on niin voimaton olo. Pyykkejäkin kun viikkaa tuntuu, että olis tekemässä jotain suurempaakin urheilusuoritusta. Hemoglobiini oli hyvä neuvolassa. Eilen illalla nukkumaan mennessä muljahti sydän todella ikävästi kolme kertaa, vähän jopa säikähdin. o_O pitäiskö tässä yrittää liikkua enemmän ja saada kuntoa paremmaksi vai lepäillä enemmän..:confused005
 
Mulla on tota samaa hengästymistä ja väsymystä. Oon ihmetellyt kanssa, kun on niin voimaton olo. Pyykkejäkin kun viikkaa tuntuu, että olis tekemässä jotain suurempaakin urheilusuoritusta. Hemoglobiini oli hyvä neuvolassa. Eilen illalla nukkumaan mennessä muljahti sydän todella ikävästi kolme kertaa, vähän jopa säikähdin. o_O pitäiskö tässä yrittää liikkua enemmän ja saada kuntoa paremmaksi vai lepäillä enemmän..:confused005
Mulla on ihan samaa, eikä osannut neuvolalääkäri sanoa mikä on. Sunnuntaina teki mieli mennä makamaan lidlin lattialle kun en meinannu jaksaa seistä jonossa. Nyt on lisäks tullut selkäkivut kuvioon sekä päänsärky ja valopilkut näkökentässä.
 
Ööh, harkkarisupistus jää hetkeksi päälle sen makkariOon jälkeen :angelic::smiley-angelic006 Olo aika hankala, etenkin jos toisella vielä kyyti ns.vaiheessa :angel4 Ei ollut esikoisen kohdalla tämmöistä ja pohdinkin mitä tän kanssa tekisi. En luovu kyllä vielä aikuisten läheisyydestä ennen synnytystä, ellei aivan pakko.
 
Onkohan jotain harjoitussupistuksia, kun välillä maha menee ihan kovaksi ja sen kovana olon aikana liikkuminen vähän kankeaa ja vaivalloista. Ei varsinaisesti käy kipeää, mutta tuntuu vähän ikävälle.

Täällä kanssa vastaavia harjoitussupistuksia, on vissiin ihan ok kun on kivuttomia? tuntuu että itsellä on näitä aika paljonkin
 
Hemoglobiini laskenut ja rautalääkityksen aloitus. Saa antaa vinkkejä hyviin rautavalmisteisiin jotka eivät käy herkän vatsan päälle. Lisäksi kaipaisin vinkkejä erilaisiin selän tukivöihin... Si vaivaa ja olisi mukava kuulla onko jollakin ollut tukivyö käytössä ja millainen on ollu toimiva/mukava :)
 
Hemoglobiini laskenut ja rautalääkityksen aloitus. Saa antaa vinkkejä hyviin rautavalmisteisiin jotka eivät käy herkän vatsan päälle. Lisäksi kaipaisin vinkkejä erilaisiin selän tukivöihin... Si vaivaa ja olisi mukava kuulla onko jollakin ollut tukivyö käytössä ja millainen on ollu toimiva/mukava :)
Maltofer (kysy apteekista vatsaystävällistä rautaa), ainakaan tämä herkkämahainen ei oo oksentanu tästä. Kirjoitusasusta en oo varma, mutta sinne päin :grin

Kävin itse SI-nivel vaivaan hakemassa tk:n apuvälinelainaamosta semmosen vyön. Auttaa mulla :) Jyväskylässä sai vain mennä ja hakea, mutta kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä vielä sieltä, miten oman kunnan tilanne :rolleyes:
 
Maltofer (kysy apteekista vatsaystävällistä rautaa), ainakaan tämä herkkämahainen ei oo oksentanu tästä. Kirjoitusasusta en oo varma, mutta sinne päin :grin

Kävin itse SI-nivel vaivaan hakemassa tk:n apuvälinelainaamosta semmosen vyön. Auttaa mulla :) Jyväskylässä sai vain mennä ja hakea, mutta kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä vielä sieltä, miten oman kunnan tilanne :rolleyes:

Oliko sulla sellainen kapea vyö käytössä? Itselläni oli entisen asuinkuntani tk:sta lainassa, mutta kävin sen juuri palauttamassa kun muutimme. Uuden paikkakunnan neuvolasta sanottiin, että saisi vain muutamaksi viikoksi lainaan että kannattaa hommata oma.. Pitäänee kuitenkin soitella nykyisen kunnan apuvälinelainaamoon ja ainakin katsoa jos saisi hieman erilaisen käyttöön. Jotenkin se kapea vyö alkoi tuntumaan ikävältä kun maha alkanut kasvamaan, vaikka sitä koitti alhaalla pitää niin nousi herkästi ylemmäs ja ahdistaa kun alavatsaa painaa jokin :yuck:
 
Takaisin
Top