Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on parina päivänä ollut voimakas huimaus. Verenpaine on jo luonnostaan tosi matala, että se varmasti vaikuttaa osaltaan. Pitää vaan liikkua hyyyyviiin hiiitaaasti. :dead:
 
Muilla oireina äkäisyys ja kiukkuisuus?
Tuntuu että olen erityisen räjähdysherkkä ihan jokaisesta asiasta kaikesta ja kaikille :sorry:
Luonteeltani en kyllä ole mikään viilipytty mutta tämä menee jo aivan uusiin sfääreihin! :confused:
Päästän suustani sammakoita ja heti perään saan pahoitella (yleensä perheenjäsenille) huonoa käytöstäni :sad001 Tää on ihan hirveää! Haluan käpertyä loppuajaksi omaan koloon ja pysytellä siellä kunnes vauva on syntynyt:shifty:
Täällä on samaa. Kohteena mies välillä, joskus koirat :sad001
 
Muilla oireina äkäisyys ja kiukkuisuus?
Tuntuu että olen erityisen räjähdysherkkä ihan jokaisesta asiasta kaikesta ja kaikille :sorry:
Luonteeltani en kyllä ole mikään viilipytty mutta tämä menee jo aivan uusiin sfääreihin! :confused:
Päästän suustani sammakoita ja heti perään saan pahoitella (yleensä perheenjäsenille) huonoa käytöstäni :sad001 Tää on ihan hirveää! Haluan käpertyä loppuajaksi omaan koloon ja pysytellä siellä kunnes vauva on syntynyt:shifty:

Sama homma! Pinna on välillä tosi herkkä :shifty:
Äkäisyyden kohteena ollut vain oma miesraukka!
 
Muilla oireina äkäisyys ja kiukkuisuus?
Tuntuu että olen erityisen räjähdysherkkä ihan jokaisesta asiasta kaikesta ja kaikille :sorry:
Luonteeltani en kyllä ole mikään viilipytty mutta tämä menee jo aivan uusiin sfääreihin! :confused:
Päästän suustani sammakoita ja heti perään saan pahoitella (yleensä perheenjäsenille) huonoa käytöstäni :sad001 Tää on ihan hirveää! Haluan käpertyä loppuajaksi omaan koloon ja pysytellä siellä kunnes vauva on syntynyt:shifty:
Mies väittää, että mulla on tullut kärttyisyys raskausoireena.:angelic:
 
Muilla oireina äkäisyys ja kiukkuisuus?
Tuntuu että olen erityisen räjähdysherkkä ihan jokaisesta asiasta kaikesta ja kaikille :sorry:
Luonteeltani en kyllä ole mikään viilipytty mutta tämä menee jo aivan uusiin sfääreihin! :confused:
Päästän suustani sammakoita ja heti perään saan pahoitella (yleensä perheenjäsenille) huonoa käytöstäni :sad001 Tää on ihan hirveää! Haluan käpertyä loppuajaksi omaan koloon ja pysytellä siellä kunnes vauva on syntynyt:shifty:
Täällä kans yksi :oops: Onneksi sen verran vielä sensuuri toimii, mutta mielessä manaan kaikkia hornan tuuttiin :inpain: Varsinkin vauvan sukupuolen kyselijät saa mulkaisuja perään. Ja anoppi, vaikka ihana onkin, on pahin tällä hetkellä mulle :shifty:
 
Liitoskipuja ja issias vähän vaivaa. Muuten kaikki on hyvin ja oireetonta :)
 
Täälläkin liitoskipuja, pakara/alaselkä särkyä jos on tehny jotain vähänkin raskaampaa esim. pihatöitä.
 
Mä jotenkin kuvittelin, että toisen kohdalla paikat olisivat jo sen verran löystyneet, ettei näitä vaivoja tulisi enää niin voimakkaina. Mulla alkaa jo yöt olla pyörimistä lonkan jomottelujen kanssa. Mikähän auttaisi?
Nyt alkanut myös pistellä ja vihloa entistä ahkerammin alakertaan ja kohdun reunoille.
 
Mä jotenkin kuvittelin, että toisen kohdalla paikat olisivat jo sen verran löystyneet, ettei näitä vaivoja tulisi enää niin voimakkaina. Mulla alkaa jo yöt olla pyörimistä lonkan jomottelujen kanssa. Mikähän auttaisi?
Nyt alkanut myös pistellä ja vihloa entistä ahkerammin alakertaan ja kohdun reunoille.

Taitaa mennä toisinpäin että mitä useampi raskaus ja synnytys on takana niin sitä aiemmin alkaa kaiken maailman krempat ja kolotukset :wink näin ainankin omalla kohdallani.

Lonkan jomotuksiin mahdollisimman pehmeä petari ja tukityyny jalkojen väliin koko matkalle (polvet ja nilkat samassa linjassa).
Alakerran oireisiin ei taida auttaa muu kuin lepo ja tahdin hiljentäminen joka on helpommin sanottu kuin tehty jos kotona juoksentelee jo ennestään sisaruksia :bored:
 
Mulla tuli tänään aamulla napakka supistus, kun makasin vielä sängyssä. Selällään olin ja seurailin vauvan liikkeitä kohdussa. En ole noin selvästi vielä kertaakaan kohtua tuntenut kuin nyt. Jyrkästi navan kohdalle loppuu.
 
Täällä myös supistelua, siinä määrin paljon, että oli pakko hakeutua tarkistukseen (esikoinen syntyi pienenä keskosena). Onneksi ainakin toistaiseksi kaikki ok, mutta sairauslomalle jouduin.
 
Täällä myös oireena hermojen kireys. Varsinkin uhmakas 4v esikoinen ottaa monta kertaa päivässä hermoon :mad::bag: tekisi kans mieli käpertyä omiin oloihin siks aikaa että vauva syntyy..:oops:

Mua polti/jomotti keskiviikkona alasekää ja pakaroita, ihan kuin olisi supistanut ja tuntuu että sama tunne alkaa tulemaan jos istun kovalla penkillä tm, vaihdan aina äkkiä paikkaa/asentoa kun huomaan että alkaa tuntumaan että tulee supistava olo. En kyllä tiedä oliko kyse oikeasta supistuksesta :confused005 kun jomotus ei tullut vatsan puolelle, niin kuin muistan aiemmista raskauksista supistusten tuntuneen.
 
Oliko kipeitä?


Jos minua tarkoitit, niin kyllä jonkin verran kivuliaitakin supistuksia oli, nyt onneksi lepo helpottanut tilannetta. Tosin tuota keskosesikoisen synnytystä edelsi muutaman päivän ajan supistelu, joka ei ollut kuin korkeintaan vähän kivuliasta, joten omalla kohdallani en voi ottaa oikein mitään supistelua kovin kevyin mielin :sad001
 
Sinua juuri. Hurja juttu. Täytytkiin sit varautua isolla listalla kysymyksia ultraan maanantaina
 
Mulla on nyt vähän aikaa ollut jotenkin vaikea hengittää makuulla ollessa. En muista yhtään oliko tällasta edellisissä raskauksissa. :sour:
 
Tänään aamuun kuulunut närästystä, liitoskipuja, alaselän kipua, ruokahaluttomuutta ja ilmavaivoja.
 
Viikonloppuna vaivasi niin sanottu täysi olo. Ihan sama mitä söi ja kuinka paljon, niin oli koko ajan sellainen olo, että on ähkyssä.
 
Täälläkin kiukkuisuutta ja räjähdysherkkyyttä! Ihan hävettää välillä.. Itkuisuutta jatkuvasti myös. Usein vaan turhauttaa ja tuntuu ettei kukaan ymmärrä tunteitani :confused:
Onneksi on myös hyviä hetkiä. Siivoushulluus ja inspiraatio kodin laittamiseen on ihana ”oire”. Tämmönen pesänrakennusvietti alkoi jo ensimmäisen kolmanneksen lopulla.
Ruokahalu on parantunut jonkin verran. En ole käynyt vaa’alla, mutta painokin varmasti nousemassa takaisin lähtöpainoon päin.
Unet ovat todentuntuisia. Olen nähnyt paljon unia synnyttämisestä. Viimeyönä synnytin tyttölapsen, eikä napanuoraa saatu leikattuun, niin jättivät sairaalassa sen vaan roikkumaan. :hilarious:
 
Takaisin
Top