Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Noniin kanssasisaret, jaetaas vähän kokemuksia! Mulla edellisestä raskaudesta jo niin paljon aikaa, että menee olot kuin ensisynnyttäjällä. :chicken:

Kp17 alkoi vatsanpohjassa tuntua oudolta; tavallaan kipua ja vihlontaa, sellaista papa-kokeen aikana tehtävää rapsuttelua tms. :laughing002 Tämä tunne jatkuu edelleen ja on vahvin aistimus koko raskaudesta. Sen lisäksi oireistoon kuuluu:

- limakalvojen kuivuus (Kiitos Kookosöljy, I love you!) :notworthy Esikoisesta täysin päinvastoin ja se valuminen oli silloin ensioireeni.
- Pää on ihan tyhjä, ajatus katkeaa ja harhailee miten sattuu. Saadaan taas monet naurut mun kustannuksella. :laughing014 Tää nimittäin jatkui viimeksi koko raskausajan. :help
- Eilen tuli yllättäen huono-olo ja kesti vain hetken. Kun yritin lähteä liikkeelle, huimasi. Olo palautui tosi nopsaan.
- Janottaa ja juotattaa. Jotta kippis! :drunken_smilie
- Jäätävät ilmavaivat. :meh:

Pääsääntöisesti kuitenkin tässä lähinnä vaan panikoi ja miettii onko raskaana ollenkaan. Tehdyt testit kuluu varmaan puhki tulosta ihmetellessä. :think005 Eilen illalla suostuin lopulta ottamaan siteen pois pikkareista ja uskomaan ettei ne menkat ole ihan heti alkamassa; päivällä vielä ravasin wc:ssä n. 30 min välein varmistamassa ettei vuoto ollut alkanut. Tätä tää on varmaan mun kohdalla aina ekaan ultraan saakka... :whacky011
 
Muokattu viimeksi:
Ovulaatio oli tällä kierrolla todella selkeä ja melkeenpä kivulias. Sen jäljeen vatsakipu hellitti hetkeksi, mutta jatkui sitten taas aaltoillen plussaukseen asti. Yhdistin sen lääkkeisiin, joita käytin, mutta ehkä siihen oli toinenkin syy :grin

Voin niin samaistua tuohon pään tyhjyyteen! Tuntuu ettei saa vietyä ajatuksia loppuun asti. Aloitan jotain juttu, sitten jotain toista siinä rinnalla ja molemmat jää kesken. Sitten hetken päästä yritän keksiä, mitä oikeen olin tekemässä :laughing021

Muita tämänhetkisiä oireita:
- rinnat ihan jäätävän kipeät
- vatsakipua, nipistelyä
- ällötystä
- väsymystä
- kova jano

Nämä kaikki oireet on kuitenkin aivan täysin siedettäviä ja tavallaan ihan positiivisia. Olisin paljon vainoharhaisempi, jos ei mitään olisi. Keskenmeno painaa edelleen siinä mielessä, etten oikeen uskalla innostua tästä, jos sitten taas joutuukin pettymään :sorry:
 
Nämä kaikki oireet on kuitenkin aivan täysin siedettäviä ja tavallaan ihan positiivisia. Olisin paljon vainoharhaisempi, jos ei mitään olisi. Keskenmeno painaa edelleen siinä mielessä, etten oikeen uskalla innostua tästä, jos sitten taas joutuukin pettymään :sorry:

Itsekin keskenmenon läpikäyneenä tiedän todella mitä käyt läpi. Vaikeita asioita ja jättää aina jäljen sydämeen. :Heartred Nyt vaan mennään porukalla positiivisin mielin eteenpäin ja nautitaan jokaisesta hetkestä -myös siellä wc-pöntön äärellä. :laughing002 Jos jotain ikävää tapahtuu, siihen emme itse voi kuitenkaan vaikuttaa. Mua ainakin helpottaa jotenkin ajatella, että joku isompi voima on nämäkin asiat ajatellut meidän puolesta; ehken lapsi ei olisi selvinnyt kohdun ulkopuolella tms. Yrittäkäämme siis pysyä positiivisin mielin kunnes toisin todistetaan! Rok Rok! :wav
 
Mulla ”repäisy” kipuja kohdun molemmin puolin aina kun nousen, käännyn, nauran jne, ja rinnat todella arat, en muista aikaisemmissa raskauksissa että olis näin kipeät olleet.. pari kertaa tullut etova olo mutta mennyt nopeasti ohi.. aikaisemmat raskaudet menneet aikalailla kevyillä oireilla, mielenkiintoista pitkän ajan jälkeen seurata raskauden etenemistä, ihan kuin ensimmäistä taas odottaisi :D niin ja öisin herään vessahätään, sekin on uutta, mutta tuleekin nyt juotua reippaasti enemmän kun janottaa enemmän :)
 
Mulla on viikon päivät ollut tissit tosi kipeät, myös nännit tummuneet ja nännipihat vaikuttaa kasvaneen o_O Pientä pahaa oloa ollut aamupalan syönnin yhteydessä tai kun haistan jotain epämiellyttävää (esim. eiliset tiskit haisi tosi pahalle, kun unohdin laittaa koneeseen). Nälkä on koko ajan, tekee mieli syödä voimakkaan makuisia ruokia. Paljon sipulia, valkosipulia, jotain tulista :p Janottaa ja röyhtäilyttää... Painajaisunia olen viikon ajan nähnyt paljon ja herännyt hikisenä. Lievää väsymystä ja hajamielisyyttä.

Pahoinvointia odotelessa, esikoisesta olin hyperemeesin partaalla kun yrjöilin todella rajusti ja pitkään, saikullakin jouduin olemaan sen vuoksi. Loppuikohan yrjöily vasta vähän ennen rakenneultraa :meh:
 
Mulla oireina hyvin arat rinnat ja jatkuva janon tunne. Yöt ovat olleet levottomia ja heräilen vähän väliä, mutta isoin tekijä niihin lienee ihan muu valvottava syy kuin raskaus. Toki ekana yönä plussan jälkeen en meinannut nukkua yhtään.

Jos oon pidempään syömättä, niin tulee hieman hassu olo. En sanoisi sitä varsinaiseksi pahoinvoinniksi, mutta sellainen fiilis, että nyt pitää syödä jotain ja äkkiä.
Välillä alavatsalla on hieman paineen tuntua, muttei kipuja. Tietysti sitä jännittää onko kaikki kunnossa, kun oireet ovat näin vähäisiä ja kuvailisin oloani tällä hetkellä oikein hyväksi. Toki ei minua haittaisi, vaikka välttyisin pahoinvoinneilta :angelic:
 
Painajaisunista tuli itsellekin mieleen, että olen myös nähnyt nyt ehkä viikon ajan todella paljon unia. Kaikkia en edes muista aamulla, mutta muistan vaan, että yöllä niitä olen herätessä ihmetellyt. o_O
 
Mulla on ollu nyt ehkä tavallista enemmän nälkä, tuntuu, että saisi olla koko ajan syömässä. Ja eilen illalla iski ihan jäätävä turvotus, vatsa oli aivan pallo. Onneksi nyt yön aikana vähän helpottanut. Mutta niin muistelen edellisestäkin, että ensimmäiset kunnon raskausoireet olivat turvotus ja väsymys. Pahoinvoinneilta säästyin.
 
Mulla oli niinä päivinä kun menkkojen olisi pitänyt olla niin aivan kamala olo. Väsytti, oksetti ja röyhtäilin koko ajan. Loppuviikosta oireet hiipuivat ja se säikäytti kyllä pahasti! Nyt taas lievää väsytystä, jatkuva pissahätä ja ällötys voimakkaista hajuista. En yhtään muista miten esikoisesta alkoi oireet, mutta joka tapauksessa samantyyppistä oireilua oli, siis väsymys, paha olo, röyhtäily ja vessassa ravaaminen.
 
No niin, nyt sain esimakua siitä pahoinvoinnista :depressed: Töissä aivan yhtäkkiä tuli noin tunniksi todella huono olo, kurkussa palan tuntua ja kovasti harkitsin pöntön halailua... Tilannetta ei helpottanut yhtään se, että tiesin asiakkaita olevan tulossa 5min sisään. Jotenkin sain asiakastapaamisen hoidettua, vaikka heikotti ja hetkittäin olin aivan varma, että mun huono olo näkyy ulospäin. Sanotaanko näin, ettei tehnyt mieli turhia löpistä vaan äkkiä asiat alta pois :joyful:
 
Kylläpäs tuli mieleen pitkä lista myös omista oireista kun luki nuo teidän läpi! Tai tajusi taas, että onhan mulla tuota ja tuotakin... Täss näitä:

- "paine" alavatsalla, myös menkkamaisia kipuja
- alaselkä kipeänä
- ilmavaivoja
- hajuaisti parempi
- välillä vähän huono olo:sick009
- pyörryttää/heikottaa
- nukkuminen huonompaa (herään yöllä vessaan ja välillä randomisti pyöriskelen 1-2h sängyssä...)

Väsymystä ja ajatusten katkeilua on myös, mutta niitä on ollut jo ennen raskautta ensimmäisen vauvan (nyt 1,5v) jäljiltä vielä :facepalm:
 
Ei vielä juurikaan mitään oireita. Vähän vaan menkka jomotusta. Muistelen kyllä että ei tainut viimeksikään näin alussa vielä olla mitään selkeää oireilua :think005
 
Jäätävä turvotus vatsassa. Sain kiloja pudotettua mukavasti ennen raskautta ja kerkesin jo tottua vähän slimmimpään vatsaan. Noh, se on jo muisto vain :D

Vereenpaineet tipahtaneet, huimaa ylös noustessa. Myös sykkeet nousseet normaalilta tasolta hieman (ei paljon, mutta hieman).

Myös joitain pahoinvoinnin aaltoja on tullut. Matkapahoinvointi on pahentunut. Saas nähdä miten pitkään pystyy bussilla kulkemaan.
Mulla kans hyperemeesitaustaa ja keskenmenotaustaa joten jännitystä on monenlaista.
 
Ah mikä ihana tissikipu! Mä luulin jo selviäväni omien hinkkieni kohdalla, mutta eih; ei toivoakaan pitää vahvan tuen urheiluliivejä! Ja jos niitä ei ole, on vauhdikkaampi meno ihan mahdotonta. Hengästyttää tosin tällä hetkellä niin paljon pienestäkin rasituksesta, että sykkeen nostaminen ei senkään puolesta tunnu juuri nyt erityisen hyvältä... :banghead:
 
Mä hikoilen ku pieni sika! Jaksan kyllä ihan vielä kunnon raskasta treeniä suht hyvin, mutta se hikoilun määrä on jotain ihan käsittämätöntä :smiley-ashamed004:confused:
 
Ah mikä ihana tissikipu! Mä luulin jo selviäväni omien hinkkieni kohdalla, mutta eih; ei toivoakaan pitää vahvan tuen urheiluliivejä!
Musta taas tuntuu, etten pärjää ilman urheiluliivejä! Paketti pitää pysyä hyvin kasassa ja heiluminen tuntuu inhottavalta normi rintaliiveissä. :meh:
 
Täälläkin on sen verta kipeet tissit, että juosta ei voi. Normaalisti en kyllä hirveästi juokse ilman urheiluliivejä, kun pomppivat ja sattuvat ilman raskaana oloakin, mutta nyt oli urheiluliivienkin kanssa vähän tukalaa. Tarttis varmaan myös ostaa uudet tavallisetkin liivit, kun tursuilee tissi ulos kupista... :rolleyes:

Jännä muuten, kun mies eilen tuli salilta, hän tuoksui mun nenääni ihan hirveen hyvälle. Nuuskuttelin iloisena. :hilarious: Tänään kuitenkin töiden jälkeen haisi tosi pahalle. Enpä tiiä mistä johtuu. :woot:
 
Nyt kun mennään rv 5+1, niin selkeimpinä oireina on vaihtelevasti ollut:

- väsymys
- kipeät rinnat
- vihlonta munasarjojen kohdalla
- turvotus
- etova olo

Keskenmenneessä raskaudessa ei ollut kovin selkeitä oireita, niin olen nyt ollut tyytyväinen näistä. Toivottavasti kaikki menisi hyvin. :)
 
Jännä muuten, kun mies eilen tuli salilta, hän tuoksui mun nenääni ihan hirveen hyvälle. Nuuskuttelin iloisena. :hilarious: Tänään kuitenkin töiden jälkeen haisi tosi pahalle. Enpä tiiä mistä johtuu. :woot:

Mä jotenkin luulen, että salilta harvemmin tulee kauheen hurmaavan tuoksuisia sulhoja kotiin. Taisit tulla vaan järkiis! :laughing001
 
Takaisin
Top