Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla nyt rv 5+4 oireina huimaus ja/tai repäisykivut noustessa (huimaus varsinkin jos kyykystä seisomaan niin varmasti pimenee päässä), ajoittain etovaa oloa, viikko sitten oli vielä enemmänkin menkkajomottelua, mutta se on nyt vähentynyt (ehkä kun siirryin vähemmän vyötäröltä painavin housuihin) ja jäätävä väsymys. Viime raskaudessa muistaakseni siinä 6+ jtn viikolla alko hirveä kuolemankrapulaolo joka jatkui jonnekin viikolle 17, eli sitä odotellessa...



Mulla oli viime raskaudessa tätä unettomuutta ja erityisesti aamuyöstä heräämistä niin kauan kuin oli pahoinvointia.

Ja Mirkku2020 oireesi kuulostavat aivan normaalilta

Hyvin kuvaava toi ”kuolemankrapulaolo”, sellanen olo juurikin täällä ja viikkoja 6+2 toivottavasti ei jatkuisi ihan noin pitkään. Ja täällä kans unet aika heikolla tolalla, aikaisin aamuyöstä herään jo huonovointisuuteen kun verensokeri on laskenut tarpeeksi matalalle. Oon nyt iltaisin yrittänyt saada alas pienen määrän puuroa ja rahkaa tms. joka pitäisi vähän paremmin tuota nälkää. Hankalaa on kyllä ruokailut kun ei mitään tee mieli ja pelkkä ruoan näkeminenkin saa yökkimään. Ostin avuksi pahoinvointirannekkeet mutta ei vielä ainakaan mainittavaa apua
 
Pitää soittaa heti maanantaina. Minullakin lääkitys, jota pitää varmaankin seurata raskauden ajan. Kuinka helposti kunnalliselle puolelle pääsee varhaisultraan jos on perussairaus?

pitäisi päästä nopeasti!

*muoks* Anteeks luin väärin! Siis neuvolalääkärille pitäis päästä nopeasti katsoon lääkeasiat esim. Mutta ultraan ei ehkä ellei oo siihen tiettyä syytä.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa, semmonen kuumeinen olo yks päivä. Vähän menkkajomotuksen tapaista ja valkovuoto ei loppunut ovikseen. Tein + testin jo 3+3 tms.. viikkonäytöllinen sanoi 1-2. Kun menkkojen ois pitänyt alkaa, tuli vähän veristä vuotoa ja aattelin jo että jäi kemialliseksi, mutta se loppui sitten. Ei ole muita oireita kuin pissahätä vähän useammin, tänään tein viikkonäytöllisen kun 5+1 mun veikkauksen mukaan ja se sanoi 3+ eli ainakin hormonimäärä on noussut. Luultavasti 3 lapsen kans ei ehdi tunnustella niitä oireita, kun ei oo mitään tosi ilmeistä kuten pahoinvointi.
 
Hyvin kuvaava toi ”kuolemankrapulaolo”, sellanen olo juurikin täällä ja viikkoja 6+2 toivottavasti ei jatkuisi ihan noin pitkään. Ja täällä kans unet aika heikolla tolalla, aikaisin aamuyöstä herään jo huonovointisuuteen kun verensokeri on laskenut tarpeeksi matalalle. Oon nyt iltaisin yrittänyt saada alas pienen määrän puuroa ja rahkaa tms. joka pitäisi vähän paremmin tuota nälkää. Hankalaa on kyllä ruokailut kun ei mitään tee mieli ja pelkkä ruoan näkeminenkin saa yökkimään. Ostin avuksi pahoinvointirannekkeet mutta ei vielä ainakaan mainittavaa apua

Voi kuulostaa niin tutulta! Tsemppiä! Mulla auttoi vähän kun siinä heti herätessä aamuyöllä söin banaanin tai välipalakeksin ennen kuin nousin sängystä. Jos yritin esim mennä suihkuun ennen aamupalaa niin tuli ylös :hungover:
 
Hyi kun oksentaisinkin. Olo on todella etova, kuvottava ja lamauttava jatkuvasti, mutten kuitenkaan oksennna. Kylmä ja kuuma. Jos lepään, puutuu heti raajat ja asentoa vaihdettava. Huimaa rajusti, noi verenpaineen laskut varmasti syynä.

Ainoa minkä oon huomannut nyt auttavan on veden runsas juominen ja salmiakki. Salmiakin teho on aivan selkeä. Oiskohan mitään muuta vastaavaa kuin salmiakki? Sitä en sen glykyrritsiinin takia viitsisi kovasti syödä.
 
Hei täällä uusi liittyy keskustelun jatkoksi :D

oireita etova olo, kuumeilu, tarkentunut hajuaisti, arat ja turvonneet rinnat, väsymys, nippailut alavatsalla.. ajattelin että keskiviikkoaamuna teen testin kun vapaapäivä ja saa omassa rauhassa testin tehdä jos ei tosiaan menkat ala ennen sitä. Aika varma olo raskaudesta kuitenkin vaikka hassulta tuntuukin :) ihana oisi taas tänne päästä ajatuksia jakamaan useamman keskenmenon jälkeen.. :Heartred
 
Itsekin keskenmenon läpikäyneenä tiedän todella mitä käyt läpi. Vaikeita asioita ja jättää aina jäljen sydämeen. :Heartred Nyt vaan mennään porukalla positiivisin mielin eteenpäin ja nautitaan jokaisesta hetkestä -myös siellä wc-pöntön äärellä. :laughing002 Jos jotain ikävää tapahtuu, siihen emme itse voi kuitenkaan vaikuttaa. Mua ainakin helpottaa jotenkin ajatella, että joku isompi voima on nämäkin asiat ajatellut meidän puolesta; ehken lapsi ei olisi selvinnyt kohdun ulkopuolella tms. Yrittäkäämme siis pysyä positiivisin mielin kunnes toisin todistetaan! Rok Rok! :wav

tämä on niin totta :Heartred tietenkin välillä tulee ne pettymykset ja itkut mieleen mutta nautitaan nyt tästä tunteesta ja yritetään pysyä positiivisina :Heartred minäkin huomaan jo ajattelevani edellisistä keskenmenoista niin että vielä ei silloin ollut pienokaisella paras aika tulla tähän maailmaan, ei kunnon työpaikkaa, vuokra-asunto paikassa johon ei tullut oloa että kotona olisi.. nyt on kokoaikainen työ ja talo ostettu kaupungista joka parhaalta mahdolliselta tuntuu, paljon sosiaalista verkostoa tullut lisää ja uupumuksen vasta kokeneena ja siitä selvinneenä tuntuu kuin oisi kasvanut ihmisenä ihan hurjan paljon! asioilla on tapana järjestyä ja kaikella on tarkoituksensa, luotetaan siihen:Heartpink
 
Mulla oli ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa, semmonen kuumeinen olo yks päivä. Vähän menkkajomotuksen tapaista ja valkovuoto ei loppunut ovikseen. Tein + testin jo 3+3 tms.. viikkonäytöllinen sanoi 1-2. Kun menkkojen ois pitänyt alkaa, tuli vähän veristä vuotoa ja aattelin jo että jäi kemialliseksi, mutta se loppui sitten. Ei ole muita oireita kuin pissahätä vähän useammin, tänään tein viikkonäytöllisen kun 5+1 mun veikkauksen mukaan ja se sanoi 3+ eli ainakin hormonimäärä on noussut. Luultavasti 3 lapsen kans ei ehdi tunnustella niitä oireita, kun ei oo mitään tosi ilmeistä kuten pahoinvointi.
Mulla oli eilen päivä ku menkkojen piti alkaa. Yöllä tosiaan vihlo sillon vatsaa ja aamulla tuhrutti verta. Jo kaksi epäonnistunutta raskautta takana, toki heti aattelen että tää raskaus oli tässä. Vieläkin outo olo alavatsalla, tänään ei oo ollu vuotoa. Raskaustesti vahva. Jotenkin sellanen olo, että kesken menee. Toki toivon kovin että jatkuis :smiley-angelic001
 
Moikka! Vielä ei ole kummoista oireilua, väsyttää ja ruoka maistuu. :) On vielä niin alussa tämä raskaus, mutta katsotaan josko parin viikon sisällä alkaisi jotain tapahtumaan .
 
Olikin ihan pkko käydä lähikaupasta (6kilsan päässä xD) ostamassa testi ja kaksi viivaahan sieltä tuli!! :happy::happy: heti alkoi kouraisemaan mahanpohjasta! :D miten tästä miehelle kertoisi :D töissä tuskin vielä piiiitkään aikaan :shy:
 

Liitteet

  • 20190916_092748.jpg
    20190916_092748.jpg
    22.6 KB · Katsottu: 14
Mulle on tullut kaveriksi viime raskaudesta tuttu unettomuus :dead: Saan unta illalla, mutta herään aamuyöllä pyörittelemään asioita. Toki elämänmuutos mietityttää, mutta veikkaan tän olevan myös hormonaalista. Viime raskaudessa olin välillä aivan uupunut tämän takia.

Menin eilen nukkumaan klo 21 mutta en silti saanut heti unta ja heräsin valvomaan noin klo 04 :shifty: Nyt oon töissä taas ihan silmät ristissä.

Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Mulle on tullut kaveriksi viime raskaudesta tuttu unettomuus :dead: Saan unta illalla, mutta herään aamuyöllä pyörittelemään asioita. Toki elämänmuutos mietityttää, mutta veikkaan tän olevan myös hormonaalista. Viime raskaudessa olin välillä aivan uupunut tämän takia.

Menin eilen nukkumaan klo 21 mutta en silti saanut heti unta ja heräsin valvomaan noin klo 04 :shifty: Nyt oon töissä taas ihan silmät ristissä.

Onko muilla ollut vastaavaa?

Unettomuus on kyllä kurjaa. :sad001 Nyt kun olisi just tärkeä saada hyvin unta ja levätä!

Mä herään nyt joka yö 1-2 krt vessaan ja juomaan. Suu on kuin santapaperia. Ja ennen kuin saan uudelleen unenpäästä kiinni, ehtii mielessä käydä vaikka mitä murheita. Ja aina sillon aamuyöllä pahimmillaan. :meh: Että ei varsinaisesti unettomuutta täällä, mutta uni häiriintynyt selvästi nyt raskauden aikana.
 
Mulle on tullut kaveriksi viime raskaudesta tuttu unettomuus :dead: Saan unta illalla, mutta herään aamuyöllä pyörittelemään asioita. Toki elämänmuutos mietityttää, mutta veikkaan tän olevan myös hormonaalista. Viime raskaudessa olin välillä aivan uupunut tämän takia.

Menin eilen nukkumaan klo 21 mutta en silti saanut heti unta ja heräsin valvomaan noin klo 04 :shifty: Nyt oon töissä taas ihan silmät ristissä.

Onko muilla ollut vastaavaa?

Mulla kans ollut unettomuutta joka raskaudessa ja viime yönä taas ekan kerran heräsin yöllä yhdeltä ihan virkeänä. Varmaan taas valvoskelua tiedossa.. Tänään pamahti joku turvotuksen tunne mahaan ja alkoi väsyttää niin armottomasti keskellä päivää ettei paljon tarvi arvailla mistä johtuu :P


Toivottavasti Koirankorva oliskin ihan raskausoireesta kyse siinä vuodossa! Pitkät viikot tässä alussa odotella. Meetkö ar ultraan?
 
Voi että miten väsyttää! Harmi, että töissä nyt tiukat deadlinet. Tuntuu, että työnteko menee nyt enemmän sinne procrastination-puolelle. Ja tämä eilisiltainen havainto, että olen raskaana ei auta yhtään keskittymään . Mielellään heittäisin pitkäksi kahvihuoneen sohvalle...
 
Ja ihan mielenkiinnosta kysyn niiltä kenellä lapsia on enemmän - oliko pahoinvointia ja oliko eroja poikien/tyttöjen välillä? Itse olen kolmen pojan kanssa pärjännyt ilman aamupahoinvointeja. :) Katsotaan miten nyt käy ja pystyykö sen perusteella arvaamaan sukupuolen?
 
Moikka,
Liityn myös mukaan :) Mulla oli puolitoista viikkoa hieman etova olo ja tunne kuin joku painaisi alavatsasta ja rinnat ollut arat pari viikkoa. Tein testit pe ja la, oli vaan tosi vahva tunne noista pienistä oireista. Viime yönä heräilin pari kertaa juomaan ja vessaan mutta muuten ei kummempia oloja täällä ainakaan vielä :)
 
Mulla menossa nyt RV 6+6. Miten muut koette, kuinka ns. kokoaikaisia teidän oireet on ? Ite on aina jotenkin ajatellut, että raskaana sen tuntisi koko ajan.. Mutta voi olla tuntejakin ettei tunnu missään mitään. Vaikka onhan niitä oireita: vatsan turvotus, rintojen arkuus kun niihin koskee.. Ja nippailee/vihloo vatsaa n. 5 krt vuorokaudessa. Tuntuu vaan että odotan jotain "mullistavaa" uutta oiretta. Pystyykö joku samaistumaan ?
 
Ja ihan mielenkiinnosta kysyn niiltä kenellä lapsia on enemmän - oliko pahoinvointia ja oliko eroja poikien/tyttöjen välillä? Itse olen kolmen pojan kanssa pärjännyt ilman aamupahoinvointeja. :) Katsotaan miten nyt käy ja pystyykö sen perusteella arvaamaan sukupuolen?

Meillä ennestään poika, nyt 1v 4kk. Hänen aikanaan oli ihan muutamana päivänä alussa vaan huonoa oloa, toki myös tietyt hajut yökötti alusta loppuun. Mutta nyt tämä muutama päivä plussauksen jälkeen, on ollut joka päivä huono olo, täytyy syödä parin tunnin välein, tai meinaa kyllä lentää laatta.

Nyt on ollut päänsärkyäkin parina päivänä, tätä ei esikoisen aikaan kyllä ollut, ja ihan selkeästi on sellaista hormonitoiminnasta johtuvaa hedaria.
Myös suoli on alkanut toimimaan paljon vilkkaammin, esikoisen aikaan oli ihan sama.
 
Mulla menossa nyt RV 6+6. Miten muut koette, kuinka ns. kokoaikaisia teidän oireet on ? Ite on aina jotenkin ajatellut, että raskaana sen tuntisi koko ajan.. Mutta voi olla tuntejakin ettei tunnu missään mitään. Vaikka onhan niitä oireita: vatsan turvotus, rintojen arkuus kun niihin koskee.. Ja nippailee/vihloo vatsaa n. 5 krt vuorokaudessa. Tuntuu vaan että odotan jotain "mullistavaa" uutta oiretta. Pystyykö joku samaistumaan ?
Välillä menee useita tunteja, ettei huomaa mitään oireita. Todellisuudessahan ne yleensä on sellasia kiireisempi hetkiä, missä ei vaan ehdi tarkkailla omaa oloa ja tuntemuksia, vaan hääräilee esim töissä tms. Välillä kyllä on huolestunu, jos jossain vaiheessa on hoksannu, ettei ehkä oo koko päivänä tuntunu mitää oireita. Eli samaistun kyllä tuohon. Pitäis vaan osata nauttia niistä hetkistä, kun ei oireet vaivaa ja ei ällötä, mutta ei sitä jotenki vainoharhasena vaan osaa ja kykene sellaseen :wacky:
 
Takaisin
Top