Laskettu aika tammikuussa 2020

Moi kaikille

Liitynpä minäkin joukkoon.
LA 20.1.2020, jos kaikki menee hyvin, ja esikoista odotellaan.

Tänään 5+6 ja helpolla on päästy. Ei edelleenkään minkäänlaisia raskausoireita. Ilman kolmea tehtyä testiä en edes tietäisi olevani raskaana..

Ensikäynti neuvolaan vasta 14.6, mikä hieman harmittaa. Monet tuntuvat pääsevän jo aiemmin kuin vko 9..

Varhaisultraan en taida kuitenkaan mennä. Sinänsä haluaisin mutta miehen mielestä rahan tuhlausta. Kai tämä jännityksessä stressaaminen on sitten parempi

En ole vielä neuvolassa käynyt, mutta ilmeisesti la olisi 9.-11.1. Takana yksi keskenmeno, joten hieman stressaavia aikoja tässä elellään. Kaikki kivut ja nipistelyt saavat varppeilleen. Neuvola-aikakin on vasta kesäkuun puolivälissä, meilläpäin näköjään venytetään ekaa käyntiä melko pitkälle. Olisi kiva käydä jo aiemmin.

Esikoista odotellaan, itsellä on ikää jo kohta 40v joten tämäkin lisää omat jännityksensä. Suht hyvin kuitenkin on tärpännyt kun vasta viime kesänä annettiin raskaudelle mahdollisuus ja nyt on jo toinen kerta onnistunut.

Heippa!

Liitynpä minäkin mukaan!
Täällä laskettu aika 21.1. Toista lasta odotetaan, esikoinen syntynyt -12 luomuna, nyt takana vuosi lapsettomuushoitoja ja viimein tuli tärppi!:love017

Varhaisultra lapsettomuuspolilla 5.6. ja eka neuvolakäynti 18.6. jos siis kaikki hyvin.
Viikko ennen plussausta oli kovat menkkamaiset kivut jotka jatkuivat vielä viikko plussauksen jälkeen. Nyt on rinnat arat ja turvonneet, välillä nippailee vatsaa ja vessassa saa ravata usein päivin ja öin... jatkuva kuvotus on myös, koko ajan sais olla syömässä jotain ettei tulisi hirveen paha olo!

Onpas tänne tullut paljon uusia loppuviikon aikana!

Hei jotka mietitte varhaisultraa ja kiskurihintoja niin kannattaa soittaa omaan neuvolaan ja pyytää sieltä lähetettä. Näin mä pääsin ja ihan ilmaiseksi! En olisi ollut valmis maksamaan yli 200e jonka se täällä olisi maksanut yksityisellä...

Hei jotka mietitte varhaisultraa ja kiskurihintoja niin kannattaa soittaa omaan neuvolaan ja pyytää sieltä lähetettä. Näin mä pääsin ja ihan ilmaiseksi! En olisi ollut valmis maksamaan yli 200e jonka se täällä olisi maksanut yksityisellä...

Oliko sulla joku erityinen syy ultraan pääsyyn, että piti esim määrittää raskauden kesto? Oma kokemus on, ettei neuvolasta tipu lähetteitä alkuraskauden ultraan edes monen peräkkäisen keskenmenon taustalla. Paikkakunnittain toki vaihtelee moni asia neuvoloidenkin suhteen.

En mäkään päässy neuvolan kautta varhaisultraan tai lääkärille vaikka ei silleen tarkkaa tietoa kierrosta ja taustalla muutama km ennen esikoista. Esikoinen tosiaan syntyi pikkukeskosena ja tässä raskaudessa syön lääkärin määräyksestä ASA-lääkettä... neuvolasta kyllä tuon lääkityksen määräsivät kun oli kirjaus et seuraavassa raskaudessa se pitäis aloittaa heti plussasta. Ekan lääkärin sain kunnallisen kautta vasta rv10+. Itse kyl kävin kätilön tekemässä varhaisultrassa oman mielenrauhan takia :)

Heippa!

Täälläkin varovaisesti mukaan tammikuisiin. Laskettu aika olisi n. 22.1.
Itsellä nyt 6. raskausviikko (joko 5+5 tai +4 + 3)

3. inseminaatiosta tärppäsi lapsettomuushoidoilla. Alkuvaiheessa matalat hcg tasot joten sen takia vähän varpaillaan onko tämä nyt normaali raskaus vaiko tuulimuna tai ulkoinen. Stressiä. Eka ultra ens keskiviikkona jossa koetetaan nähdä onko raskausmateriaali kohdussa vai ei.

Onpas tänne tullut paljon uusia loppuviikon aikana!

Missä päin Suomea asut? Lahdessa ja Helsingissä Perhe Arte mussä v.ultra ~80€, Vantaalla Kaunis odotus mikä myös edullinen.

Itse meen Fertinovalle/ovumiaan Jyväskylään, varhaisultra vähän alle 115€
Ja meillä Keski-Suomessa eka neuvola myös viikoilla 9+.
Itsellä osuu juhannusviikolle milloin neuvola laskujen mukaan 9+0, omien 8+2

Nyt on varattu varhaisultra reilu 2 viikon päähän. Silloin viikkoja pitäisi olla omien laskujen mukaan 7 + 2. :smiley-bounce012Valitsin Perhe Arten, vaikka pieni ajomatka onkin edessä, mutta säästö on valtava.

Oliko sulla joku erityinen syy ultraan pääsyyn, että piti esim määrittää raskauden kesto? Oma kokemus on, ettei neuvolasta tipu lähetteitä alkuraskauden ultraan edes monen peräkkäisen keskenmenon taustalla. Paikkakunnittain toki vaihtelee moni asia neuvoloidenkin suhteen.

Ei ollut. Pyysin vain että pääsisin sinne. Ei tarvinnut selitellä erityisesti.

Missä päin Suomea asut? Lahdessa ja Helsingissä Perhe Arte mussä v.ultra ~80€, Vantaalla Kaunis odotus mikä myös edullinen.

Itse meen Fertinovalle/ovumiaan Jyväskylään, varhaisultra vähän alle 115€
Ja meillä Keski-Suomessa eka neuvola myös viikoilla 9+.
Itsellä osuu juhannusviikolle milloin neuvola laskujen mukaan 9+0, omien 8+2

Asumme Pohjois-Savossa. Ehkä en osannut etsiä kaikkia yksityisiä jotka tätä palvelua tarjoavat. Löysin yhden kalliin jossa sanottiin että maksaa n. 250e...

Ei ollut. Pyysin vain että pääsisin sinne. Ei tarvinnut selitellä erityisesti.

Sulla sitten kävi vaan hyvä tuuri neuvolan suhteen. :) Hieno juttu, nuo on kyllä kalliita yksityisellä. Mutta ei tosiaan ymmärtääkseni kovin yleistä päästä neuvolan kautta ar-ultraan, edes syystä.

Sulla sitten kävi vaan hyvä tuuri neuvolan suhteen. :) Hieno juttu, nuo on kyllä kalliita yksityisellä. Mutta ei tosiaan ymmärtääkseni kovin yleistä päästä neuvolan kautta ar-ultraan, edes syystä.

Aijaa, no sittenpä sattui mulle hyvästi, en tiennytkään että on niin hankala päästä. Tänään se olis, jännittää niin kamalasti!!

Wk_78: voimia ❤ itse myös kävisin ultrassa katsomassa tilanteen ettei tarvii miettiä. Kerran olen kokenut keskenmenon joka alkoi yllättäen vuodolla niin oli päästävä katsomaan tilanne

Odotettu26: kovasti tsemppiä ultraan

Viime viikon mahan möyryämiset tais olla jotain pöpön poikasta kuitenkin, viikonloppu meni sen verran kevyellä oirehtimisella. Ainoastaan tissit oli jumalattoman kipeät, Naisten kymppi oli pakko kävellä, kun hölkkääminen sattui napakoista urheilurintsikoista huolimatta. :confused: Nyt on kyllä vähän etovaa oloakin kyydissä taas, mutta ei rannekkeiden arvoista vielä. Vähän perverssiä, kun toivoo itselleen huonovointisuutta. :rolleyes: Tiputtelu on ollut viikonloppuna ja tänään aivan minimaalista, eikä se koskaan kasvanut menkkojen veroiseksi edes. Kaks viikkoa ultraan, pitkä on odotus.

Takaisin