Millaisia raskausoireita sinulla on?

5+2 tänään ja on sitten koko ajan huono olo, jano ja huimaa. Voiko ne verenpaineet nyt jo laskea? On jo ihan vilissyt silmissä ja ylös istualta tai varsinkaan makuulta ei todellakaan voi nousta nopeasti tai on turvallaan. Mullahan siis laski rajusti ekaa odottaessa verenpaineet, mutta ei muistaakseni vielä näin aikaisin. Pyörtyilinkin ja suurinpiirtein lykkäsivät mulle neuvolasta salmiakkia. Söin kyllä, kun siitä tykkäänkin, eikä lapsi vaikuta kärsineen siitä...

Oksentanut en onneksi vieläkään ole, mutta tänään aamupäivällä ei ollut kauhean kaukana. Tosi herkästi alkaa hajut kuvottamaan ja täytyy tarkkailla miten ja mitä syö.. Alavatsaa kivistelee ja pistelee, nivusissa tuntuu painetta ja väsyttää aivan järkyttävän paljon. Lisäksi nyt erikoisena oireena tosi kova turhautuminen kaikkeen. Opiskelen tällä hetkellä ja opinnoissa on jakso joka ei kiinnosta ihan hirveästi + asia on osin jo tuttua, niin blaaaaah mä niin jäisin kotiin enkä menis sinne. Kiukuttelen sitten itekseni siellä :grin

Niin joo muuten, kaveri kehui mun hiuksia tänään. "Ompa hyvännäköset, mitä oot tehny niille" ... ööö en mitään :grin Oisko raskaus :woot:
 
Muokattu viimeksi:
Niin joo muuten, kaveri kehui mun hiuksia tänään. "Ompa hyvännäköset, mitä oot tehny niille" ... ööö en mitään :grin Oisko raskaus :woot:

Mulla just päinvastoin. Hiukset koko ajan ihan limassa ja päivittäin pakko pestä. Kuivashampoostakaan ole mitään apua. :confused2
Myös dekolteelle noussut nyt kutisevaa näppyä ja alavatsan jomottelu lisääntynyt...
 
Mulla 4+6 tänään. Oireita aika vähän vielä ja ei ollu kyllä ekassakaan raskaudessa mitään hankaluuksia. Siksi tämä alku aina vähän ahdistavaa kun ei tunne toisaalta mitään, mutta tikut sanoo toista. 23.9 varhaisultra niin sit jos sais hyviä uutisia❤️

-pientä etovaa oloa
-ehkä hieman on väsymystä enemmän
 
Mulla just päinvastoin. Hiukset koko ajan ihan limassa ja päivittäin pakko pestä. Kuivashampoostakaan ole mitään apua. :confused2
Myös dekolteelle noussut nyt kutisevaa näppyä ja alavatsan jomottelu lisääntynyt...

Mullakin kyllä itseasiassa rasvoittuu paljon nopeammin kuin ennen. Satuin kyllä eilen just pesemään ne, näyttää hetken hyvälle. :hilarious:
 
Mulla myös rasvottuu hiukset ja naamakin nopeemmin :arghh:
 
Ei oikeestaan mitään isompaa oo ollu, mitä nyt aamulla semmonen etova olo ja ihan jäätävä väsymys. Tänään nousin vähän turhan nopeasti lattialta niin väännyin kaksin kerroin repäisykivun takia, salaileppa siinä sitten raskauttas 20 ihmisen edessä :D

Ensimmäisestä mulla oli ensimmäinen oire asentohuimaus, sitä ei (herralle kiitos!!) ole ollut, oon kuitenki veivannu päätäni vaikka mihin suuntaan ettei sitä tulekaan.
 
Ei oikeestaan mitään isompaa oo ollu, mitä nyt aamulla semmonen etova olo ja ihan jäätävä väsymys. Tänään nousin vähän turhan nopeasti lattialta niin väännyin kaksin kerroin repäisykivun takia, salaileppa siinä sitten raskauttas 20 ihmisen edessä :D
Anteeks, pakko sanoo tähän väliin: Mulle tuli ihan hervottomia asiayhteyksiä mieleen sun ammatista, jossa makaat lattialla 20 ihmisen edessä. :laughing001
 
Onko kukaan muu huomannut että raskausoireet, kuten rintojen arkuus on voimakkaampaa aamuisin ja päivisin ja illalla helpottaa? Itseäni tämä ihmetyttää! Illalla sitten taas toisaalta vatsan turvotus pahenee..
 
Onko kukaan muu huomannut että raskausoireet, kuten rintojen arkuus on voimakkaampaa aamuisin ja päivisin ja illalla helpottaa? Itseäni tämä ihmetyttää! Illalla sitten taas toisaalta vatsan turvotus pahenee..

Sama. Iltaisin myös alavatsa herkemmin kipeä ja menkkamaisesti kipuileva. Tissit tosin on kyllä läpi koko päivän kipeät, mutta pahoinvointi, kehnoin olo yms keskittyvät aamuun. Väsymystäkin on herkästi ihan aamulla ja sitten illalla.
 
Viikko sitten täysin normaalit menkkakivut kun kuukautisia odottelin, lähti sitten pois kun olis pitäny vuoto alkaa mutta eipäs alkanutkaan..
Toissapäivänä alkoi ällötys ja tänään pahentunut vain, nyt vain vatsakivut noussu uudelle levelille. Koitan miettiä vain, että se kertoo siitä että jotain sielä on ihan oikiasti tapahtunut...
 
Eilen tein testin. Mulla nyt 4+1 tai 4+0 (riippuen vähän että millä laskurilla kahtoo, empä tienny en nekin laskee erilailla samoilla kiertopäivillä :D )
Kaks päivää on ollu etovaa oloa, nytkin on tosi puistattava olo. Menkkajomoa on, tätä samaa oli viime raskaudessakin. Ja VÄSYMYS, on taas jotain ihan omaa luokkaansa..

On kyl ihan super kiitollinen olo tästä ❤️
 
Hei kaikille!
Sain plussan Rv 4+1, nyt rv 4+3.
Oireet ennen plussaa:
- rinnat turvoksissa ja arat
- tunne että alkaa kuukautiset hetkenä minä hyvänsä
- lievää pahoinvointia aamuisin

Nyt:
- rinnat turvoksissa ja arat
- menkkamaiset tuntemukset nousseet eri tasolle ja kohtua särkee erilaisella tavalla. Jomottaa ja särkee. Onko normaalia? :anyone
- lisääntynyt valkovuoto
- pahoinvointia jos ei ole syönyt
- närästystä

Oletteko soittaneet heti plussasta neuvolaan? Oletteko varanneet varhaisultraa ja jos olette mille rv? :)
 
- menkkamaiset tuntemukset nousseet eri tasolle ja kohtua särkee erilaisella tavalla. Jomottaa ja särkee. Onko normaalia? :anyone


Oletteko soittaneet heti plussasta neuvolaan? Oletteko varanneet varhaisultraa ja jos olette mille rv? :)

Mulla ainaki hyvin monenlaista jomotusta ja särkyä ollu molemmilla kerroilla, eli väittäisin olevan ihan normaalia :)

Ite soitin neuvolaan heti parin päivän päästä plussasta, toki mulla oli sillon lääkitys menossa, minkä turvallisuuden halusin varmistaa. Mutta eipä siitä varmaan haittaa muutenkaan oo. Vaikka menisikin heti alussa kesken, niin hyvähän siellä on olla tämäkin sitten myöhemmin tiedossa.
Sain heti sähköpostiin kutsun täyttämään terveystiedot hyvis-verkkopalvelun kautta ja se kannattaakin kuulemma täyttää suhteellisen nopeasti, niin neuvola näkee ne sieltä heti. Varhaisultra ja ensimmäinen neuvola varattiin samalla soitolla 9+2.

Jotenkin haluan ite ainakin infota heti neuvolaa tilanteesta, että jos sitten tuleekin jotain ja pitää päästä nopeasti tutkimukseen, niin on jo terveystietoja ja infoa siellä tallessa :rolleyes:
 
Mulla ainaki hyvin monenlaista jomotusta ja särkyä ollu molemmilla kerroilla, eli väittäisin olevan ihan normaalia :)

Ite soitin neuvolaan heti parin päivän päästä plussasta, toki mulla oli sillon lääkitys menossa, minkä turvallisuuden halusin varmistaa. Mutta eipä siitä varmaan haittaa muutenkaan oo. Vaikka menisikin heti alussa kesken, niin hyvähän siellä on olla tämäkin sitten myöhemmin tiedossa.
Sain heti sähköpostiin kutsun täyttämään terveystiedot hyvis-verkkopalvelun kautta ja se kannattaakin kuulemma täyttää suhteellisen nopeasti, niin neuvola näkee ne sieltä heti. Varhaisultra ja ensimmäinen neuvola varattiin samalla soitolla 9+2.

Jotenkin haluan ite ainakin infota heti neuvolaa tilanteesta, että jos sitten tuleekin jotain ja pitää päästä nopeasti tutkimukseen, niin on jo terveystietoja ja infoa siellä tallessa :rolleyes:


Pitää soittaa heti maanantaina. Minullakin lääkitys, jota pitää varmaankin seurata raskauden ajan. Kuinka helposti kunnalliselle puolelle pääsee varhaisultraan jos on perussairaus?
 
minulla oireet on vähäisiä
-alavatsaa nippailee
-valkovuoto normaalia runsaampaa
-rinnat vähän turvonneet ja nännit suurentuneet (miehen mielestä)

ja yksi asia mikä huolettaa on se että en ole nukkunut yhtäkään yötä normaalisti plussaamisen jälkeen eli 9 yöhön. En saa iltaisin unta ja sitten kun nukahdan heräilen koko ajan/näen painajaisia. Normaalisti nukkuisin helposti 8-10h yössä, mutta nyt nukun 2-6h yössä.... + teen kolmivuorotyötä eli päivä/uni rytmit on muutenkin epäsäännölliset.
Viime huhtikuussa sain keskenmenon mikä varmasti vaikuttaa tähän. Tuntuu etten pysty miettiä juuri muuta kuin, tätä raskautta ja onko/meneekö kaikki hyvin. Varhaisultraan on vielä reilu viikko aikaa.
Täytyy varmaan soittaa neuvolaan tästä asiasta. Hermotkin alkaa olla tosi kireällä kun on niin väsyksissä.
 
Yöllä heräsin viiltävään kipuun kohdussa. Onneks muistin, että vastaavaa oli sillon tuulimunaraskauden alussa, eli varmaan kuuluu asiaan. Kipu oli aika kovaa ja sillä hetkellä liikkuminen pahens.

Muuten oireina, mulle tuli flunssa. Rinnat on turvonnu ja kohdun alueella paineen tunne. Tänään vasta 4+0
 
Mulla nyt rv 5+4 oireina huimaus ja/tai repäisykivut noustessa (huimaus varsinkin jos kyykystä seisomaan niin varmasti pimenee päässä), ajoittain etovaa oloa, viikko sitten oli vielä enemmänkin menkkajomottelua, mutta se on nyt vähentynyt (ehkä kun siirryin vähemmän vyötäröltä painavin housuihin) ja jäätävä väsymys. Viime raskaudessa muistaakseni siinä 6+ jtn viikolla alko hirveä kuolemankrapulaolo joka jatkui jonnekin viikolle 17, eli sitä odotellessa...

minulla oireet on vähäisiä
-alavatsaa nippailee
-valkovuoto normaalia runsaampaa
-rinnat vähän turvonneet ja nännit suurentuneet (miehen mielestä)

ja yksi asia mikä huolettaa on se että en ole nukkunut yhtäkään yötä normaalisti plussaamisen jälkeen eli 9 yöhön. En saa iltaisin unta ja sitten kun nukahdan heräilen koko ajan/näen painajaisia. Normaalisti nukkuisin helposti 8-10h yössä, mutta nyt nukun 2-6h yössä.... + teen kolmivuorotyötä eli päivä/uni rytmit on muutenkin epäsäännölliset.
Viime huhtikuussa sain keskenmenon mikä varmasti vaikuttaa tähän. Tuntuu etten pysty miettiä juuri muuta kuin, tätä raskautta ja onko/meneekö kaikki hyvin. Varhaisultraan on vielä reilu viikko aikaa.
Täytyy varmaan soittaa neuvolaan tästä asiasta. Hermotkin alkaa olla tosi kireällä kun on niin väsyksissä.

Mulla oli viime raskaudessa tätä unettomuutta ja erityisesti aamuyöstä heräämistä niin kauan kuin oli pahoinvointia.

Ja Mirkku2020 oireesi kuulostavat aivan normaalilta
 
Onko muilla ollut niin, että oireet häviää kokonaan joskus 4. tai 5. viikolla? Mulla nyt 4+6 ja oireita ei ole melkein ollenkaan nyt :confused005 Aiemmin oli vähäsen kaikkea. Muistaakseni näin kävi ekassakin raskaudessa, mutta en nyt ihan varmaksi muista...

No mulla on nyt käynyt näin ja sen takia arvelin jo, että on mennyt kesken :sad001 Mutta raskaustesti näyttää silti plussaa, joten uskon siihen.
Esikoisen raskaudessa oireet alkoivat varhain, 4. viikolla ja jatkuivat voimistuen tasaisesti (mm. hajuherkkyys, turvottelu jne)

Täytyy hyväksyä se, että nämä raskaudet ovat joka kerta erilaisia. Toivon, että pahoinvointi jättäisi tällä kertaa rauhaan eikä tarvitsisi olla saikulla. Tsemppiä kaikille sen kanssa painiville!
 
Oire mistä aloin epäillä raskautta, oli kun iltaisin ja öisin tuli kuumeinen olo, välillä hiki ja välillä kylmä. Myös huimausta on nyt tullut, mikä oli viime raskaudessa tosi voimakasta...
 
Takaisin
Top