Millaisia raskausoireita sinulla on?

Eiks jossai kohtaa pitäis olla aika neuvolalääkärillekin? Senhän pitäis ainaki tarkistaa, et kaikki on ok.

Ite hain reiluu kk sitte saikkua, ku supisteli niin napakasti ettei töissä pystynyt olee, ni ihan terveyskeskuslääkäri tarkisti, et kaikki ok kohdun suunnalla.

Itellä ollu nyt reilu viikon nonstop nälkä, väsymys ja palelu. Paino myös sahannu +-0,5kg ees taas, käyn kerran viikos vaa'alla. o_O
 
Täällä kans ihan jäätävät supistukset ollu pari päivää. Joutunu ihan suihkuun menee et lievenee hetkeks. Kävellä/istua ei pysty ja makaaminenkin hankalaa. Eipä ne täälläkään ota kuuleviin korviin, onhan mulla 2 edellistä kertaa synnytys edenny ihan normi viikoille on yleensä vastaus. Vauva liikkuu normaalisti kyllä ja viikkoja mulla nyt 27+6
 
Jäätävästi oireita, on kuin kuin yö ja päivä tämä ja edellinen raskaus. Paha refluksi, megaväsymys, oksetus, huimaus, heikotus, kivut, yöheräilyt, harjoitussupistukset, vatsavaivat, vaikeus liikkua normaalisti/nousta ylös jne.
 
Eilen oli menkkamaisia kipuja levossa sohvalla alavatsalla ja säteili alaselkään. Eikun Panadolia vaan naamariin, helpotti sentään.
 
Minulla kans supistelee välillä paljonkin ja lievää meikkaamista kipua, mutta on kuitenkin mennyt ohi heti, kun on alkanut epäillä, että meneeköhän tämä ohi. Neuvola ensi viikolla. Aion mainita asiasta, mutta tuskin huolestuvat siellä. Liikkeitä lapsella ihan hurjasti.
 
Mielestäni minulle on tullut enemmän luomia, mikä on jotenkin outoa, kun en ole koskaan tällaisesta oireesta kuullut.
 
Mielestäni minulle on tullut enemmän luomia, mikä on jotenkin outoa, kun en ole koskaan tällaisesta oireesta kuullut.
Joo, tää on tavallista raskaana. Mulla tuli esikoisesta vähän, mut suurin osa lähti synnytyksen jälkeen. Nyt on tullut todella paljon kaulaan ja rintaan!
 
Itsellenikin on tullut etenkin kaulaan. Kiva kuulla, että voivat lähteä poiskin sitten synnytyksen jälkeen.
 
Mulla ollu ajoittain samantyylistä etovaa oloa, ku alkuraskaudessa. Ei niiku okseta, mut sellanen höntti/huono olo.
Ja mun lantio... En tiedä miten selviän viel pari kk. Nukkuminen on aika tuskaa, ku selällään ois ainut hyvä asento, mut ei vissii kovin suositeltavaa...
Supisteluja ollu kans aina, jos touhuaa liikaa.
 
Turvotus raajoissa, lonkat paukkuu yöllä kun vaihtaa asentoa, närästää, yleinen raskas olo ja puuskututtaa helposti.
 
Täällä myös jäätävä lonkkasärky, jos nukkuu liian kauan samalla kyljellä..eli yöt menee kääntyillen ja hyvää asentoa etsiessä.
Lievää närästystä havaittavissa sekä yleistä jaksamattomuutta. On ollut melko vaikea hyväksyä ettei jaksa kävellä enää niin paljoa kuin haluaisi.
 
Mulla selkä vaivaa ja nyt 2vkoa sairaslomaa supistelujen takia, vielä sais masussa pysytellä :shy: ja aivan jäätävä närästys mikä vaivaa, etenkin kun pitäis mennä nukkumaan :bored: tätä ennen en oo ees tienny mitä närästys on mutta nyt kyllä tiedän jo liiankin hyvin :grin
 
Puuskutus on minullakin pienimmästäkin rasituksesta. Kotonakin kevyellä jumpalla saa tosissaan tarkkailla, että ei pauku sykkeet yli. Salilla vielä tarkemmin. On kuitenkin pakko jumpata alavartaloa, pakarat kipeytyy heti, jos ei jumppaa niitä. Yöllä jalat on levottomat. Jos ei vedä suonta, niin vähintään pitää liikutella jalkoja parin tunnin välein.
 
Närästää ihan sikana, heikko olo koko aika, vatta ollu vähä löysällä ja jäätävät liitoskivut/vatsakivut/supistukset. Synnärilläkin kävin jo tarkastukses viime viikolla ja oli paikat pehmenny mutta kuitenkin vielä kiinni eikä mitään merkkiä että tulis ennen aikojaan. Onneks torstaina taas neuvola, saa nähä onko tullu jotain muutosta. Sais nyt vähintään ainakin 3 viikkoa pysyy siellä vattulissa kasvamas nyt viikot 32+6
 
Ristus kun voi olla jalkapohjat kipeät. Tämä vaiva on ollut riesana nyt alkuvuoden, eikä helpotusta havaittavissa. Yöt ovat alkaneet sujua taas paremmin, lonkat vissiin jo niin löystyneet etteivät ota kiinni enää mihinkään hermoon :grin
Salilla saan minäkin jo olla tarkempi sykkeiden kanssa. Ja punttien jälkeen saa hieman hengitellä enemmän.
 
Kivut pahentuneet, liikkuminen yhä vaikeampaa, heikotuskohtauksia ja anemia ääääh. Muuten perus refluksit yms. yhä seurana. Satunnaisia uniongelmia, janoa ja oikeasti tuolla alhaallakin kaikenlaista. Rappujen noususta tulee mielenkiintoista jossain vaiheessa...
 
En millään jaksaisi ja stressaa. On meinaan "jatkuvasti" supistuksia, osa kivuliaita ja loput muuten vaan tukalia. Pelottaa ennenaikaisuus, jos pakotetaan yrittämään alateitse ja vaikkei nuo toteutuisi, niin aika tuskaa tulee olemaan sellaiset 5-6 vkoa, mitä sektioon nyt on. Ja näähän tulee kaikki levossa, en edes tee oikein mitään. Herättävät joskus yölläkin.
Huoh. Ihan varmana ei jää tähän, vaan tilanne vaan pahenee, argh.
 
En millään jaksaisi ja stressaa. On meinaan "jatkuvasti" supistuksia, osa kivuliaita ja loput muuten vaan tukalia. Pelottaa ennenaikaisuus, jos pakotetaan yrittämään alateitse ja vaikkei nuo toteutuisi, niin aika tuskaa tulee olemaan sellaiset 5-6 vkoa, mitä sektioon nyt on. Ja näähän tulee kaikki levossa, en edes tee oikein mitään. Herättävät joskus yölläkin.
Huoh. Ihan varmana ei jää tähän, vaan tilanne vaan pahenee, argh.
Mulle sano lääkäri että jos lähtee syntymään ennenaikasesti on vauvalle parempi tulla alakautta, mutta neuvolan terkka sanoi että ei ne siinäkään tilanteessa pakota alakautta synnyttää, kun synnytyspelko kuitenkin tiedossa.
 
Mulle on kyllä periaatteessa luvattu päivystyssektio, jos lähtisi ennen aikojaan syntymään mutta tässäkin on tosipaikan tullen niin lääkärikohtaisia eroja, että suostuvatko sitten miten leikkaamaan... Onneksi tämä supistustilanne on nyt rauhoittunut, kiitän sympatioista :Heartred
 
Takaisin
Top